abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217064302
Mocht dit inderdaad kloppen is dat behoorlijk groot nieuws natuurlijk. Dat zelfs nationale overheden betrokken waren bij het verzwijgen van transparante informatie rondom de origine van Covid-19 is zorgwekkend te noemen.
quote:
Ook Duitse geheime dienst denkt dat covid uit lab ontsnapte, regering hield dat stil

Het is "waarschijnlijk" dat de coronapandemie is ontstaan doordat het virus is ontsnapt uit een laboratorium in de Chinese stad Wuhan. Dat zegt Lothar Wieler, toenmalig directeur van de Duitse autoriteit voor infectieziekten, het Robert Koch Institut (RKI).

Wieler reageert daarmee op onthullingen van Duitse media, waaruit bleek dat de Duitse inlichtingendienst BND al sinds 2020 ervan uitgaat dat het coronavirus is ontsnapt uit een laboratorium in Wuhan. Die theorie, die ook aannemelijk wordt geacht door de Amerikaanse CIA, gaat in tegen de bevindingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Ook de Chinese regering heeft de laboratoriumtheorie altijd tegengesproken.

Ongepubliceerde documenten

Het weekblad Die Zeit en de Süddeutsche Zeitung (SZ) berichtten deze week over het project Saaremaa van de BND. Daarmee werden rond de uitbraak van de coronapandemie onderzoeken gedaan naar Chinese overheidskantoren en wetenschappelijke instituten, onder meer in Wuhan. In die stad verspreidde het virus zich voor het eerst in december 2019. De BND vond ongepubliceerde documenten van Chinese onderzoekers bij het Wuhan Instituut voor Virologie.

Uit de documenten zou blijken dat men in Wuhan opvallend vroeg veel kennis had over het nieuwe virus. Het instituut was officieel een streng beveiligde zone, maar Duitse agenten merkten dat de medewerkers verrassend laks omsprongen met veiligheidsmaatregelen. Monsters van met covid-19 besmette dieren werden genomen en vervoerd zonder acht te slaan op de veiligheid.

Een en ander maakt het volgens de BND aannemelijk dat het coronavirus het laboratorium heeft kunnen verlaten, al zou dat wel per ongeluk zijn gebeurd. Onomstotelijk bewijs is er niet, maar de BND acht de laboratoriumtheorie 80 tot 95 procent waarschijnlijk.

Vleermuizen of laboratorium?

In 2021 vloog een team van experts van de Wereldgezondheidsorganisatie naar Wuhan om de oorsprong van het virus te onderzoeken. Na twaalf dagen onderzoek kwamen ze tot de conclusie dat het virus van vleermuizen op mensen is overgesprongen. Sindsdien wordt dat wereldwijd beschouwd als de meest aannemelijke theorie voor het ontstaan van het coronavirus.

De laboratoriumtheorie, die toen ook al de ronde deed, achtte het team "hoogst onwaarschijnlijk". Maar critici zeggen dat de WHO die theorie niet serieus heeft onderzocht.

De bevindingen van het Saaremaa-project waren zo explosief dat de BND rapporteerde aan het kantoor van toenmalig bondskanselier Merkel. Daar vreesde men de betrouwbaarheid van de bevindingen en de politieke impact ervan.

De Duitse overheid hield het project vervolgens geheim. Dat president Biden in de Verenigde Staten inlichtingendiensten wettelijk verplichtte hun onderzoek naar de oorsprong van het virus online te publiceren, veranderde daar niets aan.

Correspondent Duitsland Chiem Balduk:

"De berichtgeving roept vooralsnog meer vragen dan antwoorden op, maar is in potentie explosief. Als het klopt dat twee opeenvolgende regeringen op de hoogte waren van deze informatie, dan is het de vraag waarom zowel bondskanselier Merkel als haar opvolger Scholz dit geheim heeft gehouden. Een woordvoerder van Merkel heeft alvast stevig ontkend dat er sprake is van een doofpot.

De inlichtingencommissie van de Bondsdag eist nu volledige transparantie. Daaruit moet blijken of informatie bewust is achtergehouden, bijvoorbeeld omdat het politiek ongewenst zou zijn en de relatie met China zou beschadigen. Of omdat de informatie simpelweg niet volledig of geloofwaardig genoeg was. Zonder openbaring blijven deze vragen open, en wordt het vertrouwen in de overheid en de wetenschap geschaad."

In december 2024 kwam er beweging in de zaak. De BND mocht de bevindingen gaan delen met de Amerikaanse geheime dienst en een groepje Duitse wetenschappers, onder wie de vooraanstaande viroloog Christian Drosten.

Naar aanleiding van de berichtgeving in Duitse media reageert Drosten nu sceptisch. Volgens hem is er geen bewijs voor een natuurlijke oorsprong van het virus, maar ook niet voor de laboratoriumtheorie. Hij dringt erop aan dat alle onderzoeksresultaten worden geopenbaard.

Stelliger dan voorheen

De toenmalige directeur van het gezondheidsinstituut RKI, microbioloog Lothar Wieler, is echter stelliger. "Gezien de huidige stand van kennis acht ik de laboratoriumtheorie waarschijnlijker", zegt hij in de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Wieler was tot op heden terughoudend over de oorsprong van het coronavirus. Waarom hij nu zekerder van zijn zaak lijkt, zegt hij niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:32:51 #2
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_217064399
Smerig kutland dat china
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:33:05 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217064402
Ik denk dat we China ook als vijand moeten gaan zien
The End Times are wild
pi_217064414
Dat weet “men” allang natuurlijk. Al vanaf het begin.
Alleen wou men geen onrust en paniek onder de bevolking veroorzaken dus hield men het stil.
We zijn al een tijdje in een hybride oorlog met China en Rusland.
Al zal Wuhan een niet bewuste leak zijn geweest want China heeft er zelf flink onder geleden.

Maar het narratief van dat vage vleermuizen verhaal vlakbij labs met expirimentele virus laboratoria was natuurlijk altijd al belachelijk.

Maar ook de AIVD en dus de top in Nl weten dit, net zoals elk ander land.
Dat nu een Duitser zijn mond voorbij praat is niet echt nieuws.
Vakman pur sang
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:38:17 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217064494
Als de dader blank was, hadden ze het dan ook verborgen :(
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 21:39:00 #6
441859 crew  Lenny77
pi_217064509
Ik ben geen wappie maar zelfs ik ging er wel van uit dat het een ontsnapt lab virus was...
China zou zoiets gewoon nooit toegeven.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217064529
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat weet “men” allang natuurlijk. Al vanaf het begin.
Alleen wou men geen onrust en paniek onder de bevolking veroorzaken dus hield men het stil.

We zijn al een tijdje in een hybride oorlog met China en Rusland.
Al zal Wuhan een niet bewuste leak zijn geweest want China heeft er zelf flink onder geleden.

Maar het narratief van dat vage vleermuizen verhaal vlakbij labs met expirimentele virus laboratoria was natuurlijk altijd al belachelijk.

Maar ook de AIVD en dus de top in Nl weten dit, net zoals elk ander land.
Dat nu een Duitser zijn mond voorbij praat is niet echt nieuws.
Tja, maar ondertussen werden er wel aanzienlijke delen van de bevolking voor complotdenkers weggezet, waar nota bene wetenschappers en media driftig aan meededen. Zo kennen we bijvoorbeeld allemaal de open brief van het gerenommeerde tijdschrift The Lancet nog wel:
quote:
Statement in support of the scientists, public health professionals, and medical professionals of China combatting COVID-19

We are public health scientists who have closely followed the emergence of 2019 novel coronavirus disease (COVID-19) and are deeply concerned about its impact on global health and wellbeing. We have watched as the scientists, public health professionals, and medical professionals of China, in particular, have worked diligently and effectively to rapidly identify the pathogen behind this outbreak, put in place significant measures to reduce its impact, and share their results transparently with the global health community. This effort has been remarkable.
We sign this statement in solidarity with all scientists and health professionals in China who continue to save lives and protect global health during the challenge of the COVID-19 outbreak. We are all in this together, with our Chinese counterparts in the forefront, against this new viral threat.

The rapid, open, and transparent sharing of data on this outbreak is now being threatened by rumours and misinformation around its origins. We stand together to strongly condemn conspiracy theories suggesting that COVID-19 does not have a natural origin. Scientists from multiple countries have published and analysed genomes of the causative agent, severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2),1 and they overwhelmingly conclude that this coronavirus originated in wildlife,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 as have so many other emerging pathogens.11, 12 This is further supported by a letter from the presidents of the US National Academies of Science, Engineering, and Medicine13 and by the scientific communities they represent. Conspiracy theories do nothing but create fear, rumours, and prejudice that jeopardise our global collaboration in the fight against this virus. We support the call from the Director-General of WHO to promote scientific evidence and unity over misinformation and conjecture.14 We want you, the science and health professionals of China, to know that we stand with you in your fight against this virus.

We invite others to join us in supporting the scientists, public health professionals, and medical professionals of Wuhan and across China. Stand with our colleagues on the frontline!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:42:41 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217064571
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:27 schreef HowardRoark het volgende:
Wieler reageert daarmee op onthullingen van Duitse media,
Huh media = virus toch :?
Huilen dan.
pi_217064599
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, maar ondertussen werden er wel aanzienlijke delen van de bevolking voor complotdenkers weggezet, waar nota bene wetenschappers en media driftig aan meededen. Zo kennen we bijvoorbeeld allemaal de open brief van het gerenommeerde tijdschrift The Lancet nog wel:
[..]

Dat waren idioten die de wereld niet snappen en openbaar gingen klagen.

Het is heel naïef te denken dat overheden en geheime diensten zomaar alles opengooien.
Nog naïef dat je op de TV, krant en van je overheid zomaar directe waarheden gaat horen.

Bijvoorbeeld nu, in deze tijd. Geeft de overheid via kanalen aan dat je je moet voorbereiden, neem voedsel, water en dergelijke in huis.
Maar de dreiging of het risico er achter zegt men niet. Dit kan iets heel anders zijn dan men denkt.
Een nieuw virus, een aanval van China op energie behoefte. Een dreiging van landen die energie willen stopzetten of toch dreiging van een samenwerken van Rusland en China en een directe oorlogsdreiging.

Maar het is maar goed dat de normale burger daar geen weet van heeft. Dat voegt niets toe en die moeten gewoon blijven werken om de economie door te laten werken.
Vakman pur sang
pi_217064612
Er is wel meer verzwegen.

Ook in de VS wist men ervan, sterker nog Fauci had gewoon banden met de heren die waarschijnlijk hebben lopen knoeien en de suggestie werd actief gecensureerd.

Nee, netjes is dat allemaal niet gegaan.
pi_217064643
Duitse regering verzweeg wel meer in het verleden.
pindazakje
pi_217064784
Virus als wapen? Als de vaccins er klaar voor waren?
Zorgelijke gedachte.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217064827
Ik ben benieuwd waarom ze er zo zeker van zijn, het wordt niet onderbouwd. Zo'n Maarten Keulemans, journalist van de VK, heeft een substack met negen goede vragen die de lablek gelovers niet we willen of kunnen verklaren

https://substack.com/inbo(...)e&triedRedirect=true
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 21:56:59 #14
441859 crew  Lenny77
pi_217064838
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:53 schreef halfway het volgende:
Virus als wapen? Als de vaccins er klaar voor waren?
Zorgelijke gedachte.
Dat was dit niet volgens mij.. dit was echt wel een ongeluk, of laten we zeggen onzorgvuldigheid.

En als wapen lijkt Covid 19 mij ook niet echt het beste wapen. Of ze moesten misschien van plan zijn er nog wat anders onder te kruisen.
  Forum Admin zaterdag 15 maart 2025 @ 22:03:35 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217064966
Dit is volgens mij net zo'n publiek geheim als de kernwapens op Volkel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:07:11 #16
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217065039
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat was dit niet volgens mij.. dit was echt wel een ongeluk, of laten we zeggen onzorgvuldigheid.

En als wapen lijkt Covid 19 mij ook niet echt het beste wapen. Of ze moesten misschien van plan zijn er nog wat anders onder te kruisen.
Het kan natuurlijk ook een intelligence wapen kunnen zijn. Hoe reageren landen op een relatief kleine crisis. Welke landen hebben hun nooddiensten goed op orde etc. Welke landen treffen welke maatregelen, waar luisteren de burgers goed.

Ik denk dat het een accidental leak was, vooral omdat ze zelf hard getroffen zijn maar het zou me niet verbazen als China wel deze facetten heeft bestudeerd. Never waste a good crisis.

Maar als je het als wapen inzet kan het dus ook met dat doel.
pi_217065161
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:39 schreef Lenny77 het volgende:
Ik ben geen wappie maar zelfs ik ging er wel van uit dat het een ontsnapt lab virus was...
Je bent dus wel een wappie
pi_217065184
quote:

[..]
Tja, maar ondertussen werden er wel aanzienlijke delen van de bevolking voor complotdenkers weggezet
Mensen gaven meningen op internet. Dat is een heel andere dynamiek dan deze slachtoffershit die jij suggereert.
quote:
Zo kennen we bijvoorbeeld allemaal de open brief van het gerenommeerde tijdschrift The Lancet nog wel:
[..]
Ik betwijfel dat een hoop mensen dit ooit hebben gelezen of überhaupt weten dat tijdschrift bestaat.

De meeste mensen maakt het simpelweg niet echt uit waar het virus vandaan komt.
Conscience do cost.
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 22:25:51 #19
441859 crew  Lenny77
pi_217065247
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk ook een intelligence wapen kunnen zijn. Hoe reageren landen op een relatief kleine crisis. Welke landen hebben hun nooddiensten goed op orde etc. Welke landen treffen welke maatregelen, waar luisteren de burgers goed.

Ik denk dat het een accidental leak was, vooral omdat ze zelf hard getroffen zijn maar het zou me niet verbazen als China wel deze facetten heeft bestudeerd. Never waste a good crisis.

Maar als je het als wapen inzet kan het dus ook met dat doel.
Dat had misschien het plan kunnen zijn maar in dit geval dan niet bewust vrijgelaten. Want inderdaad: ze zijn zelf keihard geraakt.
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 22:29:19 #20
441859 crew  Lenny77
pi_217065280
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:16 schreef ditiswatikvind het volgende:

[..]
Je bent dus wel een wappie
Nee want dat is ook het enige stukje waar ik mijn twijfel over heb. Nuja twijfel.. ik geloof het markt verhaal niet.
Ik geloof voor de rest niet in complotten vanuit de regeringen of de reptilians, dat het maar een griepje is, dat het vaccin microchips of wat dan ook heeft,...
pi_217065328
quote:
Tja dat is dus hoe het altijd gaat, wappie dit wappie dat, maar nu 5 jaar later blijken heel veel van die “wappies” gewoon gelijk gehad te hebben.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:36:44 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217065351
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:34 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tja dat is dus hoe het altijd gaat, wappie dit wappie dat, maar nu 5 jaar later blijken heel veel van die “wappies” gewoon gelijk gehad te hebben.
Nee, wappies zeiden dat het virus niet bestond. Dus ze hebben ongelijk.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:37:57 #23
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217065364
Ik ben wel overtuigd dat het per ongeluk is gebeurd, door slordig werken. Iets wat makkelijk kan gebeuren als standaarden niet hoog gehouden worden.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:46:07 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217065441
Maar ik begrijp de Duitse regering wel. In die crisis was ruzie maken met de Chinezen nou niet echt handig.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:47:48 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217065455
quote:

[..]
Tja, maar ondertussen werden er wel aanzienlijke delen van de bevolking voor complotdenkers weggezet

En dat is ook nog steeds gewoon juist, want die wappies ratelden allemaal over dat het een Hoax was en bedacht door Klaus Schwab van de WEF. En dus niet uit een Chinees lab.
pi_217065457
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:56 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben benieuwd waarom ze er zo zeker van zijn, het wordt niet onderbouwd. Zo'n Maarten Keulemans, journalist van de VK, heeft een substack met negen goede vragen die de lablek gelovers niet we willen of kunnen verklaren

https://substack.com/inbo(...)e&triedRedirect=true
quote:
So, China withheld data pointing to the Wet Market. Now, why would they do that?

****************************************************************************************

In theory, that’s possible. But Wuhan has a population of 13.7 million. It’s a huge city. What are the odds the very first major outbreak of this disease occurred not in some restaurant, shopping mall, theatre or subway – but at the PRECISE SPOT where they had corona sensitive animals?
Wat is 1+1?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_217065469
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:46 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik begrijp de Duitse regering wel. In die crisis was ruzie maken met de Chinezen nou niet echt handig.
Het vertrouwen in de autoriteiten erodeert op deze manier echter steeds verder
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:51:06 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217065485
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:49 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het vertrouwen in de autoriteiten erodeert op deze manier echter steeds verder
Autoriteiten houden wel vaker dingen geheim als ze denken dat algemeen belang daarbij gediend is. Begrijp je dat ook in deze situatie?
pi_217065491
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En dat is ook nog steeds gewoon juist, want die wappies ratelden allemaal over dat het een Hoax was en bedacht door Klaus Schwab van de WEF. En dus niet uit een Chinees lab.
Ik weet niet zoveel van Klaus, maar in dat lab werd regelmatig door de VS (Fauci, NIH) gefinancieerd onderzoek gedaan;

quote:
Dr Fauci, as well as being an adviser to President Biden, is the director of the US National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID), part of the US government's National Institutes of Health (NIH).
Reuters Wuhan Institute of VirologyReuters
Lab-leak theories centre on the Wuhan Institute of Virology

This body did give money to an organisation that collaborated with the Wuhan Institute of Virology.

That organisation - the US-based EcoHealth Alliance - was awarded a grant in 2014 to look into possible coronaviruses from bats.

EcoHealth received $3.7m from the NIH, $600,000 of which was given to the Wuhan Institute of Virology.

In 2019, its project was renewed for another five years, but then pulled by the Trump administration in April 2020 following the outbreak of the coronavirus pandemic.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 22:54:11 #30
441859 crew  Lenny77
pi_217065510
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:34 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee dat hebben ze niet.
Het labo verhaal is serieus aannemelijk. Wat ze voor de rest er allemaal bij gesleurd hebben is onzin.
Ik zeg niet dat er voor de rest geen fouten zijn gemaakt in die periode. Maar er zat alleszins geen duivels plan achter.
pi_217065527
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Autoriteiten houden wel vaker dingen geheim als ze denken dat algemeen belang daarbij gediend is. Begrijp je dat ook in deze situatie?
Het gaat echter niet om geheimhouding. Het gaat erom dat het idee dat het coronavirus uit een lab ontsnapt belachelijk is gemaakt. Het zou ‘misinformatie’ zijn en een ‘samenzweringstheorie’. Het is actief tegengewerkt vanuit de autorieteiten, niet slechts geheimgehouden.
pi_217065539
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:33 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat we China ook als vijand moeten gaan zien
Deden we dat al niet dan? Corona is het derde virus dat uit dat land afkomstig is in de laatste twee decennia. Ze zijn daar iets aan het brouwen en perfectioneren.

Chinezen zijn gewoon vieze teringlijers.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217065580
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 21:47 schreef Hyaenidae het volgende:
Duitse regering verzweeg wel meer in het verleden.
Nou nee, die kwamen er juist openlijk voor uit en voegden de daad bij het woord.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217065682
Genoeg zaken die weg worden gezet als des- of misinformatie zijn eigenlijk malinformatie, waarbij de info waar is maar voor een bepaalde groep, zoals overheden, “onhandig” zijn en maar beter in een andere bovenstaande categorie weggepropagandeerd kan worden.

Overigens is het nogal naïef te denken dat overheden transparant zijn.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_217066172
Laatst nog een artikel gelezen in New Scientist dat het Lab-scenario erg onwaarschijnlijk was

Kutkrant
pi_217066206
Trump zei dat al in 2020.
Weet je nog dat hij tegen de wereldpers zei dat hij bewijs had dat het virus uit een Chinees lab was ontsnapt.
Cindy De Vuyst
pi_217066399
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:21 schreef einzeinz het volgende:
Weet je nog dat hij tegen de wereldpers zei dat hij bewijs had dat het virus uit een Chinees lab was ontsnapt.
Een sterk vermoeden is geen bewezen feit ook al presenteert hij het als bewijs
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 01:36:21 #38
236264 crew  capricia
pi_217066517
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:21 schreef einzeinz het volgende:
Yep.
The china-virus.

China heeft heel wat ellende op haar geweten.
En ook gewoon niet eerlijk zijn hè. Dat land. Bah. Zo lang mogelijk alles verzwijgen. En zo lang mogelijk de oorzaak verhullen.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 16-03-2025 01:51:42 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217066598
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 01:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Yep.
The china-virus.

China heeft heel wat ellende op haar geweten.
En ook gewoon niet eerlijk zijn hè. Dat land. Bah. Zo lang mogelijk alles verzwijgen. En zo lang mogelijk de oorzaak verhullen.

Denk niet dat dat iets typisch 'Chinees' is, legio andere regeringen (ik denk Nederland incluis) die exact hetzelfde gedaan zouden hebben.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 02:09:37 #40
236264 crew  capricia
pi_217066613
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 02:01 schreef r_one het volgende:

[..]
Denk niet dat dat iets typisch 'Chinees' is, legio andere regeringen (ik denk Nederland incluis) die exact hetzelfde gedaan zouden hebben.
Een virus in een lab ontwikkelen en het loslaten op de mensheid verzwijgen?
Hell, zelfs wetenschappers zijn hardhandig het zwijgen opgelegd daar.

Nee. Ik ken geen enkel land die dat gedaan heeft in de recente geschiedenis, behalve China.

En ook alle maanden erna, toen er al een pandemie was, nog steeds geen openheid van zaken geven.
Zelfs nu nog niet.
China hè.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217066618
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 02:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Ik ken geen enkel land die dat gedaan heeft in de recente geschiedenis, behalve China.

En ook alle maanden erna, toen er al een pandemie was, nog steeds geen openheid van zaken geven.
Zelfs nu nog niet.
China hè.
En tóch zie ik sinds het toeslagenschandaal (en de huidige aftermath) Nederland er ook toe in staat. Ik zie parallellen.

En vlak me een Rusland ook niet uit (als de gelegenheid zich voordoet).
pi_217068164
Altijd gedacht dat het eeen ongeluk was in dat lab, niet met opzet. Maar dat zou teveel ophef veroorzaken als dat naar buiten zou komen.

Pas toen ze alles op orde hebben gebracht mocht men daar pas binnen kijken ook.
pi_217068201
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 02:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Zelfs nu nog niet.
China hè.
Ik ga er vanuit dat meer landen hier van wisten, en het voor de bevolking hebben verzwegen. China is echt niet het enige land dat zulk soort experimenten (in geheim) uitvoert.

Of het virus met opzet ontwikkelt met kwade opzet (als potentieel wapen) dat is moeilijk te zeggen, kan ook andere redenen hebben gehad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 16-03-2025 07:25:56 ]
  zondag 16 maart 2025 @ 07:30:18 #44
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217068261
Het waren de Amerikanen die de schuld heel opzichtig in de schoenen van de Chinezen hebben gestopt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217068287
En dan zeggen fokkers dat ik maar dansleraar moet worden omdat ik al een tijdje zeg dat dit uit het lab komt, eveneens volgens Amerikaanse geheime diensten, al ruim voor trump aantrad overigens.
pi_217068296
quote:
8s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:16 schreef Evangelion het volgende:
Laatst nog een artikel gelezen in New Scientist dat het Lab-scenario erg onwaarschijnlijk was

Kutkrant
En dat bewijs geeft hij niet vrij omdat?
pi_217068376
Maar toch, stel dat ze een perfect wapen aan het bouwen zijn met bijbehorend vaccin, je hoeft maar 1 buisje op Schiphol te laten vallen en de niet gevaccineerden gaan eraan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217068480
"Waarschijnlijk" op basis waarvan? Ik zie een hoop aannames en geen bewijs.

Matig artikel, typisch voor NOS wel weer, qua kwaliteit lijkt het nergens meer op.
pi_217068719
quote:
Dat kan maar waarom zouden wereldwijd dan alle regeringen zwijgen?

Dat zou betekenen dat er een nog veel groter geheim is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217068754
quote:
Koopmans: WHO-missie in China is boeiend en fascinerend, maar vol gevoeligheden

https://nos.nl/artikel/23(...)ar-vol-gevoeligheden
quote:
Toen Koopmans en het WHO-team eerder dit jaar vier weken in China verbleven om onderzoek te doen, werd daar ook de theorie onderzocht dat het coronavirus uit een laboratorium in de stad Wuhan zou komen. Volgens het team was die theorie 'extreem onwaarschijnlijk' en verdiende die geen verder onderzoek.

Die conclusie werd door Ghebreyesus bij een persconferentie die volgde vervolgens 'prematuur' genoemd, waardoor hij dus tegen zijn eigen team inging. "We hebben een indringend gesprek gehad”, zegt Koopmans nu. “Ik was behoorlijk geïrriteerd."

https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)a-onderzoek-who-team
Bovenstaande artikelen zijn wel interessant om te lezen in het licht van dit nieuws.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')