abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 februari 2025 @ 08:36:04 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_216675351
Ik heb een heerlijk mechanisch toetsenbord (Keychron 10 pro). Voor mij werkt het super, maar ik ram (sowieso) nogal hard op de toetsen, wat met een mechanisch toetsenbord natuurlijk nog luider klinkt. En mijn omgeving heeft aangegeven last te hebben van mijn toetsenbord. Een ander toetsenbord is voor mij geen optie, maar uiteraard wil ik wel graag ervoor zorgen dat een ander geen last heeft.

Er zijn tal van mogelijkheden, ik kwam al drie verschillende soorten schuim tegen die ik in mijn toetsenbord zou kunnen verwerken, er zijn ringetjes die ik erin kan proppen, ik kan de schakelaars luben. Maar eigenlijk ben ik vooral op zoek naar mensen die zoiets gedaan hebben en me kunnen vertellen wat het meest handige/effectief/makkelijkste is. Want er zijn zoveel opties en ik kan nergens een vergelijking vinden.

Conclusie: bomen, bos, wie heeft er tips?

Edit: deze is het.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 februari 2025 @ 08:52:16 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216675477
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:22:16 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_216675760
quote:
Nieuwe switches dus. Ze lijken inderdaad behoorlijk stil te zijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:28:47 #4
459912 FlippingCoin
pi_216675822
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Nieuwe switches dus. Ze lijken inderdaad behoorlijk stil te zijn!
Ja dat zou wel aardig kunnen uitmaken vermoed ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:34:35 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_216675921
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dat zou wel aardig kunnen uitmaken vermoed ik.
En zou er dan veel verschil zijn tussen de silent k10 bruine switch en die North Pole? Of is die North Pole echt het nieuwste van het nieuwste met die siloconen bumper eronder?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 februari 2025 @ 09:44:19 #6
459912 FlippingCoin
pi_216676050
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 09:34 schreef Troel het volgende:

[..]
En zou er dan veel verschil zijn tussen de silent k10 bruine switch en die North Pole? Of is die North Pole echt het nieuwste van het nieuwste met die siloconen bumper eronder?
Zou even een comparison zoeken op yt denk dat die wel bestaan
pi_216677384
We zijn Ik ben er toch ingetuind!

Op zoek naar het perfecte toetsenbord, vanalles geprobeerd en na een filmpje op het net, waarin mechanische toetsenborden worden aanbevolen, omdat die dit en dat hebben, waardoor die beter zouden zijn dan andere. Klonk logisch.
Een game changer zeggen ze; nou echt niet in mijn empirische wereld waar ik vorig jaar een aantal heb getest, omdat ik geen fijne kon vinden.

Het ultimum was wel een Razer, die je online kan programmeren, waardoor Razer wellicht alle toetsaanslagen kan registreren :)

Nou, ik heb het geweten met die mechanische, totdat ik bij de mediamarkt voor 25 pop een Qware tegenkwam dat een membraantoetsenbord is.
Wat een fijn ding is dat, mja TS wil alleen maar mechanische; ik vraag mij af waarom?
zelf ben ik tot de conclusie gekomen, dat een mechanische geldklopperij is; en dan kan je ook nog heel speciale caps kopen, kassa

Geen flauwekul die Qware, lichtjes kunnen aan of uit en sterker of zwakker en that's it.
  vrijdag 14 februari 2025 @ 14:54:31 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_216680136
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 11:34 schreef gepromoveerT het volgende:

Wat een fijn ding is dat, mja TS wil alleen maar mechanische; ik vraag mij af waarom?
zelf ben ik tot de conclusie gekomen, dat een mechanische geldklopperij is; en dan kan je ook nog heel speciale caps kopen, kassa

A) omdat ik gewone toetsenborden binnen no time verslijt
B) omdat het ergonomisch voor mij veel prettiger is
C) omdat ik het fijn vind om de input te krijgen

Ik ben overigens niet van de speciale caps enzo, dus daar verdienen ze bij mij geen geld aan. Maar na elke keer binnen een jaar een nieuwe toetsenbord kopen (terwijl dat echt geen lullig toetsenborden waren en ik er erg prettig op kon typen), koos ik voor mechanisch en sindsdien heb ik geen nieuw toetsenbord meer hoeven kopen (en we zijn inmiddels zo'n 2,5 jaar verder). Kortom: mechanisch blijkt voor mij goedkoper te zijn dan een gewoon toetsenbord.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216682395
Er is een diep rabbithole rond custom toetsenborden op youtube. Hipyo Tech heeft wel een geinig kanaal in dat genre.

Bekijk deze YouTube-video
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_216682500
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 14:54 schreef Troel het volgende:

[..]
A) omdat ik gewone toetsenborden binnen no time verslijt
B) omdat het ergonomisch voor mij veel prettiger is
C) omdat ik het fijn vind om de input te krijgen

Ik ben overigens niet van de speciale caps enzo, dus daar verdienen ze bij mij geen geld aan. Maar na elke keer binnen een jaar een nieuwe toetsenbord kopen (terwijl dat echt geen lullig toetsenborden waren en ik er erg prettig op kon typen), koos ik voor mechanisch en sindsdien heb ik geen nieuw toetsenbord meer hoeven kopen (en we zijn inmiddels zo'n 2,5 jaar verder). Kortom: mechanisch blijkt voor mij goedkoper te zijn dan een gewoon toetsenbord.
Okee, thanks.
Overigens kocht ik, vóór de verlichte toetsenborden, altijd de goedkoopste á ¤ 7,50 bij de turk om de hoek; die voldeden prima en gingen minstens langer dan een jaar mee; veel langer zelfs als ik het mij goed herinner.
Zo heeft iedereen zijn meug. :)
  zaterdag 15 februari 2025 @ 18:57:05 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_216690869
Ik heb een setje silent bruine k pro gefixt en nu is mijn toetsenbord een heel stuk stiller.
Voor thuis ga ik dus ook vervangen en mijn vriend wil ook die andere :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')