Snap niet hoe dat een oplossing biedt nadat ik al benadeeld ben.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
(Google) Reviews met je klacht invullen van de betreffende bedrijven.
Ja moet ik inderdaad met mijn adresgegevens of telefoonnummer zo'n Turk opbellen en gaan uitleggen wat een Nee-Nee sticker betekent?quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:41 schreef herverwijderd het volgende:
Je moet sowieso eerst een klacht indienen bij de bedrijven zelf voor je naar die stichting stapt.
Ik weet er het fijne verder niet van maar het lijkt me stug dat jij een boete op mag leggen. En al doe je het wel dan lijkt het me nog stugger dat het bedrijf dat gaat betalen. Maar proberen kan altijd.
Dus dan moet ik NOG meer moeite doen terwijl ik dit helemaal niet wil in eerste instantie. Daarom vind ik dat ik het recht heb om als slachtoffer gecompenseerd te worden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:46 schreef maily het volgende:
Zoveel mogelijk ONGEWENST RETOUR sturen.
Nee.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:50 schreef SuperNeger het volgende:
En wat verdien ik hiermee? Dit kost mij tijd. Ik ben slachtoffer van een bedrijf dat de wetten niet respecteert en tegen de regels in handelingen verricht zoals het verspreiden van ongewenste reclame ondanks Nee-Nee sticker die bindend is. Daarom heb ik het recht om gecompenseerd te worden toch?
Naja ik hou niet van generaliseren maar het had net zo goed z'n neef kunnen zijn. Maar het is een interessant argument. Want als ik zo'n klacht indien, wie is dan aansprakelijk? Het bedrijf, of de postbezorger? Dan zou het bedrijf dus de postbezorger voor de bus moeten gooien, tenzij de postbezorger zegt dat hij het overal in moest stoppen van het bedrijf. Dus nogmaals: een heleboel moeite die ik moet doen terwijl ik er niks mee te maken heb en slachtoffer ben. Ik weet ook niet hoe erg het voor zo'n bedrijf is als ik naar de stichting reclame code stap. Maar misschien is een schikking met mij treffen daarom voor hun gunstiger.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:49 schreef golfer het volgende:
Niet de afzender, maar de 'blinde' bezorger, die de sticker negeert, aanspreken.
Zoek de jurisprudentie maar op.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:54 schreef SuperNeger het volgende:
Goed argument, maar zo werkt het niet in een rechtstaat.
Het gaat hier om ongeadresseerde reclame. Dus gewoon kleine zaken die folders drukken en iemand een paar euro geven om die dingen overal in de brievenbus doen dus ik snap niet zo goed waarom ik me ergens voor zou moeten registreren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Zoek de jurisprudentie maar op.
Trouwens als je jezelf registreert bij Postfilter.nl (https://www.consumentenbo(...)st-via-de-brievenbus) heb je er minder last van.
Laat mijn post je vooral niet tegenhouden je vermeende recht te halen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:46 schreef SuperNeger het volgende:
Lijkt me omgekeerde wereld, ik ben slachtoffer van een bedrijf dat de wetten niet respecteert en ben van mening dat ik dan het recht heb om schadeloos gesteld te worden.
Het heeft niks met vermeend recht te maken. Ik ben aantoonbaar slachtoffer van een bedrijf die de wetten niet respecteert en heb dan gewoon het recht om hiervoor gecompenseerd te worden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:01 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Laat mijn post je vooral niet tegenhouden je vermeende recht te halen.
Hoe heb je dan schade van 100 euro? Gaat hem niet worden hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:46 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Snap niet hoe dat een oplossing biedt nadat ik al benadeeld ben.
[..]
Ja moet ik inderdaad met mijn adresgegevens of telefoonnummer zo'n Turk opbellen en gaan uitleggen wat een Nee-Nee sticker betekent?
Lijkt me omgekeerde wereld, ik ben slachtoffer van een bedrijf dat de wetten niet respecteert en ben van mening dat ik dan het recht heb om schadeloos gesteld te worden.
Het was vooral een reactie op je opmerking dat je van mening bent dat enzovoorts.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:03 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het heeft niks met vermeend recht te maken. Ik ben aantoonbaar slachtoffer van een bedrijf die de wetten niet respecteert en heb dan gewoon het recht om hiervoor gecompenseerd te worden.
Schade is ook de emotionele schade natuurlijk en alle tijd en moeite. Feitelijk zou ik zelfs kunnen bijhouden de tijd dat ik met dit topic bezig ben omdat ik door dit bedrijf dus nu in mijn eigen tijd onderzoek moet doen om hopelijk een oplossing te vinden om niet meer slachtoffer te zijn van dit soort dingen. Maar om antwoord te geven op je vraag er is geen formule die ik heb gebruikt om op die ¤100 te komen. Misschien ¤50 maar goed het gaat me meer om het principe. Ik ben benadeeld door een bedrijf dat de wetten niet respecteert en zou in een rechtstaat hier dus voor gecompenseerd mogen worden. Als je een ambtenaar beledigd en je krijgt een boete, dan is de hoogte ook niet afhankelijk van welk scheldwoord je gebruikt hebt. Zeker voor een bedrijf vind ik ¤100 nog weinig en zet ze misschien aan het denken om voortaan maar aan hun ingehuurde bezorgers te vertellen alleen in de juiste brievenbussen te doen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:05 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Hoe heb je dan schade van 100 euro? Gaat hem niet worden hoor.
Daarnaast hoe ga je het bewijzen, heb je camera's hangen?
Waarom onderneem je niet met al je medebewoners actie?quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Schade is ook de emotionele schade natuurlijk en alle tijd en moeite. Feitelijk zou ik zelfs kunnen bijhouden de tijd dat ik met dit topic bezig ben omdat ik door dit bedrijf dus nu in mijn eigen tijd onderzoek moet doen om hopelijk een oplossing te vinden om niet meer slachtoffer te zijn van dit soort dingen. Maar om antwoord te geven op je vraag er is geen formule die ik heb gebruikt om op die ¤100 te komen. Misschien ¤50 maar goed het gaat me meer om het principe. Ik ben benadeeld door een bedrijf dat de wetten niet respecteert en zou in een rechtstaat hier dus voor gecompenseerd mogen worden. Als je een ambtenaar beledigd en je krijgt een boete, dan is de hoogte ook niet afhankelijk van welk scheldwoord je gebruikt hebt. Zeker voor een bedrijf vind ik ¤100 nog weinig en zet ze misschien aan het denken om voortaan maar aan hun ingehuurde bezorgers te vertellen alleen in de juiste brievenbussen te doen.
Thanks maar zo ver was ik zelf natuurlijk ook alquote:Op donderdag 13 februari 2025 12:06 schreef maily het volgende:
Rijksoverheid; wat kan ik doen tegen ongewenste reclame en folders in mijn brievenbus
Daar staat oa deze link: Reclamecode.nl/klacht indienen/klachtenformulier
Ja zal ik anders een bijeenkomst organiseren dan en alle hapjes en drankjes ook maar doorberekenen? Het is toch van de zotte dat ik zoveel moet doen en deze bedrijven gewoon vrijuit gaan. Daarom moeten zij gewoon een boete krijgen en moet ik schadeloos gesteld worden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:09 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom onderneem je niet met al je medebewoners actie?
Zo werkt dat in een rechtstaat het komt niet vanzelf aanwaaien.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:10 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja zal ik anders een bijeenkomst organiseren dan en alle hapjes en drankjes ook maar doorberekenen? Het is toch van de zotte dat ik zoveel moet doen en deze bedrijven gewoon vrijuit gaan. Daarom moeten zij gewoon een boete krijgen en moet ik schadeloos gesteld worden.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:10 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja zal ik anders een bijeenkomst organiseren dan en alle hapjes en drankjes ook maar doorberekenen? Het is toch van de zotte dat ik zoveel moet doen en deze bedrijven gewoon vrijuit gaan. Daarom moeten zij gewoon een boete krijgen en moet ik schadeloos gesteld worden.
En daarom ben ik er dus mee bezig. Maar het moet het wel waard zijn. Daarom leek mijn schikkingsvoorstel van ¤100 mij erg redelijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:13 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zo werkt dat in een rechtstaat het komt niet vanzelf aanwaaien.
Ik sta niet in dagelijks contact met hun maar ik weet dat elke brievenbus ondanks welke sticker dan ook gewoon dezelfde pamfletten heeft ontvangen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:20 schreef maily het volgende:
[..]![]()
Samen sta je sterker.
Heb je van medebewoners ook al klachten gehoord?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |