Ik zie mezelf ooit nog wel een keer die marathonafstand doen in training.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:25 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Gewoon marathon trainen en dan kan je elk weekend 25-35km lopen tot je scheel ziet.
Dat ligt er allemaal maar net aan wat je doel is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:26 schreef Tracksmith het volgende:
Dat is totaal nutteloos. En Strava marathons tellen niet als marathon.
Ik had eigenlijk dezelfde gedachte, van ja ik zit nu op 35: het voelt als 0 extra opgave om er nog 7 bij te lopen. Zou dan alleen geen PR geweest zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik overwoog stiekem wel na mijn 35km van zondag er nog zeven achteraan te dribbelen zodat ik voor de tweede keer een marathon afstand had gelopen. Als ik dat binnen 50 minuten had gedaan zelfs met een PR (lol)
Maar goed, uiteindelijk gaat het om de wedstrijd zelf
Die wil de Nederlandse Barkley marathon worden?quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:23 schreef YUR het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor een marathon waarvan ik alleen maar weet dat die ergens tussen 1 mei en 15 juni in een weekend om 5 uur ‘s morgens hier in de regio start. Wanneer en waar de start is, krijgen we 20 uur van tevoren te horen
Totaal niet in marathonvorm, maar een snelle marathon is ook helemaal mijn doel niet. Ik wil gewoon een rondje hobbelen
En ga je het zelf ook proberen?quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:25 schreef kalinhos het volgende:
Toch laat die 5km per provinciehoofdstad me nog niet los. Ik denk dat het alleen kan als je begint in Maastricht. Dan heb je mijns inziens de meest logische route met het minste punten die je dan 2x passeert:
Maastricht
Den Bosch
Arnhem
Zwolle
Assen
Groningen
Leeuwarden
Lelystad
Utrecht
Haarlem
Den Haag
(Via Rotterdam naar)
Middelburg
De grootste uitdaging zit dus in op tijd starten uit Maastricht en op tijd weg uit Middelburg.
Maar dan geasfalteerdquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die wil de Nederlandse Barkley marathon worden?
Na Middelburg heb je toch geen tijdsdruk meer? je bent immers klaar. Volgens mij heb je dan wel een hotelkamer verdientquote:Op donderdag 27 maart 2025 14:25 schreef kalinhos het volgende:
Toch laat die 5km per provinciehoofdstad me nog niet los. Ik denk dat het alleen kan als je begint in Maastricht. Dan heb je mijns inziens de meest logische route met het minste punten die je dan 2x passeert:
Maastricht
Den Bosch
Arnhem
Zwolle
Assen
Groningen
Leeuwarden
Lelystad
Utrecht
Haarlem
Den Haag
(Via Rotterdam naar)
Middelburg
De grootste uitdaging zit dus in op tijd starten uit Maastricht en op tijd weg uit Middelburg.
Qua training misschien wat lastig, als je net een flink zware hebt gedaan krijg je te horen dat je over 20 uur mag startenquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar dan geasfalteerd
Hun motto is: Je bent pas echt fit als je op ieder moment een marathon kunt lopen.
Daar kun je natuurlijk uitgebreid over discussiėren, maar het lijkt wel op een soort van baseline die ik al jaren zelf probeer te hanteren
Best toffe dingen zijn dit (al is Oss wat ver voor mij)quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
In de omgeving van Oss begint over twee weken weer de Maasland Run Classics:
https://www.maaslandrunclassics.nl/
Dit zijn leuke, kleinschalige loopjes om je 5 of 10km tijd neer te zetten of aan te scherpen (of juist als training richting een HM bijvoorbeeld).
[ afbeelding ]
Daar worden de jongens van de mannen gescheidenquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Qua training misschien wat lastig, als je net een flink zware hebt gedaan krijg je te horen dat je over 20 uur mag starten![]()
Nou, ik heb me opgegeven en een vriendin van me ook. Desnoods wandelen we de laatste rondes.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:28 schreef YUR het volgende:
Ohja, voor wie zin heeft in een heel kleinschalige, goedkope, obscure 50 kilometer loop: De Ommetjes Ultra in Wijchen
https://my.raceresult.com/322464/
Leuk!!quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, ik heb me opgegeven en een vriendin van me ook. Desnoods wandelen we de laatste rondes.
Afvallen in het najaar is me volgens mij nog nooit gelukt, dan kom ik vooral aan. Dit keer gingen er een paar kg af, en die kwamen er daarna nog sneller weer, en nog een paar extra ook. Lopen werd minder, bleef last van kniepees en achilles houden. Half januari de knop omgezet. Tikte de 90kg en vond het teveel. Focus is op afvallen gegaan. Dus niet ook nog flink gaan sporten naast het omlaag brengen calorie-intake. Af en toe wel korte stukjes gelopen (3-4k), en op de trainer gefietst. Inmiddels ruim 8kg eraf, en afgelopen 2 weken weer iets meer gelopen. De eerste loopjes zijn sowieso altijd lastig, maar vandaag ging het best lekker. Zonder veel moeite (nauwelijks uit Z2 gekomen), zonder last van de kniepees en achilles, een 5k rondje met 50 hoogtemeters onder de 30 min, iets waarvan ik twee maanden geleden dacht dat ik dat op dat moment nauwelijks zou halen, gezien hoe het toen ging. Ik hoop nog wel wat meer kgs kwijt te raken, maar het is fijn te merken dat het het lopen makkelijker maakt (en ik zit ook gewoon lekkerder in mijn vel).quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zit op 1250 dit jaar, en afgelopen maand de 2e maand minder dan 100k. De klad zit er een beetje in. Last van mijn enkel gehad (was weer ok na 5 dagen rust), last van kniepees (was nog niet ok na 5 dagen rust), en last achilles (maar dat is wel vaker, maak ik met niet druk over). ...
Eigenlijk ben ik op dit moment gewoon iets te zwaar, dat is volgens mij vooral de reden van de pijntjes, het heeft allemaal met belasting te maken, en ik loop nu een stuk minder dan in het eerste half jaar, maar ben wel een kg of 4-5 zwaarder. Komende maanden dus wat focussen op het verliezen van een paar kg.
Afgelopen zondag zelfs 😁quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
In het Westland begint in de zomer het AAFF Zomer RunCircuit
Eigenaren...ik zou het die hond niet kwalijk nemen, de eigenaar wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Lekker rondje voor het thuiswerken... probeert er weer eens een hond me te bijten.
Ik zag 'm al op me af komen en een beetje vreemd doen, dus was gestopt met rennen en rustig verder gewandeld met het idee "ik laat jou rustig passeren en jij mij" nou nee dus, hij nam een duik naar m'n kuit net toen ik voorbij was.
Baasje: "Ja het is een border collie dus dit is zijn instinct, hij probeert je bij de kudde te houden"
Eh, leuk zo'n instinct maar niet leuk voor mijn kuit
Uiteindelijk trok zij de hond net gauw genoeg terug en trok ik m'n kuit net snel genoeg weg, dus nu is het alleen een oppervlakkige schram.
Honden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |