abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216689911
Afgelopen donderdag kreeg Anderlecht geen penalty, ondanks een redelijk duidelijke handsituatie.

Dit zette me aan het denken: wat als we hands voortaan bestraffen met een indirecte vrije trap, vergelijkbaar met een terugspeelbal? Terugspeelballen komen tegenwoordig zelden voor. Indirecte vrije trappen binnen de zestien zijn soms een komisch spektakel.

Hands blijft vaak lastig te beoordelen. Waarom zouden we dan niet alleen een penalty geven als een speler de bal letterlijk uit het doel slaat? Op die manier vermijden we discutabele strafschoppen en behouden we de essentie van de regel: opzettelijk ingrijpen moet bestraft worden, maar twijfelgevallen worden minder bepalend voor het wedstrijdverloop.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_216690693
Ik heb jouw briljante idee voorgelegd aan de UEFA en de FIFA, maar gek genoeg vinden ze het geen goed idee. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216729509
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
Afgelopen donderdag kreeg Anderlecht geen penalty, ondanks een redelijk duidelijke handsituatie.

Dit zette me aan het denken: wat als we hands voortaan bestraffen met een indirecte vrije trap, vergelijkbaar met een terugspeelbal? Terugspeelballen komen tegenwoordig zelden voor. Indirecte vrije trappen binnen de zestien zijn soms een komisch spektakel.

Hands blijft vaak lastig te beoordelen. Waarom zouden we dan niet alleen een penalty geven als een speler de bal letterlijk uit het doel slaat? Op die manier vermijden we discutabele strafschoppen en behouden we de essentie van de regel: opzettelijk ingrijpen moet bestraft worden, maar twijfelgevallen worden minder bepalend voor het wedstrijdverloop.
Maar dan krijg je hockeytaferelen dat mensen op handen gaan mikken en anderzijds is het dan veel opportuner om een bal met je hand tegen te houden als verdediger.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 11:22:42 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216730237
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:55 schreef capuchon_jongen het volgende:

Goed idee, nemen we mee naar achteren.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Trouwste user 2022 maandag 10 maart 2025 @ 12:31:20 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_216996816
Bas Nijhuis wilde overduidelijk geen strafschop geven aan Ajax in de wedstrijd tegen PEC Zwolle, zo viel Willem van Hanegem op. Dit heeft volgens het Feyenoord-icoon niets te maken met het feit dat het de Amsterdammers betreft, maar dat er zo veel gedoe is rondom de handsregel. De bal ging uiteindelijk wel op de stip, waarna Kenneth Taylor voor de enige treffer in de wedstrijd tekende.

Ajax wist zondagmiddag bij PEC Zwolle de tiende competitiewedstrijd op rij te winnen. Een rake strafschop van Taylor na hands van Anselmo MacNulty zorgde voor de enige treffer van de wedstrijd. Nijhuis legde de bal in eerste instantie niet op de stip, maar na ingrijpen van VAR Alex Bos kende hij met overduidelijk veel tegenzin toch een penalty toe.

“Ook mij viel het op dat Bas Nijhuis met tegenzin Ajax een penalty gaf in Zwolle”, begint Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Nee, dat heeft niets met Ajax te maken, maar met dat gehannes met die handsregel.” Volgens de voormalig voetballer had MacNulty namelijk ‘helemaal niet de intentie’ de bal met de hand tegen te houden. “En de mensen die zeggen dat je dan maar met je handen op je rug een schot moet blokken, hebben nooit gevoetbald. Als er iets onnatuurlijk is, is het een hard schot met de handen op de rug tegemoet treden.”

https://www.msn.com/nl-nl(...)9e9dd0d26743c3&ei=18

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216998809
Hands is helaas voor discussie vatbaar.

Er is namelijk een verschil in de categorie Suarez tegen Ghana of Klaassen tegen Union en een aangeschoten bal van een meter (Robben tegen Australië leverde een belachelijke penalty op) en alles wat er tussenin zit.

Zo'n boksbal van Suarez, die wil je toch niet bestraffen met een indirecte vrije trap? Dat is gewoon zuiver rood en een pingel.
  maandag 10 maart 2025 @ 15:57:32 #7
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216998846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maar dan krijg je hockeytaferelen dat mensen op handen gaan mikken
Dat gebeurt al. Zolang de verdediger zijn handen niet langs zijn zij heeft. Alleen verdedigen is best lastig als je stijf moet staan en je handen gestrekt.
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 22:23:30 #8
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217003531
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:54 schreef Saekerhett het volgende:
Hands is helaas voor discussie vatbaar.

Er is namelijk een verschil in de categorie Suarez tegen Ghana of Klaassen tegen Union en een aangeschoten bal van een meter (Robben tegen Australië leverde een belachelijke penalty op) en alles wat er tussenin zit.

Zo'n boksbal van Suarez, die wil je toch niet bestraffen met een indirecte vrije trap? Dat is gewoon zuiver rood en een pingel.
Klopt. Heel duidelijke en bewuste handsbal bestraffen met rood en penalty. Zware twijfelgevallen beslissen met indirecte vrije trap

Wat is twijfel: aanvaller trapt bal op verdediger waardoor per ongeluk met hand wordt geraakt.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  maandag 10 maart 2025 @ 23:43:02 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217004000
Bal richting goal en niet arm niet langs het lichaam -> penalty.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 16:09:14 #10
453928 PSVCL
FK Rigas FS
pi_217008793
Ajax tenue, altijd hands en penal.
Geen ajax tenue ,twijfel geval / speler zoekt arm express op (zie baka thuis tegen az)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')