Weet je hoe achterlijk dom die Tweet is?quote:
quote:- After Trump's Department of Government Efficiency (DOGE) announced its intention to shutter the U.S. Agency for International Development (USAID) in early February 2025, White House Press Secretary Karoline Leavitt claimed the agency provided a $32,000 grant to help fund a "transgender comic book" in Peru. The first prominent person to spread the claim had been Florida Republican Rep. Brian Mast, in January.
-The claim was false. The U.S. Department of State's Diplomatic and Consular Programs — not USAID — did provide a $32,000 grant covering 2022 and 2023 that helped, either in part or in whole, fund the second of three issues of a Peruvian comic book series about a band of superheroes, titled "El Poder de La Educación" ("The Power of Education"). The U.S. Embassy in Peru presented the comic book series in connection with a student cultural exchange program between the U.S. and Peru.
- Though that issue of the comic book did feature a gay protagonist named Alex, no transgender characters appeared in that or either of the two other issues of the comic book.
A White House official responded to an email query from Snopes by sending a document promoting the false claim.
Wat je nu doet is een claim proberen te weerleggen met een andere claim, trouwens zonder bron. Als we naar het stripboek in kwestie kijken, is daar wel degelijke opvallende thematiek merkbaar:quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet je hoe achterlijk dom die Tweet is?
Er is $32.000 naar een stripboek gegaan in Peru en miljarden Dollars naar hurricane hulp.
Verder, over dat stripboek:
[..]
Het ging om de "meme" van Musk, waarin gesuggereerd werd dat er meer werd uitgegeven aan die stripboeken dan aan de hurricane slachtoffers.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat je nu doet is een claim proberen te weerleggen met een andere claim, trouwens zonder bron. Als we naar het stripboek in kwestie kijken, is daar wel degelijke opvallende thematiek merkbaar:
[ afbeelding ]
Nou nou, $32.000 van de Amerikaanse belastingbetaler, dat is $32.000 / 150.000.000 tax payers = $0,00021 per belastingbetaler. Dat is een halve seconde van een gemiddelde werkdag.quote:Waarom moet de Amerikaanse belastingbetaler zulke stripboeken in Peru betalen?
Ik denk zeker dat mensen in Peru zo'n stripboek kunnen lezen, prima zelfs. Maar waarom moet Amerika dit betalen? Dit wordt maar niet onderbouwd. En dat laatste klopt trouwens niet, ik doe bijna altijd aan bronvermelding als ik artikelen quote, daar kun je mijn PoHi op nagaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het ging om de "meme" van Musk, waarin gesuggereerd werd dat er meer werd uitgegeven aan die stripboeken dan aan de hurricane slachtoffers.
Dat is pure onzin, voor dat stripboek was $32.000 beschikbaar.
De rest was aanvulling op het transgender verhaal. Het ging slechts om een homo in 1 deel en ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Of denk je dat jij homo zou kunnen worden als je dat stripboek leest?
Ik zie niet in wat er mis is met de "thematiek".
[..]
Nou nou, $32.000 van de Amerikaanse belastingbetaler, dat is $32.000 / 150.000.000 tax payers = $0,00021 per belastingbetaler.
De tijd die Musk er in gestoken heeft om die Tweet samen te stellen kost de belastingbetaler minimaal net zoveel.
Voor wat betreft je klacht over de bron (en dat komt ironisch genoeg van iemand die amper bronnen vermeldt):
https://www.snopes.com/fact-check/transgender-comic-book-peru/
De VS hoeft dat niet betalen. Als ze dat niet willen - prima. Doe geen nieuwe projecten zoals deze. Maar trek niet de stekker uit lopende programma's waar levens van afhangen zonder andere partijen de kans te geven om het over te nemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat mensen in Peru zo'n stripboek kunnen lezen, prima zelfs. Maar waarom moet Amerika dit betalen? Dit wordt maar niet onderbouwd. En dat laatste klopt trouwens niet, ik doe bijna altijd aan bronvermelding als ik artikelen quote, daar kun je mijn PoHi op nagaan.
Tsja, waarom betaalt USAID voor reisjes van Ivanka Trump? Op zich niets mis mee als ze goed werk doet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat mensen in Peru zo'n stripboek kunnen lezen, prima zelfs. Maar waarom moet Amerika dit betalen? Dit wordt maar niet onderbouwd.
Bron?quote:En dat laatste klopt trouwens niet, ik doe bijna altijd aan bronvermelding als ik artikelen quote, daar kun je mijn PoHi op nagaan.
Omdat dit dingen zijn die de First Lady nu eenmaal doet. Ideologische stripboeken publiceren niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tsja, waarom betaalt USAID voor reisjes van Ivanka Trump? Op zich niets mis mee als ze goed werk doet.
Uiteindelijk steunt het diverse doelen en het zal niet altijd het doel zijn dat jij wil steunen.
Ook Melania Trump is naar Malawi geweest om het USAID "Be Best" doel te steunen.
[ afbeelding ]
Je verontwaardiging is heel selectief.
[..]
Bron?
Sinds wanneer is Ivanka de First Lady?quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat dit dingen zijn die de First Lady nu eenmaal doet.
Ik zie niet in waarom dat anders is.quote:Ideologische stripboeken publiceren niet.
Foute bold van mijn kant, ik had het natuurlijk over Melania Trump waar je ook de foto van plaatst, zij was bezig met het 'Be Best' project, wat in lijn is met soortgelijke dingen die de Amerikaanse First Lady doet. Het blijft ook onduidelijk wat dit te maken heeft met het publiceren van een stripboek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Ivanka de First Lady?
Het is nog altijd zijn dochter.
Alhoewel, misschien heb je wel gelijk.
[ afbeelding ]
Er is een hoop fophef over een stripboek dat $32.000 heeft gekost.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Foute bold van mijn kant, ik had het natuurlijk over Melania Trump waar je ook de foto van plaatst, zij was bezig met het 'Be Best' project, wat in lijn is met soortgelijke dingen die de Amerikaanse First Lady doet. Het blijft ook onduidelijk wat dit te maken heeft met het publiceren van een stripboek.
Poeh.quote:De realiteit is, ja, de First Lady maakt zulke reizen en ja die worden betaald door de belastingbetaler. Dit is ongeacht wie er in het Witte Huis zit een onderdeel van zo'n ceremoniële functie. Stripboeken publiceren in andere landen daarentegen is een ideologische keuze.
Omdat ze daar democratisch voor gestemd hadden Howard.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat je nu doet is een claim proberen te weerleggen met een andere claim, trouwens zonder bron. Als we naar het stripboek in kwestie kijken, is daar wel degelijke opvallende thematiek merkbaar:
[ afbeelding ]
Waarom moet de Amerikaanse belastingbetaler zulke stripboeken in Peru betalen?
Inderdaad! Hadden die kinderen voordat ze geboren waren maar tegen hun vader moeten zeggen dat hij rust aan moest doen, dan hadden ze nu geen HIV/AIDS gehad. USA USA!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 23:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als gevolg van mafketels die maar in het rond neuken.
Homo of niet, het is niet aan de Amerikaanse belastingbetaler om de publicatie van stripboeken in Peru te financieren. En er waren zeker meer voorbeelden te vinden van onnodige en ideologische manieren van geldbesteding.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is een hoop fophef over een stripboek dat $32.000 heeft gekost.
Waarom? Misschien omdat er een homo in voorkomt? Want voor de rest is dit echt niet de grootste "geldverspilling" op een budget van $40 miljard.
Als dit het beste voorbeeld is wat Musk kon vinden na wekenlang door de USAID files zoeken dan valt het wel wat mee.
[..]
Poeh.
Kun je dit verder onderbouwen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Omdat ze daar democratisch voor gestemd hadden Howard.
Die kinderen hebben uiteraard geen schuld dorpsgek, maar ze zetten wel het hele ritueel voort. Had je zelf ook wel kunnen bedenken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:14 schreef Intint het volgende:
[..]
Inderdaad! Hadden die kinderen voordat ze geboren waren maar tegen hun vader moeten zeggen dat hij rust aan moest doen, dan hadden ze nu geen HIV/AIDS gehad. USA USA!
Het probleem is dat er te weinig naar hulp is gegaan, dan is dat geld voor woke stripboeken niet uit te leggen. Leuke act voer je nu op. Die stripboeken zijn zo noodzakelijk 🤡quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet je hoe achterlijk dom die Tweet is?
Er is $32.000 naar een stripboek gegaan in Peru en miljarden Dollars naar hurricane hulp.
Verder, over dat stripboek:
[..]
Of de Duitse fietspaden in Peru?quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom moet de Amerikaanse belastingbetaler zulke stripboeken in Peru betalen?
Ze hebben geen schuld maar zetten het ritueel wel voort... Klinkt toch echt alsof jij van mening bent dat ze het toch wel een beetje schuld zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die kinderen hebben uiteraard geen schuld dorpsgek, maar ze zetten wel het hele ritueel voort. Had je zelf ook wel kunnen bedenken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |