abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216839682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die heb ik niet gezien. Periode Kerst '21? Ze hadden daar een behoorlijk aantal keukens staan, en sure, dat zag er allemaal netjes uit, maar dat hele 'hoge bedrag en dan ineens veel korting' trucje was wel zó doorzichtig. En dan had ik dus ook Bauknecht apparatuur of een of ander ander flutmerk gehad. Dat wilde ik niet.

Ja maar ja ze konden overal aankomen, ja, maar dan werd de prijs natuurlijk wel hoger. Ik snap prima dat je wil verdienen, dat snap ik, maar laat dat soort trucjes achterwege.

Waar ik dan uiteindelijk de keuken heb gekocht was daar ook niet helemaal achterlijk in. Die zei dan wel 'nee, dat doen wij niet, want dan heb ik je in eerste instantie proberen te bedonderen, dus ik geef je 1 prijs en dat is ook gewoon de prijs', maar toen we daar zaten kwam ie met een prijs, en ik zei niks en ik keek hem gewoon aan, en toen was het ineens van 'oh ja, maar op de apparatuur hebben we wel een actie, dusss....even kijken' en toen ging er ineens toch nog wat van de prijs af.

Die gasten zijn gewoon uiteindelijk allemaal hetzelfde joh. :P
_O- Echt wel!
Ja ik heb ook van mensen gehoord die nog bij het instappen van de auto zijn tegengehouden omdat de verkoper toch nog met een lagere prijs kwam! :')

Overigens is Bauknecht toch juist hartstikke goed? En ja, het was idd ergens in '21 volgens mij! :Y

Anyway, als ik de keuken hier ga vervangen, ga ik in de eerste instantie gewoon bij die toko kijken waar ik de link van geplaatst heb hier; ik ga geen kapitalen uitgeven voor een paar planken.
  Moderator woensdag 26 februari 2025 @ 12:38:03 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216839708
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:34 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- Echt wel!
Ja ik heb ook van mensen gehoord die nog bij het instappen van de auto zijn tegengehouden omdat de verkoper toch nog met een lagere prijs kwam! :')

Overigens is Bauknecht toch juist hartstikke goed? En ja, het was idd ergens in '21 volgens mij! :Y

Anyway, als ik de keuken hier ga vervangen, ga ik in de eerste instantie gewoon bij die toko kijken waar ik de link van geplaatst heb hier; ik ga geen kapitalen uitgeven voor een paar planken.
Nah, Bauknecht is het niet echt. Heb ik nu ook niet hoor. Ik heb hier ook gewoon maar AEG in zitten, maar dat komt vooral door mijn vrouw die maar 2 eisen had.

1. De kleur, en
2. De (opdrukken op de) kookplaat. Zij wilde een volledig zwarte plaat waar niks op gedrukt was. Weet je wel, vaak staan daar dan van die cirkels op of zo qua aanduiding waar pannen moesten staan, maar dat wilde zij pertinent niet en toen zag zij de plaat die we nu hebben, en dat is AEG, dus werd de rest ook AEG.

Nou, in mijn eerste huis had ik bij deze toko ook mijn keuken gekocht, mijn ouders in hun huis in de tussentijd ook, en mijn moeder nu wéér in haar appartement, dus het is niet een volledig onbekend bedrijf voor ons.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216839720
Ik heb in mijn vorige huis zelf een Ikea keuken geplaatst, als je genoegen neemt met de standaard maten kan dat al voor onder de 3000 euro.

En zo ook de badkamer: je kunt ook alleen de onderdelen vervangen die aan vervanging toe zijn. Als je dat zelf kunt hoeft dat niet duur, ik heb hier zelf een douchecabine vervangen door een bad, nieuwe wastafel en nieuwe kasten geplaatst en dat kostte 1500 euro, de tegels voldeden nog wat mij betreft.

Zijn dit ideale oplossingen? Nee. Maar als je niet meer te besteden hebt moet je wat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216839743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nah, Bauknecht is het niet echt. Heb ik nu ook niet hoor. Ik heb hier ook gewoon maar AEG in zitten, maar dat komt vooral door mijn vrouw die maar 2 eisen had.

1. De kleur, en
2. De (opdrukken op de) kookplaat. Zij wilde een volledig zwarte plaat waar niks op gedrukt was. Weet je wel, vaak staan daar dan van die cirkels op of zo qua aanduiding waar pannen moesten staan, maar dat wilde zij pertinent niet en toen zag zij de plaat die we nu hebben, en dat is AEG, dus werd de rest ook AEG.

Nou, in mijn eerste huis had ik bij deze toko ook mijn keuken gekocht, mijn ouders in hun huis in de tussentijd ook, en mijn moeder nu wéér in haar appartement, dus het is niet een volledig onbekend bedrijf voor ons.
Ik had hier een kookplaat van een merk waar ik nog nooit van had gehoord, maar er is met het klussen wat op gevallen en hij is kapot gegaan. Bleek een apparaat van 1200 euro geweest te zijn! :')
Nu heb ik gewoon een Whirlpool van ¤289. Is wel een stuk zwakker dan die vorige, ik moet hem echt 2 of 3 standjes hoger zetten voor het zelfde resultaat.
In het vorige huis had ik er eentje met geïntegreerde afzuiging en plasmafilter.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:42:21 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216839749
Zijn de huidige keuken en badkamer nog functioneel?
The love you take is equal to the love you make.
pi_216839758
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:14 schreef SuperNeger het volgende:

Leidingen onder de wastafel zijn helemaal groen en zo ik wil niet dat het straks gaat lekken.
Een koper leiding met wat corrosie erop gaat echt niet zomaar lekken.
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:47:01 #57
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_216839799
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:42 schreef Lienekien het volgende:
Zijn de huidige keuken en badkamer nog functioneel?
Heb je interesse?
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_216839814
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:39 schreef Hanca het volgende:
Ik heb in mijn vorige huis zelf een Ikea keuken geplaatst, als je genoegen neemt met de standaard maten kan dat al voor onder de 3000 euro.

En zo ook de badkamer: je kunt ook alleen de onderdelen vervangen die aan vervanging toe zijn. Als je dat zelf kunt hoeft dat niet duur, ik heb hier zelf een douchecabine vervangen door een bad, nieuwe wastafel en nieuwe kasten geplaatst en dat kostte 1500 euro, de tegels voldeden nog wat mij betreft.

Zijn dit ideale oplossingen? Nee. Maar als je niet meer te besteden hebt moet je wat.
Zelf wil ik hier ook nog met de badkamer aan de slag. Die douchecabine van ¤500 waar ik het hier eerder over had lijkt me wel prettig hier. De huidige douchecabine met regendouche waren toen het hier geplaatst werd volgens mij echt wel design en zeer exclusief, maar het is erg onhandig en inmiddels ook gedateerd.
De tegels zijn niet mijn smaak, maar het zijn van die facet dingen die tegenwoordig volgens mij nog steeds wel redelijk hip zijn. Die kunnen er voorlopig nog wel mee door.
Voor de badkamermeubel heb ik al een vervangend exemplaar klaar staan, maar die ziet er wel erg goedkoop uit. (Van Marktplaats gehaald, nooit gebruikt.)
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:48:33 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216839821
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:47 schreef XDo het volgende:

[..]
Heb je interesse?
Nee. Ik stel de vraag omdat ik benieuwd ben naar de noodzaak van complete vervanging op korte termijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_216839852
quote:
14s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:03 schreef Kreator het volgende:

[..]
Aan de andere kant is het wel typisch fok dat iedereen hier 125000 euro per maand spaart voor later, het huis, de auto, de vakanties, de kinderen, onvoorziene uitgaven, investeren, goud voor op zolder, een nieuwe keuken en ander onderhoud.

Normale mensen lukt dat niet, dat kan alleen op fok.
Oeh ja dat zou wel lekker zijn, zoveel sparen ! :D

Ik was gewoon benieuwd naar z'n verhaal, de naïviteit droop er een beetje vanaf ;)
pi_216839943
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:50 schreef BIGGI het volgende:

[..]
Oeh ja dat zou wel lekker zijn, zoveel sparen ! :D

Ik was gewoon benieuwd naar z'n verhaal, de naïviteit droop er een beetje vanaf ;)
Een mille'tje of 10 - 15 sparen is wel ongelooflijk moeilijk, ik snap wel dat het vreemd kan lijken dat het anderen wel lukt.
Sowieso gaat het met een dubbel inkomen een heel stuk makkelijker dan in je uppie.
pi_216840072
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dus jij was ongeveer 15k kwijt voor alles inclusief een nieuwe keuken? Damn ja dat is wel echt extreem hoog. Ik zat zelf te denken 3000 voor een keuken 2000 voor het installeren daarvan :')
Voor mijn huidige keuken had ik overwaarde van mijn vorige huis dat ik uit kon/moest geven (moest vooral fiscaal, ik was naar een goedkoper huis overgestapt), dus ik heb in 2021 een nieuwe keuken laten plaatsen. Bij een niet te duur bedrijf (Grando, zeer tevreden over), maar toen ik daar zei dat ik onder de 11.000 wilde blijven voor een simpele hoekkeuken op maat zonder koelkast maar met installatie, keek hij wel heel erg moeilijk.

Als je goedkoop een keuken wil, zul je echt bij standaardmaten moeten blijven en hem zelf plaatsen. Anders ben je bijna sowieso wel 10k kwijt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216840176
Oh en in Duitsland kan het overigens ook goedkoop, hoewel je natuurlijk wel voor moet betalen dat ze naar je toe moeten rijden. Als je in de Randstad woont is het gelijk al weer een stukje minder interessant.
Daarbij hebben ze daar vaak geen licentie om het water aan te sluiten. Dan wordt alles geplaatst en voorbereid, maar zul je dat allerlaatste stapje van de kraan aan te sluiten even zelf moeten doen. (Stelt uiteraard helemaal niks voor.)
pi_216846453
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee. Ik stel de vraag omdat ik benieuwd ben naar de noodzaak van complete vervanging op korte termijn.
Dat vroeg ik me ook af. Wat bedoelt OP met de badkamer en keuken zijn "op". Misschien dat het er na 20 jaar niet meer zo mooi en wat gedateerd uit ziet maar zolang je je daar niet aan stoort kan het rustig blijven zitten. Eventueel kun je het een opknapbeurtje geven, dwz een keer grondig schoonmaken, kitrandjes vernieuwen, een likje verf, kastdeurtjes weer recht hangen en defecte onderdelen (haakjes, handgrepen ed) vervangen.
Ik begrijp dat de VvE zorgt voor het onderhoud buiten? Anders zou ik daar eerder geld voor sparen.
pi_216846802
Ik vraag me ook af waarom de boel vervangen moet worden.
Is het stuk? Vind je het lelijk? Denk je dat je huis meer waard wordt met nieuw? Moet je van je geld af?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216864083
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:04 schreef SuperNeger het volgende:
maar dit zijn van die dingen dat vertelt niemand je voor je er aan begint.
Dat is letterlijk wat iedereen je vertelt en wat je soms bij Funda advertenties al ziet staan :')
Facts don't care about your feelings
pi_216864493
Gelukkig heb ik geen installatiekosten a 7000 meegemaakt. Eerder rond de ¤1500, inclusief koof en extra groep laten aanleggen. Ga eens met IKEA te praten. Zij brengen je in contact met gecontracteerde installateurs die dit dagelijks en exclusief doen. Soms contracteren die weer zzp'ers die vantevoren een extra stroomgroep van je meterkast naar je keuken trekken. Dat is alles. Dan worden de kasten en de oven geplaatst. IKEA is het goedkoopst en niet heel slecht. Bij IKEA kun je ter plekke met de maten van je keuken (en waar alle stopcontacten en leidingen lopen) de kasten virtueel intekenen enzo. Zo kun je net zoveel kasten kopen of juist niet, om te besparen.

Een tip: koop nooit hun eco-vriendelijke werkbladen, maar de massieve. Die zijn goedkoper en beter. Die ecovriendelijke dingen zijn gemaakt van MDF met een dun laagje hout. En dat laagje kan loslaten omdat je in de keuken veel met vocht bezig bent.
  maandag 3 maart 2025 @ 10:43:57 #68
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216905101
Tip aan ts: whatever you do, dont ikea that stuff.

Voor de inrichting is het prima, bakjes, handigheidjes en weet ik veel wat. Maar de keuken zelf? Alles is afwijkend aan standaard en gaat echt niet zo lang mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 26 maart 2025 @ 18:12:15 #69
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_217189487
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:15 schreef Alloch87 het volgende:
Goh, hoe zouden mensen dat toch doen...

Sparen misschien? :!
Meestal is het iets van vorige woning met overwaarde en deels afbetaalde hypotheek verkocht, en steek je niet al dat geld in de nieuwe woning, maar zet je de hypotheek bv 30k hoger zodat je geld hebt liggen voor de verbouwing. Veel geld in je eerste woning steken is voor velen geen optie want dan moet het direct uit de eigen centen komen.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_217190340
Ik had een ikea keuken van 5000ish en daarna installatie voor zo'n 2500. En zo luxe is t niet. Plaatsen had ik echt niet zelf gekund, mn huis is mega scheef en heb geen normale haakse muur. Maar deed het meteen na aankoop van mn appartement en heb de kosten mee begroot.
pi_217201639
Ik heb zelf een zelf een keuken gebouwd, aanrechtblad van marktplaats gehaald en alle kastjes van multiplex gemaakt..

Maar het is geen grote keuken en ik had het meeste gereedschap al.. Voordeel is dat alles perfect op maat is, en het is veel degelijker dan dat gammele spaanplaat wat na een paar jaar uit elkaar valt. Ook de scharnieren en ladegeleiders zijn drie keer zo zwaar dan die superlichte zooi die je bij ikea/leenbakker krijgt.

Tegelen is echt niet moeilijk, zorg gewoon dat je een kruislaser hebt en doe kleine stukken tegelijk.
Leidingwerk stelt ook weinig voor met die kunststof leidingen tegenwoordig..

[ Bericht 18% gewijzigd door BufferOverflow op 27-03-2025 22:12:08 ]
pi_217280946
De grootte van een badkamer maakt niet zoveel uit. Een paar extra vierkante meters aan vrij standaard tegels kost niet zoveel.
Extra functies in een groter badkamer (bijvoorbeeld een bad) kosten wel serieus extra geld.

In mijn vorige woning was ik alleen al voor de materialen, inclusief nieuw leidingwerk, egaline, nieuw gipsplafond etc voor de badkamer al ruim 4000 euro kwijt. En dat ging echt niet om luxe spul en was een badkamertje van 1,82 bij 2,42 meter. Expres die maten, want dat kwam heel economisch uit met 60cm-tegels. Geen snijverlies. (ik kon de maten zelf bepalen omdat ik ook de wanden nieuw heb geplaatst, die kosten van de wanden reken ik niet tot de badkamer kosten).
pi_217325785
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja die 30% korting voordat je bek ook maar open had getrokken kreeg ik idd ook meteen.
Die aanbieding van de Quooker was op dat moment ook geldig, misschien dat we tegelijkertijd zijn gegaan? _O-
Hadden ze daar toen ook een foto van de grote baas hangen, waar de verkoper naar wees en iets negatiefs over zei om zelf positiever uit de bus te komen?
Kim Jong Un :? .

Overigens bij mij ook altijd naar het hokje toe om te overleggen met het hoofdkantoor.

Overigens zelf een keuken van 30k maar aan 15k zit je al heel snel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217325891
Ik heb badkamer zelf gedaan nadat ik de prijzen in de offertes zag.
Ik kreeg offertes tussen 13 en 20k.

Heb het zelf voor iets meer dan 6k gedaan.

Zonder ervaring. Ik vond het tegelen simpel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')