Het is poeder dus natvoer is logisch.quote:Op zondag 31 augustus 2025 20:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat Plaque off ken ik wel. Moet het zelf alleen wat vaker geven.![]()
Weet alleen nog niet wat beter is. Met navoer of brokken. Wat had de dierentandarts aangeraden?
Een van onze ragdolls gaat mogelijk donderdag ook een FIP traject in. Hoe heb je dat ervaren toentertijd? Buiten dat het een bulk geld is natuurlijk. En welke kliniek ben je toen geweest?quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
Yup. Ik heb een katertjesduo. 1 van de twee heeft in 2024 een heel FIP-traject doorlopen, dat kostte al een euro of 4000. Nummer twee was dit voorjaar een week weg (want hooooe spannend, avontuur, etc.) en ontwikkelde recent blaasgruis. Inclusief uiteraard dierenartsbehandeling, urineonderzoek en sindsdien zitten beide heren op nat- en droogvoer van Hill's wat je alleen bij de dierenarts kunt krijgen (iets anders lusten de prinsjes niet meer). Beide heren moesten na de vluchtactie ook weer ingeent worden. Kassa!
Via Anicura Dordrecht, twee keer maar gelukkig, want toen was mijn zieke kattenbeest de enorm lange ritten aardig beu. Mijn eigen dierenarts kon vanaf fase twee van het Anicura traject de verplichte bloedtesten overnemen en ook de bestellingen van het medicijn bij Universiteit Utrecht doen. Ze rapporteerden alle bevindingen vervolgens aan Anicura.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:49 schreef D_A het volgende:
[..]
Een van onze ragdolls gaat mogelijk donderdag ook een FIP traject in. Hoe heb je dat ervaren toentertijd? Buiten dat het een bulk geld is natuurlijk. En welke kliniek ben je toen geweest?
Dank je wel! En fijn dat dat allemaal goed is afgelopenquote:Op dinsdag 2 september 2025 19:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Via Anicura Dordrecht, twee keer maar gelukkig, want toen was mijn zieke kattenbeest de enorm lange ritten aardig beu. Mijn eigen dierenarts kon vanaf fase twee van het Anicura traject de verplichte bloedtesten overnemen en ook de bestellingen van het medicijn bij Universiteit Utrecht doen. Ze rapporteerden alle bevindingen vervolgens aan Anicura.
Ik vond Anicura heel professioneel en ik ben blij dat ze aangedrongen hebben op een snel bezoek destijds. Voor sommige katten komt hulp net te laat. Ik heb ook heel veel steun gehad aan mijn eigen dierenarts mbt de eetlust weer op gang brengen (mijn kat at niet meer en dat kan na 48 uur al fataal zijn). Mijn destijds zieke katertje is nu alweer meer dan een jaar FIP vrij, gezond en levendig en een gelukkig beestje. Het was het uiteindelijk allemaal waard.
Dat dacht ik al. Heb inmiddels een nieuw potje besteld en mezelf aangesproken dat ik het toch echt regelmatig moet gebruiken.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:12 schreef Quoi het volgende:
[..]
Het is poeder dus natvoer is logisch.
Lasers volgt ze wel maar voornamelijk als ze hoger op de muur gaan, ik weet niet of die geautomatiseerde zo hoog gaan. Ik kan het wel proberen inderdaad.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat vindt ze van lasers? Heb je ook geautomatiseerde versies van.
Mijn kat(ten) wilden alleen natvoer met een sausje, vast natvoer bliefde ze niet.quote:Op woensdag 3 september 2025 19:31 schreef Sorella het volgende:
Mijn kat is een binnenkat en die ontvlooi ik in de maanden mei t/m sept, of het nut heeft geen idee maar kwaad kan het niet.
Een buitenkat zou ik ontvlooien in de maand maart tot oktober, maar meer omdat ik denk in de koude maanden planten vlooien zich niet voort en heeft het lijf tijd om te ontgiften.
Nu heb je wel orginele namen.quote:Op donderdag 4 september 2025 18:01 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ah ja, dat was ook nog een goede naam!
Hier is het een hit. Mijn binnenkat is ermee opgegroeid waar ze eerst woonde, kwam toen bij ons waar we er geen hadden eerst maar toen we er een op de kop tikten via via wist ze meteen weer wat ze ermee kon. Het is nu stuk en we zijn op zoek naar een nieuwe.quote:Op zaterdag 6 september 2025 23:10 schreef Jump het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met een loopwiel voor katten? Ik heb twee binnenkatten die ik graag wat meer beweging zou geven, maar weet niet als ze daar geïnteresseerd zouden zijn. Maar dat geld voor alles wat je voor je katten koopt...
Natuurlijk heb je er ook prijsklassen is. Te vinden van 100 tot 500 en meer euro.
ja, dat voer is geweldig en mijn twee rode katers zijn er dol op, vooral de natvoer zakjes (de stress variant). Ik wissel het sinds kort af met Royal Canin Urinary. De knabbeltjes en het natvoer. Blaasproblemen komt heel vaak voor bij rode katers, mijne heeft het waarsch. ontwikkeld na een week vermissing en te weinig drinken.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:27 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Hoi Fokkers,
Ik heb een rode kater van inmiddels 6 jaar oud. Ongeveer een halfjaar geleden kreeg ie voor het eerst plasproblemen. Om de paar minuten op de bak, waar ie erg lang op zat en maar kleine beetjes plaste. Hij was verder wel vrolijk, spinde, at en dronk gewoon. Na even gegoogeld te hebben kwam ik er achter dat het gruis zou kunnen zijn. Hierop direct naar de dierenarts gegaan. Die heeft me eerst pijnstillers meegegeven en daarna plaste de kat weer normaal.
Een aantal maanden daarna begon ie hetzelfde gedrag te vertonen, maar was ie ook niet zo blij meer. Lag er als een vaatdoek bij. Zijn buik was ook hard/vol. Wederom contact gehad met de dierenarts en dezelfde oplossing geboden wat gelukkig werkte. Vanaf dat moment ben ik ook over gegaan op urinary voeding.
Helaas begint ie sinds vandaag weer contant de bak op te gaan. Weer hetzelfde dus. Hij is wel gewoon blij en levendig. Nu kwam ik er achter dat de voeding die ik 'm geef preventief is (merk Fokker) en dat het beter is om Hill's Prescription Diet c/d Urinary omdat dit ook daadwerkelijk bestaande kristallen oplost en ze voorkomt. Dat voer ga ik straks dus halen.
Wat ik wel wat vreemd vind is dat zijn blaas momenteel echt leeg is. Dit kan ik voelen (mijn vingers raken elkaar als ik in zijn zij druk waar zijn blaas zit, dus blaas leeg) en ik heb 'm zijn blaas zien leegpissen op mijn bank vanochtend![]()
Het was een mooie hoeveelheid.
Ik hoop dat het Hill's voer goed gaat helpen maar zit er ook al aan te denken om misschien verdere stappen te ondernemen. Zo zou je een deel van zijn pikkie kunnen laten verwijderen zodat het niet meer een trechtertje is en dus niet meer verstopt.
Ik ben benieuwd naar andere katteneigenaren die dezelfde problemen hebben (gehad) met hun kater. Wat hebben jullie ondernomen? Andere gebruikers van het Hill's voer en hier ervaringen mee?
Heb je eventueel een foto?quote:Op donderdag 11 september 2025 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier is het een hit. Mijn binnenkat is ermee opgegroeid waar ze eerst woonde, kwam toen bij ons waar we er geen hadden eerst maar toen we er een op de kop tikten via via wist ze meteen weer wat ze ermee kon. Het is nu stuk en we zijn op zoek naar een nieuwe.
Ik denk het niet maar ik zal even kijken.quote:Op donderdag 11 september 2025 16:59 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Heb je eventueel een foto?
Wij hebben daar ook nog naar staan kijken, maar de hoge prijs en de plaats die het innam heeft ons toch tegengehouden. En als ze er dan toch niet inwillen staat dat daar en is het jammer van het geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |