abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 12 februari 2025 @ 20:04:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_216654603
Fritz Korbach (Diez an der Lahn, 18 juli 1945 – Leeuwarden, 14 augustus 2011) was een Duits/Nederlandse voetbaltrainer die hoofdzakelijk in Nederland werkzaam was. Als de term flamboyant op een voetbaltrainer van toepassing is, is het wel bij deze markante coach. Met 926 wedstrijden achter zijn naam is hij de meest ervaren voetbaltrainer in het Nederlandse betaalde voetbal.

Er werd gesproken over het Fritz-Korbach-effect. Hij werd vaak opgeroepen in tijden van crises bij clubs om een ontslagen trainer op te volgen. Zette de schouders eronder. Was succesvol en ging vervolgens op de schouders van de spelers. Hij zette de boel op stelten en het op juiste spoor. Ondanks dat-ie vijf keer wist te promoveren kreeg Korbach nooit aanbiedingen van een topclub. Wel staat-ie tweede achter een andere markante trainer, Frans Körver die promoveerde zes keer. Vermeld moet wel worden dat Korbach ook drie keer degradeerde uit de Eredivisie. Met FC Wageningen, Heerenveen en Cambuur.

Zijn ruige levensstijl, drankgebruik, (mondelinge) gevechten met Bobo's en zakelijke relaties stonden een grotere carrière in de weg. Zijn harde grappen dienden als guillotine, om de eigen loopbaan een kopje kleiner te maken. Het nek omdraaien kwam op het eind. Hij bleef drinken en werd een karikatuur van zichzelf. Hij ontkende zijn verslaving, zijn onsamenhangende uitspraken en zijn laveloos gedrag. Bij Sparta werd ie na twee dagen dronken van het trainingsveld gedragen. Een troonopvolger, die zelfs op het Kasteel zich van de prins niet rijk en kwaad wist.

Zijn redder in nood, een Friese bevriende cafébaas, zorgde dat de toen dakloze trainer werd geholpen. Hij zorgde voor een nieuw huis voor Korbach die hij op eigen kosten betaalde, en richtte het tevens kosteloos in. De gratis maaltijden nuttigde Fritz bij deze goedheilig man. Als dank ging Korbach er met diens vrouw vandoor en werd de café-eigenaar failliet verklaard. Zijn leven had niet alleen sporen van vernieling achter gelaten, ook zijn vrienden, vriendinnen en vrouwen verlieten hem bijna allemaal.

Ook zijn lichaam was aan het einde vernield, de vele drankgelagen en iedere dag dikken sigaren bezorgden hem begin 2011 keelkanker. Een half jaar later overleed een legendarische trainer die overal geliefd en populair was. Zijn laatste adem blies ie uit door een hartaanval. Definitief gestopt met roken. Voor de laatste keer de sigaar.
Zijn spreuken leven echter voort. Soms komisch, soms onnodig kwetsend. Altijd controversieel. Aan Frits Barend vroeg hij waarom een Joodse douchekop elf gaten heeft. 'Omdat Joden maar tien vingers hebben.' Nadat Johan Derksen hem daar op televisie op aansprak was Korbach een dag later vrij duidelijk. ‘Ik mag dan veel drinken, ik pleur tenminste niet mijn vrouw van de trap af.’ Waarmee hij de vrouw van Derksen bedoelde die door een tragisch ongeluk om het leven kwam. Een carrière bij PSV en Feyenoord kwam om diverse contractuele redenen niet van de grond. Soms was hij zelf de oorzaak.

Terwijl zijn zaakwaarnemer na winst van Go Ahead Eagles op Ajax met bestuursleden van Ajax in de bestuurskamer zat, kwam Fritz Korbach informeren waarom de stemming zo bedrukt was. Immers het neuken zou om elf uur beginnen die avond. Na gevulde glazen, gooide hij ze zelfstandig weer in.

tong80

Voor heerlijke verhalen en anekdotes hier een mooie documentaire.

Bekijk deze YouTube-video

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 12 februari 2025 @ 20:12:57 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216654792
quote:
Hedy d’Ancona, politica, schreeuwde moord en brand en een heuse rel was
geboren. Barend & Van Dorp, nooit ver weg als er relletjes zijn, voelden Korbach in hun
programma stevig aan de tand. Toen had Korbach er genoeg van. Hij was geen racist, hij was niet
fout. Bovendien had ook hij familie verloren in de oorlog, zei hij. Daar waren Barend & Van Dorp
wel even stil van. “Wat is er gebeurd, Fritz?”. “M’n vader is dronken van de wachttoren gevallen,”
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Trouwste user 2022 woensdag 12 februari 2025 @ 20:13:31 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_216654802
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

:D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 12 februari 2025 @ 20:57:41 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216655475
Hoelaat begint het neuken?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Trouwste user 2022 woensdag 12 februari 2025 @ 21:04:07 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_216655586
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:57 schreef -XOR- het volgende:
'Immers het neuken zou om elf uur beginnen die avond.' :)

pi_216656310
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 21:04 schreef tong80 het volgende:

[..]
'Immers het neuken zou om elf uur beginnen die avond.' :)

Tim of Lex?
U MAD?
pi_216656381
Trainer geweest bij Heracles, nog aan de bornsestraat, sigaar aan de lip. Prachtig _O_
  Trouwste user 2022 woensdag 12 februari 2025 @ 21:43:27 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_216656422
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 20:57 schreef -XOR- het volgende:
Hier loopt ie ook als een tierelier. Zijn zoon Bobby doet ook mee......

https://www.facebook.com/(...)on_generic&ref=notif

Trouwste user 2022 woensdag 12 februari 2025 @ 21:43:55 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_216656439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 21:39 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Tim of Lex?
Imca Marina.

Moderator woensdag 12 februari 2025 @ 22:23:18 #10
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216657126
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')