Ik ben overgestapt van een condens- naar een warmtepompdroger. Geen spijt van. Vandaag nog gedraaid, even de info ophalen voor je, van de witte was vandaag:quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:28 schreef Isane het volgende:
Zo'n 8 jaar geleden hebben we een droger gekocht, de siemens wt43w3g1nl/05.
De laatste tijd merken we dat de droogtijd enorm lang is. Ik heb vanochtend om 10:00 de droger aangezet met handoeken, nu draait het ding nog steeds(dus bijna 10 uur later).
Dus dat is circa 6kwh wat het ding verbruikt.
Dus we zijn op zoek naar een nieuwe droger.
-truien en broeken hangen wij altijd op en de rest gaat in de droger.
-Maar alle kleding van de kinderen gooien we dan wel in de droger
-Nu kunnen we dus maar 1 droogsessie per dag uitvoeren
Wat is jullie advies? Condens of warmtepomp droger?
Wat is jullie advies?
Hier duurt de warmtepompdroger juist langer dan de condensdroger. Maar is wel energiezuiniger.quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:56 schreef Hanca het volgende:
Wij zijn een maand geleden overgestapt van condens naar warmtepomp. Nog niet heel veel gedraaid omdat we bijna alles ophangen, maar zeker geen spijt van. Sneller klaar, beter droog (dat was ook de reden dat de oude weg moest, het werd niet meer droog) en een lager verbruik.
Inderdaad, en hij is ook max 6 jaar oud en nog best zuinig: https://tweakers.net/pric(...)3g1nl/specificaties/quote:Op woensdag 12 februari 2025 08:59 schreef BertV het volgende:
Volgens google was dit al een warmte pompdroger.
Zoiets. Niet exact die wij hebben, want oude serie, maar vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 07:37 schreef laziness het volgende:
Noem eens specifieke modellen die jullie hebben waar jullie tevreden over zijn.
Mijn wp droger moet vaak meerdere keren aan voordat het droog is en de condensor is slecht schoon te maken.
Het duurde altijd al lang voordat de droger klaar was. Dus we gaan voor een nieuwequote:Op dinsdag 11 februari 2025 21:36 schreef Jordy-B het volgende:
ik zou eerst eens gaan kijken wat de oorzaak is dat hij ineens niet meer droogt.
Komt de was nog wel goed gecentrifugeerd uit de machine? Is de condenswaterafvoer vrij? Wordt de droger wel warm? Zijn de sensoren schoon?
Het kan al gauw uit om even een uurtje met een schroevendraaier in de weer te gaan. Baat het niet, dan kan je altijd nog een nieuwe droger kopen.
Hoe lang duurt een redelijk volle droogsessie met handoeken dan? Bij ons dus 10 uurquote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:08 schreef antweerkie het volgende:
Wij hebben een aeg warmtepomp droger sinds een dik jaar, die draait vaak meerdere keren per dag op wasdagen, qua tijd per beurt vind ik het reuze meevallen. Ben er heel tevreden over.
Hiervoor een afvoerdroger. Droogde heel goed maar het stroomverbruik was echt hoog. Daarom ook verkocht en een zuinigere wp droger aangeschaft.
Wij ook een warmtepomp droger en afhankelijk van het gekozen programma maar stel witte was gaat in de droger# dan is het katoen en dan de instelling kast droog en dan zegt ie dat ie tegen de 3 uur nodig heeft maar in de praktijk is het tegen 1u40 min aan.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:24 schreef Isane het volgende:
Dank voor alle reacties!
[..]
Het duurde altijd al lang voordat de droger klaar was. Dus we gaan voor een nieuwe
[..]
Hoe lang duurt een redelijk volle droogsessie met handoeken dan? Bij ons dus 10 uur
We kunnen dus maar 1 was per dag draaien op deze manier
Bij ons net zo, programma duurt rond de 3 uur maar is vaak wel eerder droog en haal het er dan gewoon uit. Maar hangt ook af van hoeveel was je erin stopt.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wij ook een warmtepomp droger en afhankelijk van het gekozen programma maar stel witte was gaat in de droger# dan is het katoen en dan de instelling kast droog en dan zegt ie dat ie tegen de 3 uur nodig heeft maar in de praktijk is het tegen 1u40 min aan.
Ja, wij ook.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:36 schreef antweerkie het volgende:
[..]
Bij ons net zo, programma duurt rond de 3 uur maar is vaak wel eerder droog en haal het er dan gewoon uit. Maar hangt ook af van hoeveel was je erin stopt.
Wij hebben er 1 met een grote trommel met een vulgewicht van 9kg, misschien dat dat ook scheelt.
Hier doet ie er een uur of 4 over. En dan is het gewoon goed droogquote:Op zaterdag 15 februari 2025 07:37 schreef laziness het volgende:
Mijn wp droger moet vaak meerdere keren aan voordat het droog is en de condensor is slecht schoon te maken.
Miele Novotronic T491, hier draait ie al 25 jaar; geen condensor en de was is in 1x droog. Een gewone luchtafvoerdroger. Gezien de hoeveelheden kWh's die wij opwekken en een (nieuwe) kWh-prijs van ¤0,25/kWh, ga ik niet in een WP droger investeren.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 07:37 schreef laziness het volgende:
Wij hebben een Beko wp droger, maar die doet het in 1 keer. Behalve bij die gallige kutdekbedhoezen die elkaar helemaal verwurgen en alle was opvreten. Dan niet.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 07:37 schreef laziness het volgende:
10 uur??? Dan is er gewoon iets kapot, dat kan niet anders.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:24 schreef Isane het volgende:
Dank voor alle reacties!
[..]
Het duurde altijd al lang voordat de droger klaar was. Dus we gaan voor een nieuwe
[..]
Hoe lang duurt een redelijk volle droogsessie met handoeken dan? Bij ons dus 10 uur
We kunnen dus maar 1 was per dag draaien op deze manier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |