Eens. Besteld is besteld.quote:Op zondag 16 maart 2025 00:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
alea iacta est
complete non discussie op dit moment, ze zijn besteld en ze zijn nagenoeg allemaal afgeleverd, we gaan het ermee moeten doen
liefst bestellen we nog een stuk of 20 voor een extra squadron
Men is 'bang' voor die killer switch..quote:Op zondag 16 maart 2025 01:44 schreef sp3c het volgende:
en natuurlijk is het wel relevant
we hebben de toestellen al, beetje stompzinnig om er dan nog een stuk of 50 te kopen van een ander type omdat Trump vervelend doet
Weet ik nietquote:Op zondag 16 maart 2025 11:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Besteld is besteld.
Maar het is wel intelligent om voor daarna ook meer een 'koop in Europa' tactiek te kunnen hanteren, toch?
Uh. Over een jaar of 40?quote:Op zondag 16 maart 2025 11:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Weet ik niet
Daarna is over een jaar of 40, grote kans dat er dan net zo'n randdebiel in Frankrijk of Duitsland zit en da willen we ineens weer Amerikaanse spulletjes
Zodra Europa een toestel weet te ontwikkelen dat beter geschikt is voor de klu ben ik voor en anders niet
Uh ja?quote:
We zijn niet afhankelijk van ze en ik heb er vooralsnog idd geen problemen mee om er wapens te bestellen zolang die beter geschikt zijn dan wapens die we elders kunnen bestellenquote:Maar gewoon even: het is toch niet verstandig om afhankelijk te blijven wat betreft wapensystemen, van een land dat steeds vijandelijker wordt jegens ons? of maak jij een volledig onderscheid tussen de Amerikaanse wapenindustrie en de Amerikaanse politiek?
Hier een genuanceerdere (nota bene Hongaars gelinkte) bron:quote:Op zondag 16 maart 2025 09:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahahhaahhaa.
Trap nog lekker meer in fake news.
1: Ooohhh zo. ja nee, ik heb het niet perse over letterlijk nadat die F-35 het niet meer doen. Maar meer dat wij nu nog van alles hebben besteld (en dat ook wat mij betreft moeten blijven doen) maar dat we ook flink gaan investeren in onze eigen wapenindustrie.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Uh ja?
Hoelang denk je dat die dingen meegaan?
Eerste f16 werd in 1979 afgeleverd
[..]
We zijn niet afhankelijk van ze en ik heb er vooralsnog idd geen problemen mee om er wapens te bestellen zolang die beter geschikt zijn dan wapens die we elders kunnen bestellen
Keuze voor PULS ipv HIMARS juich ik bv toe net als het (waarschijnlijk) vervangen van harpoon door nsm
Correct. Maar als dat punt komt terwijl je zelf nog niets op gang heb gezet om bijvoorbeeld een net zo goed alternatief voor de f-35 te hebben, dan heb je wel een 'probleem'.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:59 schreef sp3c het volgende:
1. Het een sluit het ander niet uit, we investeren sowieso al flink in onze eigen wapenindustrie
We zijn 1 van de grootste exporteur s ter wereld ffs
https://www.statista.com/(...)onventional-weapons/
2. Nederland is tier 1 partner in het F35 programma, enige wat de Amerikanen kunnen doen is stoppen met leveren, dan stoppen wij met betalen
3. Ik stel nergens dat we van Amerika moeten kopen, niemand stelt dat
Hoezo nietsquote:Op zondag 16 maart 2025 12:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Correct. Maar als dat punt komt terwijl je zelf nog niets op gang heb gezet om bijvoorbeeld een net zo goed alternatief voor de f-35 te hebben, dan heb je wel een 'probleem'.
Dat is gewoon mijn punt.
Maar je vindt toch dat we die F-35's moeten blijven kopen? ik snap je niet zo goed.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoezo niets
Duitsland, Frankrijk, Italië, Zweden en Turkije bouwen straaljagers
Is een kwestie van orders plaatsen en weer door
Dat wil toch niet zeggen dat er geen alternatief is?quote:Op zondag 16 maart 2025 12:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar je vindt toch dat we die F-35's moeten blijven kopen? ik snap je niet zo goed.
Dan sta je achteraan in de rij want iedereen zal hetzelfde gaan doen.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat wil toch niet zeggen dat er geen alternatief is?
Je reageert de hele tijd op dingen die niemand zegt man, ik heb het heel bewust geformuleerd juist om nog zo'n @:extec gesprekje te voorkomen, reageer alstjeblieft alleen daarop zonder zelf vanalles in te vullen
Ja ik vind F35 het meest geschikt voor de klu, vanwege de doctrine van de KLU, valt F35 weg dan pas je de doctrine aan en komt er een andere winnaar uit de bus
Is niet zo simpel als het klinkt nee maar kan prima
Ik zie alleen nu geen enkele reden om dat te doen, ik geloof niet dat de Amerikanen ineens alle betrekkingen gaan verbreken, ik heb er alle vertrouwen in dat de dames en heren van de KLU die bakken in de lucht kunnen houden zonder Amerikaanse hulp en in het ergste meest ondenkbare scenario dat Amerika ineens onze vijand is verkopen we ze gewoon aan China voor 2x de aankoopprijs en kopen we 60x Gripen (met Franse motor) en 20x Rafale
Kan me er niet zo heel druk om maken allemaal
Nou ok ik ben overtuigd laten we ze nu maar vast bestellen voor de zekerheidquote:Op zondag 16 maart 2025 12:53 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dan sta je achteraan in de rij want iedereen zal hetzelfde gaan doen.
Waarom is het niet zo handig van Oekraine? Hongarije ligt al dwars wat betreft steun aan Oekraine sinds het begin. Maarja, de Hongaren hebben daar dan ook weinig keus in want als ze dat niet doen draaien de Russen zelf die pijpleiding dicht.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hier een genuanceerdere (nota bene Hongaars gelinkte) bron:
https://dailynewshungary.(...)due-to-drone-strike/
Er was wel degelijk wat aan de hand. Niet handig van Oekraine, maar de soep werd ook weer niet zo heet gegeten zoals in de clickbait-titel van DDS.
Hongarije doet ook gewoon wat in haar eigen belang is. Prima land overigens! En Boedapestquote:Op zondag 16 maart 2025 12:55 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Waarom is het niet zo handig van Oekraine? Hongarije ligt al dwars wat betreft steun aan Oekraine sinds het begin. Maarja, de Hongaren hebben daar dan ook weinig keus in want als ze dat niet doen draaien de Russen zelf die pijpleiding dicht.
Hongarije heeft zichzelf afhankelijk gemaakt van Russische olie en sinds de val van de muur geen stap ondernomen om daar wat aan te doen. Die situatie gaat op korte termijn ook niet veranderen. Hongarije blijft gewoon dwars liggen ongeacht wat Oekraine doet.
MAGA cult is weer eens voor de gek gehouden. Lekker gewerkt.quote:Trump over bewering dat hij oorlog tussen Rusland en Oekraïne in 24 uur zou stoppen: 'Ik was een beetje sarcastisch'
De Amerikaanse president Donald Trump was naar eigen zeggen “een beetje sarcastisch” toen hij beweerde dat hij de oorlog tussen Rusland en Oekraïne binnen 24 uur zou oplossen. Trump deed die uitspraak in mei 2023 en herhaalde zijn woorden meerdere keren tijdens zijn verkiezingscampagne.
Trumps bewering dat hij "een beetje sarcastisch" was, doet hij in een een interview voor het televisieprogramma Full Measure, dat zondag pas wordt uitgezonden, maar waarvan vrijdag al een teaser verscheen. "Ik was een beetje sarcastisch toen ik dat zei," zegt Trump in het clipje. "Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik het graag opgelost wil hebben en ik denk dat ik succesvol zal zijn."
Inmiddels is Trump bijna twee maanden weer aan de macht, maar de oorlog in Oekraïne woedt voort. Trump zei in mei 2023 tijdens een zogeheten 'CNN Town Hall'-interview dat hij de wapens binnen een dag zou laten zwijgen. "Ze gaan dood, Russen en Oekraïners. Ik wil dat ze stoppen met doodgaan. En ik zal daarvoor zorgen, ik zal er binnen de 24 uur voor zorgen", zei Trump.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-beetje-sarcastisch
Misschien voor je zoiets vraagt eerst even door de 2 blz's daarvoor scrollen?quote:Op zondag 16 maart 2025 10:29 schreef AFA2022 het volgende:
Iemand enig idee hoe de situatie in de Kursk voor de Oekrainers is? Lees overal dat ze wellicht helemaal zijn ingesloten? Kan me haast niet voorstellen dat de Oekrainers zo dom zouden kunnen zijn.
Vind ik ook, en het Oekraïnse gebied achter Kursk was lang relatief veilig voor Russische aanvallen. Vraag mij af in hoeverre Oekraïne daar nu ook een sterke hoeveelheid troepen heeft kunnen opbouwen om hun grenzen nog beter te verdedigen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |