abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216695712
https://www.telegraaf.nl/(...)massamigratie-europa

https://www.youtube.com/live/TOkaaX8SR-A?si=E3HFdsDv9lSPiB7G
vanaf 13:40

quote:
Donderpreek vicepresident VS om ’censuur en massamigratie’ Europa
22 min geledenin Buitenland

MÜNCHEN - De Amerikaanse vicepresident heeft een toespraak voor tal van Europese leiders aangegrepen voor een donderpreek tegen de „censuur” en „massamigratie” die zij zouden hebben ingevoerd.

Vance stelde vraagtekens bij het langgekoesterde bondgenootschap tussen de Verenigde Staten en Europa als zij het over kernwaarden als vrijheid van meningsuiting niet langer eens zijn.
quote:
De vicepresident schoot, een week voor de verkiezingen in Duitsland, de radicaal-rechtse AfD te hulp. Het uitsluiten van populistische partijen „is de zekerste manier om de democratie te vernietigen”, meent hij. „

Er is geen ruimte voor brandmuren” zoals de afspraak van Duitse middenpartijen om de AfD buiten iedere samenwerking en zeker uit de regering te houden.
Eerder sprak techmiljardair en nauw Trump-bondgenoot Elon Musk zich al ronduit voor de AfD uit.

’Gevaar van binnenuit’
Europa moet zich richten op het gevaar „van binnenuit”, hield Vance zijn publiek voor, en „massamigratie” is het dringendste probleem.

De Europese „open grenzen” hebben geleid tot terreuraanslagen als die van donderdag in München, stelde hij. „Hoe vaak moeten we dit nog aanzien voor er een nieuwe richting wordt ingeslagen?
pi_216695787
Dus Vance is kritisch op massa immigratie, terwijl Trump door middel van tarifs meer industrie naar de VS terug wil krijgen terwijl de werkloosheid in de VS behoorlijk laag is.

Wie gaat dat werk dan bij jullie doen JD?
pi_216696060
Het was tijdens het grote EU congres over de toekomst van Oekraïne, en daar heeft hij het helemaal niet over gehad. Het was vooral een lijstje van dreigementen, dat wij moesten doen wat de VS wilde. "Bek houden en doen wat wij zeggen, want omdat jullie dat niet doen heb je nu een migrantenprobleem!" Dat kwam het in het kort op neer.

De EU leiders waren met stomheid geslagen. Schulz had een gevat weerwoord en Zelenskyy kreeg een grote, staande ovatie. Dus hij heeft de plank wat dat betreft volledig misgeslagen, het heeft die EU regeringsleiders flink gemotiveerd om de VS er uit te schoppen en zelf de teugels in handen te nemen. Alleen het EU leger kreeg nog maar een matige bijval. Daar moeten ze nog even over beraadslagen.

Maar Vance drukte wel op de juiste knop, want een groot deel van de bevolking was het er helemaal mee eens. De groep die niet verder kijkt dan dat migranten de schuld van alle problemen zijn.
pi_216696130
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Dus Vance is kritisch op massa immigratie, terwijl Trump door middel van tarifs meer industrie naar de VS terug wil krijgen terwijl de werkloosheid in de VS behoorlijk laag is.

Ja, ze zijn de Amerikaanse economie vakkundig om zeep aan het helpen.

Om te beginnen begrijpt Trump helemaal niets van de handelsbalans. Dat de VS minder exporteert dan het importeert betekent gewoon dat ze veel voor weinig krijgen. Maar de "zakenman" Trump ziet dat anders. Die torenhoge tarieven zijn een heel effectieve manier om de interne productie onbetaalbaar te maken. En dan hebben we het nog niet gehad over het grote gebrek aan goedkope werknemers door (in ieder geval officieel) alle illegalen er uit te trappen.

Het leven in het grootste deel van de VS is voor de Amerikaanse Jan Modaal al niet meer te betalen en Trump gaat op vrij korte termijn de prijzen nog eens verdubbelen ...
pi_216697603
Het is vrij zorgelijk dat de huidige regering in de VS zich openlijk bemoeit met de verkiezingen in Europese landen om populistische partijen te steunen en het conflict met Oekraïne grotendeels negeert. Verder was het een openlijke waarschuwing aan de EU om van BigTech af te blijven met regulering. De vraag is of dit genoeg waarschuwing is om eindelijk eens werk te maken van een gezamenlijk buitenlands beleid.
pi_216697617
twitter
pi_216697689
Makkelijk kritiek te hebben op immigratie maar je hoort zelden een goede oplossing.

De immigratieprocedures zijn al best streng.

En je hebt natuurlijk nog iets als mensenrechten.

Dus je hebt er maar mee te dealen.

Wat de EU mijn inziens wel meer en beter moet doen zijn de landen die niet meewerken aan terugkeer onder druk zetten.
  zondag 16 februari 2025 @ 01:45:35 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216697739
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, ze zijn de Amerikaanse economie vakkundig om zeep aan het helpen.

Om te beginnen begrijpt Trump helemaal niets van de handelsbalans. Dat de VS minder exporteert dan het importeert betekent gewoon dat ze veel voor weinig krijgen. Maar de "zakenman" Trump ziet dat anders. Die torenhoge tarieven zijn een heel effectieve manier om de interne productie onbetaalbaar te maken. En dan hebben we het nog niet gehad over het grote gebrek aan goedkope werknemers door (in ieder geval officieel) alle illegalen er uit te trappen.

Het leven in het grootste deel van de VS is voor de Amerikaanse Jan Modaal al niet meer te betalen en Trump gaat op vrij korte termijn de prijzen nog eens verdubbelen ...
Want het is wenselijk dat illegalen als "goedkope werknemersslaven" worden ingezet?
  zondag 16 februari 2025 @ 01:47:49 #9
396550 Richestorags
pi_216697741
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 01:29 schreef Joppiez het volgende:
Makkelijk kritiek te hebben op immigratie maar je hoort zelden een goede oplossing.

De immigratieprocedures zijn al best streng.

En je hebt natuurlijk nog iets als mensenrechten.

Dus je hebt er maar mee te dealen.

Wat de EU mijn inziens wel meer en beter moet doen zijn de landen die niet meewerken aan terugkeer onder druk zetten.
Je hebt er maar mee te dealen. Wat een defaitistische, tekenend voor het huidige Europa houding.

De Poolse cavelarie die ons aan de poorten van Wenen kwam redden draait zich om in zijn graf.
pi_216698916
twitter
pi_216698939
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:05 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Vance herkent free speech nog niet eens als free speech hem keihard in zn kont neukt
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 16 februari 2025 @ 09:26:04 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216699113
Vance mag zijn hypocriete bakkes verder houden
NWS / Wetenschap onder druk in de VS
pi_216699235
Hij raakt een gevoelige snaar merk ik..
  zondag 16 februari 2025 @ 09:36:54 #14
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_216699290
De massaimigratie heeft ons enorm fragiel gemaakt en zet het voortbestaan van onze beschaving onder druk. Je zou bijna denken dat Merkel een Hydra agent was, als je ziet wat haar "Wir schaffen das" voor gevolgen heeft gehad: tientallen doden door islamitische aanslagen, samenlevingen die barsten onder de spanning en de mogelijkheid dat de Nazis weer aan de macht komen in de Duitsland.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_216699428
twitter
  zondag 16 februari 2025 @ 09:57:09 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216699511
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:37 schreef KaheemSaid het volgende:

1 ding is zeker: die stekende Syriers van afgelopen weken waarschijnlijk niet, Al had die laatste een baan als beveiliger. Dat maakt het alleen maar meer beangstigend: hij leek goed geïntegreerd, werk, populair met z'n hobby op instagram. En dan op een dag snappen en uit steken gaan. Vance heeft deels een punt, omdat nu blijkt dat een bepaalde groep oververtegenwoordigd lijkt bij eerwraak en aanslagen. Jammer, want dat verpest het voor de hele groep, waar echt wel normale welwillende mensen bij zitten.

Migranten in de VS zie je denk ik minder zulk soort aanslagen plegen? Ws omdat zuid Amerika niet te vergelijken is met de puinhopen in Syrië en Afghanistan. Wat dat betreft doen die Amerikanen dat slim: van verre een beetje de boel bepalen, en Europe met de bende laten zitten.

De VS wordt een zooitje. Maar daar komen die Trumpfans vanzelf achter.
Wel apart. Want dezelfde illegalen die ze nu weg willen hebben vonden ze prima toen ze ze voor de Home Depot konden ophalen als day laborer om de toko te verbouwen. Of om in de hitte met een bladblazer de straat op te sturen.
Dat gaan Amerikanen idd nooit meer zelf doen.

[ Bericht 16% gewijzigd door matthijst op 16-02-2025 10:04:32 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 16 februari 2025 @ 10:05:34 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216699602
quote:
LOL, deze man is gek. Eerst spelen ze verdeel en heers in die landen en gooien ze die landen in puin, als de mensen vervolgens (terecht) een veilig heenkomen zoeken gaat ie tof doen. :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 16 februari 2025 @ 10:07:33 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216699625
Preek niet gezien en ik zit ook niet echt in de linkse of rechtse echochambers. Wat is nou eigenlijk het probleem van US met Europa (ineens)? NAVO budget snap ik, maar waarom ineens zo'n grote bek over Europese aangelegenheden?
Resistance is futile.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 februari 2025 @ 10:09:06 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216699636
quote:
5s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:07 schreef Seven. het volgende:
Preek niet gezien en ik zit ook niet echt in de linkse of rechtse echochambers. Wat is nou eigenlijk het probleem van US met Europa (ineens)? NAVO budget snap ik, maar waarom ineens zo'n grote bek over Europese aangelegenheden?
Macht. Verkiezingen beïnvloeden om welwillende leiders aan het roer te krijgen in GB en Duitsland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216699670
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:05 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Ah de censuurschwalbe :P

Niemand zegt dat Vance het juridisch niet mag zeggen, alleen dat het achterlijk en ongepast is. Het is onacceptabel wanneer je een fatsoenlijke onderlinge relatie wilt en heeft dus consequenties.

Schoof mag ook zeggen dat Trump totaal achterlijk is , het heeft alleen wel gevolgen voor de relatie.
pi_216699698
Vance heeft deels gelijk en het onderschijft het t alleen maar dat bepaalde lieden echt wel op hun teentjes getrapt lijken te zijn.

En met rutte ben ik het ook zeldzaam eens. Europa moet anders reageren ipv dat jankertje spelen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216699710
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 01:15 schreef Havermout2 het volgende:
Het is vrij zorgelijk dat de huidige regering in de VS zich openlijk bemoeit met de verkiezingen in Europese landen om populistische partijen te steunen en het conflict met Oekraïne grotendeels negeert. Verder was het een openlijke waarschuwing aan de EU om van BigTech af te blijven met regulering. De vraag is of dit genoeg waarschuwing is om eindelijk eens werk te maken van een gezamenlijk buitenlands beleid.
Ze bemoeien zich niet openlijk. Vance gaf gewoon cultuurkritiek. Wat maakt dat uit?
pi_216699737
Ik begrijp de ophef echt niet. Vance, Trump willen overduidelijk graag dat (West) Europa een rechtse koers opgaat. Vance gaf nu in Munshen cultuurkritiek. Waarom is dat erg? het doet toch niets met onze verkiezingen?
pi_216699752
quote:
Omdat zij van mening zijn dat samenwerking beter gaat als (West) Europa ook rechts afgaat.
pi_216699808
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:17 schreef theunderdog het volgende:
Ik begrijp de ophef echt niet. Vance, Trump willen overduidelijk graag dat (West) Europa een rechtse koers opgaat. Vance gaf nu in Munshen cultuurkritiek. Waarom is dat erg? het doet toch niets met onze verkiezingen?
In andere woorden, ze willen graag een zwak Europa door openlijk een extreem rechtse (Nazi) partij te steunen en Europa op 't wereldtoneel af te zwakken.

Dan komt nog bij dat Vance die meeting gebruikt, dat iets anders als doel heeft, om zijn eigen ideologie te promoten.
pi_216699835
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
In andere woorden, ze willen graag een zwak Europa door openlijk een extreem rechtse (Nazi) partij te steunen en Europa op 't wereldtoneel af te zwakken.

Dan komt nog bij dat Vance die meeting gebruikt, dat iets anders als doel heeft, om zijn eigen ideologie te promoten.
Nee. Dit is enkel zo omdat jij geen sympathie hebt voor (radicaal) rechts. Het is allemaal perceptie.

Begrijp mij niet verkeerd: ik hoop er ook niet op. Maar het zorgt niet perse voor een zwak Europa. Integendeel.
pi_216699840
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:12 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ah de censuurschwalbe :P

Niemand zegt dat Vance het juridisch niet mag zeggen, alleen dat het achterlijk en ongepast is. Het is onacceptabel wanneer je een fatsoenlijke onderlinge relatie wilt en heeft dus consequenties.

Schoof mag ook zeggen dat Trump totaal achterlijk is , het heeft alleen wel gevolgen voor de relatie.
Niemand weet wie Schoof is.
pi_216699856
quote:
Alleen ging de conferentie in München niet over cultuur maar over samenwerking op veiligheid, derhalve is dit een zeer ongepaste speech voor de gelegenheid en brengt hij zijn toehoorders in verlegenheid. Je weer namelijk dat die ernaar gevraagd gaan worden en geeft geen andere mogelijkheid dan dit op het spits te drijven.

Dit is hetzelfde als dat Schoof op een conferentie met Trump in het openbaar waar hij bij zit zijn beleid gaan afkraken. Dat kan en mag maar maar samenwerking erg lastig.

Dat krijg je een samenwerking zoals we die nu in onze coalitie zien, leuk voor het vermaak maar het werkt niet.
  zondag 16 februari 2025 @ 10:28:02 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216699858
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 01:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hebt er maar mee te dealen. Wat een defaitistische, tekenend voor het huidige Europa houding.

De Poolse cavelarie die ons aan de poorten van Wenen kwam redden draait zich om in zijn graf.
Volgens sommige mensen is deze miljardenindustrie een natuurfenomeen. Dat moet je dan gelaten accepteren.

Mijn stad Amsterdam is groot geworden dankzij immigratie. Maar al die mensen kregen niks voor niks en moesten keihard werken. Nu is het eerder het omgekeerde.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216699879
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:27 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Alleen ging de conferentie in München niet over cultuur maar over samenwerking op veiligheid, derhalve is dit een zeer ongepaste speech voor de gelegenheid en brengt hij zijn toehoorders in verlegenheid. Je weer namelijk dat die ernaar gevraagd gaan worden en geeft geen andere mogelijkheid dan dit op het spits te drijven.

Dit is hetzelfde als dat Schoof op een conferentie met Trump in het openbaar waar hij bij zit zijn beleid gaan afkraken. Dat kan en mag maar maar samenwerking erg lastig.

Dat krijg je een samenwerking zoals we die nu in onze coalitie zien, leuk voor het vermaak maar het werkt niet.
Ik zie dat oprecht niet zo. Sinds de woorden van Trump en nu die van Vance, zijn Europese leiders druk bezig meer tot elkaar te komen. Dat is toch exact zoals het moet? want uiteindelijk moet dat beter. Of het nu over Oekraïne gaat, of over andere zaken.

De banden met de VS blijven gewoon, alleen niet meer vanuit hulpeloosheid vanuit Europa.
pi_216700246
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 01:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oké, dus wat stel je voor?
Wat gaan al die extreem rechtse partijen doen om het op te lossen?

Je kunt mijn inziens niet zo veel meer dan wat er nu al gedaan wordt. Of je moet uit verschillende mensenrechtenverdragen stappen, de grondwet wijzigen enz en erna kun je misschien wat vernietingskampen bouwen en/of vluchtelingen beschieten zodra je ze op zee spot. Maar dat is ook nogal onwaarschijnlijk. Alhoewel, zeg nooit nooit.
pi_216700360
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En de enige manier om je economie draaiende te houden.
Per saldo kost immigratie alleen maar geld.
pi_216700438
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Je kunt mijn inziens niet zo veel meer dan wat er nu al gedaan wordt. Of je moet uit verschillende mensenrechtenverdragen stappen, de grondwet wijzigen enz en erna kun je misschien wat vernietingskampen bouwen en/of vluchtelingen beschieten zodra je ze op zee spot. Maar dat is ook nogal onwaarschijnlijk. Alhoewel, zeg nooit nooit.
Je zou natuurlijk kunnen stoppen met het verstrekken van paspoorten aan jan en alleman. Ik vind het sowieso een krankjorum idee dat je gehele volkeren hun land laat verliezen uit naam van 'rechtvaardigheid'. Gehele culturen dreigen momenteel hun grondgebied te verliezen allemaal en alleen maar omdat sommige mensen halsstarrig blijven vasthouden aan de minst rekkelijke interpretatie van verdragen gebaseerd op de wereld van direct na de tweede wereldoorlog. En dan gaan ze vervolgens ook nog eens doen alsof ze de redelijkheid zelve zijn.
pi_216700511
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:27 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Maar immigratie is een bedreiging voor Europese veiligheid. Dat tonen de ontwikkeling de laatste dagen ook weer op uiterst trieste en gruwelijke wijze aan. Daarnaast stelt Vance in zijn speech ook de vraag wat het nu precies is dat we willen verdedigen. Dat lijkt mij een terechte en pertinente vraag.
  zondag 16 februari 2025 @ 11:27:51 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216700711
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze bemoeien zich niet openlijk. Vance gaf gewoon cultuurkritiek. Wat maakt dat uit?
'Ze' bemoeien zich natuurlijk wel openlijk met uitspraken als 'alleen AfD kan Duitsland redden' en 'UK is a tyrannical police state'. Musk heeft wel wat meer vrijheid om zulke dingen te zeggen zonder onherstelbare deuken in de relaties te slaan.
Resistance is futile.
pi_216700993
Laat ik vooropstellen dar ik de VS altijd als een geweldige partner heb gezien. Ze hebben ons veel gebracht ondanks dat zij natuurlijk ook niet de braafste zijn

Maar de macht die er nu zit stelt mij helemaal niet gerust.
De toespraak van Vance lijkt wat mij betreft de situatie van voor ww2 toen de VS Hitler steunde. Maw hij gebruikt massa immigranten dat uiteraard wel een probleem is als opzet om extreem rechts voor te bereiden op een clash die wij dan hebben en de VS wacht het dan weer af om uiteindelijk in te springen. Waar hij het niet over heeft is wie in hoofdzaak die massa immigratie heeft veroorzaakt. Het is de VS die in het mo veel ellende heeft veroorzaakt. Maar daar zwijgt Vance maar over.

Enfin de hele situatie bevalt mij totaal niet.

Voor ww2 Ford
Nu Musk.
Laat dat even inzinken

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 16-02-2025 12:12:30 ]
pi_216701112
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Dit is enkel zo omdat jij geen sympathie hebt voor (radicaal) rechts. Het is allemaal perceptie.

Begrijp mij niet verkeerd: ik hoop er ook niet op. Maar het zorgt niet perse voor een zwak Europa. Integendeel.
Die extreem rechtse, nationalistische, populistische leiders kunnen niet samenwerken. Zij eisen alle macht. Kijk naar Geert Wilders, in zijn partij zonder andere leden die wat in te brengen hebben. Als die aan de macht komen, gaan ze meteen ruzie maken en oorlog voeren met hun buren. Dat overleeft de EU alleen als ze denken daar de baas van te kunnen worden, anders stappen ze er meteen uit.
pi_216701162
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zie dat oprecht niet zo. Sinds de woorden van Trump en nu die van Vance, zijn Europese leiders druk bezig meer tot elkaar te komen. Dat is toch exact zoals het moet? want uiteindelijk moet dat beter. Of het nu over Oekraïne gaat, of over andere zaken.

De banden met de VS blijven gewoon, alleen niet meer vanuit hulpeloosheid vanuit Europa.
Ja, Trump is heel gevaarlijk en samen staan ze sterk. Zowel tegen het Rode gevaar uit het oosten, als het Oranje gevaar uit het westen.

Maar dat zijn de gematigde politici.
  zondag 16 februari 2025 @ 12:24:22 #39
396550 Richestorags
pi_216701544
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Je post laat zien dat je het niet wil want je komt met totaal absurde voorstellen terwijl je in de realiteit gewoon heel wat dingen kunt doen:
-Opvang tijdelijk maken en geen paspoorten verstrekken
-Illegaliteit strafbaar maken
-Geen huizen en uitkeringen verstrekken
-Strengere integratieregels
-One strike you're out
-Mensensmokkelaars (dat zijn ook NGO's) strafbaar stellen
-Meer patrouille en boten gaan terugslepen
-Landen harder aanpakken die geen onderdanen willen terugnemen
  zondag 16 februari 2025 @ 12:30:20 #40
396550 Richestorags
pi_216701636
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
'Ze' bemoeien zich natuurlijk wel openlijk met uitspraken als 'alleen AfD kan Duitsland redden' en 'UK is a tyrannical police state'. Musk heeft wel wat meer vrijheid om zulke dingen te zeggen zonder onherstelbare deuken in de relaties te slaan.
Hier was het natuurlijk allemaal hosanna en lovende woorden toen Trump de verkiezingen won en in het voortraject.

Het lijkt wel alsof niemand hier ervan houdt om met de neus op de feiten te worden gedrukt.
  zondag 16 februari 2025 @ 12:33:30 #41
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216701683
quote:
Trump wilt een oorlogje starten en de EU is daar te woke voor om niet in mee te gaan of tegenstand te bieden.

Maar goed de NAVO bijdrage moet dan ook naar 5% van het staatsbudget per land. Volgens Trump en deels door Rutte. Dat is meer dan een verdubbeling van de 2% nu. En miljarden naar de oorlogsindustrie.
  zondag 16 februari 2025 @ 12:36:11 #42
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216701716
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:46 schreef Cherni het volgende:
Laat ik vooropstellen dar ik de VS altijd als een geweldige partner heb gezien. Ze hebben ons veel gebracht ondanks dat zij natuurlijk ook niet de braafste zijn

De toespraak van Vance lijkt wat mij betreft de situatie van voor ww2 toen de VS Hitler steunde. Maw hij gebruikt massa immigranten dat uiteraard wel een probleem is als opzet om extreem rechts voor te bereiden op een clash die wij dan hebben en de VS wacht het dan weer af om uiteindelijk in te springen. Waar hij het niet over heeft is wie in hoofdzaak die massa immigratie heeft veroorzaakt. Het is de VS die in het mo veel ellende heeft veroorzaakt. Maar daar zwijgt Vance maar over.

Voor ww2 Ford
Nu Musk.
Laat dat even inzinken
Zou zomaar eens het einde van de beschaving kunnen zijn. Kernbommen genoeg.
  zondag 16 februari 2025 @ 12:36:16 #43
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216701717
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 01:19 schreef Peppert het volgende:
[ x ]
Ja, tijdens het terreurbewind van dronebama.

Welke oorlogen heeft Trump gestart in zijn eerste termijn?
pi_216701739
quote:
Het heeft niet zoveel met rechts te maken, maar met rationeel beleid. Een sterke defensie en de migratie afremmen zou elk weldenkend mens moeten willen. En waarom sommigen zich drukmaken over de speech van Vance?

Kijk vooral welke mensen zich hier druk over maken, dat zijn voornamelijk mensen uit de progressieve en linkse hoek. Die hebben natuurlijk een totaal ander beeld van Europa als een Vance. Daar wordt Europa gezien als een bastion van diversiteit, waar Brussel steeds meer macht hebben en de natiestaat steeds minder.

Migratie ziet men dan ook niet als een probleem maar juist als een kracht. En vrede bereiken denkt men vooral via diplomatie te kunnen bewerkstelligen, behalve dan als het op Oekraïne aan komt want daar wil men wél ineens tot in het einde der tijden wil doorvechten in een oorlog die al 2 jaar op een stalemate is uitgelopen.

De speech van Vance is binnen bepaalde kringen dan ook als een bom ingeslagen, omdat er een spiegel werd voorgehouden en dit zijn juist veel mensen die nooit aan zelfreflectie doen, maar liever met de vinger wijzen.
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 10:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Een extreemrechtse nazipartij?
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:46 schreef Cherni het volgende:

Voor ww2 Ford
Nu Musk.
Laat dat even inzinken
Nee, mocht je het gemist hebben: de dag voor de toespraak van Vance was er in München een aanslag gepleegd door een Islamtische migrant, de zoveelste in een lange rij van aanslagen. Dáárom werd dit probleem benoemd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216701785
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je post laat zien dat je het niet wil want je komt met totaal absurde voorstellen terwijl je in de realiteit gewoon heel wat dingen kunt doen:
-Opvang tijdelijk maken en geen paspoorten verstrekken
-Illegaliteit strafbaar maken
-Geen huizen en uitkeringen verstrekken
-Strengere integratieregels
-One strike you're out
-Mensensmokkelaars (dat zijn ook NGO's) strafbaar stellen
-Meer patrouille en boten gaan terugslepen
-Landen harder aanpakken die geen onderdanen willen terugnemen
Hopelijk leest minister Faber mee. ;)
  zondag 16 februari 2025 @ 12:41:21 #46
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216701790
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
Heeft Musk NGOs actief in Europa die actief de politiek proberen te beinvloeden, of deelt hij enkel een mening op zijn social media platform?

Dat ze één enkele mening al zo ontzettend gevaarlijk achten toont aan wat voor ondemocratisch fascistisch instituut de EU is.
pi_216701863
Makkelijk lullen als wij de gevolgen van hun oorlogen op ons bord krijgen.
  zondag 16 februari 2025 @ 12:46:14 #48
21467 franske19
Hit the deck!
pi_216701875
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 01:19 schreef Peppert het volgende:
[ x ]
Meeste van die conflicten heeft Europa gewoon gesteund. Al die lui binnenlaten is gewoon een keuze overigens.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  zondag 16 februari 2025 @ 12:48:12 #49
396550 Richestorags
pi_216701902
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:45 schreef Chadi het volgende:
Makkelijk lullen als wij de gevolgen van hun oorlogen op ons bord krijgen.
Welke oorlogen?

Daarnaast doe je weer alsof het ons allemaal overkomt. Het is werkelijk waar om te huilen dat Europa nog steeds geen robuust framework heeft liggen als het om immigratie gaat.
pi_216701947
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 12:36 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ja, tijdens het terreurbewind van dronebama.

Welke oorlogen heeft Trump gestart in zijn eerste termijn?
Bijna een burgeroorlog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')