abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217028095
Mijn zoon speelt al een aantal jaren airsoft en heeft een wapen die onlangs de geest heeft gegeven. Hij heeft al een nieuwe maar we vonden het leuk om deze eens te openen en kijken of we het probleem konden vinden en of oplossen.

Er zit een motor in met de volgende beschrijving FC480WH 6924 73.5D (N 3 9)

Nu werkt het wapen op een 11v accu dus dacht ik dan zal de motor ook moeten draaien op die voltage.. nou niet dus. Aan mijn regelbare powersupply doet hij niets anders dan een beetje kort bewegen (maar de kop draait niet)

De motor is trouwens ook super magnetisch.. beetje te veel van het goede volgens mij want als er ook maar iets van ijzer in de buurt ligt zit het aan de motor vast.

Iemand een suggestie/idee?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_217028374
En als je de motor gewoon even aan de replica koppelt met die 11.1v lipo? gebeurt er dan wat? ik weet niet of een motor werkt bij een regelbare power supply. Die motoren hebben een bepaalde stroomflow nodig.

Is de motor een high torque of high speed?

Dat de motor super magnetisch is, is normaal. Waarschijnlijk een high torque. Die motoren maken heel snel een rotatie. Beter voor betere triggerresponse.

Overigens is die replica van je zoon zo gekocht? als je 11.1v draait moet je replica daar wel opgebouw zijn. Standaard zijn ze vaak gemaakt voor 7.4v. Als je er ineens 11.1 in doet en een high torque motor, moeten de tandwielen in de gearbox er wel voor gemaakt zijn
pi_217029063
Wanneer je op part Nr. zoekt kom je hier uit
https://www.begadi.com/be(...)on-frei-ab-18-j.html
Waar je enige motor specs kunt vinden... De magneet is Neodym en dat zijn hele sterke magneten.

En lijkt leverbaar als spare part... Het gehele geweertje wordt in onderdelen afgebeeld.

De accu is Lipo 11.1v... Zou daar eens op focussen die hebben afhankelijk van gebruik gemiddeld 100 / 400 laad cycli voordat prestatie aanzienlijk omlaag gaat. Elke cel moet opgeladen tussen de 3.7 en 4.2v meten meet je onder de 3.7 is hij kaduk. Dat zou bij 11.1v en 3 cel accu moeten zijn en vol tussen 11.1 en 12.6v. Laad ie niet meer volledig heb je kans dat de controller niet inschakelt.

Of de controller (EFCS MOSFET system) is kaduk, geen idee of de motor zonder controller direct op 11v loopt... Zit op de motor een stekkertje met meer dan alleen + en - dan meestal niet. Dan heeft ie ergens een extra impuls uit de controller nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 13-03-2025 10:00:03 ]
pi_217043861
Dit soort motortjes hebben de neiging de koolstof borsteltjes te verbranden op 11.1V en dan stoppen ze ineens met werken. Je kan gewoon de + en - van de accu op de 2 terminals zetten (als de motor eruit is maakt het niet uit welke kant je het zet want dat bepaald alleen welke kant de motor op gaat draaien.)

Ik weet niet hoe sterk je regelbare powersuply is maar hou er rekening mee dat die motortjes +-10 Amp trekken, als je unit dit niet kan leveren krijg je alleen een paar stuiptrekkingen van het motortje (helemaal als de koolstof borstels verbrand zijn).
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')