quote:
21.53-22.50 uur DE SLAG OM STALINGRAD
De Slag om Stalingrad kostte
honderdduizenden levens en betekende
een keerpunt in de Tweede Wereldoorlog.
Vandaag:Het offensief (1).
Stalingrad,hoofdstad van de Sovjet
oorlogsindustrie;voor Hitler een doel
van militair belang.Op 23 augustus 1942
bereiken de eerste tanks van het Duitse
Zesde leger de oevers van de Wolga.
Het verzet is goed georganiseerd.
Het Sovjet Russische Rode leger
barricadeert de oostoever van de
rivier.Bloedige gevechten volgen.
bron: Teletekst
quote:waarvoor hulde, dat zien we echt nooooit op discovery
Op donderdag 20 februari 2003 21:54 schreef sineloco het volgende:
Nu op NL2, documentaire over de grootste veldslag uit de Tweede Wereldoorlog.
[..]
quote:het is nog bezig....
Op donderdag 20 februari 2003 22:30 schreef GHaven het volgende:
Grrr. Gemist. Wordt ie nog herhaald?
quote:Ja doei, ik ga niet alleen het laatste kwartiertje zitten kijken. Ik wil de hele wedstrijd zien of niets!
Op donderdag 20 februari 2003 22:34 schreef Westlander het volgende:[..]
het is nog bezig....
quote:
donderdag 20 februari 21.55 - 22.45 uur deel 1 Het offensief
donderdag 27 februari 21.55 - 22.45 uur deel 2 De omsingeling
donderdag 06 maart 21.55 - 22.45 uur deel 3 Het einde nabij
quote:Ja, bekend. Jammer dat het met zo'n onderwerp en budget zo'n 'boy meets girl' kutfilm geworden is. Gemiste kans.
Op vrijdag 21 februari 2003 12:45 schreef ElCondor het volgende:
Als jullie dit interesseert: Kijk ook Enemy at the Gates (voor velen al wel bekend, neem ik aan)
Ik heb 'm natuurlijk wel op video, want er zitten ook wel een paar indrukwekkende scenes in. .
Je hoort altijd van alles over dday enz. Maar ik heb eigenlijk nog nooit gezien hoe het in stalingrad is gegaan.
Enemy at the gates is trouwens echt een kutfilm, het had zo'n mooie kunnen worden.
Vooral omdat het in kleur was grotendeels.
Dat maakte het niet zo ver weg.
En omdat ze de Duitse kant ook lieten zien en dat Jan Soldaat ook niet wist van de genocide door de SS achter het front.
Zijn er geen goede DVDs over WOII?
quote:Film of Docu?
Op vrijdag 21 februari 2003 19:56 schreef X-Ray het volgende:
Zijn er geen goede DVDs over WOII?
quote:Docu
Op vrijdag 21 februari 2003 19:57 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Film of Docu?
En dan mag het best wat kosten en een 10 box zijn of zo! .
Wel leuke hebbedingetjes voor de verzamelaar.
Wat betreft het commentaar op EatG,
Tsja, het is en blijft een film. Daar zit natuurlijk altijd een kern van dramatiek in. Dat is nu juist wat het een film maakt. Anders hadden ze net zo goed een docu kunnen maken :p Maar ik vind dat er zeker mooie beelden inzitten, er zit zeker een bepaalde spanning in de film tussen Zaitsev en die duitser (ben ff zijn naam kwijt )
Verder vind ik de omgeving en de situatie zeer mooi in beeld gebracht. Ik geloof iedereen direct dat het in werkelijkheid allemaal veel erger moet zijn geweest, maar je krijgt er in iedergeval een idee van hoe het geweest moet zijn.
Verder kan Rachel Weisz, na the Mummy (deel 1 dan wel te verstaan) niet meer kapot bij mij. Zis Liev
Ik vind het zeker geen slechte film. Dramatisch? Zeker, maar niet slecht
en qua dvd docu's heeft de free record shop best veel over WO2
10 euro per stuk ofzo, is een serie van 10
quote:Doe dan deze maar... Geweldige docuserie! Is al een jaar of wat oud (goed te zien aan de kleding van de geïnterviewden...) maar heeft niks aan kracht ingeboet. Wat het extra interessant maakt is dat de geïnterviewden nog niet van die ontstellend oude bokken zijn zoals in de recente Discovery docu's.
Op vrijdag 21 februari 2003 19:59 schreef X-Ray het volgende:[..]
Docu
.
En dan mag het best wat kosten en een 10 box zijn of zo!
.
Ik geloof dat de beeb 'm onlangs nog maar 's een keer van de plank heeft gehaald.
http://www.playserver4.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=96277
Contains all 5 DVD volumes (on 10 discs) of the classic documentary series narrated by Laurence Olivier and charting the history of the Second World War. The discs come in a specially designed, collectors edition box.
Over 32 hours of digitally remastered footage. Packed with extras, including a hour-long 'Making Of' special presented by Jeremy Isaacs. No history enthusiast should miss the opportunity to own this remarkable visual document charting the impact of WW2 on the consciousness of the world.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |