https://nos.nl/artikel/25(...)gloopwinkel-aalsmeerquote:
Contract oud-profvoetballer gevonden in kringloopwinkel Aalsmeer
Een contract van oud-profvoetballer Dennis Souza is opgedoken in een kringloopwinkel in Aalsmeer. Het gaat om de overeenkomst met de Limburgse club Roda JC, waar Souza vanaf de eeuwwisseling vier jaar onder contract stond.
Het document zat in een map van die voetbalvereniging, vertelt eigenaar Gideon Italiaander tegen regionale omroep NH. "Het is niet het originele contract, maar een kopie", zegt hij. "Zijn salaris viel me alleen wel een beetje tegen."
De Braziliaanse Souza voetbalde in zijn jeugd bij de twee topteams van Sao Paulo. Op zijn 20ste kwam hij onder contract bij Roda JC, dat hem verhuurde aan verschillende andere clubs. In 2001 speelde hij bijvoorbeeld voor het Belgische Mons.
Behalve deze overeenkomsten werd in de map ook het draaiboek van de wedstrijd AC Milan-Roda JC gevonden. Op 28 februari 2002 streed de Limburgse club om de UEFA-cup en trof daarbij in de vierde ronde AC Milan. Zowel bij de uit- als thuiswedstrijd wonnen de Italianen.
Wie de map heeft afgeleverd bij de winkel is voor de eigenaar een raadsel. "Alles wordt hier buiten op pallets gezet."
Te koop is de map in ieder geval niet meer; Italiaander houdt die zelf.
Opvallend dat dit zomaar gebeurt, lijkt mij ook niet heel fijn voor de speler in kwestie. Ik kan mij ook niet heel veel meer van hem herinneren, een beetje een vergeten voetballer. Gek dat juist dat contract bij zo een kringloopwinkel beland.