abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 19:47:51 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220249800
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:47 schreef derLudolf het volgende:
Iemand enig idee welke vliegtuigen er op de Nordhorn range vliegen vanmiddag. Of een tracker waar ik dat kan zien? Ze zijn druk rondjes aan het vliegen boven m'n huis O+
Deze week zijn ze rond deze tijd ook steeds bezig, iemand wat voor kisten het zijn? "Gewoon" Typhoons? Heb ooit hier es een Tornade echt laag over horen vliegen. Geweldig en wat een lawaai
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220319964
https://www.nhnieuws.nl/n(...)imum-aantal-vluchten

Hoe zal dit uitpakken denken jullie?
pi_220320748
Lastig te zeggen.

Het is wel heel fijn dat er geen maximum is, voorlopig.
Schiphol heeft een hele sterke rol in Europa en dus ook voor NL. Dat wordt echt de das omgedaan door dat soort dingen.

Ik vind ook dat bewoners daar niet moeten zeuren, je woont er zelf. Gaat er zelf een woning kopen.
Alsof je een woning aan zee koopt en dan gaat klagen dat je bij zee woont....

Of het uiteindelijk positief uitpakt?
Voor beide partijen kan dat natuurlijk, want het geeft de luchtvaart de ruimte om toch alles te blijven doen, maar wel met vernieuwingen.
pi_220327226
Loss of U.S. KC-135 Over Iraq
quote:
U.S. Central Command is aware of the loss of a U.S. KC-135 refueling aircraft. The incident occurred in friendly airspace during Operation Epic Fury, and rescue efforts are ongoing. Two aircraft were involved in the incident. One of the aircraft went down in western Iraq, and the second landed safely.

This was not due to hostile fire or friendly fire.

More information will be made available as the situation develops. We ask for continued patience to gather additional details and provide clarity for the families of service members.
pi_220330193
quote:
twitter




De gecrashte KC-135 lijkt 62-3556 te zijn.
  woensdag 18 maart 2026 @ 01:33:14 #231
182182 spapaars
Ver onder het NAP
  woensdag 18 maart 2026 @ 03:32:37 #232
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220369381
Er zijn ongetwijfeld mensen die er meer verstand van hebben dan ik, maar mijn eerste reactie is toch wel "Wat een randdebiel, dat ie geen doorstart maakt"... Of denk ik te simpel?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220387289
Weet iemand of je ergens puur militaire vliegbewegingen kan zien?

Er vlogen de laatste 10 minuten een x aantal straaljagers over hier in Bergen op Zoom (Woensdrecht). Maar op https://www.defensie.nl/onderwerpen/v/vliegbewegingen staat niks aangekondigt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 10:41:59 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220387347
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet iemand of je ergens puur militaire vliegbewegingen kan zien?

Er vlogen de laatste 10 minuten een x aantal straaljagers over hier in Bergen op Zoom (Woensdrecht). Maar op https://www.defensie.nl/onderwerpen/v/vliegbewegingen staat niks aangekondigt.
Ook al aantal keer gevraagd, maar blijkbaar niet... In elk geval heb ik geen reactie gehad.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220387436
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ook al aantal keer gevraagd, maar blijkbaar niet... In elk geval heb ik geen reactie gehad.
Op zich ook wel logisch, want misschien geheim of gewoon niet openbaar.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_220387513
Zelf inderdaad ook wel eens naar gekeken, omdat hier geregeld NAVO toestellen over vliegen (althans moet haast wel).
Sommigen staan op Flightradar en er zijn nog wat meer radars, maar ze staan er vaak gewoon niet op.
pi_220387638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet iemand of je ergens puur militaire vliegbewegingen kan zien?

Er vlogen de laatste 10 minuten een x aantal straaljagers over hier in Bergen op Zoom (Woensdrecht). Maar op https://www.defensie.nl/onderwerpen/v/vliegbewegingen staat niks aangekondigt.
Volgens mij nergens. RAF Fairford is niet ver bij mij vandaan en daar staan nogal wat Amerikaanse toestellen. Een U2 vertrekt er vrijwel dagelijks, die is vrijwel nooit ergens te zien, alleen af en toe tijdens test vluchten. Paar jaar geleden stonden er een aantal B52's, en heb die een aantal keer binnen zien komen (kwamen over mijn werk heen). Regelmatig stonden ze of niet op FR, of slechts 1 terwijl er 2 over kwamen. Als er dan 1 op FR stond, zag je dat het baken ergens over de Noordzee werd aangezet, terwijl ze in die tijd cirkelden over Oost Polen (start Oekraine oorlog). Hele vlucht stond in het begin wel een paar keer op FR.
Nu staan er ook 10 of 12 B2's op Fairford, aantal daarvan vliegen ook dagelijks om bommen te gooien op Iran, staan er ook nooit op (wel staat verschillende groepen op FB vol met foto's enzo). Benieuwd of ik nog een keer zo'n B2 tegenkom hier, mijn werk is verhuist, dus ligt niet meer op de landingsroute.
pi_220389280
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet iemand of je ergens puur militaire vliegbewegingen kan zien?

Er vlogen de laatste 10 minuten een x aantal straaljagers over hier in Bergen op Zoom (Woensdrecht). Maar op https://www.defensie.nl/onderwerpen/v/vliegbewegingen staat niks aangekondigt.
Vanochtend in Enschede ook straaljagers te horen. Die hoor je hier zelden tot nooit meer.
Zat ook al op flightradar te kijken of het wellicht zo'n particulier ding was, maar niks te zien.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 20 maart 2026 @ 16:31:12 #239
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220390166
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:32 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet iemand of je ergens puur militaire vliegbewegingen kan zien?

Er vlogen de laatste 10 minuten een x aantal straaljagers over hier in Bergen op Zoom (Woensdrecht). Maar op https://www.defensie.nl/onderwerpen/v/vliegbewegingen staat niks aangekondigt.
Dit misschien? https://globe.adsbexchange.com/
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_220390313
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:31 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Dit misschien? https://globe.adsbexchange.com/
Daar had ik ook op gekeken, maar niks - helaas.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 19:06:36 #241
351441 Estate2
Ex Estate
pi_220391353
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:31 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Dit misschien? https://globe.adsbexchange.com/
Ja, via deze site kun je rechtsboven op de “U” klikken. Dan worden alleen de militaire vliegtuigen weergegeven.

De echt interessante toestellen zijn meestal niet te volgen, en de Nederlandse F-35’s al helemaal niet.

Wat je wél vaak kunt volgen, zijn de tankers (K35R-vliegtuigen). Alleen zie je niet wie of wat ze precies ondersteunen.

Er vliegt trouwens genoeg over Nederland B-52’s en B-1’s waarschijnlijk ook wel maar die verschijnen dus niet op FlightRadar.
Voorheen Post ID 101472
pi_220400534
Toen in eerste jaar Oekraine oorlog zat ik bij een oom en tante in Noord Holland in de tuin, en had ik het erover die B52's wel eens te zien in Engeland. Keek omhoog, groot vliegtuig in beeld, checken op FR24, en jaar hoog, een B52.

Vandaag zaten we te picknicken in een dierentuin niet ver van Fairford, en ook niet ver van ons, en kwam deze B1 met veel lawaai over, net opgestegen. Toch raar om te bedenken dat er mensen zijn die nog geen 20 mijl bij je vandaan slapen, die actief bezig zijn bommen op Iran te gooien.

pi_220410664
https://nos.nl/artikel/26(...)rk-piloten-omgekomen

quote:
Vliegtuig botst op brandweerauto op luchthaven New York, 'piloten omgekomen'

Een vliegtuig van Air Canada Express heeft bij een landing op het LaGuardia-vliegveld in New York een brandweervoertuig geraakt. De gezagvoerder en copiloot zijn daarbij volgens Amerikaanse media om het leven gekomen. Door het incident is de luchthaven gesloten.

Zender NBC meldde eerder op basis van bronnen dat vier mensen gewond waren geraakt bij het incident, onder wie de piloot en copiloot, die ernstig gewond zouden zijn. Later kwam de zender met het bericht dat zij beiden waren overleden.

Volgens de bronnen werd het brandweervoertuig bemand door politieagenten. Twee politiemensen hebben gebroken ledematen. In het vliegtuig zaten 72 passagiers en vier bemanningsleden, melden de bronnen aan NBC. Op wat blauwe plekken en schaafwonden na bleven de andere inzittenden van het vliegtuig ongedeerd.
Ander incident

Het betrof een Bombardier CRJ-900-toestel dat vanuit Montreal was aangekomen. De botsing gebeurde met een snelheid van ongeveer 39 kilometer per uur.

Het brandweervoertuig was volgens de autoriteiten op de landingsbaan vanwege een ander incident. Een vlucht van United Airlines had zijn take-off afgebroken nadat er een waarschuwingslampje was gaan branden in de cockpit en inzittenden een vreemde lucht meldden. Bemanningsleden zouden door de geur onwel zijn geraakt en daarom was om assistentie gevraagd.


:o :{
  maandag 23 maart 2026 @ 10:12:30 #244
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220411024
Dat is al eerder gebeurd op dat vliegveld toch? Waren er daar niet heel veel luchtverkeersleiders ontslagen?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220411342
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_220411472
quote:
Wauw. Duidelijke fout in de verkeerstoren. Nog een geluk dat die piloten het doorhadden en vol in de ankers zijn gegaan anders was het een serieuze ramp geweest.
Triest dat ze het zelf niet overleefd hebben.
A mind with a heart of it's own
pi_220411648
best triest wel.....

het lijkt wel een fout van de verkeersleiding.
Do what you love, love what you do!
pi_220415337
Hier hele stuk. Bizar dat 1 iemand die hele chaos moet overzien.
Bekijk deze YouTube-video
A mind with a heart of it's own
  maandag 23 maart 2026 @ 21:36:54 #249
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220416906
Ik zag op Instagram ook al een video van de crash zelf voorbij komen. Hij klapte er knap hard op :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2026 @ 20:45:40 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220424229
Klopt. De plek van het ongeval ligt op ongeveer een derde van de landingsbaan, dus je weet dat het hard is gegaan en dat ze elkaar nooit hebben kunnen zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')