abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217284853
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 12:19 schreef recursief het volgende:
agen ruim een half jaarsalaris kwijtgeraakt. Nou beleg ik met een horizon van 10-20 jaar, maar ik vraag me af of we met Trump aan het roer de komende 4 jaar wel zonniger tijden gaan meemaken, nog los van de vraag hoeveel tijd er nodig is om de toegebrachte schade te herstellen.
Toch heerlijk om de komende 4 jaar goedkoop in te kunnen kopen...je horizon ligt pas over 20 jaar.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_217284867
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

Zolang dit allemaal nog niet duidelijk is, ga ik niet rustig slapen met m'n geld geïnvesteerd.
Ik zit 100% in ETF's...de onderliggende waarde is nu wat lager, maar het aantal aandelen blijft gelijk, of neemt juist wat toe als ik goedkoop wat extra ga bijkopen.
pi_217284883
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:06 schreef Patroon het volgende:

[..]
Toch heerlijk om de komende 4 jaar goedkoop in te kunnen kopen...je horizon ligt pas over 20 jaar.
Behalve als Trump de wereldhandel sloopt want dan is het rendement wat je mag verwachten waarschijnlijk heel veel lager omdat er voorlopig amper economische groei is.
pi_217284893
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:27 schreef monkyyy het volgende:
En dan zijn dit alleen nog maar aankondigingen. Wat wordt het effect als de tarieven daadwerkelijk de economie gaan beïnvloeden? Wellicht dat Trump knippert en terugtrekkende bewegingen gaat maken de komende dagen/weken, maar dat is een aanname.
Welke strategie volg jij nu in deze periode?
BlaBlaBla
pi_217284902
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:07 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik zit 100% in ETF's...de onderliggende waarde is nu wat lager, maar het aantal aandelen blijft gelijk, of neemt juist wat toe als ik goedkoop wat extra ga bijkopen.
Ik zat ook al een tijd klaar en te wachten op een correctie om extra in te stappen. Ik koop nu elke dag iets bij, maar hoe ver gaat die bodem worden?
De kleine landen zwichten, maar China en de Europese Unie gaan er volgens mij gewoon hard tegenin met eigen tarieven. En het Noord Koreaanse Fox News kan het positief blijven brengen, maar er gaan al Republikeinen twijfelen ..
pi_217284933
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:06 schreef Patroon het volgende:

[..]
10 tot 20 jaar. En als deze ellende net zolang duurt als Trump aan de touwtjes trekt, en er daarna nog enige tijd overheen gaat voor de schade is hersteld zijn we daar zomaar een jaar of 6 tot 7 van kwijt voor we weer op het niveau van eind 2024 zitten.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:20:42 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217284973
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:16 schreef recursief het volgende:

[..]
10 tot 20 jaar. En als deze ellende net zolang duurt als Trump aan de touwtjes trekt, en er daarna nog enige tijd overheen gaat voor de schade is hersteld zijn we daar zomaar een jaar of 6 tot 7 van kwijt voor we weer op het niveau van eind 2024 zitten.
Er komt geen 'return to normal' dit keer. We hebben hier te maken met het einde van de Amerikaanse hegemonie. Er komt een nieuwe wereldorde die niet langer door de Amerikanen wordt gedomineerd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217285004
quote:

[..]
In 2017 zijn wij ingestapt met maandelijks kopen. Dat is nu 7 jaar terug. De eerste ETF's (VWRL) die ik kocht in 2017 zaten rond de 60 euro per stuk. 7 jaar later zaten ze tegen de 140 euro.
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:26:06 #284
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_217285025
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:12 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Welke strategie volg jij nu in deze periode?
Goede bedrijven kopen tegen aantrekkelijk prijzen en die voor de lange termijn vasthouden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:30:46 #285
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217285070
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:10 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Behalve als Trump de wereldhandel sloopt want dan is het rendement wat je mag verwachten waarschijnlijk heel veel lager omdat er voorlopig amper economische groei is.
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er komt geen 'return to normal' dit keer. We hebben hier te maken met het einde van de Amerikaanse hegemonie. Er komt een nieuwe wereldorde die niet langer door de Amerikanen wordt gedomineerd.
Heel youtube staat vol met dit soort paniekzaaiers. Het einde der tijden is alweer begonnen hoor :')

Trump is een passant, een voetnoot in de geschiedenis.
pi_217285094
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
[..]
Heel youtube staat vol met dit soort paniekzaaiers. Het einde der tijden is alweer begonnen hoor :')

Precies. Wat een stemmingmakerij zeg. Nou, lekker verkopen allemaal en dan over 5 jaar weer duur inkopen. Succes :)
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:35:02 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217285105
quote:

[..]
[..]
[..]

Heet niks te maken met het einde der tijden. Heeft te maken met geopolitieke en economische ontwikkelingen. De VS verandert in een regionale speler. Dat is de aardverschuiving in de wereldeconomie die nu onderweg is.

Het eindresultaat daarvan is een heel andere wereldeconomie dan die we gewend waren de laatste decennia.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217285114
quote:

[..]
[..]
[..]

Als iemand hem beteugeld wel maar als hij carte blanche krijgt van het huis, senaat en hogerechtshof kan hij in een paar jaar de hele rechtstaat slopen. Gelukkig kunnen de staten nog wat op de rem trappen hier en daar.
pi_217285147
En vergeet ook niet wat dit voor de koopkracht in Nederland gaat betekenen, alleen al het voorlopig niet kunnen indexeren van de pensioenen gaat met doorgaande vergrijzing steeds meer ellende opleveren en dat raakt de hele economie.
pi_217285442
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
En vergeet ook niet wat dit voor de koopkracht in Nederland gaat betekenen, alleen al het voorlopig niet kunnen indexeren van de pensioenen gaat met doorgaande vergrijzing steeds meer ellende opleveren en dat raakt de hele economie.
Ja wij zien het nu alleen wat eerder qua stocks. Maar dit ga je ook niet even snel fixen vrees ik.

Maar Donald en al z'n volgelingen vinden het best goed gaan nog steeds. Het is werkelijk bizar.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_217285467
quote:

[..]
[..]
[..]

Paniekzaaiers? Ik maak een analyse. Ik kan het financieel dragen dus geen paniek bij mij, maar wel een scenario waar ik rekening mee hou.
  vrijdag 4 april 2025 @ 15:17:49 #292
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_217285503
twitter
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 4 april 2025 @ 15:39:37 #293
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217285665
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heet niks te maken met het einde der tijden. Heeft te maken met geopolitieke en economische ontwikkelingen. De VS verandert in een regionale speler. Dat is de aardverschuiving in de wereldeconomie die nu onderweg is.

Het eindresultaat daarvan is een heel andere wereldeconomie dan die we gewend waren de laatste decennia.
Nee ook dit waait wel weer over. Net als in de kerona crisis was er het "nieuwe" normaal, iedereen gaat gewoon door, de wereld draait door. We staan notabene aan de vooravond van een AI revolutie.

Einde hegemonie Amerika en dat soort kreten zijn empty shells geroepen in heetst van het moment.
pi_217285698
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Nee ook dit waait wel weer over. Net als in de kerona crisis was er het "nieuwe" normaal, iedereen gaat gewoon door, de wereld draait door. We staan notabene aan de vooravond van een AI revolutie.

Einde hegemonie Amerika en dat soort kreten zijn empty shells geroepen in heetst van het moment.
De toekomst zal het leren :) Voor nu is het een puinhoop die we volgens mij maar zelden eerder hebben gezien in de westerse wereld.

/edit: vandaag weer een paar maandsalarissen eraf.
pi_217285785
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:43 schreef recursief het volgende:

[..]
De toekomst zal het leren :) Voor nu is het een puinhoop die we volgens mij maar zelden eerder hebben gezien in de westerse wereld.

/edit: vandaag weer een paar maandsalarissen eraf.
Dat betekent nog niet dat het niet meer goed zal komen. Vooralsnog heeft de stock market gewoon een recovery rate van 100% over de hele historie. En alle 'theorieën' die het tegenovergestelde beweren zijn eigenlijk voornamelijk gebaseerd op onderbuikgevoelens en angst (met name dat laatste).

Want zoals je zelf al schetst: niemand vindt het leuk om 2 maandsalarissen rood te staan per dag.
pi_217285825
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:50 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat betekent nog niet dat het niet meer goed zal komen. Vooralsnog heeft de stock market gewoon een recovery rate van 100% over de hele historie. En alle 'theorieën' die het tegenovergestelde beweren zijn eigenlijk voornamelijk gebaseerd op onderbuikgevoelens en angst (met name dat laatste).
Dat is wel zo, maar als dit echt een regeerperiode plus een paar recovery years gaat duren dan ben je per saldo toch een paar jaar rendement kwijt.
pi_217285850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:39 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Wat je analyse ook is van de huidige situatie en de toekomst, feitelijk is de beurs historisch gezien nog steeds bovengemiddeld duur:

https://www.multpl.com/s-p-500-pe-ratio
  vrijdag 4 april 2025 @ 16:04:46 #298
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217285903
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:55 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat is wel zo, maar als dit echt een regeerperiode plus een paar recovery years gaat duren dan ben je per saldo toch een paar jaar rendement kwijt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat je analyse ook is van de huidige situatie en de toekomst, feitelijk is de beurs historisch gezien nog steeds bovengemiddeld duur:

https://www.multpl.com/s-p-500-pe-ratio
Wat ga je dan met je cash geld doen. De inflatie gaat stijgen en je geld wordt elke dag minder waard. Of je nu 10% verliest in stocks of 10% waardevermindering van je cash. Tomato tomato.
  vrijdag 4 april 2025 @ 16:11:43 #299
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217285950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 16:04 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
Wat ga je dan met je cash geld doen. De inflatie gaat stijgen en je geld wordt elke dag minder waard. Of je nu 10% verliest in stocks of 10% waardevermindering van je cash. Tomato tomato.
Vastgoed. Maar is lastig geworden in NL natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_217286019
Wat een kutleven.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')