Dat het flink warmer dan 10 graden moet zijn gedurende de droogtijd.quote:Op maandag 17 februari 2025 21:31 schreef Chinless het volgende:
En wat zei de adviseur die dit verkoopt ?
Het wordt atelier, dus geen werkplaats. Ik zal er lopen en staan. Paar fietsen plaatsen en wat boor- en zaag activiteiten op de werkbank.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:37 schreef boegschroef het volgende:
Wordt er veel op gewerkt, verplaatst enz, dus kans op krassen/slijtage dan zou ik voor een gietvloer gaan ipv een coating/verf. Ik weet uit ervaring dat als je een kopje op een epoxy geverfde vloer laat vallen dan heb je er een stuk uit.
Uit het kopje of uit de vloer?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 13:37 schreef boegschroef het volgende:
Wordt er veel op gewerkt, verplaatst enz, dus kans op krassen/slijtage dan zou ik voor een gietvloer gaan ipv een coating/verf. Ik weet uit ervaring dat als je een kopje op een epoxy geverfde vloer laat vallen dan heb je er een stuk uit.
Hoe definieer je een ruimte waar boor en zaag activiteiten uitgevoerd worden?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Het wordt atelier, dus geen werkplaats. Ik zal er lopen en staan. Paar fietsen plaatsen en wat boor- en zaag activiteiten op de werkbank.
Btw gietvloer, bedoel je dan een PU gietvloer??
Een SM-hok, is het nou goed? Een werkplaats is een plek waar installaties in elkaar gelast en gefreesd worden, t/m boten aan toe.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe definieer je een ruimte waar boor en zaag activiteiten uitgevoerd worden?![]()
Okquote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Een SM-hok, is het nou goed? Een werkplaats is een plek waar installaties in elkaar gelast en gefreesd worden, t/m boten aan toe.
Gat mij erom dat ik geen grauwe betonvloer heb maar een gladde, nat afneembare ondergrond, zodat ik er stofvrij kan hobbyen.
Dat was nou net m'n vraag: PU of epoxy.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:37 schreef bleiblei het volgende:
Maar goed, dan smeer je er toch gewoon epoxy of polyurethaan op. Mijn tip; Pak de goedkoopste.
De goedkoopste.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat was nou net m'n vraag: PU of epoxy.
Epoxy of PU? Overigens interesseren de pegels me niet, als het maar opperste kwaliteit is.quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Epoxy of PU? Overigens interesseren de pegels me niet, als het maar opperste kwaliteit is.
Ergo, maakt weinig uit als je niets spannends doet op de vloer. Als je er niets op laat vallen, geen heftige belasting, geen x/y krachten op uitoefent of geen waarde hecht aan hoe het voelt.quote:Als je op zoek bent naar een nieuwe vloer voor je woning of bedrijfspand, kom je al snel uit bij de keuze tussen epoxy en polyurethaan gietvloeren. Beide soorten vloeren hebben hun eigen voordelen en toepassingsgebieden. De unieke eigenschappen van deze materialen zijn belangrijk om rekening mee te houden wanneer je een nieuwe vloer uitkiest.
quote:
Daar hecht ik dus wel waarde aan. Plus het feit dat de ene wel UV bestendig is en de andere niet. En nog wat met weekmakers uit banden en hoe zit het met vocht??quote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:46 schreef bleiblei het volgende:
Als je er niets op laat vallen, geen heftige belasting, geen x/y krachten op uitoefent of geen waarde hecht aan hoe het voelt.
Gietvloer is door een DHZ-er aan te brengen??quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:11 schreef boegschroef het volgende:
Gietvloer kan net als een coating beide pu als epoxy zijn.
Een epoxy of pu coating (verf) is een dikte van 0.3mm en kan maar heel weinig hebben. Als je er iets hards op laat vallen heb je er een stuk uit. Als je het over boren en zagen hebt zou ik voor een gietvloer gaan. (zo'n coating is leuk voor een bij hokje waar je niks geeft om hoe het eruit ziet)
Een gietvloer is vaak 2 tot 3mm beide zijn er in uv beschermende varianten. Maakt verder niet echt heel veel uit welke van de 2 je kiest, zijn beide erg vergelijkbaar. Kunnen beide wel erg glad zijn als het nat is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |