abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 februari 2025 @ 10:58:50 #1
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_216646436
Twee medewerkers van een Australisch ziekenhuis zijn ontslagen na dreigingen dat ze Israëlische patiënten zouden laten sterven. De twee deden hun uitspraken in een gesprek met een Israëlische influencer, die de beelden online zette.

Max Viefer was met de twee in gesprek gekomen via Chatruletka, een videoapp die willekeurige gebruikers aan elkaar koppelt om te praten. De man die in beeld verscheen zei het jammer te vinden met iemand uit Israël te spreken. "Je zult uiteindelijk sterven en in de hel terechtkomen."

Als Veifer vraagt waarom de man dat zegt, verschijnt een tweede persoon in beeld, een vrouw met een hoofddoek. "Het land is van Palestina, niet van jou, klootzak", zegt ze. "Jouw dag zal komen en je zult een gruwelijke dood sterven."

'Naar de hel gestuurd'
Omdat beide personen operatiekleding dragen en zich in een ziekenhuisomgeving lijken te bevinden, vraagt Veifer wat er zou gebeuren als er "God verhoede een Israëli naar jullie ziekenhuis komt". De vrouw onderbreekt hem onmiddellijk en zegt: "Die zou ik niet behandelen, die zou ik doden."

De man doet er nog een schepje bovenop: "Je moest eens weten hoeveel Israëli's er naar dit ziekenhuis zijn gekomen en ik naar de hel heb gestuurd." Hij maakt er een snijgebaar bij langs zijn keel.

Enkele uren nadat de video online was verschenen bleek dat het ging om twee verpleegkundigen van het Bankstown Hospital in Sydney. Het gesprekje was opgenomen tijdens hun nachtdienst in het ziekenhuis afgelopen dinsdag. Ze zijn op staande voet ontslagen.

'Grapje'
In een reactie tegen Australische media zegt de man dat de opmerkingen hem enorm spijten. "Ik wilde niemand beledigen." De man is in Afghanistan geboren en op zijn twaalfde naar Australië verhuisd, waar hij vier jaar geleden het staatsburgerschap kreeg.

"Het was een grapje, een misverstand. Ik wil mijn excuses aanbieden, maar zal eerst met de politie moeten praten", voegde hij eraan toe. Hij zei geschokt te zijn dat zijn tirade zo'n groot schandaal is geworden. "Dit is heel ernstig voor me."

Een oom van de vrouw die in het filmpje was te zien zei dat ze een paniekaanval had gekregen door alle ophef en medische verzorging nodig had. Ook zij heeft spijt.

Geen bewijs voor moord
Minister Park van Volksgezondheid van de deelstaat New South Wales noemt de uitspraken "walgelijk, ontmenselijkend en onacceptabel" en heeft een onderzoek gelast naar de twee. Volgens hem blijkt uit een eerste snelle scan over het afgelopen jaar niet dat de man daadwerkelijk mensen in zijn zorg heeft vermoord.

Deelstaatpremier Minns belooft dat de twee nooit meer aan het werk zullen komen in de gezondheidzorg. "Het moet overduidelijk zijn dat als je hier zorg nodig hebt, je wordt behandeld door getrainde, vaardige mensen die om jou geven."

"De speelse haat die ze zonder enig berouw tonen gaat vaak vooraf aan geweld", waarschuwt Alex Ryvchin van de Executive Council of Australian Jewry. "Er zijn vast mensen die zullen tegenwerpen dat Joden dit over zichzelf hebben afgeroepen met de Gaza-oorlog, maar het is precies andersom: dit soort haat en ontmenselijking ligt ten grondslag aan oorlog en het bloedbad van 7 oktober."

Reeks incidenten
Australië heeft net strengere wetten tegen Jodenhaat aangenomen in antwoord op een serie antisemitische incidenten. Zo staat er tegenwoordig een jaar celstraf op de Hitlergroet en nazisymboliek. Het financieren van terreur kan worden bestraft met drie jaar cel.

In december werd er een aanslag met een brandbom gepleegd op een synagoge in Melbourne. Aanwezige gelovigen konden het gebouw ontvluchten voordathet afbrandde. Eén persoon raakte lichtgewond.

Recenter werd een jeugdcentrum beklad met racistische teksten en vond politie een antisemitische boodschap in een caravan vol explosieven in een voorstad van Sydney. De eigenaar van de caravan wordt onderzocht door het rechercheteam dat speciaal voor dit soort incidenten is opgericht. Dat team, Strike Force Pearl, onderzoekt ook de verpleegkundigen in Sydney.

https://nos.nl/artikel/25(...)li-s-niet-behandelen

De religie van de vrede 8)7 Dat zijn dan mensen die ook nog eens in de gezondheidszorg werken. Ziek in je hoofd!!!
"Hoka Hey!"
pi_216646486
Haha dit verdient wel een eigen topic ja. Twee racisten aan de andere kant van de wereld die hun emotie nu een etnische zuivering dreigt niet onder controle kunnen houden. Vreselijk. Topic mag sticky
pi_216646809
Je zult dit soort volk moeten deporteren want de Jodenhaat wordt alleen maar erger.
  woensdag 12 februari 2025 @ 11:25:04 #4
287741 matspontius
pi_216646827
Dat be
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
Haha dit verdient wel een eigen topic ja. Twee racisten aan de andere kant van de wereld die hun emotie nu een etnische zuivering dreigt niet onder controle kunnen houden. Vreselijk. Topic mag sticky
Dat bepaal jij niet. Komt je zeker weer eens niet goed uit deze confrontatie?
"Hoka Hey!"
pi_216646840
jeeeeeemig
"grapje! :D "
8)7 ;( :r
pi_216646854
quote:
En dat zelfs tegen heilige Israëliërs, dat kan echt niet
pi_216646915
heb dat in je samenleving
pi_216646918
Goed gehandeld door het ziekenhuis en de Australische overheid. Dit kan niet door de beugel.

quote:
"De speelse haat die ze zonder enig berouw tonen gaat vaak vooraf aan geweld", waarschuwt Alex Ryvchin van de Executive Council of Australian Jewry. "Er zijn vast mensen die zullen tegenwerpen dat Joden dit over zichzelf hebben afgeroepen met de Gaza-oorlog, maar het is precies andersom: dit soort haat en ontmenselijking ligt ten grondslag aan oorlog en het bloedbad van 7 oktober."
Alleen dit is dan weer jammer :'). Uiteraard hebben willekeurige Israëliërs over de hele wereld dit niet over zichzelf afgeroepen maar dit is uiteraard wel een spijtig en voorspelbaar gevolg van de jarenlange bezetting en de genocide door de staat Israël na 7 oktober. De framing die Ryvchin hier toepast is om te kotsen.... nul zelfreflectie en volledige slachtofferschap en doen alsof de geschiedenis begon en eindigde op 7 oktober. Hij zou zijn woede moeten richten op Netanyahu & co.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ronald-Koeman op 12-02-2025 11:38:53 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 12 februari 2025 @ 11:33:52 #9
287741 matspontius
pi_216646920
Oh,
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:27 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En dat zelfs tegen heilige Israëliërs, dat kan echt niet
Jij vindt dit wel normaal gedrag? Even daargelaten wat die idiote Israeliers aan het doen zijn .....
"Hoka Hey!"
pi_216646922
quote:
Ja dit moet beslist een sticky worden.

Maar dan om dit soort walgelijke downplay posts goed te laten zien.

Wat ben jij een vreselijk figuur zeg.
-
  woensdag 12 februari 2025 @ 11:38:28 #11
287741 matspontius
pi_216646969
Die is er
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:34 schreef quo_ het volgende:

[..]

Die is er altijd als de kippen bij om dit soort topics de kop in te drukken - sneu figuur inderdaad
"Hoka Hey!"
pi_216647001
Religie van de vrede en dan dit soort grappen maken. Jaja.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_216647006
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:25 schreef matspontius het volgende:
Dat be
[..]
Dat bepaal jij niet. Komt je zeker weer eens niet goed uit deze confrontatie?
Oeps daar betrap je mij op sympathie voor racisten. Hup snel roep je op tot een etnische zuivering en je krijgt dan een duimpje van mij
pi_216647040
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:33 schreef matspontius het volgende:
Oh,
[..]
Jij vindt dit wel normaal gedrag? Even daargelaten wat die idiote Israeliers aan het doen zijn .....
Nee dat vind ik niet
pi_216647060
quote:
Er dreigt geen etnische zuivering.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Goed gehandeld door het ziekenhuis en de Australische overheid. Dit kan niet door de beugel.
[..]
Alleen dit is dan weer jammer :'). Uiteraard hebben willekeurige Israëliërs over de hele wereld dit niet over zichzelf afgeroepen maar dit is uiteraard wel een spijtig en voorspelbaar gevolg van de jarenlange bezetting en de genocide door de staat Israël na 7 oktober. De framing die Ryvchin hier toepast is om te kotsen.... nul zelfreflectie en volledige slachtofferschap en doen alsof de geschiedenis begon en eindigde op 7 oktober. Hij zou zijn woede moeten richten op Netanyahu & co.
Er is geen genocide of een bezetting. Het is dan ook bizar dat vanwege een reactie op weerzinwekkende terroristische aanslagen, overal ter wereld Jodenhaat en Israël-haat wordt genormaliseerd. Waarbij mensen zoals jij dit min of meer nog gaan rechtvaardigen ook.
quote:

[..]

Dit valt nog mee. Maar je ziet het helaas de hele tijd vanuit een bepaalde hoek, reacties als:

'Ja, dit is niet goed ... MAAR *insert argument victim blaming*.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216647154
quote:

[..]

we mogen wel alle moslims aankijken op dit soort debielen, wat eennsubstantieel grote groep is, maar die moslims mogen Israëliërs niet aankijken op hun anti Arabische houding die er ver voor 7 oktober ook al was.
pi_216647566
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 11:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
...maar die moslims mogen Israëliërs niet aankijken op hun anti Arabische houding die er ver voor 7 oktober ook al was.
Nou, de moslims doen anders ook flink hun best om dat in stand te houden, met al hun aanslagen op Israëlis en Israëlische instituten.
pi_216647825
Ik hoop dat ze in Australië dit soort onmensen wel de Australische nationaliteit af kunnen nemen en de hele reut terugsturen naar Afghanistan.
pi_216647879
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 12:24 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Nou, de moslims doen anders ook flink hun best om dat in stand te houden, met al hun aanslagen op Israëlis en Israëlische instituten.
Er is ook helemaal geen anti-Arabische houding natuurlijk. De helft van Israël bestaat uit Arabische Joden, en laat dit nu juist de groep zien die zich het meest sterk uitspreekt tegen de kwaadwillende Arabische moslims van de andere partij.

Dat komt omdat deze Joden ook Arabisch spreken en zich daarom niet voor de gek houden door alle taqiyya van Arabische moslims en heel goed hoe deze culturen in de praktijk vaak werken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216648410
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2025 12:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is ook helemaal geen anti-Arabische houding natuurlijk. De helft van Israël bestaat uit Arabische Joden, en laat dit nu juist de groep zien die zich het meest sterk uitspreekt tegen de kwaadwillende Arabische moslims van de andere partij.
De helft? Je bedoelt 20%. Een minderheid, die klein wordt gehouden en vooral niet teveel mag groeien of teveel invloed mag krijgen of teveel grond mag bezitten. Uiteraard mogen ze wel misbruikt worden als tegenargument dat Israël echt niks tegen Arabieren heeft, wat dan ook veelvuldig gebeurt.

Interessant leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Arab_citizens_of_Israel

quote:
Many Arab citizens feel that the state, as well as society at large, not only actively limits them to second-class citizenship, but treats them as enemies, affecting their perception of the de jure versus de facto quality of their citizenship.[307] The joint document The Future Vision of the Palestinian Arabs in Israel, asserts: "Defining the Israeli State as a Jewish State and exploiting democracy in the service of its Jewishness excludes us, and creates tension between us and the nature and essence of the State." The document explains that by definition the "Jewish State" concept is based on ethnically preferential treatment towards Jews enshrined in immigration (the Law of Return) and land policy (the Jewish National Fund), and calls for the establishment of minority rights protections enforced by an independent anti-discrimination commission.[308]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 12 februari 2025 @ 13:23:23 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216648569
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 10:58 schreef matspontius het volgende:
Twee medewerkers van een Australisch ziekenhuis zijn ontslagen na dreigingen dat ze Israëlische patiënten zouden laten sterven. De twee deden hun uitspraken in een gesprek met een Israëlische influencer, die de beelden online zette.

Max Viefer was met de twee in gesprek gekomen via Chatruletka, een videoapp die willekeurige gebruikers aan elkaar koppelt om te praten. De man die in beeld verscheen zei het jammer te vinden met iemand uit Israël te spreken. "Je zult uiteindelijk sterven en in de hel terechtkomen."

Als Veifer vraagt waarom de man dat zegt, verschijnt een tweede persoon in beeld, een vrouw met een hoofddoek. "Het land is van Palestina, niet van jou, klootzak", zegt ze. "Jouw dag zal komen en je zult een gruwelijke dood sterven."

'Naar de hel gestuurd'
Omdat beide personen operatiekleding dragen en zich in een ziekenhuisomgeving lijken te bevinden, vraagt Veifer wat er zou gebeuren als er "God verhoede een Israëli naar jullie ziekenhuis komt". De vrouw onderbreekt hem onmiddellijk en zegt: "Die zou ik niet behandelen, die zou ik doden."

De man doet er nog een schepje bovenop: "Je moest eens weten hoeveel Israëli's er naar dit ziekenhuis zijn gekomen en ik naar de hel heb gestuurd." Hij maakt er een snijgebaar bij langs zijn keel.

Enkele uren nadat de video online was verschenen bleek dat het ging om twee verpleegkundigen van het Bankstown Hospital in Sydney. Het gesprekje was opgenomen tijdens hun nachtdienst in het ziekenhuis afgelopen dinsdag. Ze zijn op staande voet ontslagen.

'Grapje'
In een reactie tegen Australische media zegt de man dat de opmerkingen hem enorm spijten. "Ik wilde niemand beledigen." De man is in Afghanistan geboren en op zijn twaalfde naar Australië verhuisd, waar hij vier jaar geleden het staatsburgerschap kreeg.

"Het was een grapje, een misverstand. Ik wil mijn excuses aanbieden, maar zal eerst met de politie moeten praten", voegde hij eraan toe. Hij zei geschokt te zijn dat zijn tirade zo'n groot schandaal is geworden. "Dit is heel ernstig voor me."

Een oom van de vrouw die in het filmpje was te zien zei dat ze een paniekaanval had gekregen door alle ophef en medische verzorging nodig had. Ook zij heeft spijt.

Geen bewijs voor moord
Minister Park van Volksgezondheid van de deelstaat New South Wales noemt de uitspraken "walgelijk, ontmenselijkend en onacceptabel" en heeft een onderzoek gelast naar de twee. Volgens hem blijkt uit een eerste snelle scan over het afgelopen jaar niet dat de man daadwerkelijk mensen in zijn zorg heeft vermoord.

Deelstaatpremier Minns belooft dat de twee nooit meer aan het werk zullen komen in de gezondheidzorg. "Het moet overduidelijk zijn dat als je hier zorg nodig hebt, je wordt behandeld door getrainde, vaardige mensen die om jou geven."

Reeks incidenten
Australië heeft net strengere wetten tegen Jodenhaat aangenomen in antwoord op een serie antisemitische incidenten. Zo staat er tegenwoordig een jaar celstraf op de Hitlergroet en nazisymboliek. Het financieren van terreur kan worden bestraft met drie jaar cel.

In december werd er een aanslag met een brandbom gepleegd op een synagoge in Melbourne. Aanwezige gelovigen konden het gebouw ontvluchten voordathet afbrandde. Eén persoon raakte lichtgewond.

Recenter werd een jeugdcentrum beklad met racistische teksten en vond politie een antisemitische boodschap in een caravan vol explosieven in een voorstad van Sydney. De eigenaar van de caravan wordt onderzocht door het rechercheteam dat speciaal voor dit soort incidenten is opgericht. Dat team, Strike Force Pearl, onderzoekt ook de verpleegkundigen in Sydney.

https://nos.nl/artikel/25(...)li-s-niet-behandelen

De religie van de vrede 8)7 Dat zijn dan mensen die ook nog eens in de gezondheidszorg werken. Ziek in je hoofd!!!
Dit komt niet overeen met de suikerzoete wensdroom over miljoenen moslims die braaf onze billen gaan wassen als wij oud zijn geworden.
The End Times are wild
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 februari 2025 @ 13:29:56 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216648679
Altijd leuk, die paniek als ze met de gevolgen van hun daden geconfronteerd worden. "Spijt", ja vast. Spijt dat ie z'n baan kwijt is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 februari 2025 @ 13:33:16 #23
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_216648727
quote:
Hij zei geschokt te zijn dat zijn tirade zo'n groot schandaal is geworden. "Dit is heel ernstig voor me."
Hij heeft dus enkel spijt omdat zijn acties consequenties kennen. Trap die loser terug naar de zandbak, anders prikt hij in de toekomst nog een paar onschuldige burgers aan het mes voor het vermeende 'onrecht' wat hem is aangedaan. Dat is helaas hoe die mensen redeneren, Islam is perfect, ik ben Moslim dus ik ben ook perfect en het is altijd de schuld van de niet-Moslims.
pi_216648900
Terecht ontslag, nu ook gewoon even hun paspoort afnemen en op een enkele vlucht richting Afghanistan zetten.

Weg met dat vuilnis.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216648949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 13:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De helft? Je bedoelt 20%. Een minderheid, die klein wordt gehouden en vooral niet teveel mag groeien of teveel invloed mag krijgen of teveel grond mag bezitten. Uiteraard mogen ze wel misbruikt worden als tegenargument dat Israël echt niks tegen Arabieren heeft, wat dan ook veelvuldig gebeurt.

Interessant leesvoer: https://en.wikipedia.org/wiki/Arab_citizens_of_Israel
[..]

Pakweg de helft ja. Jij haalt hier nu Arabische moslims en Christenen aan, niet Arabische Joden. Arabische moslims en Christenen zijn inderdaad ongeveer 25%.
quote:
Many cultures, one people

Jews are not a “race,” but constitute a people or nation. Traditionally, Jewish texts often refer to the Jewish people as “Israel.”

DNA studies and archaeological evidence show that the Jewish people originated in the Middle East. Owing to Jews’ historical dispersion around the world however, Jews also belong to several Jewish ethnic groups, all of which are represented in the modern state of Israel.

[u]The largest Jewish ethnic group in Israel, about 40% to 45% of the country’s total population, is called Mizrahi, which means “Eastern” in Hebrew. Mizrahi Jews’ ancestors hailed from Jewish communities in the Middle East, including Israel itself.

The word Mizrahi often describes Jews from North Africa, too. However, these Maghrebi Jews descend from different groups than other Mizrahi Jews. Some North African Jews’ ancestors came from local communities. Others migrated there from the Iberian Peninsula after Spain expelled its Jewish population in 1492

Bron
Kortom, Israel bestaat uit:

Grofweg 75% Joods, 25% Arabisch, maar binnen de subgroep Joden heb je ook Arabische Joden, net zoals ook Ethiopische Joden (Beta Israel). En binnen de subgroep Arabieren heb je dan weer Moslims, Christenen maar ook Druze en Bedoeïen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')