abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216750464
Uiteindelijk werkte het elektrisch rolluik weer, maar ben even benieuwd of iemand de oorzaak weet. Heb dit 1x eerder gehad.

Vanmiddag het rolluik volledig omhoog gezet, wilde het net weer omlaag doen, maar gebeurde niks toen ik de schakelaar draaide. Stroom er een minuut afgehaald en toen deed hij het weer. Zelfde gehad een paar maanden terug.

Omdat ik niks online kan vinden hierover, iemand enig idee hoe dit kan? Weet ik of ik er eventueel een keer naar moet laten kijken of dat ik in het vervolg gewoon weer dezelfde handelingen kan doen.
pi_216750602
Gaat de motor uit als het luik geopend is (geen aanhoudende zoem)

Ik kan me voorstellen dat als er in de loop van de tijd iets aan de afstelling veranderd is, waardoor de motor blijft lopen ondanks dat het luik volledig geopend is, dat deze oververhit raakt en zichzelf even uitschakelt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_216751148
Er is helemaal niks aan gedaan, rolluik hangt er nu ongeveer 10 jaar. Maakt verder ook geen geluid als hij helemaal geopend is, dus neem aan dat de motor dan uit staat.
pi_216752490
Het is mij twee keer overkomen, maar dat was met draadloze bediening. Een keer doordat de kinderen ermee speelden en de motor daadwerkelijk overbelast werd (gelukkig heb ik ook een app die die foutmelding doorgaf).

Een andere keer geen reactie na openen, vergelijkbaar met jouw situatie. Stroom er even af en het werkte weer. Betreft somfy rolluik.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_216762900
Was hij niet vastgevroren?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216848972
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 20:31 schreef Jordy-B het volgende:
Het is mij twee keer overkomen, maar dat was met draadloze bediening. Een keer doordat de kinderen ermee speelden en de motor daadwerkelijk overbelast werd (gelukkig heb ik ook een app die die foutmelding doorgaf).

Een andere keer geen reactie na openen, vergelijkbaar met jouw situatie. Stroom er even af en het werkte weer. Betreft somfy rolluik.
Hier ook somfy volgens mij..
pi_216848975
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Was hij niet vastgevroren?
Dan zou er toch ergens geluid vandaan moeten komen nog en het zou raar zijn als hij ineens ontdooid is als de stroom er even vanaf is geweest..
pi_216849003

Er zit tegenwoordig bijna overal wel een chip in met iets van software die vast kan lopen. Ook in rolluiken.
pi_216849755
sasa
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 00:13 schreef babipangang het volgende:

[..]
Dan zou er toch ergens geluid vandaan moeten komen nog en het zou raar zijn als hij ineens ontdooid is als de stroom er even vanaf is geweest..
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 00:13 schreef babipangang het volgende:

[..]
De schok van even uit en aan kan al voldoende zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216861301
Is bij die van mij nog nooit gebeurd. Bij m'n vorige huis weleens maar die waren zo oud dat ze steeds lastiger gingen lopen en de motor er uiteindelijk mee ophield (ook niet goed schoongemaakt).

Hebben jullie er ook een UPS tussen (noodaccu) gezet? Ik heb elektrische rolluiken in m'n slaapkamer maar stel er ontstaat brand + kortsluiting dan krijg je ze niet meer open. Als je raam naar binnen opent en je kan naar buiten schoppen dan kom je er nog wel doorheen, maar lijkt me niet bevorderlijk als je al in paniek bent bij brand.
Facts don't care about your feelings
pi_216946509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Is bij die van mij nog nooit gebeurd. Bij m'n vorige huis weleens maar die waren zo oud dat ze steeds lastiger gingen lopen en de motor er uiteindelijk mee ophield (ook niet goed schoongemaakt).

Hebben jullie er ook een UPS tussen (noodaccu) gezet? Ik heb elektrische rolluiken in m'n slaapkamer maar stel er ontstaat brand + kortsluiting dan krijg je ze niet meer open. Als je raam naar binnen opent en je kan naar buiten schoppen dan kom je er nog wel doorheen, maar lijkt me niet bevorderlijk als je al in paniek bent bij brand.
Hier geen UPS. Hard trappen dus in noodgevallen, raam gaat inderdaad naar binnen open. Alleen de voordeur heeft geen rolluik, dus dat is de enige makkelijke nooduitgang.
pi_216947059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:16 schreef babipangang het volgende:

[..]
Hier geen UPS. Hard trappen dus in noodgevallen, raam gaat inderdaad naar binnen open. Alleen de voordeur heeft geen rolluik, dus dat is de enige makkelijke nooduitgang.
Da zou ik snel zorgen dat je ook via de achterdeur vlot en zonder puzzelen er uit kan.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216947927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:16 schreef babipangang het volgende:

[..]
Lijkt me gevaarlijk als jij snachts in je bedje ligt en er ontstaat brand op de benedenverdieping + meterkast.... die UPS die ik heb gehaald was helemaal niet zo duur dus lijkt me wel verstandig om te doen.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')