abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8616439
Hallo,

Op mijn werk heb ik iets in de strekking van het volgende meegemaakt:

Er is 250 euro gestolen uit de kas. Dit werd gezegd in een kamer waarin al het personeel zat (door de directie). Vervolgens valt er een gespannen stilte.

Ik had het id dat iedereen naar me keek (terwijl dit misschien in het niet zo was). Ik werd rood en zenuwachtig en wist niet waar ik kijken moest.

Uiteraard zagen alle anderen dat. Nu denkt iedereen stilletjes dat ik degene ben die het gestolen heeft, terwijl dit in het geheel niet waar is.
Het probleem is dat ik niet tegen zulke gespannen stiltes kan, en daar altijd zenuwachtig van wordt. Daarmee heb ik mezelf dus onterecht verdacht gemaakt.

Uiteraard kunnen ze niet bewijzen, en zeggen ze ook niet dat ik het gedaan hebt. Maar ze denken wel dat ik de dader ben. .

Ik vind dit echt heel verschrikkelijk. Mijn collega's denken nu dat ik dat gedaan heb, en niet meer te vertrouwen ben. Dat vind ik echt vreselijk.

Het probleem is dat ik het werk zelf echt met heel veel plezier doe, en in mijn werk (denk ik) wel veel zelfvertrouwen uitstraal. Daar kan ik echt enthousiast over vertellen. Daarin heb ik echt weer geen last van mijn onzekerheid.

Nu heb ik twee vragen:
- hoe zou je dit oplossen, als je in deze situatie zou zijn? Wat kan ik het beste doen?
- hoe kan je zorgen dat je niet onzeker wordt, in zulke gespannen situaties? Hoe kom je van die onzekerheid af?

Alvast bedankt. Ik voel me echt verschrikkelijk naar. Elke tip of ondersteuning is welkom

pi_8616467
quote:
Nu denkt iedereen stilletjes dat ik degene ben die het gestolen heeft, terwijl dit in het geheel niet waar is.
Denkt iedereen dat nu ook, of dènk je dat iedereen dat nu denkt?

Je hebt het toch niet gestolen?
Dan is het toch klaar?

[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 20-02-2003 21:26]

pi_8616473
Zit je nu voor anderen te denken of heb je van iemand gehoord dat ze jou verdenken?
yankee charlie dinges
pi_8616480
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:23 schreef qwerty-en het volgende:
Ik heb heel even een vraag: hoe lang werk je daar?
pi_8616491
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:26 schreef Rulin het volgende:
OK heel even is nu voorbij. Volgende vraag aub
yankee charlie dinges
pi_8616496
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:26 schreef Rulin het volgende:

[..]

Ik heb er eerst stage gelopen, ik werk er nu een paar maanden (als parttimer)
pi_8616534
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:27 schreef Keessie het volgende:

[..]

Ik heb er eerst stage gelopen, ik werk er nu een paar maanden (als parttimer)

Oei, meerdere persoonlijkheden ook nog?

Skeit man, je hebt het toch niet gedaan?
Niet druk maken is makkelijk gezegd, maar je moet je niet gaan voelen alsof je het gedaan hebt omdat jij denkt dat iedereen denkt dat je het gedaan hebt. Dat schiet niks op.

pi_8616536
ga naar de directie toe....
zeg wat er gebeurde toen ze t vertelde en dat jij het idee hebt dat iedereen jou verdenkt maar dat dat dus komt omdat je niet tegen zulke situaties kan....
ik denk dat je jezelf dan een stuk minder verdacht maakt en zeker bij de directie!
pi_8616556
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:29 schreef Ilsjuhh het volgende:
zeg wat er gebeurde toen ze t vertelde en dat jij het idee hebt dat iedereen jou verdenkt maar dat dat dus komt omdat je niet tegen zulke situaties kan....
ik denk dat je jezelf dan een stuk minder verdacht maakt en zeker bij de directie!
Iemand die dat geld echt gejat heeft zou dat natuurlijk nooit durven, slim!
pi_8616564
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:30 schreef Conflict het volgende:

[..]

Iemand die dat geld echt gejat heeft zou dat natuurlijk nooit durven, slim!

daarom
pi_8616580
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:30 schreef Ilsjuhh het volgende:

[..]

daarom

Thanx, dat zal ik doen. Maar ik ben bang dat mijn verhaal erg zwak zal klinken
  donderdag 20 februari 2003 @ 21:31:41 #12
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_8616588
Zoals anderen al duidelijk hebben gemaakt, denk ik dat je op moet passen niet allerlei gedachten aan anderen toe te kennen; weet jij veel hoe je collega's denken.

Als je al een tijdje deze baan hebt, zullen je collega's je wel een beetje kennen, en dus wel weten dat je in dit soort situaties onzeker bent en op deze manier reageert.

Wat misschien helpt, is om naar de directie / je manager te stappen (niet al te opzichtig), en te vertellen waarom je zo reageerde, en dat je niet zo blij bent dat er op deze manier wantrouwen wordt gezaaid. Misschien dat er dan wat meer duidelijkheid ontstaat.

Succes iig.

[edit]

quote:
hmpf.... heb ik dus 10 minuten naar dat invoersscherm zitten staren om te bedenken wat ik zou doen, is iemand me al voor.... Ach ja, GMTA denken we dan maar

[/edit]

Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_8616642
Als ze op basis hiervan jou meteen verdenken dan trekken ze wel heel erg snel conclusies. Ik zou er denk ik ook met de directie over praten. Gewoon dat je je niet gemakkelijk voelt in situaties als deze.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_8616703
Oke..kijk het is een lastige situatie, maar dit zal niet het eerste moment zijn geweest, dat je je ongemakkelijk of onzeker voelde tijdens het werk?
Dat moeten ze vast wel hebben gezien

Anyway, wat ik zou proberen is juist gewoon de mensen die jou daarvan verdenken eens aanspreken..en kijk goed hoe ze reageren.. Kijk een leugenaar is lastig te vinden, maar het is wel degelijk mogelijk. Analyseer reacties en wellicht kom je dan wat meer te weten van de zaak. Dat zal je een stuk zekerder maken. Als dat niet lukt, is er nog niks mis want collegas zullen ook juist schrikken en opkijken van je offensieve benadering..

donderdag 20 februari 2003 @ 21:38:21 #15
46086 vector200
Kan het ook niet helpen...
pi_8616727
Tja.......wij hadden vandaag ook z'n gevalletje... gelukkig iets minder geld ¤ 65,-- en nog enkele keren meer zo'n bedrag. En het leuke is...ik (schijn ) ook tot de directie te behoren.. En hoe leggen wij dat uit aan onze bazen??? Zulke gevallen zijn dus echt niet leuk....daar gaat zoooooooo ontzettend veel tijd in zitten, dat is gewoon niet leuk...

Maar goed, als ik jou was zou ik naar je chef stappen en jouw geval uitleggen. Een beetje chef begrijpt dat wel. Ik heb zo'n reactie ook altijd... Meestal omdat ik me dan op zit te vreten van nijd...maarrr blijven lachen he

Engelen kun je niet kopen, maar wel tegenkomen
Neem mijn uitspraken niet met een korreltje zout, maar met een fust bier...
pi_8616779
Ik zou ook even met de chef gaan praten, gewoon de situatie uitleggen.
  donderdag 20 februari 2003 @ 21:47:17 #17
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_8616929
Heb zoiets ook een keer gejat.. Toen was er 50 euro uit een portemonnee van een collega gejat.. Ik ben dan ook vaak zo dat ik niet weet hoe ik me dan moet gedragen, waar ik moet kijken enzo.. Maar werk daar gelukkig al zo lang dat iedereen wel weet dat ik zoiets niet zou doen, en die 50 euro echt niet zó hard nodig heb..

Dit is toch trouwens geen reden om een kloontje aan te maken? Kun je toch gewoon *normaal* posten...

pi_8626324
quote:
thats it!
No1 ever really dies
pi_8626477
Eh, je hebt dat geld toch niet gestolen? Het lijkt mij een sterk staaltje van denken voor andere mensen dat jij nu weet dat je collega's denken dat jij dat geld hebt gestolen. Vooral omdat ze niks in die richting hebben gezegd. Misschien moet je een nieuwe baan zoeken in de vermaaksindustrie, daar is vast wel emplooi voor gedachtenlezers.

Ik vraag me af hoeveel mensen überhaupt hebben gezien hoe jij reageerde; de meeste mensen letten helemaal niet zo goed op hun omgeving.

pi_8629358
Je bent een probleem aan het creëeren die er helemaal niet is. Jij hebt het geld niet gestolen, dus met die wetenschap doe je gewoon de dingen die je normaal ook zou doen en laat je de dingen na die je normaal ook niet zou doen, kortom: ga gewoon lekker werken, maak je niet druk en ga niet naar je baas, want dan blaas je het allemaal op.

Wat je ook niet moet vergeten: op het moment dat zoiets verteld wordt, voelt iedereen zich een beetje ongemakkelijk, jij was echt niet de enige. Dus ik geloof ook niet dat ze jou verdenken (of je moet daadwerkelijk een twijfelachtige reputatie binnen jullie werkkring hebben). Wat al eerder gezegd is: jij ben voor anderen aan het denken.

Moderator vrijdag 21 februari 2003 @ 14:38:11 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_8630390
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:47 schreef tummeke het volgende:
Heb zoiets ook een keer gejat.. Toen was er 50 euro uit een portemonnee van een collega gejat.. Ik ben dan ook vaak zo dat ik niet weet hoe ik me dan moet gedragen, waar ik moet kijken enzo.. Maar werk daar gelukkig al zo lang dat iedereen wel weet dat ik zoiets niet zou doen, en die 50 euro echt niet zó hard nodig heb..

Dit is toch trouwens geen reden om een kloontje aan te maken? Kun je toch gewoon *normaal* posten...

Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')