Toch heerlijk om de komende 4 jaar goedkoop in te kunnen kopen...je horizon ligt pas over 20 jaar.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:19 schreef recursief het volgende:
agen ruim een half jaarsalaris kwijtgeraakt. Nou beleg ik met een horizon van 10-20 jaar, maar ik vraag me af of we met Trump aan het roer de komende 4 jaar wel zonniger tijden gaan meemaken, nog los van de vraag hoeveel tijd er nodig is om de toegebrachte schade te herstellen.
Ik zit 100% in ETF's...de onderliggende waarde is nu wat lager, maar het aantal aandelen blijft gelijk, of neemt juist wat toe als ik goedkoop wat extra ga bijkopen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zolang dit allemaal nog niet duidelijk is, ga ik niet rustig slapen met m'n geld geïnvesteerd.
Behalve als Trump de wereldhandel sloopt want dan is het rendement wat je mag verwachten waarschijnlijk heel veel lager omdat er voorlopig amper economische groei is.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toch heerlijk om de komende 4 jaar goedkoop in te kunnen kopen...je horizon ligt pas over 20 jaar.
Welke strategie volg jij nu in deze periode?quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:27 schreef monkyyy het volgende:
En dan zijn dit alleen nog maar aankondigingen. Wat wordt het effect als de tarieven daadwerkelijk de economie gaan beïnvloeden? Wellicht dat Trump knippert en terugtrekkende bewegingen gaat maken de komende dagen/weken, maar dat is een aanname.
Ik zat ook al een tijd klaar en te wachten op een correctie om extra in te stappen. Ik koop nu elke dag iets bij, maar hoe ver gaat die bodem worden?quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zit 100% in ETF's...de onderliggende waarde is nu wat lager, maar het aantal aandelen blijft gelijk, of neemt juist wat toe als ik goedkoop wat extra ga bijkopen.
10 tot 20 jaar. En als deze ellende net zolang duurt als Trump aan de touwtjes trekt, en er daarna nog enige tijd overheen gaat voor de schade is hersteld zijn we daar zomaar een jaar of 6 tot 7 van kwijt voor we weer op het niveau van eind 2024 zitten.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toch heerlijk om de komende 4 jaar goedkoop in te kunnen kopen...je horizon ligt pas over 20 jaar.
Er komt geen 'return to normal' dit keer. We hebben hier te maken met het einde van de Amerikaanse hegemonie. Er komt een nieuwe wereldorde die niet langer door de Amerikanen wordt gedomineerd.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:16 schreef recursief het volgende:
[..]
10 tot 20 jaar. En als deze ellende net zolang duurt als Trump aan de touwtjes trekt, en er daarna nog enige tijd overheen gaat voor de schade is hersteld zijn we daar zomaar een jaar of 6 tot 7 van kwijt voor we weer op het niveau van eind 2024 zitten.
In 2017 zijn wij ingestapt met maandelijks kopen. Dat is nu 7 jaar terug. De eerste ETF's (VWRL) die ik kocht in 2017 zaten rond de 60 euro per stuk. 7 jaar later zaten ze tegen de 140 euro.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:16 schreef recursief het volgende:
[..]
10 tot 20 jaar. En als deze ellende net zolang duurt als Trump aan de touwtjes trekt, en er daarna nog enige tijd overheen gaat voor de schade is hersteld zijn we daar zomaar een jaar of 6 tot 7 van kwijt voor we weer op het niveau van eind 2024 zitten.
Goede bedrijven kopen tegen aantrekkelijk prijzen en die voor de lange termijn vasthouden.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:12 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Welke strategie volg jij nu in deze periode?
quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve als Trump de wereldhandel sloopt want dan is het rendement wat je mag verwachten waarschijnlijk heel veel lager omdat er voorlopig amper economische groei is.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Heel youtube staat vol met dit soort paniekzaaiers. Het einde der tijden is alweer begonnen hoorquote:Op vrijdag 4 april 2025 14:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er komt geen 'return to normal' dit keer. We hebben hier te maken met het einde van de Amerikaanse hegemonie. Er komt een nieuwe wereldorde die niet langer door de Amerikanen wordt gedomineerd.
Precies. Wat een stemmingmakerij zeg. Nou, lekker verkopen allemaal en dan over 5 jaar weer duur inkopen. Succesquote:Op vrijdag 4 april 2025 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Heel youtube staat vol met dit soort paniekzaaiers. Het einde der tijden is alweer begonnen hoor![]()
Trump is een passant, een voetnoot in de geschiedenis.
Heet niks te maken met het einde der tijden. Heeft te maken met geopolitieke en economische ontwikkelingen. De VS verandert in een regionale speler. Dat is de aardverschuiving in de wereldeconomie die nu onderweg is.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Heel youtube staat vol met dit soort paniekzaaiers. Het einde der tijden is alweer begonnen hoor![]()
Als iemand hem beteugeld wel maar als hij carte blanche krijgt van het huis, senaat en hogerechtshof kan hij in een paar jaar de hele rechtstaat slopen. Gelukkig kunnen de staten nog wat op de rem trappen hier en daar.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja wij zien het nu alleen wat eerder qua stocks. Maar dit ga je ook niet even snel fixen vrees ik.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
En vergeet ook niet wat dit voor de koopkracht in Nederland gaat betekenen, alleen al het voorlopig niet kunnen indexeren van de pensioenen gaat met doorgaande vergrijzing steeds meer ellende opleveren en dat raakt de hele economie.
Paniekzaaiers? Ik maak een analyse. Ik kan het financieel dragen dus geen paniek bij mij, maar wel een scenario waar ik rekening mee hou.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee ook dit waait wel weer over. Net als in de kerona crisis was er het "nieuwe" normaal, iedereen gaat gewoon door, de wereld draait door. We staan notabene aan de vooravond van een AI revolutie.quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heet niks te maken met het einde der tijden. Heeft te maken met geopolitieke en economische ontwikkelingen. De VS verandert in een regionale speler. Dat is de aardverschuiving in de wereldeconomie die nu onderweg is.
Het eindresultaat daarvan is een heel andere wereldeconomie dan die we gewend waren de laatste decennia.
De toekomst zal het lerenquote:Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee ook dit waait wel weer over. Net als in de kerona crisis was er het "nieuwe" normaal, iedereen gaat gewoon door, de wereld draait door. We staan notabene aan de vooravond van een AI revolutie.
Einde hegemonie Amerika en dat soort kreten zijn empty shells geroepen in heetst van het moment.
Dat betekent nog niet dat het niet meer goed zal komen. Vooralsnog heeft de stock market gewoon een recovery rate van 100% over de hele historie. En alle 'theorieën' die het tegenovergestelde beweren zijn eigenlijk voornamelijk gebaseerd op onderbuikgevoelens en angst (met name dat laatste).quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:43 schreef recursief het volgende:
[..]
De toekomst zal het lerenVoor nu is het een puinhoop die we volgens mij maar zelden eerder hebben gezien in de westerse wereld.
/edit: vandaag weer een paar maandsalarissen eraf.
Dat is wel zo, maar als dit echt een regeerperiode plus een paar recovery years gaat duren dan ben je per saldo toch een paar jaar rendement kwijt.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:50 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat het niet meer goed zal komen. Vooralsnog heeft de stock market gewoon een recovery rate van 100% over de hele historie. En alle 'theorieën' die het tegenovergestelde beweren zijn eigenlijk voornamelijk gebaseerd op onderbuikgevoelens en angst (met name dat laatste).
Wat je analyse ook is van de huidige situatie en de toekomst, feitelijk is de beurs historisch gezien nog steeds bovengemiddeld duur:quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee ook dit waait wel weer over. Net als in de kerona crisis was er het "nieuwe" normaal, iedereen gaat gewoon door, de wereld draait door. We staan notabene aan de vooravond van een AI revolutie.
Einde hegemonie Amerika en dat soort kreten zijn empty shells geroepen in heetst van het moment.
quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:55 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar als dit echt een regeerperiode plus een paar recovery years gaat duren dan ben je per saldo toch een paar jaar rendement kwijt.
Wat ga je dan met je cash geld doen. De inflatie gaat stijgen en je geld wordt elke dag minder waard. Of je nu 10% verliest in stocks of 10% waardevermindering van je cash. Tomato tomato.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat je analyse ook is van de huidige situatie en de toekomst, feitelijk is de beurs historisch gezien nog steeds bovengemiddeld duur:
https://www.multpl.com/s-p-500-pe-ratio
Vastgoed. Maar is lastig geworden in NL natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 april 2025 16:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Wat ga je dan met je cash geld doen. De inflatie gaat stijgen en je geld wordt elke dag minder waard. Of je nu 10% verliest in stocks of 10% waardevermindering van je cash. Tomato tomato.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |