abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 20:21:42 #26
38824 crew  Droopie
pi_220543460
quote:
Arjen Lubach wordt de presentator van de Nederlandse versie van het programma Taskmaster op RTL 4. De presentator en komiek maakte dit woensdagavond zelf bekend in zijn programma LUBACH, waar de makers van de Britse versie te gast waren.
De assistent van Lubach in Taskmaster wordt cabaretier en schrijver Diederik Smit. In het programma voeren vijf bekende comedians verrassende taken uit. Wie dat zijn, wordt op een later moment bekendgemaakt.

De Britse Taskmaster-presentatoren Greg Davies en Alex Horne schoven woensdag aan bij LUBACH. Horne is de bedenker van het programma, dat onder meer wordt uitgezonden in Zweden, Finland en Australië. Donderdag begint het 21e seizoen van de serie in het Verenigd Koninkrijk.

"Taskmaster is slapstick én slim. Grappig en gestoord. Ik kijk ernaar uit om de prestaties van de deelnemers streng, maar volstrekt willekeurig te beoordelen", aldus Lubach.

Het programma is na de zomer te zien op RTL 4 en Videoland.
DIt was perfect geweest voor Rolf Wouters met Lubach als hulpje. ;)

Diederik Smit met Lubach lijkt me ook wel een goede combinatie, t zal toch ook afhangen aan de kandidaten die mee gaan doen.

Tevens, vanavond het 21e seizoen in England.
Hell To The Liars
  donderdag 9 april 2026 @ 20:28:41 #27
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220543528
Leuke serie, verbaasde me al dat er nog steeds geen Nederlandse versie was. Ben benieuwd wat ze ervan gaan maken, hopelijk wordt het een groter succes dan de Nederlandse versie van QI.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 9 april 2026 @ 22:12:40 #28
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_220544282
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 20:21 schreef Droopie het volgende:

Tevens, vanavond het 21e seizoen in England.
nu al eggcellent
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_220544287
Lubach vind ik vreselijk, en als de cast dan bestaat uit lieden als bijvoorbeeld de oud lama's en Leo Alkemade en zulks dan ben ik bang dat het niet veel gaat worden. Maar ben uiteraard wel nieuwsgierig. Bij Last One Laughing heb ik om figuren die ik normaal helemaal niks vind ook harder moeten lachen dan verwacht, dus wie weet.

Ik vond vooral de eerste Britse Taskmaster seizoenen echt geniaal. Sommige fragmenten zoek ik nog wel eens op (John Wilkinson's aardappel-gooi-moment :') ).

Ik denk dat een combinatie van een toen erg hoog neergelegde lat, en het tempo waarin seizoenen elkaar op begonnen te volgen me een beetje Taskmaster-moe hebben gemaakt. Maar dat doet niets af aan hoe goed de show zelf kan zijn!
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 22:32:00 #30
38824 crew  Droopie
pi_220544422
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 22:13 schreef KinKiJan het volgende:
Lubach vind ik vreselijk, en als de cast dan bestaat uit lieden als bijvoorbeeld de oud lama's en Leo Alkemade en zulks dan ben ik bang dat het niet veel gaat worden. Maar ben uiteraard wel nieuwsgierig. Bij Last One Laughing heb ik om figuren die ik normaal helemaal niks vind ook harder moeten lachen dan verwacht, dus wie weet.

Ik vond vooral de eerste Britse Taskmaster seizoenen echt geniaal. Sommige fragmenten zoek ik nog wel eens op (John Wilkinson's aardappel-gooi-moment :') ).

Ik denk dat een combinatie van een toen erg hoog neergelegde lat, en het tempo waarin seizoenen elkaar op begonnen te volgen me een beetje Taskmaster-moe hebben gemaakt. Maar dat doet niets af aan hoe goed de show zelf kan zijn!
Wel mee eens over die series.
Toen ik begon met kijken was het echt iedere aflevering een 8 of hoger, maar dan worden de opdrachten iets makkelijker en de kandidaten wat minder.
Maat misschien was overkill wel de oorzaak.

Sommige kandidaten waren echt te grappig, van wie je het niet verwacht.

Het mooiste lijkt me voor de NL'se versie dat bepaalde mensen zichzelf zijn ipv het beeld wat wij van ze hebben.

Bv een schaterlachende Marcel van Roosmalen of Youp van t'Hek tijdens een opdracht..
Nu heb ik de laatste tijd geen hoge pet op van RTL4, maar volgens mij mogen ze echt amper wat veranderen aan t spel en zitten die engelsen er boven op.

Meen ik begrepen te hebben nav een podcast met Alex, waar het oa ging waarom het in Amerika mislukte.
Hell To The Liars
pi_220546133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 22:32 schreef Droopie het volgende:
Meen ik begrepen te hebben nav een podcast met Alex, waar het oa ging waarom het in Amerika mislukte.
Die ben ik na een paar afleveringen afgehaakt. Niet om de spellen, maar om de overdreven schreeuwerige hey-look-at-me Amerikanen die de spellen speelden. De Britten hebben uiteraard ook wel van die figuren er tussen zitten, maar zelfs die lijken dan toch wat meer gereserveerd te zijn, misschien door de wisselwerking met de andere deelnemers? Geen idee, vond de Amerikaanse in elk geval niks.

Wat je zegt over Van Roosmalen of Van 't Hek maakt de Britse versie ook leuk ja, zo'n Greg Davies die dan streng probeert te zijn, maar door kleine subtiele opmerkingen vanuit de deelnemers ineens bulderend uit z'n rol komt.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 10:39:12 #32
38824 crew  Droopie
pi_220546572
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 09:55 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Die ben ik na een paar afleveringen afgehaakt. Niet om de spellen, maar om de overdreven schreeuwerige hey-look-at-me Amerikanen die de spellen speelden. De Britten hebben uiteraard ook wel van die figuren er tussen zitten, maar zelfs die lijken dan toch wat meer gereserveerd te zijn, misschien door de wisselwerking met de andere deelnemers? Geen idee, vond de Amerikaanse in elk geval niks.

Wat je zegt over Van Roosmalen of Van 't Hek maakt de Britse versie ook leuk ja, zo'n Greg Davies die dan streng probeert te zijn, maar door kleine subtiele opmerkingen vanuit de deelnemers ineens bulderend uit z'n rol komt.
Die pakistaanse gast had ik ook niets van verwacht hoe die overkwam, maar die droge humor is echt geweldig.
Tis soms echt briljant :)

En de NL versie zal minder zijn dan de engelse. Maar dat komt omdat Engeland zoveel topcomedians heeft.
Hell To The Liars
pi_220556841
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 22:13 schreef KinKiJan het volgende:
Lubach vind ik vreselijk, en als de cast dan bestaat uit lieden als bijvoorbeeld de oud lama's en Leo Alkemade en zulks dan ben ik bang dat het niet veel gaat worden. Maar ben uiteraard wel nieuwsgierig. Bij Last One Laughing heb ik om figuren die ik normaal helemaal niks vind ook harder moeten lachen dan verwacht, dus wie weet.

Ik vond vooral de eerste Britse Taskmaster seizoenen echt geniaal. Sommige fragmenten zoek ik nog wel eens op (John Wilkinson's aardappel-gooi-moment :') ).

Ik denk dat een combinatie van een toen erg hoog neergelegde lat, en het tempo waarin seizoenen elkaar op begonnen te volgen me een beetje Taskmaster-moe hebben gemaakt. Maar dat doet niets af aan hoe goed de show zelf kan zijn!
Het consequent negeren van Alex door James Acaster is 1 van mijn hoogtepunten. En dat een goeie vriend van Greg, die mee deed als kandidaat. Bij Greg na een feestje zich had verstopt in de kast etc. Omg wat hou ik van Taskmaster.
pi_220557033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:55 schreef bibi het volgende:

[..]
Het consequent negeren van Alex door James Acaster is 1 van mijn hoogtepunten. En dat een goeie vriend van Greg, die mee deed als kandidaat. Bij Greg na een feestje zich had verstopt in de kast etc. Omg wat hou ik van Taskmaster.
Hahaha ja dat was mooi ja! Greg die zichzelf hardop wilde vragen hoe hij een opdracht moest beoordelen en begon met "Greg?" waarop Roisin meteen in een heksenstem reageerde met "Yeess?!" was ook geniaal.

De meesten kennen elkaar sowieso al wat langer, maar die chemie onderling is vaak wat het zo leuk maakt.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zaterdag 11 april 2026 @ 18:30:18 #35
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220557085
Aangezien Lubach niet grappig is, verwacht ik hier niks van. Zou ook weinig Bekende Nederlanders kunnen bedenken die hierin grappig zouden zijn.
Ook vreemd dat ze nu pas, jaren later wat hiermee gaan doen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220563950
Dit gaat zo'n gigantische flop worden. Zijn avond programma is al helemaal niets meer, hij heeft de gunfactor gewoon niet meer. Die standuppers die bij hem komen zorgen allemaal in een gigantische kijkcijferdip/uitschakelfactor. En dan kom je nu met een show waar het bol staat van deze figuren. Cabaret/stand up is mors dood. Het enige leuke satirische programma is met afstand De Sluipschutters, dat is is gewoon het Jiskefet van nu.
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 12 april 2026 @ 14:55:38 #37
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_220564487
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:30 schreef freaky40 het volgende:
Het enige leuke satirische programma is met afstand De Sluipschutters, dat is is gewoon het Jiskefet van nu.
Als er iets een matig programma is dan is dat het wel. Lach of ik schiet humor waarin mensen een mop naspelen.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_220565118
Ik vind het prima te behappen en tenminste gewoon lekker simpel en niet dat hoogdravende linkse woke gewauwel van die gasten bij Lubach en hem zelf incluis.
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 12 april 2026 @ 16:18:33 #39
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220565820
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 15:36 schreef freaky40 het volgende:
Ik vind het prima te behappen en tenminste gewoon lekker simpel en niet dat hoogdravende linkse woke gewauwel van die gasten bij Lubach en hem zelf incluis.
Lekker simpel sluit wellicht ook wat beter aan bij de smaak van de gemiddelde RTL-kijker, voor wie de Avondshow toch te VPRO is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 12 april 2026 @ 16:29:19 #40
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_220566082
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 14:30 schreef freaky40 het volgende:
Dit gaat zo'n gigantische flop worden. Zijn avond programma is al helemaal niets meer, hij heeft de gunfactor gewoon niet meer. Die standuppers die bij hem komen zorgen allemaal in een gigantische kijkcijferdip/uitschakelfactor. En dan kom je nu met een show waar het bol staat van deze figuren. Cabaret/stand up is mors dood. Het enige leuke satirische programma is met afstand De Sluipschutters, dat is is gewoon het Jiskefet van nu.
Ik weet niet of het met een gunfactor te maken heeft. Ik denk gewoon dat zijn programma beter bij de VPRO paste dan bij RTL. Die standuppers deed hij bij de NPO ook al, maar de kwaliteit daarvan is sterk variabel. De ene keer is het erg sterk (hij had ooit Raoul Heertje, die was briljant), maar ook een keer Stefan Pop, die was tenenkrommend slecht.

Overigens vind ik dat Sluipschutters niet met Jiskefet te vergelijken is. Niet alleen qua niveau (Jiskefet verhoudt zich tot Sluipschutters als Koot & Bie tot Draadstaal), maar het is sowieso een compleet ander soort humor.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator zondag 12 april 2026 @ 16:56:36 #41
38824 crew  Droopie
pi_220566415
Taskmaster gaat niet falen door Lubach en ook niet slagen door Lubach.

Zijn rol is wel belangerijk. Maar t zal vallen en staan met de gasten. Diederik Smit en de spelletjes en die drie factoren dragen het programma, is mijn ervaring.

Stel ik zou Taskmaster kijken zonder die gezelligheden met Greg (die echt wel toegevoegde waarde zijn), zou ik het programma alsnog geweldig vinden.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')