abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217094877
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou ja goed. Het is in principe natuurlijk ook niet nodig wat Israel nu doet.

Als Hamas die gijzelaars gewoon overdraagt dan zijn zulke acties volkomen overbodig. Maar ja.... :)
Je bent lid van een doodscult. Tientallen kinderen dood en verminkt voor het leven en jij vindt het grappig.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 14:39:48 #227
319979 Fok-it
All is well
pi_217094894
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Top.
Hoe meer van dat spul weg is, hoe beter.
1 per hoeveel honderd burgerslachtoffers vind je wel oke denk je?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217095033
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, daar zeg je iets. Dat is Arabische moslims in deze regio helaas zelden tot nooit gelukt met Joden.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 18:14:17 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217097217
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je bent lid van een doodscult. Tientallen kinderen dood en verminkt voor het leven en jij vindt het grappig.
Dat gaat vooral op voor het overgrote merendeel van de Palestijnen, de partij die jij probeert te verdedigen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
We zijn aangekomen bij fase 2 maar Israël weigert dat. Dat is de kern van de huidige problematiek.
Waarom zou een legitiem land überhaupt moeten onderhandelen een Islamitische terreurbeweging?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 18 maart 2025 @ 18:15:28 #230
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_217097234
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 14:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het vrij schokkend om te zien hoe mijn medelanders (ik elk geval online) als totale harteloze horken overkomen. De mensheid op zijn lelijkst.
Rini dankjewel.
  Moderator dinsdag 18 maart 2025 @ 18:17:34 #231
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217097245
twitter

Ceasefire lijkt mij niet meer een ding
  dinsdag 18 maart 2025 @ 18:17:47 #232
466281 WismutVeilchen83
pi_217097250
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat gaat vooral op voor het overgrote merendeel van de Palestijnen, de partij die jij probeert te verdedigen.
[..]
Waarom zou een legitiem land überhaupt moeten onderhandelen een Islamitische terreurbeweging?
Oké, omdat je het na 100x uitleggen nog steeds niet snapt: Hamas is niet hetzelfde als Palestijn. Zoals Israëliet of Jood ook niet hetzelfde is als de regering Netanyahu. De eerste en de laatste zijn terroristen. De gewone burgerbevolking is niet schuldig aan hun daden.
Rini dankjewel.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 18:26:50 #233
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217097347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Oké, omdat je het na 100x uitleggen nog steeds niet snapt: Hamas is niet hetzelfde als Palestijn. Zoals Israëliet of Jood ook niet hetzelfde is als de regering Netanyahu. De eerste en de laatste zijn terroristen. De gewone burgerbevolking is niet schuldig aan hun daden.
Jazeker wel, er is grootschalige steun onder de Palestijnen voor de Palestijnse terreurbewegingen daar. Zo steunde bijna 75% de aanslagen van 7 oktober en zijn terreurbewegingen als Hamas en Palestijnse Jihad samengesteld uit Palestijnse burgers.

Ben je bovendien de verschrikkelijk beelden van 7 oktober vergeten of heb je de bizarre ceremonies gemist bij de vrijlating van de gijzelaars? Duizenden dolenthousiaste Palestijnen, waarvan velen meededen aan de aanslagen op 7 oktober of Hamas stonden toe te juichen bij de vrijlating van de gijzelaars.

En dan hebben we natuurlijk ook nog de vele getuigenissen van Israëliërs die de aanslagen overleefden of zijn vrijgekomen als gijzelaars. Sommigen zijn gegijzeld door Palestijnse burgers en van familie naar familie gegaan.

Het idee dat er zogenaamd een groot verschil zou zijn tussen de Palestijnse terreurgroeperingen en de Palestijnen zelf is één van de grootste leugens in dit conflict, die veel naïeve pro-Palestijnse Westerlingen zichzelf voorhouden om hun geweten wat op te poetsen. De realiteit blijft echter dat deze mensen aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217097470
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Kun je dit ook verder onderbouwen?
Aan de ene kant presenteer je jezelf als conservatief. Een echte liefhebber van de Joods-Christelijke waardes( wat dat ook mag inhouden, maar dat is een andere discussie).

Tegelijkertijd doe je uitspraken die een christen nooit zou doen. Zoals de post over de Russen die zijn omgekomen in het theater

Het leven binnen het christendom is heilig, aangezien we allemaal gemaakt zijn God's beeld. Wat betekend dat wij inherente waarde- en inherente waardigheid hebben, precies om die reden. Als Christenen bidden wij voor onze vijanden en hebben we onze vijanden lief. Het laatste wat een christen zou doen is juichen om onschuldige slachtoffers die gevallen zijn. Staat in scheef contrast voor alles waar christendom voor staat

Blijf het treurig vinden dat van de drie grote religies, het christendom degene is waar je het minst van af weet :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 18-03-2025 18:45:20 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217097474
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik vind het vrij schokkend om te zien hoe mijn medelanders (ik elk geval online) als totale harteloze horken overkomen. De mensheid op zijn lelijkst.
Ik vind het niet meer schokkend. Online is er een grote groep mensen die boosaardig en dom zijn, maar wel een groepje gelijkgestemden hebben gevonden en dat is een hele giftige mix.
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Dat zal best. Ik heb tenminste geen moeite met zeggen dat kinderen doodmaken en met lijken handelen als politiek dwangmiddel slecht is en dat we niks met dat soort mensen te maken zouden moeten hebben.
pi_217097489
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het niet meer schokkend. Online is er een grote groep mensen die boosaardig en dom zijn, maar wel een groepje gelijkgestemden hebben gevonden en dat is een hele giftige mix.
[..]
Dat zal best. Ik heb tenminste geen moeite met zeggen dat kinderen doodmaken en met lijken handelen als politiek dwangmiddel slecht is en dat we niks met dat soort mensen te maken zouden moeten hebben.
En die studeren vooral aan de UVA. En met baby’s in ovens hadden ze op 7 oktober minder moeite mee.
pi_217097510
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:
Het idee dat er zogenaamd een groot verschil zou zijn tussen de Palestijnse terreurgroeperingen en de Palestijnen zelf is één van de grootste leugens in dit conflict, die veel naïeve pro-Palestijnse Westerlingen zichzelf voorhouden om hun geweten wat op te poetsen. De realiteit blijft echter dat deze mensen aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan.
Maar kunnen we het dan eindelijk gewoon noemen zoals het is en dat is de genocide van 2 miljoen Gazanen? Zijn toch allemaal terroristen dus niemand die ze mist toch?
  dinsdag 18 maart 2025 @ 18:44:27 #238
466281 WismutVeilchen83
pi_217097516
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jazeker wel, er is grootschalige steun onder de Palestijnen voor de Palestijnse terreurbewegingen daar. Zo steunde bijna 75% de aanslagen van 7 oktober en zijn terreurbewegingen als Hamas en Palestijnse Jihad samengesteld uit Palestijnse burgers.

Ben je bovendien de verschrikkelijk beelden van 7 oktober vergeten of heb je de bizarre ceremonies gemist bij de vrijlating van de gijzelaars? Duizenden dolenthousiaste Palestijnen, waarvan velen meededen aan de aanslagen op 7 oktober of Hamas stonden toe te juichen bij de vrijlating van de gijzelaars.

En dan hebben we natuurlijk ook nog de vele getuigenissen van Israëliërs die de aanslagen overleefden of zijn vrijgekomen als gijzelaars. Sommigen zijn gegijzeld door Palestijnse burgers en van familie naar familie gegaan.

Altijd maar weer doen alsof dit conflict op 7 oktober begonnen is. Alsof dat een op zichzelf staande gebeurtenis is. Alsof er daarvoor niks gebeurd is. Vermoeiend. Laat ook maar. Ik begin steeds meer af te knappen op online discussiëren.
Rini dankjewel.
pi_217097524
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 10:15 schreef theunderdog het volgende:
Ohja. Dit conflict is er ook nog. Nog steeds geen vrede begrijp ik?
@theunderdog is back *O*

Niet dat ik het altijd met je eens ben, maar ik kan je mening in deze reeks wel waarderen. Eindelijk iets anders dan het eeuwige circeljerk wat je hier regelmatig ziet :P

Geen vrede nee en vrede zal er alleen komen wanneer er geen moslims meer in de regio wonen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217097561
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:41 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
En die studeren vooral aan de UVA. En met baby’s in ovens hadden ze op 7 oktober minder moeite mee.
Weer een jaar maar hunnie waren niet verdrietig genoeg post terwijl je medestanders in dit topic grappen maken over tientallen dode kinderen.

Dit is wat ik bedoel met domme boosaardigheid.
pi_217097575
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Ik denk dat je deze mening toch eens moet gaan herzien. Die is namelijk niet vol te houden voor de Palestijnen.

Ga verder niet herhalen wat HowardRoark al zei, maar er alleen aan toevoegen dat Palestijnen geen westerlingen zijn. Het is een Arabisch volk dat volgens Arabische culturele en religieuze waarden leeft. En die zitten in de gehele bevolking. Hamas is tegelijkertijd de leidende stam van Gaza, maar ook een product van de Palestijnse samenleving. Ze zijn dus één.

Ik maak wel eens de grap dat Hamas niet zomaar uit een gat in de grond is gesprongen, maar ja, hm. :P
Intolerant voor intolerantie
pi_217097586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
@:theunderdog is back *O*

Niet dat ik het altijd met je eens ben, maar ik kan je mening in deze reeks wel waarderen. Eindelijk iets anders dan het eeuwige circeljerk wat je hier regelmatig ziet :P

Geen vrede nee en vrede zal er alleen komen wanneer er geen moslims meer in de regio wonen
Maar ik heb helemaal geen 'mening' over dit conflict. Behalve dat ik zie dat twee zandvolkeren ruzie hebben.
pi_217097616
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar ik heb helemaal geen 'mening' over dit conflict. Behalve dat ik zie dat twee zandvolkeren ruzie hebben.
Meer dan genoeg voor mij, ik ben niet zo veeleisend c_/
pi_217097641
Doodvermoeiend echt

twitter
  dinsdag 18 maart 2025 @ 18:57:04 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217097668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:39 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Aan de ene kant presenteer je jezelf als conservatief. Een echte liefhebber van de Joods-Christelijke waardes( wat dat ook mag inhouden, maar dat is een andere discussie).

Tegelijkertijd doe je uitspraken die een christen nooit zou doen. Zoals de post over de Russen die zijn omgekomen in het theater
Ik benadruk vaak de Joods-Christelijke inslag van het Westen, maar dat maakt iemand niet meteen een Christen. Het is simpelweg het benoemen van wat historisch gezien de culturele fundamenten van het Westen zijn.

En waar heb ik iets gezegd over Russen in een theater?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:39 schreef Ali_boo het volgende:
Het leven binnen het christendom is heilig, aangezien we allemaal gemaakt zijn God's beeld. Wat betekend dat wij inherente waarde- en inherente waardigheid hebben, precies om die reden. Als Christenen bidden wij voor onze vijanden en hebben we onze vijanden lief. Het laatste wat een christen zou doen is juichen om onschuldige slachtoffers die gevallen zijn. Staat in scheef contrast voor alles waar christendom voor staat

Blijf het treurig vinden dat van de drie grote religies, het christendom degene is waar je het minst van af weet :N
Maar dit sluit niet echt aan bij de geschiedenis van het Christendom. Dat heeft natuurlijk een hele lange periode van behoorlijk veel bloedvergieten en geweld gekend. Daarnaast (correct me if I'm wrong ..) maar zit jij ook niet op het puntje van je stoel als Iran de raketten afvuurt op Israël? Hoe rijmt dat met wat je hier nu schrijft?

En vergeet natuurlijk ook niet dat er heel erg veel Christenen zijn die juist Israël steunen, nu zal dit misschien verschillen per stroming, maar neem bijvoorbeeld al die Amerikaanse Christenen. Ik ben dan ook wel benieuwd hoe je dat wil verklaren ..
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Altijd maar weer doen alsof dit conflict op 7 oktober begonnen is. Alsof dat een op zichzelf staande gebeurtenis is. Alsof er daarvoor niks gebeurd is. Vermoeiend. Laat ook maar. Ik begin steeds meer af te knappen op online discussiëren.
De oorsprong van dit conflict ligt inderdaad niet op 7 oktober, dat ligt bij bruut geweld van Arabieren jegens Joden in deze regio dat eeuwen teruggaat. Het lijkt er dus vooral op dat je zelf niet veel van de geschiedenis weet. Zie bijvoorbeeld:
quote:
This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023.

However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.

From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.

Bron
  dinsdag 18 maart 2025 @ 18:58:14 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217097685
Dubbel.
pi_217098265
Ben Gvir woest over het staakt het vuren; stapt uit de coalitie.
Staakt het vuren voorbij en bombarderen weer begonnen; Ben Gvir stapt weer terug in de coalitie.

Kan me nog herinneren dat mensen als Howard types als Ben Gvir omschreven als extremisten maar dit is weer typisch zo'n voorbeeld dat als je voorstander bent van het bombarderen van Gaza je eigenlijk geen haar beter bent en eigenlijk gewoon op één lijn ligt met zo'n figuur.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217098322
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Harteloos voor de hartelozen. Intolerantie voor intolerantie.
pi_217098441
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 19:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben Gvir woest over het staakt het vuren; stapt uit de coalitie.
Staakt het vuren voorbij en bombarderen weer begonnen; Ben Gvir stapt weer terug in de coalitie.

Kan me nog herinneren dat mensen als Howard types als Ben Gvir omschreven als extremisten maar dit is weer typisch zo'n voorbeeld dat als je voorstander bent van het bombarderen van Gaza je eigenlijk geen haar beter bent en eigenlijk gewoon op één lijn ligt met zo'n figuur.
Nee, dat volgt er niet uit, maar ik snap dat je dat graag wil denken.
pi_217098513
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 19:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Harteloos voor de hartelozen. Intolerantie voor intolerantie.
Je moet in deze topic reeks naar de user namen kijken om te weten of ze wel of niet bezig zijn met oktober 7 goedpraten. Je post hier is een voorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')