abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze zondag 26 oktober 2025 @ 12:12:47 #201
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219108424
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 11:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Omdat hun immuunsysteem nog niet goed ontwikkeld is. Inenten helpt.

Wb je vraag waarom het bij buitenkatten meer voorkomt: vergelijk het met Corona. In je eentje thuis krijg je het niet. Kom je in contact met andere mensen dan hoeft er maar eentje besmet te zijn en die kan het aan je overdragen.
Mijn kat heeft haar inentingen wel gehad. Ik had zelfs haar boekje mee (want ik wou een nieuwe) dus ze konden precies zien wat er bij haar vorige dierenarts was gedaan.
Your beauty never ever scared me.
pi_219157853
Iemand hier ervaring met de coomb test? Vorige week dinsdag kreeg ik de uitslag, twee van de drie tests zijn mislukt vanwege bloedklonten.

Dierenziekenhuis gaf ook aan dat zij kosteloos een nieuwe test kunnen laten uitvoeren of een deel van het bedrag terugstorten. Toen ik de resultaten kreeg was de uitleg voor mijn gevoel ook anders, in het begin had ik verwacht (op basis van vragen) dat dit resultaat van belang zou kunnen zijn als mijn kat zich in de toekomst hetzelfde gedrag vertoont. Maar tijdens het laatste gesprek waar ze de resultaten bespraken kreeg ik het idee dat ze zeiden dat als hij nogmaals ziek word we weer gewoon bij stap 1 kunnen beginnen en alle testen etc opnieuw herhalen.

Daarnaast zei ze volgens mij dat als we nogmaals de test zouden doen er ook valse uitslagen kunnen zijn dus ik vraag mij een beetje af of het nog wel zin heeft?

De kat doe ik er geen plezier mee om nogmaals te laten testen (zeker niet als die op nog meer plekken geschoren moet worden) en voor mijzelf zie ik het nut dan ook niet. Ik heb het ziekenhuis ook eens per mail gevraagd om wat meer duidelijkheid maar misschien dat er ook users zijn die wat meer informatie hebben.

Het gaat inmiddels goed, afgelopen woensdag weer bloed afgenomen en helaas nog geen resultaten terug. DA zei dat het klinisch beeld goed is en dat zie ik ook, ook haren worden weer mooier. Dus ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het bloedbeeld niet verbeterd is. Hij krijgt nog twee keer per dag prednisolon en op basis van bloeduitslag mag dat naar beneden. Ik hoop uiteindelijk maandag de resultaten te krijgen.
pi_219158657
Naar mijn weten kan prednison de uitslag van de coombs test beïnvloeden, dus ik zou nu eerst de andere uitslagen afwachten en kijken hoe poezel het klinisch doet, dat lijkt mij -maar ik ben dan weer geen dierenarts ;) - het meest zinvolle voor nu :Y
pi_219177673
Vandaag officieel de uitslag gekregen, drie weken geleden (15 okt) waren de rode bloedcellen van mijn kat nog 20,6% (tijdens opname in het dierenziekenhuis) en afgelopen woensdag is er weer bloed opgenomen en de rode bloedcellen waren 33%. Dus ik mag langzaam de prednisolon afbouwen en de DA zei dat dit ook best wel een goede respons is omdat zoals ik begreep het normaal 4-6 weken duurt, ook de bloedplaatjes zagen er weer goed uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')