abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217017102
https://nos.nl/artikel/25(...)ijkerbroeken-duurder

quote:
EU komt met eigen importheffingen tegen VS: motoren, drank en spijkerbroeken duurder
Deel dit artikel
De Europese Unie komt met eigen importheffingen op Amerikaanse producten. Zo worden allerlei Amerikaanse producten voor Europeanen duurder, zoals bourbon, Harley Davidson-motoren, boten en spijkerbroeken.

Het is een reactie op de Amerikaanse heffingen op staal en aluminium die sinds vanochtend zijn ingegaan. Voortaan moeten Amerikaanse bedrijven die deze producten uit het buitenland halen 25 procent extra belasting betalen.

De Europese Unie haalt nu een pakket tegenmaatregelen van stal die eerder in 2018 zijn ingevoerd, toen Trump in zijn eerste termijn heffingen op staal en aluminium invoerde. Dat pakket aan heffingen was gepauzeerd, maar wordt nu opnieuw volgende maand van kracht.
US Economie gaat het heel zwaar krijgen (en wij ook ;( )
pi_217017169
Uit het artikel:
quote:
"We betreuren deze maatregel ten zeerste", zegt Europese Commissie-voorzitter Von der Leyen. "Tarieven zijn belastingen. Ze zijn slecht voor het bedrijfsleven, maar nog slechter voor de consument." Toch kon een tegenreactie op de Amerikaanse heffingen volgens haar niet uitblijven.
Tja, dan moet men deze maatregel niet nemen natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:16:07 #3
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_217017193
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:13 schreef HowardRoark het volgende:
Uit het artikel:
[..]
In ieder geval iets transparanter in communicatie dan Trump.

Plus natuurlijk ook de gekozen product zijn luxe producten die de burger niet echt schaden. Ik hoef niet per se een spijkerbroek uit de VS.
Krekker is de bom!
pi_217017227
quote:
Uit het artikel:
[..]
Natuurlijk wel. Anders geef je die bully zijn zin.
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:22:08 #5
3542 Gia
User under construction
pi_217017264
En terecht!
pi_217017316
De EU :')

TRUMPGOD _O_
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:30:28 #7
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217017327
Return fire! Laat die Dow maar door crashen #fortheunion!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_217017376
quote:
Is goed Dirk, gewoon voorover bukken en je snoeihard en zonder verzet je als een sissy laten nemen _O-

Wat is je standpunt over Oekraïne en de op handen zijnde deal met Rusland en Amerika?
pi_217017416
Nederland moet zich aansluiten bij de VS. De EU is een zinkend schip.
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:42:36 #10
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_217017441
Lekker reactionair. Getuigd wederom van visie vanuit Brussel. 'Als hun het doen, doen wij het ook/dit terug!', alsof het peuters zijn. Kom daadwerkelijk met oplossingen als leiders...
The more debt, the better
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 09:45:01 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217017463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:42 schreef flyguy het volgende:
Lekker reactionair. Getuigd wederom van visie vanuit Brussel. 'Als hun het doen, doen wij het ook/dit terug!', alsof het peuters zijn. Kom daadwerkelijk met oplossingen als leiders...
Die reactie is op zich wel gunstig voor het productieklimaat. Consument is de verliezer, vooral bij producten die hier niet veel worden geproduceerd.
Wat zie jij als potentiële oplossing dan? Pappen en nathouden? Voorover bukken voor de grote D. Trump? Boos kijken?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:49:54 #12
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_217017498
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die reactie is op zich wel gunstig voor het productieklimaat. Consument is de verliezer, vooral bij producten die hier niet veel worden geproduceerd.
Wat zie jij als potentiële oplossing dan? Pappen en nathouden? Voorover bukken voor de grote D. Trump? Boos kijken?
Uiteraard is er geen snelle oplossing, maar nieuwe allianties kunnen gemaakt worden, evaluaties waar je kan uitproduceren of andere competatieve voordelen hebt. Ergo, kijken waar je kan winnen en een ander spel spelen.

Dat anderen het zijn begonnen, betekend niet dat je hetzelfde kan doen. Want je hebt het initatief niet en loopt er achteraan. Tit-for-tat is in dat geval gewoon zwak leiderschap en getuigd van nul visie.
The more debt, the better
  Redactie Sport woensdag 12 maart 2025 @ 09:50:42 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217017505
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:49 schreef flyguy het volgende:

[..]
Uiteraard is er geen snelle oplossing, maar nieuwe allianties kunnen gemaakt worden, evaluaties waar je kan uitproduceren of andere competatieve voordelen hebt. Ergo, kijken waar je kan winnen en een ander spel spelen.

Dat anderen het zijn begonnen, betekend niet dat je hetzelfde kan doen. Want je hebt het initatief niet en loopt er achteraan. Tit-for-tat is in dat geval gewoon zwak leiderschap en getuigd van nul visie.
Wie zegt dat dat eerste niet gebeurt? Deze importheffingen sluiten andere keuzes niet uit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:51:08 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217017506
25% maar? Doe gewoon 50% ofzo, dat doet die oranje gek ook bij Canada. We moeten Amerika kapot maken!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:51:21 #15
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217017507
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je staal en aluminium verkopen aan een ander en lachen om Amerikanen die er opeens veel te veel voor moeten betalen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_217017548
Mijn Bourbon, wat doe je?
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:59:54 #17
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217017569
25% is wat aan de matige kant. Minimaal 50% op alles en 150% op pick-ups aub.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:00:50 #18
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217017580
Domme actie van de EU. Je kunt erop wachten dat er nu gedreigd wordt met het instellen van tarieven op LNG-levering, clouddiensten, betalingsverwerking, wapenlevering, etc.

Wees slim en betaal bevriende landen als Japan, Zuid-Korea, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, etc in euros in plaats van dollars. Moet je eens zien hoe de dollar waarde verliest = goedkoper olie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217017628
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:00 schreef ACT-F het volgende:
Domme actie van de EU. Je kunt erop wachten dat er nu gedreigd wordt met het instellen van tarieven op LNG-levering, clouddiensten, betalingsverwerking, wapenlevering, etc.

Wees slim en betaal bevriende landen als Japan, Zuid-Korea, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, etc in euros in plaats van dollars. Moet je eens zien hoe de dollar waarde verliest = goedkoper olie.
Tarieven op producten en diensten die een land exporteert heb ik nog nooit van gehoord. Waarom zou een land zijn eigen producten duurder en daardoor minder aantrekkelijk maken?

Trump wil juist een handelsbalans in het voordeel van de VS. Met jouw suggestie gebeurt het tegenovergestelde.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:09:24 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_217017644
Ehhhhh, daar worden wij toch juist de dupe van? :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:15:04 #21
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217017686
quote:

Landen die dat in het verleden geprobeerd hebben kregen te maken met een invasie.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217017707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:42 schreef flyguy het volgende:
Wat een dom gelul.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:18:11 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217017709
Ik zou niet eens weten wat ik zelf voor produkten koop die uit Amerika komen :?

Ik zou zeggen die Mc Donald hamburgers, maar die koop ik toch al niet meer omdat ik die nu al veel te duur vind.

Was laatst met iemand in Mc Donalds en die bestelde er melk bij om te drinken. Dat kostte hem toen E 3,25. En daar kreeg hij een pakje melk voor van een halve liter :@

Kan het jammergenoeg niet vinden op de bijgaande prijslijst, maar het komt wel overeen met de prijzen van de milkshakes die ze daar hebben.

https://wonenvandaag.nl/mcdonalds-prijzen/
quote:
Hoeveel kost een flesje water bij de Mac?

Bij een van de menu's krijgt de klant een lege beker. Daarmee mag onbeperkt worden getapt. Op de vraag waarom water ontbreekt, wijst een medewerker naar de koeling. ,,Een flesje water kun je bijbestellen voor 3 euro 15."22 jan 2025
Maar ik zie nu dat ieder drankje daar gemiddeld 3 euro kost.
pi_217017719
quote:
9s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:57 schreef Farenji het volgende:
Ze kiezen producten uit rode staten. Wat mij betreft kiezen ze ook wat diensten uit blauwe staten want dat zijn de echt succesvolle bedrijven van de VS.
pi_217017735
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Ehhhhh, daar worden wij toch juist de dupe van? :D

:{²
Alleen als je die dingen koopt. Je kunt ook goede Schotse whiskey kopen. Of een spijkerbroek uit Turkije. Of of of. Tuurlijk als Trump export heffingen gaat voeren worden zat te duur. Dus nu kunnen we kiezen tussen onze economie gaat eraan door de heffingen van trump of door onze eigen heffingen. Toch knap hoe 1 land alles voor de rest van de wereld kapot kan maken en toont vooral aan dat we veeeeeeel teveel afhankelijk zijn van Amerika.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:21:34 #26
24533 ACT-F
pi_217017742
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Tarieven op producten en diensten die een land exporteert heb ik nog nooit van gehoord. Waarom zou een land zijn eigen producten duurder en daardoor minder aantrekkelijk maken?

Trump wil juist een handelsbalans in het voordeel van de VS. Met jouw suggestie gebeurt het tegenovergestelde.
Trump zegt, Trump bedoelt, Trump doet. Het eerste zou ik op een korrel zout nemen als ik jou was. Trump zit er voor zichzelf en zijn kring. Het gepeupel krijgt een hoop beloftes en het buitenland krijgt de schuld van alles om het gepeupel tam te houden voor de niet ingeloste beloftes.

Dat er een paar maanden geen LNG vloeit kan de VS prima hebben, maar de EU niet. Dat weten ze maar al te goed. Het is niet voor niets dat ze al decennia lang bezig zijn geweest met het winnen van schaliegas en -olie. Zij zijn daardoor minder chantabel dan de EU.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:24:59 #27
24533 ACT-F
pi_217017775
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:15 schreef MichaelScott het volgende:
Landen die dat in het verleden geprobeerd hebben kregen te maken met een invasie.
Dat wordt een derde wereldoorlog :7
pi_217017792
quote:
16s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:51 schreef Starhopper het volgende:
We moeten Amerika kapot maken!
Overdrijven is ook een kunst.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217017796
quote:
3s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:21 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Trump zegt, Trump bedoelt, Trump doet. Het eerste zou ik op een korrel zout nemen als ik jou was. Trump zit er voor zichzelf en zijn kring. Het gepeupel krijgt een hoop beloftes en het buitenland krijgt de schuld van alles om het gepeupel tam te houden voor de niet ingeloste beloftes.

Dat er een paar maanden geen LNG vloeit kan de VS prima hebben, maar de EU niet. Dat weten ze maar al te goed. Het is niet voor niets dat ze al decennia lang bezig zijn geweest met het winnen van schaliegas en -olie. Zij zijn daardoor minder chantabel dan de EU.
Daarmee dreigen dan wel doen zet voorgoed de handelsrelatie met de EU op het spel iets wat de economie van de VS niet kan veroorloven. Dat kost ze jaarlijks 3% van hun BBP.
pi_217017813
quote:
3s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:21 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dit laatste inderdaad. Daarmee kan de industrie in de EU zeer stevig in de tang worden genomen en de burgers natuurlijk ook. Daarnaast heeft de VS grote invloed op andere landen die dit aan landen in de EU leveren.

Goedkoop gas uit Rusland zal er vele jaren niet in zitten en de VS zal dit graag in stand houden.

Ik hoop dat de EU een werkende tactiek zal vinden om deze periode economisch goed uit te zitten.
pi_217017825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Anders geef je die bully zijn zin.
Dit is natuurlijk een kinderlijk wereldbeeld. Een importheffing heeft niets te maken met 'bullying'. Importheffingen zijn namelijk een normaal onderdeel van de economie. Er worden jaarlijks honderden maatregelen met handelsbeperkende effecten. Zie ook dit artikel uit 2018: VS beschermt allang eigen bedrijven.

Het is in dit geval erg duidelijk dat Trump met deze heffingen iets voor elkaar wil krijgen, dan kan men boos worden en ook een heffingen gaan implementeren, maar daar heeft men enkel zichzelf mee. Het is daarom beter om het gesprek aan te gaan over hoe de betrekkingen kunnen worden verbeterd. Trump iets geven en zelf iets uit de onderhandelingen halen. Hoe lastig dit ook is door het wereldbeeld dat Trump heeft.

Maar toch is dit iets dat de EU moet proberen en wat dat betreft is het fijn dat er mensen zoals Sefcovic (Eurocommissaris) aan het roer staan, en niet de kortaangebonden individuen die hier soms reageren op de door de VS aankondigde heffingen.

Zie ook dit artikel van vorige maand:
quote:
Handelsbesprekingen tussen Amerika en EU gestart: 'Een intense ontmoeting'

Reikt Europa de hand of komt Brussel met een harde boodschap voor Donald Trump? Of zoals de Amerikanen zeggen: wordt het carrot of een stick? Die vraag hing boven de besprekingen tussen de Eurocommissaris voor Handel Maros Sefcovic en zijn Amerikaanse evenknie Howard Lutnick, de pas benoemde minister van Handel van de VS.

Beide bestuurders spraken vier uur met elkaar in Washington D.C. Het was de eerste ontmoeting tussen de twee handelspartners over de dreigende handelsoorlog. Het was het startschot van wat ongetwijfeld taaie en complexe onderhandelingen gaan worden tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie.

Na afloop sprak Sefcovic van een "intense ontmoeting", maar hij benadrukte dat Europa vooral de hand wil reiken. "We willen een constructieve dialoog hebben om de onnodige pijn van maatregelen en tegenmaatregelen te voorkomen. We beseffen dat we veel gedeelde belangen hebben. De EU is eerder onderdeel van de oplossing dan een probleem."

Botsende handelsvisies

Toch is het twijfelachtig of ze er makkelijk uit komen, want Washington en Brussel hebben botsende filosofieën als het gaat om handel. De EU gelooft heilig in handelsverdragen waar alle deelnemende partners van kunnen profiteren. Trump ziet handel juist als een zero-sum game: er is een winnaar en een verliezer. In zijn visie is het onmogelijk dat twee handelspartners profijt kunnen hebben van dezelfde deal.

Een groot deel van de onderhandelingen ging volgens Sefcovic over de zogeheten wederkerige importheffingen. Het zit de Amerikanen dwars dat buitenlandse handelspartners hogere importheffingen instellen op bepaalde Amerikaanse producten dan wat de VS heft op diezelfde producten uit het buitenland.

Water bij de wijn

Een goed voorbeeld hiervan is de auto-industrie. Europa heft 10 procent op personenauto's uit de VS. Andersom heffen de Amerikanen 2,5 procent op Europese auto's. Dit is al lang een doorn in het oog van Trump. Hij dreigt de importheffingen voor Europese auto's op te trekken naar 10 procent als de EU geen water bij de wijn doet.

Eurocommissaris Sefcovic zei in Washington dat Europa best bereid is de Amerikanen tegemoet te komen en de importheffing op Amerikaanse auto's te verlagen. Maar hij vindt wel dat er iets tegenover moet staan. De Verenigde Staten hebben op hun beurt een importheffing van 25 procent op Europese pick-uptrucks om hun eigen markt te beschermen. Tijdens de onderhandelingen heeft Sefcovic gevraagd om die heffing omlaag te brengen.

"Als het gaat om wederkerige importheffingen, dan moet dit natuurlijk beide kanten op werken. Maar wij zijn zelfs bereid de importheffingen te verlagen op een hele reeks industriële producten, niet alleen auto's."

Staal en aluminium

Sefcovic was ook naar Amerika gekomen om te praten over staal en aluminium. Op 12 maart worden Amerikaanse importheffingen van 25 procent van kracht op staal en aluminium uit alle landen, inclusief landen uit de EU. Brussel heeft Amerika nu gevraagd deze heffingen uit te stellen zolang de onderhandelingen lopen.

Volgens Sefcovic heeft niemand belang bij dit handelsconflict. Hij wees erop dat de Amerikaanse industrie erg afhankelijk is van gespecialiseerd, hoogwaardig staal uit Europa, dat niet of nauwelijks in de VS wordt geproduceerd. Volgens de Eurocommissaris is het dumpen van goedkoop staal door China een veel groter probleem.

"Mijn pleidooi is dan ook: laten we elkaar niet om de oren slaan met importheffingen over en weer. Laten we juist samenwerken om het echte probleem aan te pakken. We worden op dit moment overspoeld met goedkoop staal."

Kwam Europa dan helemaal niet met een stick naar Washington? Sefcovic was daar vrij kort over: "Als de Amerikanen op een oneerlijke en willekeurige manier importheffingen instellen op onze producten, dan zullen we ferm en resoluut reageren. Maar ik wil niet speculeren over hoe, wanneer en de mate van eventuele tegenmaatregelen. Ik ben ervan overtuigd dat we ons best kunnen doen om dit alles te voorkomen."
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:36:04 #32
24533 ACT-F
pi_217017878
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Daarmee dreigen dan wel doen zet voorgoed de handelsrelatie met de EU op het spel iets wat de economie van de VS niet kan veroorloven. Dat kost ze jaarlijks 3% van hun BBP.
Dat boeit Trump geen moer. Hij en zijn vriendjes hebben de schaapjes op het droge en zullen het alleen maar beter hebben zolang zij aan de macht zijn, ook al gaat dit ten koste van de gewone burger. Zij zullen er alles aan doen om aan de macht te blijven net zoals in andere regimes.
pi_217017884
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk een kinderlijk wereldbeeld. Een importheffing heeft niets te maken met 'bullying'. Importheffingen zijn namelijk een normaal onderdeel van de economie. Er worden jaarlijks honderden maatregelen met handelsbeperkende effecten. Zie ook dit artikel uit 2018: VS beschermt allang eigen bedrijven.

Het is in dit geval erg duidelijk dat Trump met deze heffingen iets voor elkaar wil krijgen, dan kan men boos worden en ook een heffingen gaan implementeren, maar daar heeft men enkel zichzelf mee. Het is daarom beter om het gesprek aan te gaan over hoe de betrekkingen kunnen worden verbeterd. Trump iets geven en zelf iets uit de onderhandelingen halen. Hoe lastig dit ook is door het wereldbeeld dat Trump heeft.

Maar toch is dit iets dat de EU moet proberen en wat dat betreft is het fijn dat er mensen zoals Sefcovic (Eurocommissaris) aan het roer staan, en niet de kortaangebonden individuen die hier soms reageren op de door de VS aankondigde heffingen.

[..]

Het is juist Trump die een kinderlijk zero sum beeld heeft van de economie en denkt dat landen die een negatieve handelsbalans hebben met de VS dat land naaien.

Daarom is Trump in deze ook een bully. Hij gebruikt handelstarieven om anderen te chanteren. Als je daarin meegaat eist hij steeds meer. Dat zie je nu met Canada. Waar hij als einddoel heeft om dat land te annexeren. Het begon met een dreiging vanwege een verzonnen verhaal over immigratie en fentanyl. Daar voldeed Canada vervolgens aan. Om een maand later alsnog met handelstarieven te maken te krijgen. Die dreigt Trump vervolgens alweer verder te verhogen.
pi_217017901
quote:
4s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat boeit Trump geen moer. Hij en zijn vriendjes hebben de schaapjes op het droge en zullen het alleen maar beter hebben zolang zij aan de macht zijn, ook al gaat dit ten koste van de gewone burger. Zij zullen er alles aan doen om aan de macht te blijven net zoals in andere regimes.
Als wij stoppen met het gebruiken van de diensten van de tech oligarchen van Trump dan worden zij wel degelijk geraakt.
pi_217017915
quote:

[..]

[..]

Importheffingen kunnen werken om je eigen productie te beschermen tegen relatief goedkope import. Maar dan moet je natuurlijk wel eigen productie hebben. De EU kan prima zelf motorfietsen of spijkerbroeken maken, dus als op de amerikaanse producten een importheffing komt, dan kopen mensen relatief vaker Europese producten. Op zich goed als dat geld in onze Europese economie rond gaat.

Maar als Trump een importheffing op staal en aluminium gaat verlangen, dan schiet de VS daar helemaal niks mee op, want ze kunnen zelf nauwelijks zelf aluminium en staal produceren. Het is voor mij volkomen onlogisch waarom hij alle staal en aluminium voor alle amerikaanse bedrijven duurder wil maken.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217017925
quote:
Trump doet tot nu toe vooral aan importheffingen, dus dat loopt wel wat los.
En Canada kan ook LNG leveren.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:43:18 #37
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217017954
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als wij stoppen met het gebruiken van de diensten van de tech oligarchen van Trump dan worden zij wel degelijk geraakt.
Welke Europese alternatieven zijn er voor Google en Mic.rosoft?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217017955
Ik las zojuist de Trump nu ook de Canadese autoindustrie wil raken... Ik vraag mij serieus af hoe lang dit nog goed kan gaan zonder dat er een complete pleuris uitbreekt.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:43:34 #39
24533 ACT-F
pi_217017958
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat gaat met IT en betalingsverkeer niet zo snel als het uittrekken van een spijkerbroek.
pi_217018037
quote:
9s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:57 schreef Farenji het volgende:
Moonshinen *O*
pi_217018056
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:43 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Welke Europese alternatieven zijn er voor Google en Mic.rosoft?
Welke diensten van hun? Voor Windows en Android zijn er niet echt alternatieven. Voor veel andere diensten van hun wel.

https://european-alternatives.eu/
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:53:30 #42
208890 June.
Seriously?
pi_217018074
En de aandelenmarkt pleurt ook in elkaar. Waarschijnlijk zodat Trump en z'n rijke vrinden lekker kunnen inkopen en daarna draait hij alles terug. Voilà, wat miljarden erbij.
Shine bright like a diamond.
pi_217018149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Welke diensten van hun? Voor Windows en Android zijn er niet echt alternatieven. Voor veel andere diensten van hun wel.

https://european-alternatives.eu/
Het gaat vooral om cloud-diensten als MS Azure, Google Cloud Platform en AWS van Amazon. Vooral op dat laatste draait een groot deel van het internet. En daar zijn echt geen vergelijkbare Europese alternatieven voor. We zijn aan handen en voeten gebonden wat dat betreft.
pi_217018220
quote:

[..]

[..]

Leuk en aardig, maar laten we niet vergeten dat het mede aan Trump was te danken dat er een streep ging door TTIP. Tot dusver heeft hij zich juist altijd verzet tegen dergelijke handelsovereenkomsten.

En nee, importheffingen zijn niet per definitie verkeerd. Je kunt ze op succesvolle manier inzetten door ze te gebruiken als een precisie-instrument, met als doel om eigen markten te beschermen. De EU doet dat al langer, bijvoorbeeld door hoge importheffingen op te leggen aan zonnecollectoren uit China.

Maar Trump hanteert de botte bijl-aanpak. Tarieven worden over de hele linie verhoogd, in plaats van dat ze op precieze wijze worden ingezet. Bovendien maakt hij zijn kiezers wijs dat importheffingen een manier zijn om de VS 'rijk' te maken. Hij claimt dat de opbrengsten van de tarieven de inkomstenbelasting kunnen vervangen. Dat betekent dat hogere tarieven geen onderhandelingstactiek zijn, maar een doel op zich.

Verder dreigt er nu een recessie, terwijl de Amerikaanse economie tot vorige maand booming was. The Economist noemde de Amerikaanse economie in oktober nog the envy of the world. Dan kun je spinnen tot je ons weegt, maar er is gewoon sprake van wanbeleid door de Trump-regering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 maart 2025 @ 11:06:51 #45
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_217018244
Wat zijn Europese jeans merken?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_217018276
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is juist Trump die een kinderlijk zero sum beeld heeft van de economie en denkt dat landen die een negatieve handelsbalans hebben met de VS dat land naaien.

Daarom is Trump in deze ook een bully. Hij gebruikt handelstarieven om anderen te chanteren. Als je daarin meegaat eist hij steeds meer. Dat zie je nu met Canada. Waar hij als einddoel heeft om dat land te annexeren. Het begon met een dreiging vanwege een verzonnen verhaal over immigratie en fentanyl. Daar voldeed Canada vervolgens aan. Om een maand later alsnog met handelstarieven te maken te krijgen. Die dreigt Trump vervolgens alweer verder te verhogen.
Het heeft dus niets te maken met een land willen 'naaien'. Wel met iets willen bewerkstelligen in de onderlinge handel. En als jij dat 'bullying' vindt, dan valt menig politicus in die categorie. Maar iets zegt mij dat jij dit niet van de EU en Obama vindt, toen zij in 2011 met flinke heffingen richting China kwamen. Dat laat zien dat het vooral politiek tribalisme is dat hier een rol speelt.

Daarnaast is de dreiging over migratie en fentanyl geen verzinsel, maar een realiteit. Dit is allemaal in veel kleinere proporties dan bij de grens met Mexico, maar het blijft voorkomen. De lakse houding in Canada rondom drugs, werkt dit natuurlijk verder in de hand. Daar is inmiddels zelfs harddrugs gelegaliseerd.
pi_217018286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Leuk en aardig, maar laten we niet vergeten dat het mede aan Trump was te danken dat er een streep ging door TTIP. Tot dusver heeft hij zich juist altijd verzet tegen dergelijke handelsovereenkomsten.

En nee, importheffingen zijn niet per definitie verkeerd. Je kunt ze op succesvolle manier inzetten door ze te gebruiken als een precisie-instrument, met als doel om eigen markten te beschermen. De EU doet dat al langer, bijvoorbeeld door hoge importheffingen op te leggen aan zonnecollectoren uit China.

Maar Trump hanteert de botte bijl-aanpak. Tarieven worden over de hele linie verhoogd, in plaats van dat ze op precieze wijze worden ingezet. Bovendien maakt hij zijn kiezers wijs dat importheffingen een manier zijn om de VS 'rijk' te maken. Hij claimt dat de opbrengsten van de tarieven de inkomstenbelasting kunnen vervangen. Dat betekent dat hogere tarieven geen onderhandelingstactiek zijn, maar een doel op zich.

Verder dreigt er nu een recessie, terwijl de Amerikaanse economie tot vorige maand booming was. The Economist noemde de Amerikaanse economie in oktober nog the envy of the world. Dan kun je spinnen tot je ons weegt, maar er is gewoon sprake van wanbeleid door de Trump-regering.
Jij gaat nog uit van het goede in Trump.

Bij een crisis kunnen hij en zijn miljardairsvriendjes goedkoop hun bezit vergroten en fascisme tiert welig bij crisissituaties.
pi_217018324
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:43 schreef Gibson88 het volgende:
Ik las zojuist de Trump nu ook de Canadese autoindustrie wil raken... Ik vraag mij serieus af hoe lang dit nog goed kan gaan zonder dat er een complete pleuris uitbreekt.
Hou maar rekening met 2 april
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217018362
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat zijn Europese jeans merken?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217018439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat een dom gelul.
Er zitten hier nu eenmaal een boel Trump fanboys, zelfs wanneer dat ten koste gaat van Nederland.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')