Met je familie moet je wandelen, niet handelen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:20 schreef Scorpie het volgende:
Gefeliciteerd je bent opgelicht door je eigen oom.
Wat heb je nu geleerd hiervan?
Pff wat een verhaal. Kan je niet kijken of Sjakie je kan helpen aangezien je moeder het waarschijnlijk te druk heeft met haar sigaren en whiskey?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:23 schreef Policy3 het volgende:
Even graag ontopic mensen. Heb ik een poot om op te staan? In de brief staat ook dat hij het heeft uitgeleend aan mijn moeder... terwijl buren als getuigen kunnen vertellen dat wij de auto al 2.5 maanden gebruiken
Dat je buren gaan verklaren dat je al 2,5 maand in een auto rijdt die is verzekerd op naam van een ander is niet per sé handig, tenzij dit gemeld is bij de verzekeringsmaatschappij.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:23 schreef Policy3 het volgende:
Even graag ontopic mensen. Heb ik een poot om op te staan? In de brief staat ook dat hij het heeft uitgeleend aan mijn moeder... terwijl buren als getuigen kunnen vertellen dat wij de auto al 2.5 maanden gebruiken
....wat?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Pff wat een verhaal. Kan je niet kijken of Sjakie je kan helpen aangezien je moeder het waarschijnlijk te druk heeft met haar sigaren en whiskey?
Flodder (refereert hij aan).quote:
Flodder.quote:
Inderdaad zonder afspraak op papier, maar vervolgens diverse getuigenissen die ons verhaal kunnen versterken en natuurlijk ook eventuele camera beelden vanuit ons huis hoelang de auto al bij ons staat..quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:26 schreef Hanca het volgende:
Tja, hier hadden diverse alarmbellen af moeten gaan, wat mij betreft. Familie, niet kunnen overschrijven, terugkopen, tegen de afspraak in ophalen voor de reparatie... en dat allemaal zonder enige afspraak op papier, zeker?
Heb je iets getekend ?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:23 schreef Policy3 het volgende:
Het = de auto?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:23 schreef Policy3 het volgende:
Illegale situatie met rijden in een auto terwijl jij bij de verzekering niet als hoofdbestuurder zult staan en geen getekende papieren, ik vrees er voor.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:28 schreef Policy3 het volgende:
[..]
Inderdaad zonder afspraak op papier, maar vervolgens diverse getuigenissen die ons verhaal kunnen versterken en natuurlijk ook eventuele camera beelden vanuit ons huis hoelang de auto al bij ons staat..
Dus je buren gaan getuigen dat jij al 2.5 maand de auto van je oom in bruikleen hebt?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:28 schreef Policy3 het volgende:
[..]
Inderdaad zonder afspraak op papier, maar vervolgens diverse getuigenissen die ons verhaal kunnen versterken en natuurlijk ook eventuele camera beelden vanuit ons huis hoelang de auto al bij ons staat..
Nu lijkt het 2 keer een schenking omdat er twee keer officieel niks is verkocht, dat is inderdaad wel een bijzondere.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:29 schreef maily het volgende:
Kan de belastingdienst zich hier ook nog mee gaan bemoeien?
Dat klopt. Auto was ook afgepakt en hebben ze na een bedrag te betalen weer terug gegeven met een blokkade. daarna wou hij die auto verkopen en gaf hij het dus aan mij en ik gaf hem gewoon contant geld. is inderdaad hufterig en zelfs mijn vader staat terplex van zo een bedrag.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat dom en naïef van jou en wat een hufter is die oom van jou.
Probeert jou nou een poot uit te draaien ivm zijn belastingschuld (als dat verhaal al klopt)
Die ¤2000 is dus o.b.v. van (een expertise van) de schade?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:17 schreef Policy3 het volgende:
Na 3-4 weken ontving ik ineens een aangetekende brief van een advocaat, waarin hij namens mijn oom een bedrag van 2000 euro eiste. In de brief werd beweerd dat mijn oom de auto op de dag van het ongeluk had uitgeleend, wat absoluut niet klopt. Ik vind het erg vreemd hoe het bedrag van 2000 euro is berekend, aangezien dit nergens op slaat.
Er staan bovendien veel onjuiste beweringen in de brief, zoals dat ik de schade bij de ANWB zou hebben gemeld en dat ik bij het ongeluk aanwezig zou zijn geweest en het schadeformulier zou hebben ingevuld, wat niet het geval is.
Nu verwijst de advocaat naar het feit dat ik verantwoordelijk zou zijn voor een onrechtmatige daad en ongerechtvaardigde verrijking.
Wat zijn mijn rechten in deze situatie? Ik wil niet het bedrag van 2000 euro betalen, terwijl hij met een bumper van 200 euro is weggekomen.
Misschien kun je dan aangifte doen?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:32 schreef Policy3 het volgende:
[..]
Dat klopt. Auto was ook afgepakt en hebben ze na een bedrag te betalen weer terug gegeven met een blokkade. daarna wou hij die auto verkopen en gaf hij het dus aan mij en ik gaf hem gewoon contant geld. is inderdaad hufterig en zelfs mijn vader staat terplex van zo een bedrag.
Die 2000 euro is niet het bedrag wat de expertise gemaild heeft. die 2000 euro heeft hij vermoeden omdat de auto naar een garage is gegaan waar hij ook bekend is dus ging hij verhaal halen daar met wat ongeveer de kosten zijn.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Die ¤2000 is dus o.b.v. van (een expertise van) de schade?
Verder: welkom in de grote mensen wereld!
Aangifte doen op basis van wat?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien kun je dan aangifte doen?
Of zelf een advocaat inschakelen.
Je zult ze eerst moeten bellen en je verhaal doen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:34 schreef Policy3 het volgende:
[..]
Aangifte doen op basis van wat?
Ik ga sowieso even rechtsbijstand inschakelen maar heb ik wel poot om op te staan?
Oplichting?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:34 schreef Policy3 het volgende:
[..]
Ik ga sowieso even rechtsbijstand inschakelen maar heb ik wel poot om op te staan?
Ik heb het een en ander bewijs op whatsapp dat hij naar mij heeft verstuurd dat ik de motor rijtuigbelasting moet betalen omdat ik natuurlijk al 2.5 maanden de auto gereden heb.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oplichting?
En je oom heeft dus al problemen met de belastingdienst dus misschien heeft hij al meer op zijn kerfstok en meerder trucjes geprobeerd.
En inderdaad zeker de rechtsbijstand inschakelen.
Zolang er geen officieel schade-adviesrapport is, denk ik dat die ¤2000 uit de lucht is gegrepen. Hoewel autoschade reparaties aan het koetswerk, beginnen vaak al bij dat bedrag.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:34 schreef Policy3 het volgende:
[..]
Ik heb op whatsapp bewijs dat hij mij kentekencard en de tenaamstlelingscode naar mij heeft verstuurd om het op mijn naam te zetten. toen dat niet lukte wou hij zijn auto ook nie tterug en zei hij als het geregeld is met de belastingdienst kan je het op je naam zettenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Zolang er geen officieel is, denk ik dat die ¤2000 uit de lucht is gegrepen. Hoewel autoschade reparaties aan het koetswerk beginnen vaak al bij dat bedrag.
Even een andere vraag: je hebt contant betaald (kwitantie?) en je hebt het geld ook weer terug gekregen toen je de auto verkocht (idem kwitantie?) ?
Verder zou ik even niet doen, anders dan een dossier aanleggen en i.d.d via de rechtsbijstand, even een kort en bondig briefje terug sturen aan de advocaat van je oom. Kweenie of ie die uit eigen zak moet betalen, maar ik heb ooit eens een tegenpartij flink op kosten gejaagd door hun advocaat van forse lappen briefpapier te voorzien.
Maak een printscreen van die whatsappberichten voordat hij alles deletequote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:41 schreef Policy3 het volgende:
[..]
Ik heb op whatsapp bewijs dat hij mij kentekencard en de tenaamstlelingscode naar mij heeft verstuurd om het op mijn naam te zetten. toen dat niet lukte wou hij zijn auto ook nie tterug en zei hij als het geregeld is met de belastingdienst kan je het op je naam zetten
Hij heeft ook gevraagd of ik de motorrijtuig belasting wil betalen omdat ik 2.5 maanden zijn auto gebruikt hebt
En eerste bedrag wat mijn vader betaalde aan hem is inderdaad 2000 euro via de bank overgemaakt hoor ik nu net, ik dacht dat het contant wasquote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:42 schreef maily het volgende:
[..]
Maak een printscreen van die whatsappberichten voordat hij alles delete
Een printscreen is niet geldig in een rechtszaak, volgens mij.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:42 schreef maily het volgende:
[..]
Maak een printscreen van die whatsappberichten voordat hij alles delete
Geen idee ....quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een printscreen is niet geldig in een rechtszaak, volgens mij.
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:17 schreef Policy3 het volgende:
Goedemiddag beste fokkers,
In november heb ik een auto overgenomen van mijn oom, waarbij ik het volledige bedrag contant heb betaald. Helaas kon ik de auto niet op mijn naam zetten vanwege een belastingschuld van mijn oom, waardoor er een blokkade op stond. Er was verder geen probleem; mijn oom vertelde me dat ik de auto op mijn naam zou kunnen zetten zodra de blokkade opgeheven zou zijn (ik heb dit twee keer geprobeerd, maar het lukte niet vanwege de blokkade).
[..]
Google zegt dat whatsapp berichten rechtsgeldig zijn.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een printscreen is niet geldig in een rechtszaak, volgens mij.
Wie heeft die auto nou "gekocht"? Jij of je vader? En cash of via de bank?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:44 schreef Policy3 het volgende:
[..]
En eerste bedrag wat mijn vader betaalde aan hem is inderdaad 2000 euro via de bank overgemaakt hoor ik nu net, ik dacht dat het contant was
2000 via de bank is een fout ik dacht dat het contant wasquote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]Wat maakte dat je dacht dat dit een goed idee zou zijn?
Daarnaast: is er een koopcontract? Nee. Je oom kon die auto niet eens verkopen en jij wist dat: waarom betaal je je oom dan een zak geld? Contant nog wel?
Wat is dit voor rare wereld?
JA leuk, maar het geld, hoe is dat gegaan??quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:41 schreef Policy3 het volgende:
Ik heb op whatsapp bewijs dat hij mij kentekencard en de tenaamstlelingscode naar mij heeft verstuurd om het op mijn naam te zetten. toen dat niet lukte wou hij zijn auto ook nie tterug en zei hij als het geregeld is met de belastingdienst kan je het op je naam zetten
Hij heeft ook gevraagd of ik de motorrijtuig belasting wil betalen omdat ik 2.5 maanden zijn auto gebruikt hebt
Via de bank en mijn vader heeft het geld betaald ik had het op dat moment nietquote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie heeft die auto nou "gekocht"? Jij of je vader? En cash of via de bank?
Via de bankquote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:48 schreef blomke het volgende:
[..]
JA leuk, maar het geld, hoe is dat gegaan??
Ik zou dat geld maar eens terughalen, aangezien er geen auto geleverd is.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:48 schreef Policy3 het volgende:
[..]
2000 via de bank is een fout ik dacht dat het contant was
Degene met de "Flodder"-opmerking zat er niet ver naast vrees ikquote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:47 schreef Policy3 het volgende:
[..]
Google zegt dat whatsapp berichten rechtsgeldig zijn.
Maar het volgende ; mijn vader heeft hem 2000 euro overgemaakt voor de auto, in principe kan hij die 2000 euro terug vorderen dan toch? aangezien mijn oom 2000 euro cash terug gegeven heeft is dat voor hem moeilijk te bewijzen
Nu ik net begrepen heb van mijn pa dat hij het via de bank overgemaakt heeft dan is dit inderdaad een slimme oplossing om dat geld terug te halen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:48 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik zou dat geld maar eens terughalen, aangezien er geen auto geleverd is.
Je vader betaalde aan je oom (zijn broer??) voor de auto die van jou zou worden en je moeder heeft er een aanrijding mee? It's all in the family...quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:44 schreef Policy3 het volgende:
[..]
En eerste bedrag wat mijn vader betaalde aan hem is inderdaad 2000 euro via de bank overgemaakt hoor ik nu net, ik dacht dat het contant was
Waarom een auto kopen als je geen geld hebt?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:48 schreef Policy3 het volgende:
[..]
Via de bank en mijn vader heeft het geld betaald ik had het op dat moment niet
Dat heeft hij al "teruggehad". Terwijl zijn vader het kennelijk in eerste instantie aan zijn oom betaald heeft. Per bank.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:48 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik zou dat geld maar eens terughalen, aangezien er geen auto geleverd is.
En zijn moeder heeft een ongeluk gehad met de auto.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat heeft hij al "teruggehad". Terwijl zijn vader het kennelijk in eerste instantie aan zijn oom betaald heeft. Per bank.
ERG wazig verhaal dit, inmiddels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |