Vanochtend was het weer een klein drama: te laat vertrokken en geen rekening gehouden met de bevroren autoruiten. Altijd weer dat gedoe in de winter!
Er zijn natuurlijk verschillende manieren om je voorruit snel en effectief te ontdooien. Maar hoe pak jij het aan? Zelfs als je auto ’s nachts in een garage staat, kun je ermee te maken krijgen wanneer je ergens parkeert en later op de avond of in de vroege ochtend vertrekt.
Hier zijn een aantal methodes om je autoruiten te ontdooien:
1. Krabben met een ijskrabber – De klassieke manier, maar wel tijdrovend en soms frustrerend als het ijs dik is.
Voorverwarmen met een standkachel – Luxe optie! Als je een standkachel of voorverwarming hebt, hoef je amper moeite te doen.
2 Ruitenontdooier spray – Werkt snel en voorkomt opnieuw bevriezen, maar je moet er wel altijd een flesje van bij je hebben.
3.Water over de ruit gieten – Gebruik lauw water, geen heet water (anders kans op barsten).
4.Water in een plastic zakje – Vul een plastic zakje met warm water en wrijf het over de ruit. Dit werkt verrassend goed en voorkomt plassen water op de grond.
5. Een speciale ontdooideken gebruiken – Leg de avond ervoor een anti-vriesdeken op je ruit en je hebt de volgende ochtend geen ijs.
6. De airco en verwarming slim gebruiken – Zet eerst de airco aan om vocht uit de auto te trekken, en daarna de verwarming op de ruitstand.
Wat is jouw favoriete methode? Of heb je nog een andere slimme tip?
POLL
Ik ben trouwens opzoek naar een goede, brede ijskrabber
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo