Ik denk dat het wel degelijk een fluit heeft uitgehaald. Niet voor de Palestijnen trouwens, maar de publieke opinie is er niet milder op geworden. Een deel van de stemmen op de PVV zijn denk ik ook een rechtstreeks gevolg van de krijsende hordes op straat.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:53 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is leuk voor ze.
Maar het gekrijs en gestampvoet heeft tot nu toe geen fluit uitgehaald.
Zijn er diplomatieke banden verbroken? Volgens mij niet. Zelfs de meeste universiteiten hebben dat niet gedaan met Israëlische uni's. Dus ze winnen de propagandaoorlog... maar ze hebben er helemaal niets aan. De haatfuikjes waar Slayage en Chadi deel van uitmaken blijven gevoed, maar dat gebeurde ook al vóór deze oorlog.
[..]
Wedden dat die bommen in de bussen ook een false flag waren?
Zoals eerder al werd gezegd, mensen in de haatfuiken zijn al verloren. Haat is een dwingeland die je niet snel loslaat, maar aan het einde van dit verhaal bestaat en floreert Israël nog en zijn hun tegenstanders verslagen, verdreven en wellicht heropgevoed. Ik maak me geen zorgen om Israël, maar wel om wat de gefrustreerde haatfuikers in Europa gaan doen als Israël eenmaal de overwinning heeft geclaimd. Zou een Slayage om zich heen gaan schieten in een bus of tram, bijvoorbeeld?
Het is natuurlijk lastig te vergelijken, maar denk dat dit nog wel een stuk traumatischer is, zelfs dan de tweede wereldoorlog. De Duitsers waren systematisch wreed, maar Hamas is sadistisch.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit was de norm voor Joden in Europa na de Holocaust. Velen, vooral die uit landen zoals Polen, Griekenland en Litouwen maar ook Nederland. waren hun complete familie kwijt van soms honderden mensen. Met 'geluk' was er nog ergens een nicht of een neef over. Daar moest men het dan mee doen.
Je haalt hiermee je eigen argument onderuit. Je zou je zionistische project dan toch ergens in Afrika moeten houden. De claim dat joden dan inheems zijn, vervalt met jouw uitleg. Voor de joden woonden daar andere volkeren.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Hmm.
Je lijkt niet echt te begrijpen hoe inheemsheid werkt. Arabische moslims kennen voor een groot gedeelte hun origine in het Arabisch Schiereiland. Waarom denk je dat een land als Saoedi-Arabië zo heet? Vanuit daar is men via moslimlegers aan grote veroveringen begonnen wat behoorlijk goed lukte doordat het in een periode was waarin zowel het Romeinse Rijk als het Byzantijnse Rijk in verval waren.
Het werkt echter niet zo dat als Arabische moslims een gebied veroveren, men hier meteen de inheemse bewoners zijn. Anders zouden we moeten concluderen dat Arabische moslims eigenlijk de inheemse bewoners zijn van Spanje, Portugal, Zuid-Frankrijk en Turkse moslims eigenlijk die van de Balkan en Griekenland.
[..]
Tja, zodra Israël iets terugdoet zijn het volgens veel Westerse media weer allemaal hartstikke onschuldige, lieve mensen die slechts een tweestatenoplossing willen en heeft Israël het gedaan. Het kan dus nogal wisselen.
Dat is waar, het omgekeerd evenredige is natuurlijk eveneens waar.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel degelijk een fluit heeft uitgehaald. Niet voor de Palestijnen trouwens, maar de publieke opinie is er niet milder op geworden. Een deel van de stemmen op de PVV zijn denk ik ook een rechtstreeks gevolg van de krijsende hordes op straat.
Hoe kan het van beide kanten komen als het beleid in dat gebied al sinds de verovering in 1967 zo is? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een lands buitenlandbeleid voor het ene gebied anders is als voor het andere gebied waar dezelfde agressieve racistische mensen wonen. Jij blijkbaar wel en dan hebben we toch weer iets gevonden waar wij van mening verschillen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat er zich om waar de oorlog zich afspeelt. En dat is niet in de Westelijke Jordaanoever.
Daar heb je ook schermutselingen, maar dat staat los van deze oorlog. De enige reden dat jij die Westelijke Jordaanoever erbij probeert te pakken is zodat je naar Israël kunt wijzen, maar de conflicten daar, komen van beide kanten.
Jij had het (jij begon ineens) over de tweestaten oplossing en dat de Palestijnen dit hebben afgewezen. Ik reageerde gewoon ontopic op dat meest recente aanbod waar jij het iver has, je noemde zelfs een jaartal.quote:[..]
Welk land heb je het over? De Palestijnen hebben nooit een eigen land gehad. Al die mogelijkheden die men daarvoor heeft gehad, heeft men zelf afgewezen. Nu hebben sommige, voornamelijk progressief linkse overheden in het Westen, wel een 'Palestijnse staat' erkend, maar dit is pure symboolpolitiek.
Er zijn eisen waar elke staat aan moet voldoen (zie de criteria opgesteld in het Verdrag van Montevideo) en daar voldoet een Palestijnse staat niet aan. Daarnaast is het ook onbegrijpelijk dat sommigen zo eager zijn om een staat toe te wijzen aan een losse verzameling van Arabische moslims, die moslimfundamentalisme, antisemitisme, terrorisme en martelaarschap tot de kernelementen van hun cultuur hebben gemaakt.
En wie is die 'hun'?quote:[..]
Dit kun je elke keer wel zeggen, maar je kakelt hun standpunten tot op bepaalde hoogte wel telkens na.
Mwah, het is natuurlijk ook lastig om leed te vergelijken. Moeten we eigenlijk ook niet doen, maar onderschat zeker niet het leed van de Tweede Wereldoorlog. Veel mensen wisten ook niet hoe het met hun familie was, als je een oorlog dan hebt overleefd en niemand is er meer, dan zie ik zeker gelijkenissen met de huidige situatie.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:01 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lastig te vergelijken, maar denk dat dit nog wel een stuk traumatischer is, zelfs dan de tweede wereldoorlog. De Duitsers waren systematisch wreed, maar Hamas is sadistisch.
Plus dat de joden na de tweede wereld oorlog naar Israël konden, en daar met een groep die allemaal hetzelfde hadden meegemaakt het land opbouwen.
Hier komt die man terug na een jaar in tunnels te hebben gezeten, hoop op samenkomst. Dan horen dat niemand het heeft overleefd van je gezin, en dan nog dit. Ik denk inderdaad dat de meeste mensen echt compleet zouden instorten. Hopelijk krijgt hij veel steun.
Sta je daar met je Hamas parade en een verkeerd lijk. Ben je gewoon hard genaaid door zo'n groepje doodseskaders. Die lijken heb je ook niet gratis gekregen als Hamas zijnde. Kan je weer je hand ophouden omdat he het verkeerde lijk hebt gekocht.quote:
Wat hebben de grenzen te maken met schermutselingen tussen Joden en Palestijnen? Er zijn op de Westelijke Jordaanoever eigenlijk de hele tijd schermutselingen, maar dit heeft toch geen invloed op de grenzen? Na de aanslagen van 7 oktober zijn de grenzen tussen Israël en de Gazastrook toch ook niet veranderd?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kan het van beide kanten komen als het beleid in dat gebied al sinds de verovering in 1967 zo is? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een lands buitenlandbeleid voor het ene gebied anders is als voor het andere gebied waar dezelfde agressieve racistische mensen wonen. Jij blijkbaar wel en dan hebben we toch weer iets gevonden waar wij van mening verschillen.
Het aanbod van 2000, waarbij er 95% van de Westelijke Jordaanoever naar de Palestijnen zou gaan, zou natuurlijk wél toch een eigen staat hebben geleid. Jij stelde van niet. De Palestijnen wezen dit echter af.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij had het (jij begon ineens) over de tweestaten oplossing en dat de Palestijnen dit hebben afgewezen. Ik reageerde gewoon ontopic op dat meest recente aanbod waar jij het iver has, je noemde zelfs een jaartal.
Je kunt mij en anderen wel regelmatig van drogredenen betichten, maar je doet het zelf continu zoals in deze tekst...
Dat verwijst natuurlijk naar de verscheidene Palestijnse terreurgroeperingen. En ik zie jou posts verder niet als racisme.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wie is die 'hun'?
Ik moet dat soort dingen kakelen omdat mensen zoals jij mijn posts heel graag willen zien als racisme. Terwijl als ik hetzelfde over Palestijnen post het weer geen racisme is.
Waar zijn ze schuldig aan dan?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 03:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Definieer 'onschuldigen'. Zijn de Palestijnse 'burgers' die massaal stonden te juigen op straat na de beestachtige slachting door Hamas op de Israelische bevolking op 07 oktober 2023 onschuldig in jouw ogen?
Grenzen? Ik wijs (wees) naar gebied C en Oost Jerusalem omdat dit naar mijn mening aantoont hoe Israel echt 'in de wedstrijd zit'. De wedstrijd met de Palestijnen (Palestijnense bewoners). En dan heb ik het niet over de oorlog met Hamas, PIJ etc (Gaza?) of de eindeloze dreiging van die terroristen. Verdediging is sowieso legitiemquote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat hebben de grenzen te maken met schermutselingen tussen Joden en Palestijnen? Er zijn op de Westelijke Jordaanoever eigenlijk de hele tijd schermutselingen, maar dit heeft toch geen invloed op de grenzen? Na de aanslagen van 7 oktober zijn de grenzen tussen Israël en de Gazastrook toch ook niet veranderd?
Ik somde een deel van de voorwaarden op die bij dat aanbod hoorde van een 'eigen staat'. Het geeft context aan die eigen staat en dat is een context die niet past dat romantische verhaal van 'ja maar die Palestijnen wezen een eigen staat af'. Jij kende die voorwaarden al welquote:[..]
Het aanbod van 2000, waarbij er 95% van de Westelijke Jordaanoever naar de Palestijnen zou gaan, zou natuurlijk wél toch een eigen staat hebben geleid. Jij stelde van niet. De Palestijnen wezen dit echter af.
NOSquote:Hamas zegt dat de stoffelijke resten van gijzelaar Shiri Bibas lijken te zijn vermengd met andere menselijke resten die in de Gazastrook in het puin zijn gevonden.
Het lichaam was volgens het idf gekleed, daaruit maak ik op dat het een heel lichaam was en niet enkel wat losse stukjes.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
NOS
Vermengd zeggen ze, dus dan zou er DNA van meerdere mensen moeten zijn bij wat men heeft overgedragen. Maar dat haal ik niet uit wat Israel meldt. Die zeggen dat het een ander iemand is en niet dat stukjes van de Israelische zijn en andere stukjes van een onbekende.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Erg man. Een hoop schofterij over en weer. Ik wens iedereen veels wijsheid toe.²
Goh, wat erg. Ik maak ook eens een spelfout.quote:
Het is hoe dan ook de bedoeling van Netanyahu om dat hele Hamas uit te roeien. Probleem is wel dat die zich nog steeds in die tunnels verschuilen en waarschijnlijk onder de lokale bevolking, ziekenhuizen en scholen als artsen en verplegers ed. Lijkt me erg lastig om die allemaal uit te schakelen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:29 schreef matthijst het volgende:
Benieuwd hoe lang Israel deze suffe spelletjes nog laat spelen.
Trumpie krijgt er ook al jeuk van lijkt het.
Nog even lekker doorgaan, met de verkeerde lijken terugsturen, trollen met die postertjes en bussen opblazen. En dan blazen ze Gaza van de kaart, gaan ze zelf wel op zoek naar eventuele overlevenden of lijken.
Zoek jij maar eens een foto op waarbij hordes juichende Israëlische kinderen te zien zijn terwijl dode Palestijnen als een soort trofee op een podium worden gezet. Ik wens je veel succes.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jij bent.. bla bla. Waar is je verontwaardiging als het om palestijnen gaat?
Het punt is dat als Israël de oorlog voortzet en echt eens de Palestijnse terroristen gaat uitschakelen zonder terughouden, dan krijgt het de hele internationale gemeenschap over zich heen want oh jee, de zogenaamd lieve, onschuldige Palestijnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:29 schreef matthijst het volgende:
Benieuwd hoe lang Israel deze suffe spelletjes nog laat spelen.
Trumpie krijgt er ook al jeuk van lijkt het.
Nog even lekker doorgaan, met de verkeerde lijken terugsturen, trollen met die postertjes en bussen opblazen. En dan blazen ze Gaza van de kaart, gaan ze zelf wel op zoek naar eventuele overlevenden of lijken.
Ondertussen nog wel een extra miljoen euro naar Gaza overgemaakt…quote:
Naar het 'onafhankelijke' rode kruis he.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ondertussen nog wel een extra miljoen euro naar Gaza overgemaakt…
Voor het eerst (gedeeltelijk) eens. Ik vind deze terugtrekking van BBC ook bijzonder. Alleen is niet de schuld van de BBC. Een lobby kan elk bepaalde invloed uitoefenen, maar het is de BBC die ervoor heeft gekozen ervoor te vallen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:34 schreef egayalS het volgende:
Israël lobby strikes again. "Gij zult Palestijnse kinderen niet portretteren als mensen"
[ x ][ x ]
Zoon van een hamas terrorist las ik. Ook een kind natuurlijk. Maar vermeld dat dan.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:34 schreef egayalS het volgende:
Israël lobby strikes again. "Gij zult Palestijnse kinderen niet portretteren als mensen"
[ x ][ x ]
Zal niet zo heel lang meer duren.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Van mij mag Israël snel weer verdergaan met het droppen van bommen op Gaza.
Er zijn geen onschuldige Palestijnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Erg man. Een hoop schofterij over en weer. Ik wens iedereen veels wijsheid toe. Als israel maar niet weer onschuldige Palestijnen gaat benadelen hierdoor. Ik zie ze er wel voor aan. Of beter gezegd, dat hebben ze steeds gedaan.²
Ja klopt, hoe meer gijzelaars vrij zijn hoe beter. Maar als je dat grafvolk ziet klooien met die lichamen en als je weet hoe ze die mensen hebben behandeld.. van mij mag Gaza worden weggevaagd.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zal niet zo heel lang meer duren.
Maar eerst proberen ze dit stadium nog van nut te laten zijn om toch nog wat gijzelaars vrij te krijgen; hoe meer hoe beter.
And all gloves are off, als iig alle gijzelaars binnen zijn...
Pardon? Een kolvende moeder, een oma op zolder, of Fatima de kleuter?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er zijn geen onschuldige Palestijnen.
Waarom zouden die mij iets moeten boeien. Er is zoveel ellende in de wereld. Moslims overal ter wereld huilen krokodillentranen voor de Palestijnen, maar in de praktijk steekt niemand een poot voor ze uit. Een land als Egypte houdt zijn grenzen hermetisch gesloten. Waarom zou dat zijn denk je? Daar hoor je nooit iemand over.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Pardon? Een kolvende moeder, een oma op zolder, of Fatima de kleuter?²
Het erge van dit commentaar is dat jij geen zier geeft om alledrie deze voorbeelden.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Pardon? Een kolvende moeder, een oma op zolder, of Fatima de kleuter?²
Omer Wankertquote:The hostages named include two individuals, Avera Mengistu and Hisham al-Sayed, who have been held for nearly a decade, captured before the October 7, 2023, attack, and four others taken during that attack.
Hoe kom jij tot deze belachelijke conclusie?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het erge van dit commentaar is dat jij geen zier geeft om alledrie deze voorbeelden.
"Oh sorry, we hebben per ongeluk het verkeerde lichaam meegegeven want de resten zijn vermengd met die van andere lijken onder het puin dus het was geen doen om het lichaam van de gijzelaar te vinden."quote:
Afleiding van het feit dat er een baby van 9 maanden vermoord is. En dat de Israëliërs daar achter zouden komen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Oh sorry, we hebben per ongeluk het verkeerde lichaam meegegeven want de resten zijn vermengd met die van andere lijken onder het puin dus het was geen doen om het lichaam van de gijzelaar te vinden."
Dag later:
"Hier heb je zonder aankondiging alsnog het juiste lichaam dat we ineens wel konden vinden."
Te makkelijk dit.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er zijn geen onschuldige Palestijnen.
Ziek 'spelletje', halen ze kennelijk nog leedvermaak uit. Echter laten ze direct zien dat ze in hun broek schijten door direct alsnog het juiste lijk dat ze achter de hand hadden te sturen (als dat lijk wel de juiste vrouw blijkt te zijn)quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Oh sorry, we hebben per ongeluk het verkeerde lichaam meegegeven want de resten zijn vermengd met die van andere lijken onder het puin dus het was geen doen om het lichaam van de gijzelaar te vinden."
Dag later:
"Hier heb je zonder aankondiging alsnog het juiste lichaam dat we ineens wel konden vinden."
Ongeveer gelijke delen troll en taqiyya van jouw kant.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kom jij tot deze belachelijke conclusie?²
Ik ben overtuigd Moslim en je aangeleverde "argumenten" om te staven dat het lot van onschuldige Palestijnen mij niks kan schelen is papier maché based.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 09:10 schreef Cuendillar het volgende:
Het zou een megastunt zijn (en petje af) als je helemaal geen moslim blijkt te zijn maar gewoon full on trol.
Echt diep treurig dat het zo is gegaan met die kinderen en hun moeder.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:34 schreef theunderdog het volgende:
Dus nu blijkt dus dat familie Bibas niet vast werden gehouden door Hamas, maar door een kleinere nog radicalere groep.
Tja....
quote:
Was dat maar waar, het is helemaal niet zo gemakkelijk om de normale * onschuldige * mens nog te zien ( en te vinden ) in het Palestijnse volk. Mijn gezonde verstand zegt mij dat die er natuurlijk moeten zijn, maar de vraag is hoeveel zijn dat er ?quote:
Ik gok zelf op hooguit 30%.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
Was dat maar waar, het is helemaal niet zo gemakkelijk om de normale * onschuldige * mens nog te zien ( en te vinden ) in het Palestijnse volk. Mijn gezonde verstand zegt mij dat die er natuurlijk moeten zijn, maar de vraag is hoeveel zijn dat er ?
Wegvagen lost niet zoveel op. Het radicaliseert de rest van het gebied dan weer enorm.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja klopt, hoe meer gijzelaars vrij zijn hoe beter. Maar als je dat grafvolk ziet klooien met die lichamen en als je weet hoe ze die mensen hebben behandeld.. van mij mag Gaza worden weggevaagd.
Daar heb je gelijk in. Ik beschouw Palestijnen als dezelfde categorie als Russen: slecht. Maar je moet ze inderdaad op verstandige wijze bestrijden. Zoals de 'ecologische rattenbestrijder' die ik laatst sprak. Op milieuvriendelijke wijze ratten om zeep helpen is sympathieker dan het aloude rattengif.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 10:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wegvagen lost niet zoveel op. Het radicaliseert de rest van het gebied dan weer enorm.
Ik vind de Oekraïnse aanpak wel goed. Rusland gedraagt zich als een soort Hamas en Oekraïne verdedigt zich met hand en tand, methodisch en geraffineerd zonder dat ze zich te buiten gaan aan allerlei wreedheden.
Het doel van dit soort psychologische terreur van Hamas is juist om Israël te verleiden om zelf haar beschaving helemaal op te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |