Ik zie dat dit een subsidie is voor isolatie oid? Dat moet je inderdaad echt wel besteden aan isolatie, ik hoop dat dit letterlijk en figuurlijk dichtgetimmerd is.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:00 schreef Bargehassus het volgende:
Ik zou het geld besteden aan waar het voor bedoeld is.
Je krijgt geen geld, je moet bonnetjes inleveren.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:46 schreef Neo_ het volgende:
Hi,
Binnenkort ontvangen we een beetje geld (vanuit de Bij Begun regeling in Groningen). Laten we zeggen 40K.
Wat zou jij doen..
Een deel hypotheek af lossen, wat resulteert in iets lagere maandlasten (-200 eu), en (verder) sparen voor een nieuwe keuken, of direct investeren in o.a. een nieuwe keuken..?
Voor mezelf; ik ben niet zo fan van lenen (behalve hypotheek), dus wil zo min mogelijk geleend geld en hier zo snel mogelijk vanaf. Aan de andere kant; de situatie is zoals hij nu is, we lenen niks extra en leven nú. Dus kunnen nu 'gratis' genieten van een nieuwe keuken.
Lastig... wat zou jij doen? Wat zou slim zijn?
Die subsidie krijg je achteraf toch? Dan heeft TS het geld er al aan uitgegeven.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik zie dat dit een subsidie is voor isolatie oid? Dat moet je inderdaad echt wel besteden aan isolatie, ik hoop dat dit letterlijk en figuurlijk dichtgetimmerd is.
Wat meer getallen: wat is nu je hypotheekschuld t.o.v. waarde huis? Hoe los je nu af?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:46 schreef Neo_ het volgende:
Hi,
Binnenkort ontvangen we een beetje geld (vanuit de Bij Begun regeling in Groningen). Laten we zeggen 40K.
Wat zou jij doen..
Een deel hypotheek af lossen, wat resulteert in iets lagere maandlasten (-200 eu), en (verder) sparen voor een nieuwe keuken, of direct investeren in o.a. een nieuwe keuken..?
Voor mezelf; ik ben niet zo fan van lenen (behalve hypotheek), dus wil zo min mogelijk geleend geld en hier zo snel mogelijk vanaf. Aan de andere kant; de situatie is zoals hij nu is, we lenen niks extra en leven nú. Dus kunnen nu 'gratis' genieten van een nieuwe keuken.
Lastig... wat zou jij doen? Wat zou slim zijn?
Die regeling is alleen bedoeld voor inwoners die weten hoe je het moet schrijven...quote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:46 schreef Neo_ het volgende:
Hi,
Binnenkort ontvangen we een beetje geld (vanuit de Bij Begun regeling in Groningen). .
Precies dit. Dat zou wat moois zijn als je 40 k belastinggeld naar eigen inzichten zou kunnen uitgevenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:52 schreef Vincent_student het volgende:
Volgens mij valt dit onder Maatregel 29 en moet je facturen inleveren, isolatie e.d.
Aha, kijk, daar komt de verbouwing van enige tijd geleden dus van pas; TS kan die (reeds uitgevoerde) isolatie alsnog laten subsidieëren.quote:Naar aanleiding van de consultatie is toegevoegd dat woningeigenaren in Groningen en Noord-Drenthe die tussen 25 april 2023 en 10 maart 2025 al triple glas en kozijnen hebben aangeschaft, ook gebruik kunnen maken van 50 of 100% subsidie. Dit is afhankelijk van de plaats van de woning en het inkomen van de eigenaar.
Bron: https://www.nijbegun.nl/2(...)e-naar-tweede-kamer/quote:Woningeigenaren met lage inkomens (140% sociaal minimum) en woningeigenaren in het versterkingsgebied kunnen rekenen op 100% subsidie van hun isolatie- en ventilatiekosten met een maximum van ¤ 40.000.
Alle andere woningeigenaren in Groningen en Noord-Drenthe krijgen 50% van hun kosten vergoed met een maximum van ¤ 20.000.
Wie zegt dat TS nog geen facturen heeft ingeleverd?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:55 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Is die 40000 een forfaitair bedrag? Wat een rare regeling, althans zoals jij het brengt. Het lijkt me logischer dat als er een subsidie komt, er eerst een factuur wordt aangeleverd en die dan wordt vergoed. Mocht je je er je hypotheek mee mogen aflossen zou ik dat altijd doen, maar dat zal wel niet. Misschien mag je je woning ook isoleren met goudstaven.
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:02 schreef Bzzzzt het volgende:
In crypto stoppen nu het sale is. En later dit jaar of de volgende cyclus je huis ervan afbetalen/nieuwe keuken uitbouw etc.
Dat is het ook, en dat hebben we ook gedaan. Alle ramen en kozijnen vervangen door kunststof en triple glas. Daarnaast alle spouw muren nageisoleerd. Dit bedrag is (veel) meer dan 40K en de regeling is met terug werkende kracht voor iedereren in het gebied die tussen begin 2023 en 10 maart isolerende maatregelen heeft genomen. Uiteraard moet dit aangetoond worden met facturen en fotos. Maar dat is geen probleem.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik zie dat dit een subsidie is voor isolatie oid? Dat moet je inderdaad echt wel besteden aan isolatie, ik hoop dat dit letterlijk en figuurlijk dichtgetimmerd is.
Nee dus, het is met terug werknde kracht op al gedane werkzaamheden. En idd, die zijn aan te tonen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:06 schreef achtja het volgende:
[..]
Je krijgt geen geld, je moet bonnetjes inleveren.
Succes met het inleveren van je keuken bonnetje!
Het is in mijn geval een subsidie met terugwerkende kracht. Voor al uitgevoerde isolerende maatregelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:55 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Is die 40000 een forfaitair bedrag? Wat een rare regeling, althans zoals jij het brengt. Het lijkt me logischer dat als er een subsidie komt, er eerst een factuur wordt aangeleverd en die dan wordt vergoed. Mocht je je er je hypotheek mee mogen aflossen zou ik dat altijd doen, maar dat zal wel niet. Misschien mag je je woning ook isoleren met goudstaven.
"Woningeigenaren met lage inkomens en woningeigenaren in het versterkingsgebied kunnen rekenen op 100% subsidie van hun isolatie- en ventilatiekosten met een maximum van ¤ 40.000."quote:Op dinsdag 11 maart 2025 09:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha, kijk, daar komt de verbouwing van enige tijd geleden dus van pas; TS kan die (reeds uitgevoerde) isolatie alsnog laten subsidieëren.
Niet voor 100% trouwens, @:neo_
Max ¤20.000 want jij verdient te veel
[..]
Bron: https://www.nijbegun.nl/2(...)e-naar-tweede-kamer/
Ah zo, een van beide volstaat.quote:Op woensdag 12 maart 2025 06:13 schreef Neo_ het volgende:
[..]
"Woningeigenaren met lage inkomens en woningeigenaren in het versterkingsgebied kunnen rekenen op 100% subsidie van hun isolatie- en ventilatiekosten met een maximum van ¤ 40.000."
Mijn huis staat bijna in het centrum van dit gebied...
Nee geen probleem, je weet ook dat kozijnen en triple glas niet worden vergoed?quote:Op woensdag 12 maart 2025 06:09 schreef Neo_ het volgende:
[..]
Dat is het ook, en dat hebben we ook gedaan. Alle ramen en kozijnen vervangen door kunststof en triple glas. Daarnaast alle spouw muren nageisoleerd. Dit bedrag is (veel) meer dan 40K en de regeling is met terug werkende kracht voor iedereren in het gebied die tussen begin 2023 en 10 maart isolerende maatregelen heeft genomen. Uiteraard moet dit aangetoond worden met facturen en fotos. Maar dat is geen probleem.
Het is niet echt lucratief om hypotheek af te lossen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 06:35 schreef Neo_ het volgende:
Overigens is de keuken de originele keuken nogDus zo'n 30 jaar oud
Wel leuk opgefrist doordat deze gewrapped is.
Ik berekende een hypotheekrente van >9%. Dan zou ik toch ......quote:Op woensdag 12 maart 2025 07:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is niet echt lucratief om hypotheek af te lossen.
Financieel gezien.
Dat zijn oude feiten en inmiddels wordt het dus met terugwerkende kracht wél vergoedquote:Op woensdag 12 maart 2025 07:44 schreef achtja het volgende:
[..]
Nee geen probleem, je weet ook dat kozijnen en triple glas niet worden vergoed?
En je keuken dus ook niet..
Even iets verder lezen dan het gearceerde stuk.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:37 schreef Neo_ het volgende:
[..]
Dat zijn oude feiten en inmiddels wordt het dus met terugwerkende kracht wél vergoed
Dus of het heeft 120k gekost, of je krijgt geen 40k volgens je bronquote:De kosten voor triple glas in combinatie met kozijnen betaal je zelf met de mogelijkheid van 30% subsidie als je triple glas combineert met nieuwe kozijnen..
Afhankelijk van je rentepercentage default ik sowieso naar beleggen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:49 schreef Neo_ het volgende:
De vraag ging over wat zou jij doen met zo'n bedrag.
Lezen kun je blijkbaar niet, kozijnen krijg je al helemaal NIET vergoed..quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:49 schreef Neo_ het volgende:
Ik ga geen welles-nietes discussie aan over het krijgen van de subside. De vraag ging over wat zou jij doen met zo'n bedrag.
Ook al krijgen we het niet, ook prima, de kozijnen en het glas zitten er al inen zijn betaald.
Nou is het genoeg met je gedram.quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:47 schreef achtja het volgende:
[..]
Lezen kun je blijkbaar niet, kozijnen krijg je al helemaal NIET vergoed..
Prima als het betaald is.. geld krijg je niet terug. Zou wat zijn zeg!
Hou je getroll lekker buiten WGRquote:Naar aanleiding van de consultatie is toegevoegd dat woningeigenaren in Groningen en Noord-Drenthe die tussen 25 april 2023 en 10 maart 2025 al triple glas en kozijnen hebben aangeschaft, ook gebruik kunnen maken van 50 of 100% subsidie. Dit is afhankelijk van de plaats van de woning en het inkomen van de eigenaar.
30% maar!quote:Op woensdag 12 maart 2025 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou is het genoeg met je gedram.
Letterlijk uit de link van Nij Begun:
[..]
Hou je getroll lekker buiten WGR
Trump coin schijnt geweldig te zijn. Misschien kun je als je het goed doet gelijk een hele straat kopen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 08:02 schreef Bzzzzt het volgende:
In crypto stoppen nu het sale is. En later dit jaar of de volgende cyclus je huis ervan afbetalen/nieuwe keuken uitbouw etc.
Hierbij excuses, je moet natuurlijk niks,quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:49 schreef Neo_ het volgende:
Ik ga geen welles-nietes discussie aan over het krijgen van de subside. De vraag ging over wat zou jij doen met zo'n bedrag.
Ook al krijgen we het niet, ook prima, de kozijnen en het glas zitten er al inen zijn betaald.
Dit.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 10:12 schreef Leandra het volgende:
Overigens, als je toch al aan het sparen bent voor een nieuwe keuken dan zou ik een deel van het geld daar aan uitgeven, samen met wat je al voor een nieuwe keuken gespaard hebt.
Dat zou ik ook doen, maar er dan wel even naar kijken of je de komende jaren nog meer wil (badkamer, (plat) dak, zonnepanelen, batterij, tuin, vloerverwarming, airco, verzin het maar). Zo ja, dan zou ik dat geld op een spaarrekening beschikbaar houden. Want heb je het geld eenmaal in de aflossing gestoken, krijg je het niet zo maar terug.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:21 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dit.
Als je al besloten hebt dat je graag een andere keuken wil, is dit een mooie kans.
Je hoeft natuurlijk niet 40K uit te geven aan die keuken, dus wat overblijft kan alsnog naar de aflossing van de hypotheek.
Uiteraard, maar als het anders geld is dat jaren op een spaarrekening blijft staan kun je beter aflossen. Er van uitgaande dat je meer rente betaalt op de hypotheek dan dat krijgt hij de bank.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen, maar er dan wel even naar kijken of je de komende jaren nog meer wil (badkamer, (plat) dak, zonnepanelen, batterij, tuin, vloerverwarming, airco, verzin het maar). Zo ja, dan zou ik dat geld op een spaarrekening beschikbaar houden. Want heb je het geld eenmaal in de aflossing gestoken, krijg je het niet zo maar terug.
Makkelijk hoor.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 07:54 schreef borbit het volgende:
[..]
Hoe geef je meer dan 40k uit aan een keuken?
Nou, dat idd, ik denk dat ik met de gestegen prijzen niet eens m'n best hoef te doen als ik mijn keuken zou willen vervangen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |