Deze week zijn ze rond deze tijd ook steeds bezig, iemand wat voor kisten het zijn? "Gewoon" Typhoons? Heb ooit hier es een Tornade echt laag over horen vliegen. Geweldig en wat een lawaaiquote:Op maandag 23 februari 2026 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Iemand enig idee welke vliegtuigen er op de Nordhorn range vliegen vanmiddag. Of een tracker waar ik dat kan zien? Ze zijn druk rondjes aan het vliegen boven m'n huis
quote:U.S. Central Command is aware of the loss of a U.S. KC-135 refueling aircraft. The incident occurred in friendly airspace during Operation Epic Fury, and rescue efforts are ongoing. Two aircraft were involved in the incident. One of the aircraft went down in western Iraq, and the second landed safely.
This was not due to hostile fire or friendly fire.
More information will be made available as the situation develops. We ask for continued patience to gather additional details and provide clarity for the families of service members.
Ook al aantal keer gevraagd, maar blijkbaar niet... In elk geval heb ik geen reactie gehad.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet iemand of je ergens puur militaire vliegbewegingen kan zien?
Er vlogen de laatste 10 minuten een x aantal straaljagers over hier in Bergen op Zoom (Woensdrecht). Maar op https://www.defensie.nl/onderwerpen/v/vliegbewegingen staat niks aangekondigt.
Op zich ook wel logisch, want misschien geheim of gewoon niet openbaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook al aantal keer gevraagd, maar blijkbaar niet... In elk geval heb ik geen reactie gehad.
Volgens mij nergens. RAF Fairford is niet ver bij mij vandaan en daar staan nogal wat Amerikaanse toestellen. Een U2 vertrekt er vrijwel dagelijks, die is vrijwel nooit ergens te zien, alleen af en toe tijdens test vluchten. Paar jaar geleden stonden er een aantal B52's, en heb die een aantal keer binnen zien komen (kwamen over mijn werk heen). Regelmatig stonden ze of niet op FR, of slechts 1 terwijl er 2 over kwamen. Als er dan 1 op FR stond, zag je dat het baken ergens over de Noordzee werd aangezet, terwijl ze in die tijd cirkelden over Oost Polen (start Oekraine oorlog). Hele vlucht stond in het begin wel een paar keer op FR.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet iemand of je ergens puur militaire vliegbewegingen kan zien?
Er vlogen de laatste 10 minuten een x aantal straaljagers over hier in Bergen op Zoom (Woensdrecht). Maar op https://www.defensie.nl/onderwerpen/v/vliegbewegingen staat niks aangekondigt.
Vanochtend in Enschede ook straaljagers te horen. Die hoor je hier zelden tot nooit meer.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet iemand of je ergens puur militaire vliegbewegingen kan zien?
Er vlogen de laatste 10 minuten een x aantal straaljagers over hier in Bergen op Zoom (Woensdrecht). Maar op https://www.defensie.nl/onderwerpen/v/vliegbewegingen staat niks aangekondigt.
Dit misschien? https://globe.adsbexchange.com/quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet iemand of je ergens puur militaire vliegbewegingen kan zien?
Er vlogen de laatste 10 minuten een x aantal straaljagers over hier in Bergen op Zoom (Woensdrecht). Maar op https://www.defensie.nl/onderwerpen/v/vliegbewegingen staat niks aangekondigt.
Daar had ik ook op gekeken, maar niks - helaas.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dit misschien? https://globe.adsbexchange.com/
Ja, via deze site kun je rechtsboven op de “U” klikken. Dan worden alleen de militaire vliegtuigen weergegeven.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:31 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dit misschien? https://globe.adsbexchange.com/
quote:Vliegtuig botst op brandweerauto op luchthaven New York, 'piloten omgekomen'
Een vliegtuig van Air Canada Express heeft bij een landing op het LaGuardia-vliegveld in New York een brandweervoertuig geraakt. De gezagvoerder en copiloot zijn daarbij volgens Amerikaanse media om het leven gekomen. Door het incident is de luchthaven gesloten.
Zender NBC meldde eerder op basis van bronnen dat vier mensen gewond waren geraakt bij het incident, onder wie de piloot en copiloot, die ernstig gewond zouden zijn. Later kwam de zender met het bericht dat zij beiden waren overleden.
Volgens de bronnen werd het brandweervoertuig bemand door politieagenten. Twee politiemensen hebben gebroken ledematen. In het vliegtuig zaten 72 passagiers en vier bemanningsleden, melden de bronnen aan NBC. Op wat blauwe plekken en schaafwonden na bleven de andere inzittenden van het vliegtuig ongedeerd.
Ander incident
Het betrof een Bombardier CRJ-900-toestel dat vanuit Montreal was aangekomen. De botsing gebeurde met een snelheid van ongeveer 39 kilometer per uur.
Het brandweervoertuig was volgens de autoriteiten op de landingsbaan vanwege een ander incident. Een vlucht van United Airlines had zijn take-off afgebroken nadat er een waarschuwingslampje was gaan branden in de cockpit en inzittenden een vreemde lucht meldden. Bemanningsleden zouden door de geur onwel zijn geraakt en daarom was om assistentie gevraagd.
Wauw. Duidelijke fout in de verkeerstoren. Nog een geluk dat die piloten het doorhadden en vol in de ankers zijn gegaan anders was het een serieuze ramp geweest.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |