Dat zullen ze zeker willen. En anders gaan ze er een dynastie van proberen te maken. Ik zie Junior ergens komende jaren zomaar nog een vacante positie in het kabinet invullen, om zijn profiel te vergroten.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:30 schreef mvdejong het volgende:
Gewoon weer een volgende termijn Trump. Je zag al direct dat verschillende partijen uit het kamp Trump wilden gaan sleutelen aan de grondwet om dat weer mogelijk te maken.
Niet veel stuk maken? Die man heeft binnen vier weken de complete trans-Atlantische orde gemold, de Russen de overwinning in UA min of meer op een presenteerblaadje aangeboden, heeft daarmee de randvoorwaarden geschapen waarbinnen China Taiwan binnen kan vallen én is met al zijn bondgenoten een handelsoorlog gestart waarmee hij in ieder geval zijn eigen land op de langere termijn in een economische malaise gaat storten.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Op de korte termijn gaat hij niet veel stuk maken verwacht ik, de gevolgen worden pas echt zichtbaar zodra hij weg is en een nieuwe ploeg zijn rotzooi moet opruimen en miljarden kan investeren om wat hij om zeep heeft geholpen weer moet opbouwen. En ach, die extra mensen die dood gaan heeft hij natuurlijk geen boodschap aan
Wat een optimisme. Die gaat vrijwillig en geweldsloos niet weg vermoed ik.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:21 schreef Hanca het volgende:
Dan zit er inmiddels een paar weken een democratische president, daar ben ik van overtuigd. Het kan namelijk niet anders dan dat Trump kiezers weg jaagt met zijn tarieven e.d. En met die Democraat komen de goede ambtenaren weer uit hun schuilhoeken.
Een nieuwe bestorming ? Ik denk dat je dan serieus stront aan de knikker hebt. Hoewel dat de vorige keer natuurlijk ook van toepassing was.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:13 schreef DJKoster het volgende:
Trump blijft tot aan zijn dood in het Witte Huis. Maakt hij deze vier jaar vol dan blijft hij zitten tot een leger of woedende menigte hem eruit sleurt.
En daarna is het inderdaad puinruimen.
Wat een pessimisme. Voorlopig voert ook Trump alle bevelen van de rechters gewoon uit.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een optimisme. Die gaat vrijwillig en geweldsloos niet weg vermoed ik.
Hij blijft president tot zijn dood (dictator voor het leven), en ik ben bang dat het door een groot deel van het land gewoon lekker aangemoedigd zal worden.
Geef het wat tijd. Ik hoop ook dat het onrealistisch pessimisme is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een pessimisme. Voorlopig voert ook Trump alle bevelen van de rechters gewoon uit.
Maar wat valt er nu door zijn eigen achterban aan te moedigen? Dat begrijp ik niet. Hij doet idiote dingen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een optimisme. Die gaat vrijwillig en geweldsloos niet weg vermoed ik.
Hij blijft president tot zijn dood (dictator voor het leven), en ik ben bang dat het door een groot deel van het land gewoon lekker aangemoedigd zal worden.
Op een gegeven moment gaat de Republikeinse partij echt wel tegenstribbelen. Die mensen willen voor een heel deel ook president worden, moet Trump niet de verkiezingen afschaffen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geef het wat tijd. Ik hoop ook dat het onrealistisch pessimisme is.
Maar als hij zijn best doet om allerlei sycofanten om zich heen te verzamelen en die op hoge machtsposities gaat zetten, kan er veel bereikt worden. Dan loop je kans dat je hem alleen maar met geweld weg krijgt.
Ondanks al die idiote dingen zijn allerlei conservatievelingen enorm blij met hem.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar wat valt er nu door zijn eigen achterban aan te moedigen? Dat begrijp ik niet. Hij doet idiote dingen.
Zijn al deze huidige maatregelen op te vatten als ‘America first’? Dat heb ik niet helder.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ondanks al die idiote dingen zijn allerlei conservatievelingen enorm blij met hem.
Dat "America first" is een geniale campagneslogan geweest.
Voor zijn diehard achterban en velen die op hem gestemd hebben waarschijnlijk wel. Er is een groot American supremacy sentiment aan de gang. Canada annexeren, de EU aanpakken, immigranten deporteren, handelsoorlog met China, etc, Veel Amerikanen (en vooral de groep die in armoedige gebieden leven) moedigen het alleen maar aan zolang zij het gevoel hebben dat ze het dan beter krijgen ten koste van niet Amerikanen. Ze missen verder het inzicht om door te zien dat het idiote maatregelen zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zijn al deze huidige maatregelen op te vatten als ‘America first’? Dat heb ik niet helder.
Oh dit snap ik. Maar wat ie denk ik doet is het zélf en zijn familie beter krijgen, hij geeft geen pest om de bevolking.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voor zijn diehard achterban en velen die op hem gestemd hebben waarschijnlijk wel. Er is een groot American supremacy sentiment aan de gang. Canada annexeren, de EU aanpakken, immigranten deporteren, handelsoorlog met China, etc, Veel Amerikanen (en vooral de groep die in armoedige gebieden leven) moedigen het alleen maar aan zolang zij het gevoel hebben dat ze het dan beter krijgen ten koste van niet Amerikanen. Ze missen verder het inzicht om door te zien dat het idiote maatregelen zijn.
Ik ben er niet gerust op. Over 4 jaar worden de verkiezingen nog steeds beslist in een paar swing states en dan heeft de GOP daar 4 jaar de tijd gekregen om alles voor te bereiden om stemmen tegen te houden, resultaten te beïnvloeden in naam van fraude indien ze verliezen. En dan gaan er gewoon electors naar Washington die de volgende GOP kandidaat aanwijzen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:21 schreef Hanca het volgende:
Dan zit er inmiddels een paar weken een democratische president, daar ben ik van overtuigd. Het kan namelijk niet anders dan dat Trump kiezers weg jaagt met zijn tarieven e.d. En met die Democraat komen de goede ambtenaren weer uit hun schuilhoeken.
Tja, ik herinner me hier ook heel veel posts na de zege van Biden (ik denk ook van jou, maar dat weet ik niet zeker) dat de Republikeinen de komende jaren en misschien wel decennia irrelevant gingen zijn, dat demografisch de Democraten alleen maar vooruit gingen en de Republikeinen echt geen verkiezingen meer konden winnen. Zitten we nu, met een meerderheid in Huis, Congres enmde President voor de Republikeinen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:10 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik ben er niet gerust op. Over 4 jaar worden de verkiezingen nog steeds beslist in een paar swing states en dan heeft de GOP daar 4 jaar de tijd gekregen om alles voor te bereiden om stemmen tegen te houden, resultaten te beïnvloeden in naam van fraude indien ze verliezen. En dan gaan er gewoon electors naar Washington die de volgende GOP kandidaat aanwijzen.
Ik zie eigenlijk niet zozeer op welke wijze dit tegengegaan kan worden. Trump kiezers zullen de schuld geven aan Musk, aan 'trainerende' democraten, aan de rest van de wereld, aan lokale republikeinen die Trump niet genoeg hebben aanbeden etc etc. Alle informatie die zij krijgen via hun media zal hier naar toe werken.
De media, ook neutrale, zullen democraten nog steeds kritisch benaderen om elk wissewasje en elke frame die de GOP verzint en de slechte economie zal nog steeds door Biden komen, want tja, Trump kan ook niet alles opruimen. Nogmaals, ik zie niet in hoe ze het media-narratief kunnen gaan controleren buiten het extreem beperkte pro-democratische bubbeltje, laat staan de machthebbers in de swing states.
Met de info die ik toen had ging ik er vanuit dat de democraten demografisch een steeds groter percentage zouden gaan uitmaken waardoor het voor de republikeinen steeds moeilijker zou worden om te winnen als niet wat minder MAGA zouden worden. Maar dat was nog uitgaande van een normale situatie. Toen kwam covid en alles werd nog gekker.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik herinner me hier ook heel veel posts na de zege van Biden (ik denk ook van jou, maar dat weet ik niet zeker) dat de Republikeinen de komende jaren en misschien wel decennia irrelevant gingen zijn, dat demografisch de Democraten alleen maar vooruit gingen en de Republikeinen echt geen verkiezingen meer konden winnen. Zitten we nu, met een meerderheid in Huis, Congres enmde President voor de Republikeinen.
Ik geloof niet zo in al die uitersten. Ik geloofde toen niet in irrelevantie voor de Republikeinen, nu geloof ik niet in dat de Democraten niet meer kunnen winnen.
Klopt volledig, maar hoe hebben wij hier de komende tijd last van zolang trumpje aan het roer is? De ellende begint pas als hij weg isquote:Op woensdag 5 maart 2025 11:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Niet veel stuk maken? Die man heeft binnen vier weken de complete trans-Atlantische orde gemold, de Russen de overwinning in UA min of meer op een presenteerblaadje aangeboden, heeft daarmee de randvoorwaarden geschapen waarbinnen China Taiwan binnen kan vallen én is met al zijn bondgenoten een handelsoorlog gestart waarmee hij in ieder geval zijn eigen land op de langere termijn in een economische malaise gaat storten.
Het enige goede nieuws is dat wij Europeanen straks niet mee hoeven te vechten in Azië, want er rust tegen die tijd a lang geen artikel 5 verplichting meer op ons.
Nou, wij gaan bijvoorbeeld van 2,0% naar zeg 3,0% van ons BPP in defensie moeten steken. Dat is ca.11 miljard die niet naar andere dingen kan. En ga er ook maar vanuit dat dat plan om de opschorting van de dienstplicht op te heffen van de plank komt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Klopt volledig, maar hoe hebben wij hier de komende tijd last van zolang trumpje aan het roer is? De ellende begint pas als hij weg is
Of om het erger te maken: die engnek van een Elon Musk wordt president.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:13 schreef DJKoster het volgende:
Trump blijft tot aan zijn dood in het Witte Huis. Maakt hij deze vier jaar vol dan blijft hij zitten tot een leger of woedende menigte hem eruit sleurt.
En daarna is het inderdaad puinruimen.
Kan niet. Musk is geen Amerikaan.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Of om het erger te maken: die engnek van een Elon Musk wordt president.
Ik denk dat het wel meevalt. Die kiesmannen hebben zich aan de grondwet te houden. Op het moment dat het niet gebeurt zal het pas echt losbreken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:10 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik ben er niet gerust op. Over 4 jaar worden de verkiezingen nog steeds beslist in een paar swing states en dan heeft de GOP daar 4 jaar de tijd gekregen om alles voor te bereiden om stemmen tegen te houden, resultaten te beïnvloeden in naam van fraude indien ze verliezen. En dan gaan er gewoon electors naar Washington die de volgende GOP kandidaat aanwijzen.
Ik zie eigenlijk niet zozeer op welke wijze dit tegengegaan kan worden. Trump kiezers zullen de schuld geven aan Musk, aan 'trainerende' democraten, aan de rest van de wereld, aan lokale republikeinen die Trump niet genoeg hebben aanbeden etc etc. Alle informatie die zij krijgen via hun media zal hier naar toe werken.
De media, ook neutrale, zullen democraten nog steeds kritisch benaderen om elk wissewasje en elke frame die de GOP verzint en de slechte economie zal nog steeds door Biden komen, want tja, Trump kan ook niet alles opruimen. Nogmaals, ik zie niet in hoe ze het media-narratief kunnen gaan controleren buiten het extreem beperkte pro-democratische bubbeltje, laat staan de machthebbers in de swing states.
Maakt hem uiterst geschikt om president te zijn in de US of Aquote:Op woensdag 5 maart 2025 19:08 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik denk niet dat Trump de 4 jaar gaat vol maken. Hij maakt er nu in korte tijd al zo'n klerezooi van en schopt zoveel buitenlandse schenen blauw, dat gaat hem uiteindelijk lelijk opbreken. Uiteindelijk zien die dwazen die hem op deze positie hebben gebracht dit ook in, want waarschijnlijk gaat het hun ook geld kosten. Vance gaat hem zeker niet opvolgen, want dat is ook een waardeloos stuk vreten.
Geduld, en dan maar hopen dat de rotzooi die ze hebben gemaakt nog enigszins te overzien is.
De kiesmannen zijn niet gebonden aan de keuze van de kiezers.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt. Die kiesmannen hebben zich aan de grondwet te houden. Op het moment dat het niet gebeurt zal het pas echt losbreken.
Maar goed dan kiest het huis van afgevaardigen de president en de senaat de vice als ik mij House of Cards goed herriner.
Als er een is die dat kan dan is het wel Trump.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Maakt hem uiterst geschikt om president te zijn in de US of A
Verder gaat het wel echt vele malen sneller bergafwaarts daar dan ik had verwacht. Raar hoe 1 man de hele wereld op scherp kan zetten.
Praat niet zo raar, ik moet nog slapen straks.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Of om het erger te maken: die engnek van een Elon Musk wordt president.
Lijkt Baudet wel idd. Die ging ook ineens van God los toen ie wonquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:11 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als er een is die dat kan dan is het wel Trump.
Maar het gaat snel, ik ben benieuwd hoe het er pakweg over een jaar voor staat. Hij mag ook nog wel uitkijken, ik zie hem wel omgelegd worden als hij zo doorgaat. De man meent dat hij gezonden is door goden hij overschat zijn situatie nogal lijkt mij.
Sommige lieden gaan gewoon niet zo goed om met macht. Zacht gezegd.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:19 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Lijkt Baudet wel idd. Die ging ook ineens van God los toen ie won
Ik vind het opvallend hoeveel macht iemand naar zich toe kan trekken. Was het niet zo dat er een aantal veiligheidsbuffers zitten ingebouwd in het presidentschap? Want nu lijkt het of Trump zomaar WO3 kan starten zonder tegenspraak, laat staan te blokkeren. Waarschijnlijk is 'ie goed ingelicht. "Hoeveel rotzooi kan ik trappen zonder dat iemand mij tegenhoudt?"quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:53 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Maakt hem uiterst geschikt om president te zijn in de US of A
Verder gaat het wel echt vele malen sneller bergafwaarts daar dan ik had verwacht. Raar hoe 1 man de hele wereld op scherp kan zetten.
Over 4 jaar is trump doodquote:Op woensdag 5 maart 2025 07:45 schreef Ridocar het volgende:
Dus nu zitten we opgescheept met een hele nare meneer die ook nog een enorme achterban heeft, ook in zijn directe nabijheid. Maar over vier jaar hebben ze verkiezingen, en het wordt sowieso exit Trump. Wie er ook in de Oval Office komt, het hele apparaat is nog steeds pro-Trump. Wat gaat er dan gebeuren? Serieuze vraag, want ik denk dat een democraat het sowieso heel lastig gaat krijgen als de poppetjes van vandaag er over vier jaar nog zijn.
Hij gaat erg hard achteruit als ik het zo bekijk, volgens mij issie al dementquote:Donald Trump > Leeftijd
78 jaar
14 juni 1946
Het is niet 1 persoon he.quote:Op woensdag 5 maart 2025 23:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend hoeveel macht iemand naar zich toe kan trekken. Was het niet zo dat er een aantal veiligheidsbuffers zitten ingebouwd in het presidentschap? Want nu lijkt het of Trump zomaar WO3 kan starten zonder tegenspraak, laat staan te blokkeren. Waarschijnlijk is 'ie goed ingelicht. "Hoeveel rotzooi kan ik trappen zonder dat iemand mij tegenhoudt?"
Dat gaat de eerste test worden of de VS nog eerlijke verkiezingen gaat krijgen in de toekomst. Ik ben er niet gerust op.quote:Op donderdag 6 maart 2025 02:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Eerst maar zien hoe de tussentijdse senaat verkiezingen gaan. Verliezen de repubikeinen daar de meerderheid, dan is Trump de laatste 2 jaar wat minder daadkrachtig
Ik vraag me alleen af hoe hij die pro-Russische houding uitlegt aan zijn achterban.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Voor zijn diehard achterban en velen die op hem gestemd hebben waarschijnlijk wel. Er is een groot American supremacy sentiment aan de gang. Canada annexeren, de EU aanpakken, immigranten deporteren, handelsoorlog met China, etc, Veel Amerikanen (en vooral de groep die in armoedige gebieden leven) moedigen het alleen maar aan zolang zij het gevoel hebben dat ze het dan beter krijgen ten koste van niet Amerikanen. Ze missen verder het inzicht om door te zien dat het idiote maatregelen zijn.
Die zijn al ingemasseerd met desinformatie via complottheorien en X. Ik zit nog wel eens op Facebook en zie de argelozen dan voorbij komen met hun goedgelovige commentaar.quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af hoe hij die pro-Russische houding uitlegt aan zijn achterban.
Dan sterft 'ie als een martelaar met genoeg voer voor eindeloze complottheorieën.quote:Op woensdag 5 maart 2025 23:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Over 4 jaar is trump dood
[..]
Hij gaat erg hard achteruit als ik het zo bekijk, volgens mij issie al dement
Die Leavitt heeft het er nu steeds over dat de mainstream media het nog steeds niet snapt,quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die zijn al ingemasseerd met desinformatie via complottheorien en X. Ik zit nog wel eens op Facebook en zie de argelozen dan voorbij komen met hun goedgelovige commentaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |