abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2025 @ 21:18:08 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_216913455
Nu al 2 keer binnen een week.

De 1e keer van 'Indeed' of ik ander werk wil... (Nog niet helemaal door hoe ze je daarmee kunnen bedonderen.)
Misschien identiteitsfraude?

De 2e keer inzake een toestelregistratie in de bankapp en als ik het niet was ff op 1 drukken voor een medewerker!
Die 2e snap ik wel...

Jullie er ook last van?
  maandag 3 maart 2025 @ 21:19:34 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216913469
Je loopt achter met je UI.
pi_216913525
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 21:18 schreef Bocaj het volgende:
Nu al 2 keer binnen een week.

De 1e keer van 'Indeed' of ik ander werk wil... (Nog niet helemaal door hoe ze je daarmee kunnen bedonderen.)
Misschien identiteitsfraude?

De 2e keer inzake een toestelregistratie in de bankapp en als ik het niet was ff op 1 drukken voor een medewerker!
Die 2e snap ik wel...

Jullie er ook last van?
quote:
Fraudehelpdesk waarschuwt voor fraude via zogenaamde HR-afdeling Indeed
donderdag 27 februari 2025

De Fraudehelpdesk waarschuwt voor vacaturefraude waarbij oplichters zich voordoen als de HR-afdeling van vacaturesite Indeed. Mensen worden gebeld en krijgen een vooraf opgenomen boodschap te horen die zogenaamd van Indeed afkomstig zou zijn. De boodschap laat weten dat er een vacature voor de ontvanger is en die het gebruikte telefoonnummer aan WhatsApp moet toevoegen.

Volgens de Fraudehelpdesk beloven de oplichters een thuiswerkvacature, waarin de ‘werknemer’ verschillende taken moet uitvoeren, zoals het beoordelen of reviewen van bedrijven. "Soms krijgt u een korte training en is er een recruiter die u begeleidt. Om uw taken te kunnen uitvoeren en geld te verdienen, moet u eerst geld storten. U betaalt een bepaald bedrag en wanneer u de juiste hoeveelheid taken heeft uitgevoerd, krijgt u dat geld met (veel) winst terug", aldus de waarschuwing.

De oplichters keren in het begin geld uit, maar slachtoffers krijgen al gauw te horen dat er niet voldoende taken zijn uitgevoerd. Slachtoffers moeten soms geld bijleggen om geen boete te krijgen of om uit te voeren taken alsnog te kunnen afronden. Het komt ook voor dat 'werknemers' een groot tegoed opbouwen, maar wanneer ze dat willen laten uitkeren ze eerst zelf een groot bedrag moeten betalen.

"In alle gevallen is het zo dat u wel betaalt, maar nooit iets terugkrijgt. En de bedragen die u moet betalen worden steeds groter", aldus de Fraudehelpdesk. Die adviseert niet op de berichten in te gaan. Wie informatie heeft doorgegeven of een betaling heeft gedaan wordt opgeroepen contact met de organisatie op te nemen voor persoonlijk advies.
https://www.security.nl/posting/877995/Fraudehelpdesk+waarschuwt+voor+fraude+via+zogenaamde+HR-afdeling+Indeed
  Spellchecker maandag 3 maart 2025 @ 23:46:45 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216915484
quote:
Dan zit je toch wel heel erg om werk verlegen, als je daar in trapt.
-nee-
pi_216916479
"Hello, this is the high court of The Netherlands." en meer van dat soort onzin.
Dat van Indeed heb ik ook al gehad, ja.
  donderdag 10 april 2025 @ 13:00:59 #7
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_217332992
Ze weten je wel te vinden. Er heeft er eentje ongelooflijk zitten lekken waardoor mijn oude nummer tot wel 3 keer per dag dit soort telefoontjes kreeg.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')