abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:50:17 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_216934338
Goede middag allemaal,

Mijn moeder en haar nieuwe vriend gaan komende september 2 weken naar Bodrum.
Ze hebben dit jaar voor een kleinschalig complex gekozen omdat ze vorig jaar heel veel last hadden van Russen, Oekraïners en wat Britten, die in een heel massaal all-in hotel zaten in Antalya.

Dan ging het om het drankmisbruik, het vechten met personeel omdat ze weigerde nog drank te schenken in beschonken toestand, en het massaal laten liggen van opgeschept eten in de restaurants.

Mijn vraag is echter, hoe veilig is Turkije anno 2025 met in gedachte de oorlog in de Gazastrook.

Ik weet dat veel Turken erg gevoelig zijn over deze kwestie, en is er een kans dat het conflict in het Midden Oosten zich uitbreid naar Turkije het komende jaar?

Het is de eerste keer namelijk in tijden dat ik mee wil gaan buiten Europa.

Zelf ben ik de laatste jaren in Frankrijk geweest (Argeles Sur mer, en Cap 'd Agde) en in Spanje Salou, en Roses.

Hoe veilig is dus Bodrum in vergelijking met Europese badplaatsen, en als ik nu voor september ga boeken, hoe groot is de kans dat Turkije nog steeds veilig is over enkele maanden, met in gedachte het conflict in Gaza en in Syrië.

Alvast bedankt voor eventuele ervaringen die jullie zelf wellicht hebben gehad in Turkije wat betreft de plaatselijke veiligheid.
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 13:54:49 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216934385
'Turkije' dat veilig is of niet is wat anders dan of het hotel waar je moeder heen gaat veilig is of niet. Er is niets door ons te roepen of het hotel waar je moeder heen gaat veilig is of niet. We weten niet welk hotel, en al zouden we dat weten, dan nog is het afhankelijk van de overige gasten waar we geen inzicht in hebben.

Vrienden van me gaan als 'tussendoor vakantie' elk jaar naar Turkije, en die heb ik hier nog nooit over gehoord in ieder geval.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:56:43 #3
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_216934406
Bedankt voor je bericht.

Het is nu een klein complex, vol met bloemen, een kleinschalig zwembad, en het heeft een beetje een Griekse sfeer (bebouwing is 3 verdiepingen hoog, wit van kleur etc).

Het heeft ook een 4,6 op de google recensies, en de meeste toeristen komen uit Nederland, wat uit ervaring prima mensen zijn tijdens vakanties. (met uitzondering misschien van onze jeugd in Mallorca).

Sorry trouwens als mijn bericht onvolledig was, ik drukte per ongelijk al op plaatsen, ipv wijzigen :P
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:07:22 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216934534
De kans dat Israel Turkije binnen gaat vallen lijkt me niet bijster groot.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216934637
IK zou me evenveel zorgen maken over de veiligheid in Bodrum wegens de Gaza-oorlog, als dat je angst zou moeten hebben om op een duitse kerstmarkt te gaan:

Als je je bang laat maken door vanalles wat je in de media hoort en waardoor je je al dan niet erg laat triggeren, is dat een verschrikking.

Zoals je zelf al aangeeft is de kans groter dat je eventueel ergernis ervaart wegens bezopen russen of britten, of viezigheid in grote massa-recreatie-hotels... waarbij het overigens zeker niet hoeft te betekenen dat hotels in Spanje of griekenland zoveel beter zijn, hooguit is het eerder afhankelijk van en keuze vor al te goedkope massa-locaties..

maar de oorlog in Gaza of de situatie in Syrie heeft daar verder geen enkele invloed op:
Hooguit vermoed ik dat voor jouw denkwereld dat sowieso weinig uitmaakt, en je je daarover an sich heel veel trigger-gedachtes ervaart, en je allerhande angsten over moet doorstaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Spellchecker woensdag 5 maart 2025 @ 14:15:10 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216934641
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
'Turkije' dat veilig is of niet is wat anders dan of het hotel waar je moeder heen gaat veilig is of niet. Er is niets door ons te roepen of het hotel waar je moeder heen gaat veilig is of niet. We weten niet welk hotel, en al zouden we dat weten, dan nog is het afhankelijk van de overige gasten waar we geen inzicht in hebben.

Vrienden van me gaan als 'tussendoor vakantie' elk jaar naar Turkije, en die heb ik hier nog nooit over gehoord in ieder geval.
Wij weten ook niet of en wanneer en waar er aanslagen gepland staan.
  woensdag 5 maart 2025 @ 14:45:07 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216935087
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:15 schreef maily het volgende:

[..]
Wij weten ook niet of en wanneer en waar er aanslagen gepland staan.
Sta je niet op de distributielijst? :{ Zie dat er op 14 September eentje gepland staat voor Bodrum.

Europa, en dan met name Frankrijk en Duitsland, is wat betreft aanslagen ook 'onveilig' TS. Maak je je daar ook druk over wanneer je je vakantie naar Frankrijk boekt?
  woensdag 5 maart 2025 @ 15:47:51 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216935962
Ik zou sowieso niet naar dat land van Poetinvriend en dictator Erdogan gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216936701
Naar landen reizen waar mensenrechten geschonden worden :')
pi_216937037
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:45 schreef kwiwi het volgende:
Europa, en dan met name Frankrijk en Duitsland, is wat betreft aanslagen ook 'onveilig' TS. Maak je je daar ook druk over wanneer je je vakantie naar Frankrijk boekt?
ehm... Ja absoluut!
Deze topicstarter starte al meermaals in november een topic op over al zijn angsten dat er als hij een duitse kerstmarkt gaat bezoeken juist dan een aanslag plaats gaat vinden

GC / Kerstmarkt bezoeken Duitsland, nog veilig?
GC / Zou jij naar de kerstmarkt durven?
R&P / Beïnvloed het nieuws jouw leven op een negatieve manier?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_216947400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:56 schreef BMW1993 het volgende:

Het heeft ook een 4,6 op de google recensies, en de meeste toeristen komen uit Nederland, wat uit ervaring prima mensen zijn tijdens vakanties. (met uitzondering misschien van onze jeugd in Mallorca).

Als er 1 groep mensen ook echt heel slecht bekend staat als vakantiegangers dan zijn het toch echt Nederlanders hoor. En nee niet alleen de jeugd.

Naast Russen en Engelsen zijn Nederlanders zeer berucht.
Dus ik zou veel Nederlanders als heel negatief bezien.

Daarnaast is Turkije over het algemeen gewoon veilig, maar drankmisbruik ga je daar in all-in plekken natuurlijk gewoon zien. Maar hoe mensen daar mee omgaan is een 2e. Heeft niet per se met veiligheid te maken.

Maar Turkije is meer een vreemd gek land met mensenrechten problemen, aanslagen en gewoon een gek land.
Ga je daar veel last van hebben? Nee.
  zondag 9 maart 2025 @ 02:36:44 #12
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_216981334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:14 schreef RM-rf het volgende:
IK zou me evenveel zorgen maken over de veiligheid in Bodrum wegens de Gaza-oorlog, als dat je angst zou moeten hebben om op een duitse kerstmarkt te gaan:

Als je je bang laat maken door vanalles wat je in de media hoort en waardoor je je al dan niet erg laat triggeren, is dat een verschrikking.

Zoals je zelf al aangeeft is de kans groter dat je eventueel ergernis ervaart wegens bezopen russen of britten, of viezigheid in grote massa-recreatie-hotels... waarbij het overigens zeker niet hoeft te betekenen dat hotels in Spanje of griekenland zoveel beter zijn, hooguit is het eerder afhankelijk van en keuze vor al te goedkope massa-locaties..

maar de oorlog in Gaza of de situatie in Syrie heeft daar verder geen enkele invloed op:
Hooguit vermoed ik dat voor jouw denkwereld dat sowieso weinig uitmaakt, en je je daarover an sich heel veel trigger-gedachtes ervaart, en je allerhande angsten over moet doorstaan.
Je hebt gelijk. Bedankt voor je duidelijke bericht.
Ik laat mezelf te veel leiden door angsten, ik lees ook gemiddeld meer dan 4 uur per dag het nieuws.

Misschien een hobby zoeken ipv. de hele dag alle nieuwspagina's te openen, ik heb wel eens gelezen dat mensen die de hele dag het nieuws volgen het leven somberder inzien.
  Spellchecker zondag 9 maart 2025 @ 13:24:13 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216985496
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2025 02:36 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Bedankt voor je duidelijke bericht.
Ik laat mezelf te veel leiden door angsten, ik lees ook gemiddeld meer dan 4 uur per dag het nieuws.

Misschien een hobby zoeken ipv. de hele dag alle nieuwspagina's te openen, ik heb wel eens gelezen dat mensen die de hele dag het nieuws volgen het leven somberder inzien.
:+
  zondag 9 maart 2025 @ 13:34:50 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216985590
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:07 schreef Caland het volgende:
De kans dat Israel Turkije binnen gaat vallen lijkt me niet bijster groot.
50%
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 9 maart 2025 @ 14:02:36 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216985942
quote:
16s.gif Op zondag 9 maart 2025 13:34 schreef FlippingCoin het volgende:

50%
0%
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 maart 2025 @ 14:10:49 #16
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216986027
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2025 14:02 schreef golfer het volgende:

[..]
0%
50/50

Ze vallen aan of niet :lijstje:
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')