Fijn dat dat nu lijkt opgelost. Niet door optreden van de meedogenloze burgemeester maar toch.quote:De woning van het schietincident was volgens omwonenden een magneet voor jongeren. Ze kwamen daar tot laat in de avond samen. ,,Vaak maakten ze daarbij herrie, wat lastig is als je zelf ’s morgens vroeg op moet om te werken”, vertelt een omwonende.
Tsja sommige mensen. Al zet je ze in het meest welvarende land en geef je ze alle opties om beter te worden, maken ze er alsnog een getto van.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Drillrap, met wapens spelen, vluchten als er een gewonde valt, middelbare scholieren die blijkbaar tot midden in de nacht geluidsoverlast kunnen veroorzaken en niet gewoon van hun ouders in bed moeten liggen. Het bingokaartje cliches is alweer aardig vol.
LOLquote:
Dit zijn Nederlanders. Marokkanen en Turken kwamen 50/60 jaar geleden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Tsja sommige mensen. Al zet je ze in het meest welvarende land en geef je ze alle opties om beter te worden, maken ze er alsnog een getto van.
Is het geen andere stam of land waar ze mee kunnen vechten dan gebruiken postcodes om een gang te vormen![]()
Misschien is het een keer slim om te stoppen met mensen uit laag ontwikkelde macho culturen te importeren in een feministische cultuur.
Dus jij denkt bij laag ontwikkelde macho culturen gelijk aan marokkanen en Turken? Nou dat had ik nou nooit van jou verwacht. Racistquote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit zijn Nederlanders. Marokkanen en Turken kwamen 50/60 jaar geleden.
Ik interpredeer de gedachte van de poster.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:48 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dus jij denkt bij laag ontwikkelde macho culturen gelijk aan marokkanen en Turken? Nou dat had ik nou nooit van jou verwacht. Racist
Hoezo, we weten toch allemaal dat Henk-Jan, Ivo, Martijn en Roderick de namen van deze jongens waren?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Drillrap, met wapens spelen, vluchten als er een gewonde valt, middelbare scholieren die blijkbaar tot midden in de nacht geluidsoverlast kunnen veroorzaken en niet gewoon van hun ouders in bed moeten liggen. Het bingokaartje cliches is alweer aardig vol.
Maakt het je veel uit hoe die knullen heten?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo, we weten toch allemaal dat Henk-Jan, Ivo, Martijn en Roderick de namen van deze jongens waren?
Maat het je veel uit dat ik dat wil weten dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maakt het je veel uit hoe die knullen heten?
Ivo en Martijn hebben thuis een game room en komen nooit IRL samen met vrienden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maakt het je veel uit hoe die knullen heten?
Sja je vraagt ernaar. Blijkbaar wil je het graag weten. Wat maakt het je precies uit? Kun je dat onder woorden brengen?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maat het je veel uit dat ik dat wil weten dan?
Volgens mij lees je niet goed wat ik schreef in je ziedende woede over dit topic.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja je vraagt ernaar. Blijkbaar wil je het graag weten. Wat maakt het je precies uit? Kun je dat onder woorden brengen?
Ik vind dat moeilijk te stellen, we weten niet wat de groepsdynamiek was. Voor hetzelfde geld moest de jongen met zijn oudere broer mee (oppassen want moeder werkt) en wilde die jongen daar niet zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:04 schreef Gia het volgende:
Het had ook een van de andere jongens/meisje kunnen zijn. Lijkt mij een ongeluk. Wat ik belangrijker vind is de vraag hoe die kids aan dat vuurwapen zijn gekomen. Daar is ergens een volwassene verantwoordelijk voor.
Vervelend voor deze jongen en vooral voor zijn ouders, maar hij heeft zelf ervoor gekozen met deze groep om te gaan. Verwacht nog wel meer van dit soort ongelukken.
Dit moord of doodslag noemen, gaat mij te ver. Onvrijwillige doodslag, misschien, maar zie het eerder als een noodlottig ongeluk. Wat mij betreft mag de hele groep gestraft worden, en de schutter het zwaarst.
Overigens vind ik de term 'slachtoffertje' in deze niet kloppen. Het is geen arm onschuldig slachtoffertje, hij was een lid van deze groep.
Als je dit wilt oplossen is het wel handig om te weten dat je je beter op Dilano en co kunt richten dan op Henk-Jan, Ivo, Martijn en Roderick. Als je dat niet wilt dan ben je meer met jezelf bezig om deugpuntjes te scoren dan dat je echt om het probleem geeftquote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja je vraagt ernaar. Blijkbaar wil je het graag weten. Wat maakt het je precies uit? Kun je dat onder woorden brengen?
Aan deze reactie te zien, denk ik dat de buurtbewoners die volkje liever kwijt dan rijk waren.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:24 schreef tong80 het volgende:
De woning van het schietincident was volgens omwonenden een magneet voor jongeren. Ze kwamen daar tot laat in de avond samen. ,,Vaak maakten ze daarbij herrie, wat lastig is als je zelf ’s morgens vroeg op moet om te werken”, vertelt een omwonende.
Er is nu een serie op Netflix over een Engelse jongen van 13 jaar oud die beschuldigd wordt van moord op een meisje dat hem pestte. 4 afleveringen, elke aflevering is in één take opgenomen. Adolescence.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:05 schreef einzeinz het volgende:
Spelen met een vuurwapen. Het is een spijtig ongeval.
OK, dat is blijkbaar de tendens tegenwoordig. Steeds meer mensen hebben vuurwapens en messen op zak.
Misschien ben ik te oud geworden voor zo'n dingen?
Iemand die net 11 is verantwoordelijk maken met wie hij omgaat en daarom nu maar dood is?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:04 schreef Gia het volgende:
Het had ook een van de andere jongens/meisje kunnen zijn. Lijkt mij een ongeluk. Wat ik belangrijker vind is de vraag hoe die kids aan dat vuurwapen zijn gekomen. Daar is ergens een volwassene verantwoordelijk voor.
Vervelend voor deze jongen en vooral voor zijn ouders, maar hij heeft zelf ervoor gekozen met deze groep om te gaan. Verwacht nog wel meer van dit soort ongelukken.
Dit moord of doodslag noemen, gaat mij te ver. Onvrijwillige doodslag, misschien, maar zie het eerder als een noodlottig ongeluk. Wat mij betreft mag de hele groep gestraft worden, en de schutter het zwaarst.
Overigens vind ik de term 'slachtoffertje' in deze niet kloppen. Het is geen arm onschuldig slachtoffertje, hij was een lid van deze groep.
Zullen we dat aan de rechter overlaten? Vind dan nog altijd de ouders verantwoordelijk of de volwassene die deze kinderen van een vuurwapen voorzien heeft. Of het moord of doodslag is, ligt aan de intentie. Als het wapen per ongeluk afging, is het een ongeluk.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Iemand die net 11 is verantwoordelijk maken met wie hij omgaat en daarom nu maar dood is?![]()
En een ongeluk?
Kinderen die een geladen wapen in de kledingkast van papa vinden en dat per ongeluk laten afgaan is een ongeluk.
Drilrappers die stoer naar specifieke plaatsen gaan met wapens en er stoer mee gaan zwaaien: niet echt een ongeluk he??
Die trouwen, douwen hun vrouw onder een hoofddoek, maken een stuk of 4 tot 6 kinderen en gaan op vrijdag braaf naar de moskee. Een moslim kan, schijnbaar, op elk moment tot inkeer komen en zijn leven vervolgen als vrome moslim. Wat ze in hun jeugd hebben gedaan maakt niet uit, daar zijn toch alleen maar vieze westerlingen de dupe van, meestal. Nu is het een keer een van hun. Geen medelijden mee.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:55 schreef Momo het volgende:
Drillrap cultuur is recept voor puur kansloosheid voor pubers. Geloof er niks van dat dit soort figuren straks als volwassene weer gewoon diploma´s gaan halen en een fulltime job ergens uitvoeren. Zorgelijk ook vooral dat het hun ouders schijnbaar niks boeit dat hun kind een kansloze debiel aan worden is.
Wat een nare reactie.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Die trouwen, douwen hun vrouw onder een hoofddoek, maken een stuk of 4 tot 6 kinderen en gaan op vrijdag braaf naar de moskee. Een moslim kan, schijnbaar, op elk moment tot inkeer komen en zijn leven vervolgen als vrome moslim. Wat ze in hun jeugd hebben gedaan maakt niet uit, daar zijn toch alleen maar vieze westerlingen de dupe van, meestal. Nu is het een keer een van hun. Geen medelijden mee.
Mwoa dit is wel vrij realistisch hoor. Eerst jezelf jarenlang afzetten tegen de maatschappij en anderen (vooral autochtone ongelovigen) het leven zuur maken en dan opeens zogenaamd een vrome moslim worden. Het is zo doorzichtig dat het lachwekkend is.quote:
Dit laatste is nog het allervreemdst.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:55 schreef Momo het volgende:
Drillrap cultuur is recept voor puur kansloosheid voor pubers. Geloof er niks van dat dit soort figuren straks als volwassene weer gewoon diploma´s gaan halen en een fulltime job ergens uitvoeren. Zorgelijk ook vooral dat het hun ouders schijnbaar niks boeit dat hun kind een kansloze debiel aan worden is.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:04 schreef Gia het volgende:
Kom op joh, kind van 11!? Ook al was het een rotjoch, op die leeftijd kun je ze niet heel verantwoordelijk houden voor hun domme acties. Geen enkel kind van 11 verdient de consequentie van doodgeschoten worden, niet per ongeluk en niet expres.quote:
Die hebben rijke papa's met een leuke zak geld.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo, we weten toch allemaal dat Henk-Jan, Ivo, Martijn en Roderick de namen van deze jongens waren?
Ik vrees het ook.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is nu een serie op Netflix over een Engelse jongen van 13 jaar oud die beschuldigd wordt van moord op een meisje dat hem pestte. 4 afleveringen, elke aflevering is in één take opgenomen. Adolescence.
Hieruit blijkt dat er tegenwoordig een heel andere mores heerst onder de jongeren, al dan niet mede veroorzaakt door social media, waar ouders geen weet van hebben. Ja, daar zijn we te oud voor geworden.
Vanavond laatste deel kijken.
Die wilde ik ook gaan kijken, wel een aanrader dus?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is nu een serie op Netflix over een Engelse jongen van 13 jaar oud die beschuldigd wordt van moord op een meisje dat hem pestte. 4 afleveringen, elke aflevering is in één take opgenomen. Adolescence.
Hieruit blijkt dat er tegenwoordig een heel andere mores heerst onder de jongeren, al dan niet mede veroorzaakt door social media, waar ouders geen weet van hebben. Ja, daar zijn we te oud voor geworden.
Vanavond laatste deel kijken.
Ben hem nu toevallig aan het kijken. Best een goede serie ja. Ben sowieso wel een fan van Engelse series.quote:Op zondag 16 maart 2025 00:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die wilde ik ook gaan kijken, wel een aanrader dus?
Klopt, maar het is en blijft zeer waarschijnlijk een stom ongeluk. Die 15-jarige had, denk ik, niet de intentie om die dag iemand dood te schieten. Zo wel, dan zwaar straffen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Kom op joh, kind van 11!? Ook al was het een rotjoch, op die leeftijd kun je ze niet heel verantwoordelijk houden voor hun domme acties. Geen enkel kind van 11 verdient de consequentie van doodgeschoten worden, niet per ongeluk en niet expres.
De meningen zijn verdeeld. Mijn zus vond er niets aan. Ik vond hem geweldig. Elke aflevering is in 1 take opgenomen. Vond de derde een beetje langdradig, maar was toch gegrepen door zijn gedrag. Vind het zeker voor ouders met pubers, een must see, zoals vroeger Christiane F. Liefst met de puber. Je kind kan, zonder dat je het weet een gepest kind zijn of een pester zijn. Schijnbaar gaat dat tegenwoordig via emojis op instagram e.d. en trekken kinderen zich dat heel erg aan. Pesten is van alle tijden, maar social media maakt het een stuk makkelijker.quote:Op zondag 16 maart 2025 00:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die wilde ik ook gaan kijken, wel een aanrader dus?
Ik heb de serie even gekeken, erg indrukwekkend, merci voor de aanbeveling.quote:Op zondag 16 maart 2025 11:11 schreef Gia het volgende:
[..]
De meningen zijn verdeeld. Mijn zus vond er niets aan. Ik vond hem geweldig. Elke aflevering is in 1 take opgenomen. Vond de derde een beetje langdradig, maar was toch gegrepen door zijn gedrag. Vind het zeker voor ouders met pubers, een must see, zoals vroeger Christiane F. Liefst met de puber. Je kind kan, zonder dat je het weet een gepest kind zijn of een pester zijn. Schijnbaar gaat dat tegenwoordig via emojis op instagram e.d. en trekken kinderen zich dat heel erg aan. Pesten is van alle tijden, maar social media maakt het een stuk makkelijker.
quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Kom op joh, kind van 11!? Ook al was het een rotjoch, op die leeftijd kun je ze niet heel verantwoordelijk houden voor hun domme acties. Geen enkel kind van 11 verdient de consequentie van doodgeschoten worden, niet per ongeluk en niet expres.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |