Het klinkt voor mij dus heel slecht en krom.quote:Op donderdag 2 juli 2026 22:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals: Er is niets mis met die zin. Die 1000 euro staat gewoon voor de koopkracht in jouw hobby. Met andere woorden: Als je 1000 piek hebt, wat kun je dan kopen? Nou, in Rallysport niet veel, maar als je jeu-de-boules speelt kun je er aardig mee los gaan. En dat wordt dan gewoon wat kort weergegeven.
Als je echt een vreselijke zin wilt: 'Beter ga je naar [vul maar in]' of 'Beter doe je [dit of dat]'.
Dat laatste is echt een vreselijk anglicisme, wat inmiddels behoorlijk ingeburgerd is, dus wellicht niet eens meer als fout te betitelen is. Ik hoor dat iig vaker dan "wat koopt duizend euro" in plaats van "wat koop je voor duizend euro"quote:Op donderdag 2 juli 2026 22:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals: Er is niets mis met die zin. Die 1000 euro staat gewoon voor de koopkracht in jouw hobby. Met andere woorden: Als je 1000 piek hebt, wat kun je dan kopen? Nou, in Rallysport niet veel, maar als je jeu-de-boules speelt kun je er aardig mee los gaan. En dat wordt dan gewoon wat kort weergegeven.
Als je echt een vreselijke zin wilt: 'Beter ga je naar [vul maar in]' of 'Beter doe je [dit of dat]'.
quote:Je hoeft ook niet te overdrijven, niemand gaat dood (bijna niemand denk ik dan) aan een verkeersbord of wat dan ook. Maar die hoge bomen om de zoveel meter die BEWUST ZIJN AANGEPLAND VANWEGE DE VERKEERSVEILIGHEID, ja die wel ja. Die hadden er niet moeten staan.
Maar goed, je hoeft het verder niet in het extreme te trekken. Die bomen zijn ooit aangepland met als doel 'verkeersveiligheid' (gevoel van snelheid, beter zicht op de kromming van de weg) maar aangezien veel mensen doodgaan juist door die bomen, is dat mijn inziens een verkeerde inschatting geweest met het tegenovergestelde van verkeersveiligheid als resultaat.
Aanplannen betekent iets vast inplannen of zodat het op een bepaalde datum/tijd gebeurt regelen.quote:
Discutabel in dit geval.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:35 schreef camilero het volgende:
[..]
Aanplannen betekent iets vast inplannen of zodat het op een bepaalde datum/tijd gebeurt regelen.
Voorbeelden:
“We plannen de afspraak aan voor maandag” = we zetten de afspraak op maandag.
“De klus wordt volgende week aangepland” = die wordt ingepland voor volgende week.
Ik denk ook dat het om aanplanten gaatquote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:41 schreef maily het volgende:
[..]
Discutabel in dit geval.
In andere posts wordt namelijk wel "geplant" gebruikt.
Klets. ‘Aanplannen’ is geen woord. ‘Inplannen’ wel. Of ‘aanplanten’, maar dat gaat over groen en bloemetjes.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 11:35 schreef camilero het volgende:
[..]
Aanplannen betekent iets vast inplannen of zodat het op een bepaalde datum/tijd gebeurt regelen.
Voorbeelden:
“We plannen de afspraak aan voor maandag” = we zetten de afspraak op maandag.
“De klus wordt volgende week aangepland” = die wordt ingepland voor volgende week.
Een grapje begrijpen is blijkbaar toch lastig. Post icon ook gemist.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 17:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. ‘Aanplannen’ is geen woord. ‘Inplannen’ wel. Of ‘aanplanten’, maar dat gaat over groen en bloemetjes.
Google geeft ook geen enkele hit op ‘aanplannen’ en verwijst direct naar ‘inplannen’. Mijn DvD (Dikke van Dale) geeft het woord ook niet. Dus, leuk verhaaltje wat je hier schrijft, maar volledig onjuist.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |