quote:
Daar heeft de onze ook last van, de enige mensen bij wie 'ie in de buurt durft te komen zijn mevrouw xpompompomx en ik.quote:Het is zo'n dotje. Meer mensen houdt ze totaal niet van trouwens maar dat is niet erg want hier is t lekker rustig over t algemeen
Supertof dat je dit gedaan hebtquote:Op woensdag 28 mei 2025 12:03 schreef Solotovski het volgende:
Ik ben sinds iets meer dan 3 weken het favoriete mensje van Milou, die net 14 is geworden
Nog een beetje een zoektocht qua goed voer voor haar. De keuze is inmiddels gevallen op PURINA PRO PLAN Senior 7+ Longevis voor nat en droog.
Hebben mensen hier wellicht nog tips of advies voor een senior kat waar ik misschien niet zo snel aan denk?
Soms zie ik haar wel eens van tafel springen en dan denk ik meid kijk toch uit je bent 72 in mensenjaren. Alhoewel ze behoorlijk fit oogt voor haar leeftijd. Kan op gegeven moment niet goed zijn toch, van die hoogtes springen?
Onze kat kreeg Otoact van de dierenarts mee omdat hij vieze oortjes had van oa oormijt.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:26 schreef Lienekien het volgende:
Iemand een tip voor een middeltje om de oren van een kat een beetje schoon te kunnen maken van binnen?
Vroeger gebruikte ik wel eens Oorschoon, maar dat bestaat niet meer. Was een kwestie van een beetje in de oorschelp doen, even masseren en daarna werkte het vuil zich er zelf wel een beetje uit met schudden van de kop.
Klinkt goed!quote:Op maandag 23 juni 2025 15:45 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Onze kat kreeg Otoact van de dierenarts mee omdat hij vieze oortjes had van oa oormijt.
Top spul, in de oortjes druppelen en masseren en na een week waren zijn oortjes helemaal schoon. Moest toen om de dag meende ik.
https://www.medpets.nl/otoact-oorreiniger
Als je kat last heeft van vuil in de oortjes, heb je dit al eens laten nakijken? Want dat hoort eigenlijk niet.quote:Op maandag 23 juni 2025 15:26 schreef Lienekien het volgende:
Iemand een tip voor een middeltje om de oren van een kat een beetje schoon te kunnen maken van binnen?
Vroeger gebruikte ik wel eens Oorschoon, maar dat bestaat niet meer. Was een kwestie van een beetje in de oorschelp doen, even masseren en daarna werkte het vuil zich er zelf wel een beetje uit met schudden van de kop.
quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:03 schreef Solotovski het volgende:
Ik ben sinds iets meer dan 3 weken het favoriete mensje van Milou, die net 14 is geworden
Nog een beetje een zoektocht qua goed voer voor haar. De keuze is inmiddels gevallen op PURINA PRO PLAN Senior 7+ Longevis voor nat en droog.
Hebben mensen hier wellicht nog tips of advies voor een senior kat waar ik misschien niet zo snel aan denk?
Soms zie ik haar wel eens van tafel springen en dan denk ik meid kijk toch uit je bent 72 in mensenjaren. Alhoewel ze behoorlijk fit oogt voor haar leeftijd. Kan op gegeven moment niet goed zijn toch, van die hoogtes springen?
Ik was me ook aan het oriënteren, maar de gene die me werd aangeraden was ¤900quote:Op zondag 29 juni 2025 08:15 schreef Quoi het volgende:
Ok, onze 2 stinkers gaan ondanks dat we 2 kattenbakken hebben graag en vaak op de kleine op mijn werkkamer![]()
Me toch eens oriënteren op een automatische kattenbak. Wat zijn jullie ervaringen? Worth it?
Dit schreef ik er eerder overquote:Op zondag 9 juni 2024 21:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Was toen ik 'm kocht wel wat goedkoper (¤319). Hij werkt prima, is goed schoon te maken en geen last van lekkende randen oid bij 'staande plassers'. Wel vind ik hem behoorlijk krap, zeker vergeleken met de andere grote bakken (Nestor XL) die ik ook nog heb staan. Ik heb in deze ander grit zitten dan in de gewone bakken (van dat klei-grit en in de andere bakken Cats best), en hij wordt regelmatig gebruikt (de ene kat plast er vrijwel altijd in, de andere kat poept er vrijwel altijd in). Wel gebruiken ze beide ook de andere bak nog. Afgelopen twee weken had ik ook een gewone bak met dat klei-grit staan, en dan gebruiken ze toch wel vooral die en maar soms de automatische. Dus ze gaan normaal volgens mij vooral in de automatische omdat ze het grit daarin prettiger vinden.
Dus als je kat geen supergrote kattenbak gewend is, zal het wss wel werken. Zo wel dan is er een kans dat deze te klein bevonden wordt. Maar hij doet verder wat hij moet doen echt helemaal prima.
Dit is een nuttig YouTube kanaal: https://youtube.com/playl(...)&si=mvq_47ohgHDH0obY
Met uitgebreide reviews van een hele hoop automatische kattenbakken.
Heb je een merk en type toevallig? Bol linkjes werken bij mij nooit dan opent hij alleen de app of website maar niet naar het verwezen artikelquote:Op zondag 29 juni 2025 14:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit schreef ik er eerder over
Er is ook een facebook groep: https://m.facebook.com/groups/selfcleaninglitterbox/ (wel besloten dus moet je ff toegang vragen), daar wisselen mensen ook ervaringen uit. Veiligheid is één vd dingen die er uitgebreid beschreven/besproken worden, zowel in de reviews op het YouTube kanaal (zelfs een speciale die specifiek gaat over de dodelijke bakken) als op de facebookgroep. De problemen doen zich met name voor bij kittens, volgens mij, maar weet ik niet meer helemaal zeker.
Airrobo C10quote:Op zondag 29 juni 2025 14:21 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Heb je een merk en type toevallig? Bol linkjes werken bij mij nooit dan opent hij alleen de app of website maar niet naar het verwezen artikel
Dankjewel. Ik kan er nu geen meer vinden van dat merk. Maar ik ga gewoon eens rondkijken. Onder andere op dat YouTube kanaalquote:Op zondag 29 juni 2025 15:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Airrobo C10volgens mij is er inmiddels ook wel een opvolger, ik heb hem in okt 2023 gekocht. Geen idee of die dan beter is of juist niet. Ik heb destijds die one man five cats reviews uitgebreid bekeken en toen gekeken naar wat ik eraan wilde uitgeven en of en zo ja welke daarbinnen dan aangeraden werd.
Ja mijn pa is best handig, maar ik vind een gat in de gevel "nogal wat". Wil echt dat het goed gebeurt en dat vervolgens ook die tunnel het goed doet. Dat hele concept snapt mijn pa helemaal niet. En zelf zijn we nogal van de 2 linkerhanden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:29 schreef Candaasje het volgende:
Geen handig iemand in de familie/vriendenkring? Als je een goede gatenboor huurt, dan is een gat door de gevel boren makkelijker dan menig tv ophangen*. En de huur van zo’n boor is echt een fractie van die 700 euro. Heb je natuurlijk nog niet het luik zelf. Maar ook dat lijkt me met behulp van Youtube wel goed zelf te fixen zonder dat je daarna last hebt van tocht enzo.
*Je wil niet zien hoe de muur er achter onze tv uitzietMaar het gat voor de afzuiging van de keuken door de achtergevel… dat was echt nog geen 5 minuten boren en is gewoon een mooie ronde tunnel.
Ik had meer gerekend op 500 euro, als het een gewone gevelmuur is, zou het naar mijn idee toch geen volle dag in beslag hoeven nemen. Dus als je dat moet laten doen kom je daar met materiaal wel op uit qua kosten voor arbeid.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:41 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja mijn pa is best handig, maar ik vind een gat in de gevel "nogal wat". Wil echt dat het goed gebeurt en dat vervolgens ook die tunnel het goed doet. Dat hele concept snapt mijn pa helemaal niet. En zelf zijn we nogal van de 2 linkerhanden.
Daaruit begrijp ik ook dat jij denkt: slik, veul geld.
Mijn vader heeft het hier gedaan (luik naar achtertuin). Want ik heb ook twee linker handen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:41 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja mijn pa is best handig, maar ik vind een gat in de gevel "nogal wat". Wil echt dat het goed gebeurt en dat vervolgens ook die tunnel het goed doet. Dat hele concept snapt mijn pa helemaal niet. En zelf zijn we nogal van de 2 linkerhanden.
https://dierboel.nl/produ(...)e-kattenbak-met-app/quote:Op zondag 29 juni 2025 08:15 schreef Quoi het volgende:
Ok, onze 2 stinkers gaan ondanks dat we 2 kattenbakken hebben graag en vaak op de kleine op mijn werkkamer![]()
Me toch eens oriënteren op een automatische kattenbak. Wat zijn jullie ervaringen? Worth it?
Voor de aanleg van een ventilatiesysteem heb ik aardig wat gaten laten boren met verschillende diameters.quote:Op woensdag 2 juli 2025 15:41 schreef Quoi het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |