Je bent lid van een doodscult. Tientallen kinderen dood en verminkt voor het leven en jij vindt het grappig.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja goed. Het is in principe natuurlijk ook niet nodig wat Israel nu doet.
Als Hamas die gijzelaars gewoon overdraagt dan zijn zulke acties volkomen overbodig. Maar ja....
1 per hoeveel honderd burgerslachtoffers vind je wel oke denk je?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Top.
Hoe meer van dat spul weg is, hoe beter.
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, daar zeg je iets. Dat is Arabische moslims in deze regio helaas zelden tot nooit gelukt met Joden.
Dat gaat vooral op voor het overgrote merendeel van de Palestijnen, de partij die jij probeert te verdedigen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent lid van een doodscult. Tientallen kinderen dood en verminkt voor het leven en jij vindt het grappig.
Waarom zou een legitiem land überhaupt moeten onderhandelen een Islamitische terreurbeweging?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We zijn aangekomen bij fase 2 maar Israël weigert dat. Dat is de kern van de huidige problematiek.
Ik vind het vrij schokkend om te zien hoe mijn medelanders (ik elk geval online) als totale harteloze horken overkomen. De mensheid op zijn lelijkst.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 14:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent lid van een doodscult. Tientallen kinderen dood en verminkt voor het leven en jij vindt het grappig.
Oké, omdat je het na 100x uitleggen nog steeds niet snapt: Hamas is niet hetzelfde als Palestijn. Zoals Israëliet of Jood ook niet hetzelfde is als de regering Netanyahu. De eerste en de laatste zijn terroristen. De gewone burgerbevolking is niet schuldig aan hun daden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat vooral op voor het overgrote merendeel van de Palestijnen, de partij die jij probeert te verdedigen.
[..]
Waarom zou een legitiem land überhaupt moeten onderhandelen een Islamitische terreurbeweging?
Jazeker wel, er is grootschalige steun onder de Palestijnen voor de Palestijnse terreurbewegingen daar. Zo steunde bijna 75% de aanslagen van 7 oktober en zijn terreurbewegingen als Hamas en Palestijnse Jihad samengesteld uit Palestijnse burgers.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Oké, omdat je het na 100x uitleggen nog steeds niet snapt: Hamas is niet hetzelfde als Palestijn. Zoals Israëliet of Jood ook niet hetzelfde is als de regering Netanyahu. De eerste en de laatste zijn terroristen. De gewone burgerbevolking is niet schuldig aan hun daden.
Aan de ene kant presenteer je jezelf als conservatief. Een echte liefhebber van de Joods-Christelijke waardes( wat dat ook mag inhouden, maar dat is een andere discussie).quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Kun je dit ook verder onderbouwen?
Ik vind het niet meer schokkend. Online is er een grote groep mensen die boosaardig en dom zijn, maar wel een groepje gelijkgestemden hebben gevonden en dat is een hele giftige mix.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij schokkend om te zien hoe mijn medelanders (ik elk geval online) als totale harteloze horken overkomen. De mensheid op zijn lelijkst.
Dat zal best. Ik heb tenminste geen moeite met zeggen dat kinderen doodmaken en met lijken handelen als politiek dwangmiddel slecht is en dat we niks met dat soort mensen te maken zouden moeten hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat gaat vooral op voor het overgrote merendeel van de Palestijnen, de partij die jij probeert te verdedigen.
[..]
En die studeren vooral aan de UVA. En met baby’s in ovens hadden ze op 7 oktober minder moeite mee.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer schokkend. Online is er een grote groep mensen die boosaardig en dom zijn, maar wel een groepje gelijkgestemden hebben gevonden en dat is een hele giftige mix.
[..]
Dat zal best. Ik heb tenminste geen moeite met zeggen dat kinderen doodmaken en met lijken handelen als politiek dwangmiddel slecht is en dat we niks met dat soort mensen te maken zouden moeten hebben.
Maar kunnen we het dan eindelijk gewoon noemen zoals het is en dat is de genocide van 2 miljoen Gazanen? Zijn toch allemaal terroristen dus niemand die ze mist toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
Het idee dat er zogenaamd een groot verschil zou zijn tussen de Palestijnse terreurgroeperingen en de Palestijnen zelf is één van de grootste leugens in dit conflict, die veel naïeve pro-Palestijnse Westerlingen zichzelf voorhouden om hun geweten wat op te poetsen. De realiteit blijft echter dat deze mensen aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.
Altijd maar weer doen alsof dit conflict op 7 oktober begonnen is. Alsof dat een op zichzelf staande gebeurtenis is. Alsof er daarvoor niks gebeurd is. Vermoeiend. Laat ook maar. Ik begin steeds meer af te knappen op online discussiëren.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jazeker wel, er is grootschalige steun onder de Palestijnen voor de Palestijnse terreurbewegingen daar. Zo steunde bijna 75% de aanslagen van 7 oktober en zijn terreurbewegingen als Hamas en Palestijnse Jihad samengesteld uit Palestijnse burgers.
Ben je bovendien de verschrikkelijk beelden van 7 oktober vergeten of heb je de bizarre ceremonies gemist bij de vrijlating van de gijzelaars? Duizenden dolenthousiaste Palestijnen, waarvan velen meededen aan de aanslagen op 7 oktober of Hamas stonden toe te juichen bij de vrijlating van de gijzelaars.
En dan hebben we natuurlijk ook nog de vele getuigenissen van Israëliërs die de aanslagen overleefden of zijn vrijgekomen als gijzelaars. Sommigen zijn gegijzeld door Palestijnse burgers en van familie naar familie gegaan.
Het idee dat er zogenaamd een groot verschil zou zijn tussen de Palestijnse terreurgroeperingen en de Palestijnen zelf is één van de grootste leugens in dit conflict, die veel naïeve pro-Palestijnse Westerlingen zichzelf voorhouden om hun geweten wat op te poetsen. De realiteit blijft echter dat deze mensen aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.
@theunderdog is backquote:Op dinsdag 18 maart 2025 10:15 schreef theunderdog het volgende:
Ohja. Dit conflict is er ook nog. Nog steeds geen vrede begrijp ik?
Weer een jaar maar hunnie waren niet verdrietig genoeg post terwijl je medestanders in dit topic grappen maken over tientallen dode kinderen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:41 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
En die studeren vooral aan de UVA. En met baby’s in ovens hadden ze op 7 oktober minder moeite mee.
Ik denk dat je deze mening toch eens moet gaan herzien. Die is namelijk niet vol te houden voor de Palestijnen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Oké, omdat je het na 100x uitleggen nog steeds niet snapt: Hamas is niet hetzelfde als Palestijn. Zoals Israëliet of Jood ook niet hetzelfde is als de regering Netanyahu. De eerste en de laatste zijn terroristen. De gewone burgerbevolking is niet schuldig aan hun daden.
Maar ik heb helemaal geen 'mening' over dit conflict. Behalve dat ik zie dat twee zandvolkeren ruzie hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
@:theunderdog is back![]()
Niet dat ik het altijd met je eens ben, maar ik kan je mening in deze reeks wel waarderen. Eindelijk iets anders dan het eeuwige circeljerk wat je hier regelmatig ziet![]()
Geen vrede nee en vrede zal er alleen komen wanneer er geen moslims meer in de regio wonen
Meer dan genoeg voor mij, ik ben niet zo veeleisendquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ik heb helemaal geen 'mening' over dit conflict. Behalve dat ik zie dat twee zandvolkeren ruzie hebben.
Ik benadruk vaak de Joods-Christelijke inslag van het Westen, maar dat maakt iemand niet meteen een Christen. Het is simpelweg het benoemen van wat historisch gezien de culturele fundamenten van het Westen zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Aan de ene kant presenteer je jezelf als conservatief. Een echte liefhebber van de Joods-Christelijke waardes( wat dat ook mag inhouden, maar dat is een andere discussie).
Tegelijkertijd doe je uitspraken die een christen nooit zou doen. Zoals de post over de Russen die zijn omgekomen in het theater
Maar dit sluit niet echt aan bij de geschiedenis van het Christendom. Dat heeft natuurlijk een hele lange periode van behoorlijk veel bloedvergieten en geweld gekend. Daarnaast (correct me if I'm wrong ..) maar zit jij ook niet op het puntje van je stoel als Iran de raketten afvuurt op Israël? Hoe rijmt dat met wat je hier nu schrijft?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:39 schreef Ali_boo het volgende:
Het leven binnen het christendom is heilig, aangezien we allemaal gemaakt zijn God's beeld. Wat betekend dat wij inherente waarde- en inherente waardigheid hebben, precies om die reden. Als Christenen bidden wij voor onze vijanden en hebben we onze vijanden lief. Het laatste wat een christen zou doen is juichen om onschuldige slachtoffers die gevallen zijn. Staat in scheef contrast voor alles waar christendom voor staat
Blijf het treurig vinden dat van de drie grote religies, het christendom degene is waar je het minst van af weet
De oorsprong van dit conflict ligt inderdaad niet op 7 oktober, dat ligt bij bruut geweld van Arabieren jegens Joden in deze regio dat eeuwen teruggaat. Het lijkt er dus vooral op dat je zelf niet veel van de geschiedenis weet. Zie bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Altijd maar weer doen alsof dit conflict op 7 oktober begonnen is. Alsof dat een op zichzelf staande gebeurtenis is. Alsof er daarvoor niks gebeurd is. Vermoeiend. Laat ook maar. Ik begin steeds meer af te knappen op online discussiëren.
quote:This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023.
However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.
From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.
Bron
Harteloos voor de hartelozen. Intolerantie voor intolerantie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind het vrij schokkend om te zien hoe mijn medelanders (ik elk geval online) als totale harteloze horken overkomen. De mensheid op zijn lelijkst.
Nee, dat volgt er niet uit, maar ik snap dat je dat graag wil denken.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben Gvir woest over het staakt het vuren; stapt uit de coalitie.
Staakt het vuren voorbij en bombarderen weer begonnen; Ben Gvir stapt weer terug in de coalitie.
Kan me nog herinneren dat mensen als Howard types als Ben Gvir omschreven als extremisten maar dit is weer typisch zo'n voorbeeld dat als je voorstander bent van het bombarderen van Gaza je eigenlijk geen haar beter bent en eigenlijk gewoon op één lijn ligt met zo'n figuur.
Je moet in deze topic reeks naar de user namen kijken om te weten of ze wel of niet bezig zijn met oktober 7 goedpraten. Je post hier is een voorbeeld.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:37 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Harteloos voor de hartelozen. Intolerantie voor intolerantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |