abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216949673
Binnenkort wil ik weer met m’n sloep er op uit.
Vorig jaar veel gevaren maar had de irritatie dat de motor net even te luid is.
Het is een johnson 5pk 4 takt van 20 jaar oud, motor draaide prima voor de rest.

Nu zit ik te kijken naar de mogelijkheden voor een stiller model. Is een recentere motor veel stilller of moet ik kijken naar een bijvoorbeeld 2 cilinder? Ik zag dat Yamaha die ook heeft met lagere vermogens?

Electrisch zou kunnen maar valt wat buiten het budget.
pi_216949773
Er is iemand op Fok die nog iets soortgelijks verkoopt…
pi_216959098
Zal vast ook schelen als je een 4 takt motor koopt met meer pk. De motor hoeft dan minder hard te werken en kun je met minder gas en geluid met de zelfde snelheid varen.
pi_216964784
Electrisch varen is wel genot, dus als je dat financieel rond kan krijgen zou dat mijn keuze zijn. Maar het moet idd net wel uitkomen qua kosten en range.

Als je wat meer vermogen zou hebben dan evt een andere schroef. Je 5pk moet denk ik gewoon te hard werken, wat weegt je boot?.

Ik ga mee met de poster hierboven, 10-15pk nemen zodat je met een stuk minder toeren kunt varen.
pi_216964868
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:36 schreef Edwink het volgende:
Binnenkort wil ik weer met m’n sloep er op uit.
Vorig jaar veel gevaren maar had de irritatie dat de motor net even te luid is.
Het is een johnson 5pk 4 takt van 20 jaar oud, motor draaide prima voor de rest.

Nu zit ik te kijken naar de mogelijkheden voor een stiller model. Is een recentere motor veel stilller of moet ik kijken naar een bijvoorbeeld 2 cilinder? Ik zag dat Yamaha die ook heeft met lagere vermogens?

Electrisch zou kunnen maar valt wat buiten het budget.
Als je zoveel vaart dan hoor je toch veel andere motoren en spreek je veel andere mensen?
Dan weet en hoor je toch wat de stilste motoren zijn?
Vakman pur sang
pi_216964901
Een buitenboordmotor kan je stiller maken met hittebestendig isolerend materiaal.
zie www.akoestiekwinkel.nl
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_216967811
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
Er is iemand op Fok die nog iets soortgelijks verkoopt…
Hij zou binnenkort ff een foto uploaden
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_216972011
Het gewicht van de boot zal het probleem niet zijn. Het is een polyester sloep van 4,3meter. En het is gewoon voor rustig varen, gas staat niet eens voor de helft open. Maar door dat ik naast de motor zit kan je amper een gesprek voeren.
pi_216972168
3 cilinders zijn een stuk stiller en trillen minder.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')