abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 19:36:54 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_216811011
In de eerste wedstrijd van het nieuwe MLS-seizoen zijn Lionel Messi en Inter Miami ontsnapt aan een nederlaag tegen New York City FC, de ploeg van de Nederlandse trainer Pascal Jansen. Pas in de tiende minuut van de blessuretijd wist Inter Miami een gelijkspel uit het vuur te slepen: 2-2

Inter Miami, met zowel Lionel Messi als Luis Suárez in de basis en met de befaamde Argentijnse ex-verdediger Javier Mascherano als beginnende trainer op de bank, kwam in het Chase Stadium in Fort Lauderdale (Florida) al na vijf minuten op voorsprong.

Jordi Alba spleet met een prachtige pass op Messi de verdediging van New York City open. De Argentijn legde breed op de mee naar voren getrokken verdediger Tómas 'Toto’ Aviles, die de bal alleen maar hoefde binnen te tikken: 1-0.

Iets meer dan een kwartier daarna moest de doelpuntenmaker met rood van het veld nadat hij de snelle Costaricaanse aanvaller Alonso Martínez een duidelijke scoringskans had ontnomen. Dat was een soort breekpunt in de wedstrijd. Drie minuten later trok de Sloveense New York City-verdediger Mitja Ilenič de stand gelijk met een diagonaal schot na een slim genomen vrije trap. Hij vierde de treffer op de wijze die we kennen van Cristiano Ronaldo.

Tien minuten na rust bracht Martínez de ploeg van Pascal Jansen, de voormalige trainer van AZ die sinds begin januari aan het roer staat bij de club uit de Big Apple, op voorsprong. Hij profiteerde handig van een zeldzame fout van Alba in de defensie van Inter Miami.

Het leek genoeg voor een verrassende zege, maar Inter Miami kreeg in de slotfase ruimschoots de tijd voor een slotoffensief. In de tiende minuut van de uiteindelijke vijftien minuten extra tijd, vanwege een blessurebehandeling van New York City-doelman Matt Freese en een aantal videochecks, bracht Telasco Segovia de stand op 2-2.

Opnieuw was Messi de aangever. Na een razendsnelle dribbel stak hij de bal op de Venezolaan, die een kwartier na rust in de ploeg was gekomen voor Suárez en zijn debuut maakte in de MLS. Met een slim lobje klopte hij Freese: 2-2. Na die treffer ontstond nog wat tumult, waarin Messi nog geel kreeg.

https://www.ad.nl/sport/i(...)cal-jansen~ae2682e7/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216811422
Soccer :')
pi_216812443
Untill we score
U MAD?
  Trouwste user 2022 maandag 7 april 2025 @ 14:22:29 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_217312077
Lionel Messi maakte in de nacht van zondag op maandag zijn veertigste doelpunt voor Inter Miami, maar het was niet genoeg voor de overwinning. Het duel tegen Toronto FC eindigde in een 1-1 gelijkspel.

Toronto scoorde vlak voor rust, tegen de verhoudingen in, in de tweede minuut van de extra tijd. Federico Bernardeschi maakte koelbloedig af na een mooie assist van Lorenzo Insigne en zette Toronto daarmee op een 1-0 voorsprong.

Messi had zijn ploeg al tien minuten eerder op voorsprong kunnen zetten in de 41e minuut met een schot in de verre hoek, maar dit doelpunt werd door de VAR afgekeurd. In de vijfde minuut van de extra tijd was het wel raak. De 37-jarige Argentijn scoorde met een prachtige volley waarmee hij zijn team alsnog op gelijke hoogte bracht.

In de eerste helft liet Messi al zijn klasse zien door verdediger Raoul Petretta compleet het bos in te sturen, de tweede treffer bleef echter uit.

In zeven officiële wedstrijden dit seizoen heeft Messi inmiddels vijf doelpunten en twee assists. Mede door zijn uitstekende prestaties, staat Inter Miami op een tweede plaats in de MLS Eastern Conference met een wedstrijd minder gespeeld.

Inter Miami had de wedstrijd in de slotfase nog kunnen winnen, maar een uitstekende ingreep van Toronto-verdediger Nicksoen Gomis voorkwam een tweede doelpunt voor de Amerikanen.

Miami blijft tweede in de Eastern Conference, ondanks de gelijkmaker. Woensdag volgt de return tegen LAFC in de Champions Cup, waar Messi en zijn team opnieuw zullen proberen te winnen. In de heenwedstrijd verloor Inter Miami met 1-0

https://www.voetbalzone.n(...)/blt89787f6ab248d43e

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 april 2025 @ 13:41:53 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_217318757
Ligt de toekomst van Kevin De Bruyne in de Verenigde Staten? The Athletic meldt dat Inter Miami, de club van eigenaar David Beckham, de 33-jarige spelmaker uit België op zijn ‘discovery list’ heeft gezet. Toch moet er nog veel gebeuren voor De Bruyne ploeggenoot wordt van Lionel Messi, want de Belg zal er vrede mee moeten hebben dat hij in eerste instantie 36 keer minder gaat verdienen dan nu bij Manchester City.

De Bruyne en Messi samen op het veld, met ook Jordi Alba, Sergio Busquets en Luis Suárez nog op het veld; alleen die gedachte al doet elke voetballiefhebber watertanden. De eerste stappen zijn dus al ondernomen, want Inter Miami heeft volgens The Athletic de zogenaamde ‘discovery rights’ van de 33-jarige Belg verworven.

Alle dertig clubs in de MLS kunnen vijf spelers op hun ‘discovery list’ zetten, wat wil zeggen dat die ploeg de rechten heeft om exclusief met de spelers op hun lijstje te onderhandelen. Dat mechanisme werd in het leven geroepen om te vermijden dat MLS-teams tegen elkaar gaan opbieden, om de prijs van potentiële contracten op te drijven.

Maar om tot een deal te komen, moet er natuurlijk wel een akkoord komen met De Bruyne. Elke club in de MLS heeft recht op drie zogenaamde ‘designated players’, spelers die meer verdienen dan de ‘salary cap’ (het salarisplafond) van 743.750 dollar per seizoen die geldt in de Amerikaanse competitie.

Bij Inter Miami bestaat dat trio op dit moment uit Lionel Messi (12 miljoen dollar per jaar), Luis Suárez (1,5 miljoen dollar per jaar) en Jordi Alba (1,25 miljoen dollar per jaar). Sergio Busquets is ondanks 722 duels voor FC Barcelona achter zijn naam geen ‘designated player’ bij Inter Miami, Voor een exorbitant salaris is bij De Bruyne dus geen ruimte meer, al is er wel een precedent.

Zo haalde LA Galaxy in 2018 Zlatan Ibrahimovic in huis nadat diens contract bij Manchester United ten einde kwam. Op dat moment had Galaxy al drie ‘designated players’ onder contract, waardoor Zlatan een contract tekende voor twee jaar dat hem drie miljoen dollar (2,7 miljoen euro) opleverde.

Na zijn eerste seizoen (en na het vertrek van één van de ‘designated players’) werd dat contract verscheurd en tekende Ibrahimovic een nieuwe deal van 7,2 miljoen dollar (6,5 miljoen euro). Dat zorgde voor klachten van andere MLS-clubs, omdat Galaxy een loopje zou hebben genomen met de regels, maar concreet kwam daar niks uit voort.

36 keer minder verdienen
Lionel Messi (37), Jordi Alba (36) en Luis Suárez (38) en Sergio Busquets (37), de vier sterspelers van Inter Miami, hebben allemaal een contract dat aan het einde van dit kalenderjaar afloopt. Het plan van eigenaar David Beckham is ongetwijfeld om van De Bruyne zo’n ‘designated player’ te maken, maar dan moet een van die eerste drie vertrekken óf vrede nemen met een ‘gewoon’ contract.

De vraag is dus of De Bruyne het ziet zitten om in zijn eerste seizoen flink wat salaris in te leveren. De Belg zou dan maximaal 743.750 dollar (680.000 euro) per seizoen mogen verdienen. Dat is 36 keer minder dan de 25 miljoen euro die hij nu nog krijgt bij Manchester City, waarmee hij al jaren de bestbetaalde speler in de Premier League is.

https://www.ad.nl/voetbal(...)iami-kiest~ae2149c4/

Wat moet je met zoveel geld ?

Trouwste user 2022 zaterdag 19 april 2025 @ 14:03:48 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_217411047
Lionel Messi is erg dankbaar voor de wijze waarop hij bij FC Barcelona uit kon groeien tot een absolute wereldster. Hij werd grootgebracht onder de vleugels van onder meer Ronaldinho, Deco, Xavi en Iniesta, maar toch is het een Nederlander die voor de 37-jaar het belangrijkst was.

Te gast in het Argentijnse programma Simplemente Fútbol blikt Messi terug op zijn carrière tot dusver, de prijzen die hij pakte, zijn toekomst en op de ploeggenoten en trainers met wie hij samenwerkte.

“Natuurlijk heeft het mij enorm geholpen in mijn carrière om het besluit te nemen voor FC Barcelona te gaan spelen”, zo vertelt Messi. “Ik heb veel zaken over het spelletje opgepakt die ik in Argentinië minder goed kon leren.”

“Het was ook een openbaring om met Pep Guardiola te werken. Hij is echt een tactisch meester. Tuurlijk ben ik ook dankbaar voor de wijze waarop ik ben ontvangen in het eerste elftal.”

“Ronaldinho, Deco, Eto'o, Silvinho, Xavi, Iniesta, Puyol...”, zo somt de aanvaller van Inter Miami op. “Ze hebben me erg goed opgevangen. We wonnen voor het eerst in lange tijd de Champions League (in 2006, ten koste van Arsenal, red.).” Zelf kon hij de finale wegens een blessure overigens niet spelen.

“Maar dat Frank Rijkaard (destijds de trainer van FC Barcelona, red.) me toen veel vertrouwen gaf en me onderdeel van de groep liet voelen, heeft veel met me gedaan. Op dat moment ben je jong: je begrijpt nog niet echt wat er allemaal gebeurt en wat het betekent om ergens te staan.”

“Rijkaard is voor mij het allerbelangrijkst geweest. Hij gaf me een plek. Als hij er niet was geweest...”, besluit Messi.

https://www.voetbalzone.n(...)/bltc0cec364e9f04b5b

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')