quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien. Periode Kerst '21? Ze hadden daar een behoorlijk aantal keukens staan, en sure, dat zag er allemaal netjes uit, maar dat hele 'hoge bedrag en dan ineens veel korting' trucje was wel zó doorzichtig. En dan had ik dus ook Bauknecht apparatuur of een of ander ander flutmerk gehad. Dat wilde ik niet.
Ja maar ja ze konden overal aankomen, ja, maar dan werd de prijs natuurlijk wel hoger. Ik snap prima dat je wil verdienen, dat snap ik, maar laat dat soort trucjes achterwege.
Waar ik dan uiteindelijk de keuken heb gekocht was daar ook niet helemaal achterlijk in. Die zei dan wel 'nee, dat doen wij niet, want dan heb ik je in eerste instantie proberen te bedonderen, dus ik geef je 1 prijs en dat is ook gewoon de prijs', maar toen we daar zaten kwam ie met een prijs, en ik zei niks en ik keek hem gewoon aan, en toen was het ineens van 'oh ja, maar op de apparatuur hebben we wel een actie, dusss....even kijken' en toen ging er ineens toch nog wat van de prijs af.
Die gasten zijn gewoon uiteindelijk allemaal hetzelfde joh.
Nah, Bauknecht is het niet echt. Heb ik nu ook niet hoor. Ik heb hier ook gewoon maar AEG in zitten, maar dat komt vooral door mijn vrouw die maar 2 eisen had.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]Echt wel!
Ja ik heb ook van mensen gehoord die nog bij het instappen van de auto zijn tegengehouden omdat de verkoper toch nog met een lagere prijs kwam!
Overigens is Bauknecht toch juist hartstikke goed? En ja, het was idd ergens in '21 volgens mij!
Anyway, als ik de keuken hier ga vervangen, ga ik in de eerste instantie gewoon bij die toko kijken waar ik de link van geplaatst heb hier; ik ga geen kapitalen uitgeven voor een paar planken.
Ik had hier een kookplaat van een merk waar ik nog nooit van had gehoord, maar er is met het klussen wat op gevallen en hij is kapot gegaan. Bleek een apparaat van 1200 euro geweest te zijn!quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nah, Bauknecht is het niet echt. Heb ik nu ook niet hoor. Ik heb hier ook gewoon maar AEG in zitten, maar dat komt vooral door mijn vrouw die maar 2 eisen had.
1. De kleur, en
2. De (opdrukken op de) kookplaat. Zij wilde een volledig zwarte plaat waar niks op gedrukt was. Weet je wel, vaak staan daar dan van die cirkels op of zo qua aanduiding waar pannen moesten staan, maar dat wilde zij pertinent niet en toen zag zij de plaat die we nu hebben, en dat is AEG, dus werd de rest ook AEG.
Nou, in mijn eerste huis had ik bij deze toko ook mijn keuken gekocht, mijn ouders in hun huis in de tussentijd ook, en mijn moeder nu wéér in haar appartement, dus het is niet een volledig onbekend bedrijf voor ons.
Een koper leiding met wat corrosie erop gaat echt niet zomaar lekken.quote:Op woensdag 26 februari 2025 11:14 schreef SuperNeger het volgende:
Leidingen onder de wastafel zijn helemaal groen en zo ik wil niet dat het straks gaat lekken.
Heb je interesse?quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:42 schreef Lienekien het volgende:
Zijn de huidige keuken en badkamer nog functioneel?
Zelf wil ik hier ook nog met de badkamer aan de slag. Die douchecabine van ¤500 waar ik het hier eerder over had lijkt me wel prettig hier. De huidige douchecabine met regendouche waren toen het hier geplaatst werd volgens mij echt wel design en zeer exclusief, maar het is erg onhandig en inmiddels ook gedateerd.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:39 schreef Hanca het volgende:
Ik heb in mijn vorige huis zelf een Ikea keuken geplaatst, als je genoegen neemt met de standaard maten kan dat al voor onder de 3000 euro.
En zo ook de badkamer: je kunt ook alleen de onderdelen vervangen die aan vervanging toe zijn. Als je dat zelf kunt hoeft dat niet duur, ik heb hier zelf een douchecabine vervangen door een bad, nieuwe wastafel en nieuwe kasten geplaatst en dat kostte 1500 euro, de tegels voldeden nog wat mij betreft.
Zijn dit ideale oplossingen? Nee. Maar als je niet meer te besteden hebt moet je wat.
Nee. Ik stel de vraag omdat ik benieuwd ben naar de noodzaak van complete vervanging op korte termijn.quote:
Oeh ja dat zou wel lekker zijn, zoveel sparen !quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het wel typisch fok dat iedereen hier 125000 euro per maand spaart voor later, het huis, de auto, de vakanties, de kinderen, onvoorziene uitgaven, investeren, goud voor op zolder, een nieuwe keuken en ander onderhoud.
Normale mensen lukt dat niet, dat kan alleen op fok.
Een mille'tje of 10 - 15 sparen is wel ongelooflijk moeilijk, ik snap wel dat het vreemd kan lijken dat het anderen wel lukt.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:50 schreef BIGGI het volgende:
[..]
Oeh ja dat zou wel lekker zijn, zoveel sparen !
Ik was gewoon benieuwd naar z'n verhaal, de naïviteit droop er een beetje vanaf
Voor mijn huidige keuken had ik overwaarde van mijn vorige huis dat ik uit kon/moest geven (moest vooral fiscaal, ik was naar een goedkoper huis overgestapt), dus ik heb in 2021 een nieuwe keuken laten plaatsen. Bij een niet te duur bedrijf (Grando, zeer tevreden over), maar toen ik daar zei dat ik onder de 11.000 wilde blijven voor een simpele hoekkeuken op maat zonder koelkast maar met installatie, keek hij wel heel erg moeilijk.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dus jij was ongeveer 15k kwijt voor alles inclusief een nieuwe keuken? Damn ja dat is wel echt extreem hoog. Ik zat zelf te denken 3000 voor een keuken 2000 voor het installeren daarvan
Dat vroeg ik me ook af. Wat bedoelt OP met de badkamer en keuken zijn "op". Misschien dat het er na 20 jaar niet meer zo mooi en wat gedateerd uit ziet maar zolang je je daar niet aan stoort kan het rustig blijven zitten. Eventueel kun je het een opknapbeurtje geven, dwz een keer grondig schoonmaken, kitrandjes vernieuwen, een likje verf, kastdeurtjes weer recht hangen en defecte onderdelen (haakjes, handgrepen ed) vervangen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee. Ik stel de vraag omdat ik benieuwd ben naar de noodzaak van complete vervanging op korte termijn.
Dat is letterlijk wat iedereen je vertelt en wat je soms bij Funda advertenties al ziet staanquote:Op woensdag 26 februari 2025 11:04 schreef SuperNeger het volgende:
maar dit zijn van die dingen dat vertelt niemand je voor je er aan begint.
Meestal is het iets van vorige woning met overwaarde en deels afbetaalde hypotheek verkocht, en steek je niet al dat geld in de nieuwe woning, maar zet je de hypotheek bv 30k hoger zodat je geld hebt liggen voor de verbouwing. Veel geld in je eerste woning steken is voor velen geen optie want dan moet het direct uit de eigen centen komen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:15 schreef Alloch87 het volgende:
Goh, hoe zouden mensen dat toch doen...
Sparen misschien?
Kim Jong Unquote:Op woensdag 26 februari 2025 12:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja die 30% korting voordat je bek ook maar open had getrokken kreeg ik idd ook meteen.
Die aanbieding van de Quooker was op dat moment ook geldig, misschien dat we tegelijkertijd zijn gegaan?
Hadden ze daar toen ook een foto van de grote baas hangen, waar de verkoper naar wees en iets negatiefs over zei om zelf positiever uit de bus te komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |