Hoe doe je dat met afval scheiden als je maar 1 zo'n bak in het aanrecht hebt. Ga je dit later uitzoeken?quote:Op maandag 17 februari 2025 18:41 schreef Mikeytt het volgende:
Ik gebruik nu gewoon een standaard rvs beslagkom als aanrechtprullenbak. Hoef je niet steeds naar de prullenbak te lopen als je aan het koken bent... verder niks mis mee natuurlijk, maar bij het huis van mijn grootmoeder hebben ze zo'n ingebouwde prullenbak in het aanrecht:
[ afbeelding ]
Handig voor als je vaak in de keuken bent. Is maar een klein prullenbakje voor groente-scraps, verpakkingen die je ter plaatse opent etc.
Nu vroeg ik me af... waar moet je zijn om zoiets te laten maken?en hoeveel zou dat kosten?
En misschien heeft iemand een mooie voor 'op'het aanrecht, maar die niet te veel ruimte inneemt?
Bedoel zo'n bak ingebouwd in het aanrecht. of een mooie voor op het aanrecht die niet te veel ruimte inneemtquote:Op maandag 17 februari 2025 18:51 schreef Jeo_Boden het volgende:
Als je zo'n uitschuiflade hebt kun je bij Ikea bakken met deksel kopen (die natuurlijk precies passen in hun eigen kasten).
Bij Ikea kun je dus ook van die uitschuifrails met lade los kopen. Dan kun je er een kastfront op vastschroeven. Plastic bakken gaan daar weer in.
Ik noem Ikea want die zijn het goedkoopst. Ik gebruik de mijne nooit.
o sorry. Gewoon een open plastic zakje voor op het aanrecht?
Je hebt de naam van deze TS gezien toch? Die heeft een brainfart gehadquote:Op maandag 17 februari 2025 18:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Er zit een grote richel aan die bak. Hier blijft veel in hangen.
Is meestal alleen voedselscraps, maar in Rotterdam waar ik woon hoef je plastic/papier/gft niet te scheiden. Doet het bedrijf zelf.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met afval scheiden als je maar 1 zo'n bak in het aanrecht hebt. Ga je dit later uitzoeken?
Nou ja, als hij zo’n prullenbak wil, ik wil wel meedenken.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:02 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Je hebt de naam van deze TS gezien toch? Die heeft een brainfart gehad
Goed punt. Die bij mn oma is gelijk aan het aanrecht.quote:Op maandag 17 februari 2025 18:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Er zit een grote richel aan die bak. Hier blijft veel in hangen.
Frikandellen geven toch geen restafval bij de bereiding waar je speciaal een bak voor nodig hebt. Of bedoel je het frituurvet?quote:Op maandag 17 februari 2025 19:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bedoel zo'n bak ingebouwd in het aanrecht. of een mooie voor op het aanrecht die niet te veel ruimte inneemt
[ afbeelding ]
Dat is dus niet zo. Plastic en metaal halen ze er misschien uit (niet alles) papier en gft gaat gewoon de oven in.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is meestal alleen voedselscraps, maar in Rotterdam waar ik woon hoef je plastic/papier/gft niet te scheiden. Doet het bedrijf zelf.
Uh jawel hoor, en nog beter dan "de burger" zelf.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:18 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Plastic en metaal halen ze er misschien uit (niet alles) papier en gft gaat gewoon de oven in.
Zoals ik zeg, alleen plastic, metaal en drankenkartons wordt er met een nascheider uitgehaald. Gft en papier wordt niet nagescheiden. Ik weerleg dus niet dat er niks wordt uitgehaald, maar geen papier en gft.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:33 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Uh jawel hoor, en nog beter dan "de burger" zelf.
Voor mij zou dit echt prima zijn, maar partner vind het niet mooi... Ze wil iets wat in het aanrecht zit, of wat kleins op het aanrecht. D'r stijl is modern en strakquote:Op maandag 17 februari 2025 19:25 schreef Jeo_Boden het volgende:
Deze is kwa formaat wel ietsje groter dan die in het plaatje uit de OP.
https://www.ikea.com/nl/n(...)lichtgrijs-80398058/
Mischien kun je deze met schroeven en haakjes bevestigen aan de binnenkant van een onderkast-deur?
i know! en zou voor mij prima zijn, maar het moet allemaal weer mooi zijn.quote:Op maandag 17 februari 2025 20:23 schreef 215 het volgende:
Gewoon een bak aan een kastdeurtje hangen, als je dat deels open doet schuif je zo je rotzooi erin vanaf het aanrecht.
Maar gewoon drie bakken in een lade onder het aanrecht bevalt me beter. Even een lege verpakking optillen is de moeite niet en snijden doe je toch al op een plank dus kan je dat vanaf de plank ook zo in een bak schuiven.
Als je een frikandel speciaal maakt dan heb je de uienschillen mogelijk als restafval...quote:Op maandag 17 februari 2025 19:15 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Frikandellen geven toch geen restafval bij de bereiding waar je speciaal een bak voor nodig hebt. Of bedoel je het frituurvet?
Maar wat vind jij?quote:Op maandag 17 februari 2025 23:19 schreef Mikeytt het volgende:
partner vind het niet mooi... Ze wil iets wat in het aanrecht zit, of wat kleins op het aanrecht. D'r stijl is modern en strak
Nadeel van een gat in het aanrecht is dat met een beetje pech er een hoop water in je prullenbak lekt.quote:Op maandag 17 februari 2025 23:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
i know! en zou voor mij prima zijn, maar het moet allemaal weer mooi zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |