Beetje overdreven.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:15 schreef Immerdebestebob het volgende:
Labrosse is echt een fenomeen dit seizoen
quote:Van Aert zal vandaag misschien niet meespelen voor de knikkers, maar hij heeft wel goed "getraind" met het oog op de klassiekers.
Sporza liveblog is weer heerlijk vertoeven. Grandioze achtervolging WOUT. Hij LAAT zich lossen. Etc etcquote:Op maandag 17 februari 2025 16:42 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Doet woordvoerder Jan B. de liveblog?
Iedere move had direct vier INEOS en drie UAE in de wielen, en gingen er allebei vanuit dat hun man vooraan de sterkste was. Heeft de race flink onthoofd.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:02 schreef Szura het volgende:
Achtervolgers hebben wel flink verzaakt, als Sinterwout ze inderdaad op 20 tellen had gebracht
Hele leven borsjt he! Rode bietensap genot.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:11 schreef Mani89 het volgende:
Michiel heeft weer ergens een speciaal recept geregeld?
Het waren 2 fantastische dagenquote:
Vanaf woensdag Vingegaard vs Roglic. Als dat ook huilen wordt, weten we voldoende!quote:Op maandag 17 februari 2025 16:34 schreef Pistolero het volgende:
De downfall van Visma is ongekend. Hard op weg naar totale irrelevantie.
Hij deed het erg goed, zeker voor een eerste keer. Lever dat contract bij BEAT maar in.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:18 schreef DiegoFuser het volgende:
Wat vinden we van het debuut van commentator Martijn Tusveld?
Ik vind het leuk. Qua budget zou ik verwachten dat Kern Pharma een stukje hoger ligt, maar Caja en Burgos zou toch vergelijkbaar moeten zijn met Euskaltel?quote:Op maandag 17 februari 2025 19:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In de categorie: dit boeit alleen mij.
Kern Pharma met een prachtige derde plek, Burgos laat van zich horen met een zesde plek voor een van de wonderlijke Uruguayanen, Caja Rural valt iets minder op maar weet toch 17e en 18e te worden. Eerste renner van Euskaltel: 42e.
Een plek bij de eerste 30 ploegen gaat echt nooit lukken. Die rijden nooit meer de Vuelta.
Die zijn er wel, maar ze halen pas niveau op het moment dat ze daar vertrekken. Let maar op, Enekoitz Azparren gaat dit jaar plots een goede prof blijken.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dan zie ik overal leuke renners van Burgos en Caja, maar nooit een van Euskaltel.
Je kan het zien op de beelden: ik kijk over mijn rechterschouder en dan wijk ik uit naar links. Ik had niet in de gaten dat ik iets verkeerd deed. Ik dacht dat we met twee los waren. Finn Fisher-Black had ik niet gezien. Dit is niet leuk, maar wie ben ik om hier over te beslissen? Ik moet dit accepteren.quote:Op maandag 17 februari 2025 15:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Philipsen.
Deze was niet bewust, maar wel ontzettend dom. Of in ieder geval, niet bewust met het doel om iemand van de weg te rijden.
Jorge Azanza.quote:Op maandag 17 februari 2025 19:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vind het leuk. Qua budget zou ik verwachten dat Kern Pharma een stukje hoger ligt, maar Caja en Burgos zou toch vergelijkbaar moeten zijn met Euskaltel?
En dan zie ik overal leuke renners van Burgos en Caja, maar nooit een van Euskaltel.
Waarom?quote:Op maandag 17 februari 2025 21:05 schreef Columbiafan het volgende:
Compleet ridicuul dat de UCI toelaat dat de organisatoren van de UAE Tour de tijdrit met vooraf vastgelegde starttijden laat doorgaan.
Ik vind UAE ook veel leuker dan Visma, ondanks Gianetti en alle andere foute figuren. Visma heeft altijd zo de pretentie dat zij het als enigen allemaal hyper wetenschappelijk aanpakken enzo. Heel vermoeiend.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:53 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Een ploeg die zichzelf vol gooit, en dan een Kuss de Vuelta laten winnen, en een Laporte Gent-Wevelgem.
Nee, geef mij maar Morgado die de RvV wint.
(kleine) teleurstellingquote:De eerste wegkoers werd een (kleine) teleurstelling: Wout van Aert kon nooit meedoen voor de zege, maar daar is een verklaring voor
Een 39ste plaats op zes minuten van winnaar Michał Kwiatkowski: de Clasica Jaén – noem het gerust een mini-Strade Bianche – is voor Wout van Aert (30) uitgedraaid op een (kleine) teleurstelling. Bij Visma-Lease a Bike hebben ze een verklaring voor de prestatie van hun kopman.
Het was een zenuwachtige Van Aert die maandagmiddag aan de start stond van de Clasica Jaén. In het veld had hij deze winter weliswaar bewezen dat die zware knieblessure eindelijk verleden tijd was en hij stilaan richting zijn oude niveau aan het toegroeien was. Maar een wegwedstrijd is toch nog iets anders. Het was voor Van Aert bovendien pas de eerste koers op de weg sinds die zware valpartij in de Vuelta vorig jaar. Dat was vier uur later dan ook het goeie nieuws aan de aankomst in Úbeda: “Ik ben blij dat het achter de rug is en dat het gevoel in het peloton er opnieuw is.”
Over de prestatie zelf heerste er minder tevredenheid bij Van Aert en co. Met amper vijf WorldTour-teams aan de start was het de verwachting dat Visma-Lease a Bike dicht bij de overwinning zou zijn. De realiteit was echter dat de geel-zwarten op geen enkel moment aanspraak konden maken op de winst. “We hebben het uit handen gegeven toen Michał Kwiatkowski en Brandon McNulty ervandoor gingen. Je weet dat, als er zo weinig WorldTour-ploegen aan de start staan, je jezelf daarmee schaakmat zet”, analyseerde ploegleider Arthur van Dongen. “Iemand had daar moeten meespringen.”
Op de limiet
In principe was Van Aert de vooruitgeschoven man bij de ploeg, maar die had op dat moment over de radio al aangegeven dat het beste er bij hem af was. Dat hij voor de eerste gravelstrook werd opgehouden door een val en krachten verspilde bij het terugkomen was een deel van de verklaring. Maar het draaide ook gewoon niet lekker bij de kopman van Visma-Lease a Bike. “Ik zat op de eerste onverharde strook al op mijn limiet en ik voelde toen al dat het moeilijk zou worden om te winnen.”
Van Aert reed zich nog leeg in dienst van ploegmaat Ben Tulett en eindigde uiteindelijk 39ste op zes minuten. De Brit was de eerste renner van Visma-Lease a Bike op plaats negen. “We hadden er zeker meer van verwacht. Voor zo’n uitslag zijn we niet naar hier afgereisd”, aldus Van Dongen.
Als Van Aert voor een keer níét meedoet voor de prijzen, wordt er uiteraard op zoek gegaan naar een verklaring. Dat hij de afgelopen twee weken op Mallorca telkens bijna dertig uur per week trainde, wilde hij alvast niet als excuus inroepen: “Ik ben niet naar hier gekomen om te vertellen dat ik te hard getraind heb.”
Ploegleider Van Dongen zag een andere reden voor de mindere prestatie van Van Aert. “Het is de eerste koers van het seizoen voor Wout en hij moest het opnemen tegen jongens die wel al wedstrijden in de benen hebben. Dat is minder erg als je een hoogtestage achter de rug hebt. In het verleden hebben we al bewezen dat we er dan wel meteen staan.” Nu komt Van Aert uit een stage op Mallorca en dus zónder hoogteprikkel. De kopman van Visma-Lease a Bike zelf kan zich wel vinden in die uitleg: “Dit is een heel specifieke wedstrijd waar het beter is om al een paar wedstrijden in de benen te hebben.”
Van Dongen: “Je mag ook niet vergeten: het is een koers van 2.600 hoogtemeters in een heel kort tijdsbestek, want het eerste gedeelte is relatief vlak.” En zoals Van Aert ook zelf aanhaalde: “Ik had ook nog kunnen koersen voor een plaats in de top tien, maar ik dacht dat Tulett nog een kleine kans maakte om te winnen.” Een pakweg achtste plaats voor Van Aert oogt al helemaal anders dan een 39ste.
Het is ook aan dat kopwerk van Van Aert dat Van Dongen zich optrekt. “Ik heb ook goeie dingen van Wout gezien. Toen hij op kop begon te rijden in dienst van Tulett verkleinde hij de voorsprong van Kwiatkowski en McNulty van 58 seconden naar een twintigtal. Als je slecht ben, kan je dat niet. Het is moeilijk om deze Wout te vergelijken met de Wout van vorig jaar rond deze periode, maar ik denk niet dat ze heel ver uit elkaar liggen. Al weten we ook dat er nog een paar procentjes bij kunnen. Maar geen man overboord, hoor.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |