quote:https://patents.google.com/patent/NL1009908C2/en
Storage system for digital data relating to text or bit-map elements, involves storing possible values in coding memories and chopping incoming data into blocks for comparison with stored codes
-Nieuwe bron: Malicious life aflevering 99.quote:
https://tpo.nl/2014/01/26(...)en-met-de-holocaust/ Heeft in alle internationale kranten gestaan.quote:Rán geeft zelf na de inleiding al aan, dat het geen klassiek hackers verhaal is, maar zeker boeiend.
Hij vertelt over “Sloet” die woonde in het Nederlandse plaatsje “Newachen”. Nederland een klein land waar in de jaren negentig, iedereen iedereen kende, zo ook "Rule Peeper". De uitvinding, 100 miljoen keer verbeteren van de compressietechniek van beeld en geluid, was opzienbarend.
Rán weet de analogie met morse en compressiealgoritmes helder uit te leggen. Ran gooit er wat oudbakken ICThumor tegen aan over de Google zip42 file download (nooit doen).
Opvallend, zeker voor een Israeli, is dat hij de samenwerking van het bedrijf van Pieper met Thomas Perkins wel noemt, maar niet Perkins opmerking “dat rijke Amerikanen worden behandeld als ware het de holocaust”
Wat wil je nu zeggen met deze rant?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 15:16 schreef yessie234 het volgende:
Ik zag dat ik de openingspost niet meer kon aanpassen, dus hier introductie op waar we gebleven waren:
-De octrooien
-Nieuwe bron: Malicious life.
https://malicious.life/ep(...)_compression_system/
Rán geeft zelf na de inleiding al aan, dat het geen klassiek hackers verhaal is, maar zeker boeiend.
Hij vertelt over “Sloet” die woonde in het Nederlandse plaatsje “Newachen”. Nederland een klein land waar in de jaren negentig, iedereen iedereen kende, zo ook "Rule Peeper". De uitvinding, 100 miljoen keer verbeteren van de compressietechniek van beeld en geluid, was opzienbarend.
Rán weet de analogie met morse en compressiealgoritmes helder uit te leggen. Ran gooit er wat oudbakken ICThumor tegen aan over de Google zip42 file download (nooit doen).
Opvallend, zeker voor een Israeli, is dat hij de samenwerking van het bedrijf van Pieper met Thomas Perkins wel noemt, maar niet Perkins opmerking “dat rijke Amerikanen worden behandeld als ware het de holocaust”
https://tpo.nl/2014/01/26(...)en-met-de-holocaust/ Heeft in alle internationale kranten gestaan.
Ik weet niet uit welk jaar de podcast en uitspraak is, maar ik had toch wel een kanttekening of erratum verwacht, of iets als “die we nog kennen van de uitspraak uit 2014”. Wel citeert hij uit het boek van Perkins over de correspondentie over “the black magic” vinding waar Pieper mee naar Silicon Valley toog.
Zal dat over die NSA Grok van 2014 gaan? Zet Trumpianen, Musketeers, Wilders toch weer in perspectief. Nou vooruit, warhead Rutte er ook bij.
Vleermuizenalert in deze post in de vorige reeks:
yessie234 in BNW / Het Jan Sloot Digital Coding mysterie, deel 8
Ik luister graag naar malicious lifestyle podcasts, Darknet Diaries, is ook bijvoorbeeld, vooral om het psychologisch inzicht dat het geeft over misdadigers en oplichters enzo.
In ieder geval is sponsoring van malicous life gestopt. Jammer voor Rán Levi, ik luisterde graag naar zijn "unit 8200 radio" in de jaren dat dat nog voor politiek über-correct doorging.
Maar, zeker met de kennis over Sloot fanatieke fokkers van nu, zeer interesant, omdat het de kennis-hiaten over stand van kennis van Nederlanders over dader-psychologie en het verhaal over Sloot vult, vanuit hackerspsychologie en technische know how.
Heeft iemand die tipgever aan die Israeli, die Harvey al ontdekt![]()
Moet je wel even de podcast voor geluisterd hebben om het perspectief te snappen, maar het heeft vast met octrooien te maken.
Jan Sloot went international!
Ik zeg niets...quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen met deze rant?
kan je de linkjes in je post dan ff fixenquote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:29 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik zeg niets...
Wat vind je van de podcast, want daar gaat het over.
Als je andere vragen gesteld had, had ik veel leukere antwoorden voor je.
Ik ga nog even zoeken uit welk jaar het is.
Ik ben dol op misdaadpodcasts uit dit genre en ik vind dat Rán het heel goed uitlegt heeft toen.
Eigenlijk wel gek dat ik geen link in dit topic naar deze uitzending vond, maar elders.
Maar op het moment dat Ran bespiegelingen over het verhaal Sloot wereldkundig maakte bij de hackersscene en in het Engels, kunnen we niet uitsluiten dat dit verhaal veel meer Brave New World is, dan een Moedige Nieuwe Wereld en zijn valse vriendje met het Engels kan begrijpend lezen.
De claim is zo....belachelijk....dat lieden op 4chen e.d. er wel eens mee aan de haal kunnen zijn gegaan, nadat ze dit gehoord hadden. Maar ook 'nettere' mensen, in de omgeving van Informaticus Pieper ofzo.
eh, eerste topic van reeks #9 kan ik niet wijzigen, en de linkjes staan er toch bij? Of mis je er een die jezelf kan aanvullen?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
kan je de linkjes in je post dan ff fixen
Niet de OP, de tweede post, daar heb je het over allerlei podcasts maar de linkjes zijn er maar halfquote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:51 schreef yessie234 het volgende:
[..]
eh, eerste topic van reeks #9 kan ik niet wijzigen, en de linkjes staan er toch bij? Of mis je er een die jezelf kan aanvullen?
NSA GROK 2014 NSA plans infect milions computers malware.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 16:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet de OP, de tweede post, daar heb je het over allerlei podcasts maar de linkjes zijn er maar half
Ik denk dat mijn “laatste oordeel” is dat het vooral een illusionist was die in zijn zelf opgezette testomgeving een showtje gaf aan bobo’s.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 14:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat hij was?
- Oplichter
- Prutser
- Genie met een algoritme
En deze vraag staat nog open
Wat denk je dat waarschijnlijker is
A: Door Sloots algoritmes passen er 16 speelfilms op een 64KB Chipkaart
B: Het is gewoon onzin, met wat voor een motief dan ook
Let wel:
16 speelfilms op een chipkaart van 64 kilobyte opslaan.
Dat is 4KB per film
4000 Bytes van 8 bits
Dat betekend dat je een 4000 tekens hebt om een gehele film te beschrijven om daarmee die specifieke film uit de "jukebox". te genereren . Snap je dat dit een volledig onzinnige claim is?
Het gebruik met een ICT-testdemo langs investeerders te gaan, om geld op te halen voor iets dat nog gemaakt moest worden, is al eerder genoemd.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een illusionist was die in zijn zelf opgezette testomgeving een showtje gaf aan bobo’s.
Ik denk dat Darknet Diaries er iets mee gedaan heeft, of op nog meer input wacht. Ik zal nog eens kijken daar, zij maken transscripts van hun podcasts.quote:Thanks!! I was looking at BMC’s newer stuff, didn’t get back this far! Thank you!
Dat een onderwerp warm gehouden wordt is leuk. Ik zie alles meer als een werkelijk verhaal van oplichting dat men heeft willen redden met tot magie geromantiseerd verhaal, waar nog slaatje uit heeft willen slaan.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het gebruik met een ICT-testdemo langs investeerders te gaan, om geld op te halen voor iets dat nog gemaakt moest worden, is al eerder genoemd.
Levi noemt echter dat er een harde schijf gevonden is in de demo, zal wel van zijn tipgever komen.
Op Reddit was er naar aanleiding van episode 99 van Levi over Jan Sloot een vraag gesteld of er iemand het outro van de podcast herkende. Vraag kwam van de redactie van Darknet Diaries en het enige antwoord op de vraag is 19-1-22 gewist.
Reactie op Reddit op de gewiste reactie "Malicious life Jan Sloot episode 99 the spy" aldaar:
[..]
Ik denk dat Darknet Diaries er iets mee gedaan heeft, of op nog meer input wacht. Ik zal nog eens kijken daar, zij maken transscripts van hun podcasts.
https://www.reddit.com/r/(...)_episode_99_the_spy/
Zou toch mooi zijn als Jan Sloot Goes Viral Again deel II online beschikbaar kwam. Met een beetje hulp van ons.
Er waren er velen die de uitvinding van Sloot in de jaren '90 al verwierpen. Maar het verhaal dat bleef, vooral na zijn dood, en Nederlanders voelden zich expert over story-telling.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat een onderwerp warm gehouden wordt is leuk. Ik zie alles meer als een werkelijk verhaal van oplichting dat men heeft willen redden met tot magie geromantiseerd verhaal, waar nog slaatje uit heeft willen slaan.
Het is ook dat de investeerders naar hem kwamen ipv andersom en zich lieten bedwelmen in Sloot z’n privé waar hij mooi alles kon opzetten.
In de tijd van world online was IT bijna het mirakel van Delphi. Er waren geen gecontroleerde test-omgevingen. Allemaal hallelujah. Je had ook zo’n speed booster scam waar consumenten flink voor betaalden omdat het een afbeelding van een analoog metertje had waarop stond dat alles snel ging. Jan Onderwater had ook nog zo’n soort voorbeeld. Bijna alles werd bewierookt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:54 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Er waren er velen die de uitvinding van Sloot in de jaren '90 al verwierpen. Maar het verhaal dat bleef, vooral na zijn dood, en Nederlanders voelden zich expert over story-telling.
Totdat de buitenwereld het verhaal ook wel leuk vond om te vertellen, alleen dan iets anders.
En wat ervan gekomen is, en de schade die het bij gebruikers heeft gegeven. Zo gaan er verhalen rond over dat boekhoudprogramma van ING dat door RTL gepromoot werd. Maar elke windows computer werd met een stapel bloatware door de hardwareknutselaars geleverd. Misschien een topic voor DIG. of Cultuur en Geschiedenis. Zou trouwens best nieuwe zienswijzen op de Kwestie Sloot op kunnen leveren. Meerdere scenario's over intenties van betrokkenen staan nog open.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er een lijst te compileren is van scams uit die tijd die aanvankelijk werden geloofd.
Alles qua bronnen staat gearchiveerd op die centrale website over het sloot mysterie die al eens eerder in deze reeks is gedeeld. Ik kwam daarop ook een pdf tegen waarin de vondst van de HD werd genoemd.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 20:30 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het gebruik met een ICT-testdemo langs investeerders te gaan, om geld op te halen voor iets dat nog gemaakt moest worden, is al eerder genoemd.
Levi noemt echter dat er een harde schijf gevonden is in de demo, zal wel van zijn tipgever komen.
Een lijst met alle IT scams en zaken die schuren in die tijd zet ook wel dingen in een baan rond het tijdsbeeld en misschien komt er wel een aardige "nearest neighbor" te voorschijn.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 22:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
En wat ervan gekomen is, en de schade die het bij gebruikers heeft gegeven. Zo gaan er verhalen rond over dat boekhoudprogramma van ING dat door RTL gepromoot werd. Maar elke windows computer werd met een stapel bloatware door de hardwareknutselaars geleverd. Misschien een topic voor DIG. of Cultuur en Geschiedenis. Zou trouwens best nieuwe zienswijzen op de Kwestie Sloot op kunnen leveren. Meerdere scenario's over intenties van betrokkenen staan nog open.
Helaas niet.quote:Herkende jij trouwens het outro bij de podcast?
Vroeger vonden we dat leuk om onze computerkunsten braaf te tonen, een screenshot maken, of miniaudioclip maken, uploaden in de cloud, en weer droppen hier, om je argument te staven, en anderen te overtuigen. In de loop van de jaren hebben we geleerd dat dit geen zin heeft.quote:Op woensdag 12 februari 2025 00:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Alles qua bronnen staat gearchiveerd op die centrale website over het sloot mysterie die al eens eerder in deze reeks is gedeeld. Ik kwam daarop ook een pdf tegen waarin de vondst van de HD werd genoemd.
Probleem was dat er niet uit te kopieeren en plakken leek zonder kunst en vliegwerk. Dus dat heb ik er toen maar bij gelaten.
[..]
In deel 8 hebben we al eea besproken over mogelijkheden analoog-digitaal, omgebouwde filmnetkastjes, paytv via kabeldoorgifte, infrarood afstandsbedieningen die door muren heen gingen, en de bestuurlijke Programmaraad over wat op televisie te zien, en op radio te horen was.quote:Een lijst met alle IT scams en zaken die schuren in die tijd zet ook wel dingen in een baan rond het tijdsbeeld en misschien komt er wel een aardige "nearest neighbor" te voorschijn.
Zat Pieper niet in Oekraine? Ik heb berichten ontvangen dat hij daar gespot is.quote:Roel Pieper had trouwens ook andere faalprojecten. Die in kaart brengen kan óók weer een beeld geven van een zekere roekeloosheid van de blackjacktafel van het investeren.
Er zijn van die music-sniffers die songs geupload in de cloud herkennen. Misschien dat iemand ons wil helpen. het netwerk rond de tipgever rond Levi zegt me wel iets, maar daar moet ik nog uitpluizen. Zit in de buurt van CCC maar met de bandjes met België en Duitsland moet ik nog verder op rechercheren. Dat dit in CRI verschijnt is waarschijnlijker dan dat dit hier terloops gemeld wordt.quote:Helaas niet.
Complotteren gaat altijd met de nieuwste techno snufjes en vooruitgangsgeloof. Heeft Sloot de intenties van Pieper niet begrepen toen hij daar met zijn vinding aanklopte? Twee arrogante mannen die elkaar niet begrijpen in het uitvoeren van een mega-scam. Pieper verloor niet en probeerde het nog een paar keer, Sloot dood.quote:Op woensdag 12 februari 2025 01:18 schreef Beathoven het volgende:
Ik weet niet of er een woord voor bestaat, maar ik vind het 'Pieper, de durfkapitalist die als ICT "grootheid" niet kan falen', wel een beetje met de Carlsen–Niemann controversy te vergelijken.
Carlsen als grootheid mocht van hem en zn ego als schaker niet falen, dult geen arrogant goedspelende tegenstander buiten zijn cirkel en verwijt Niemann vals te spelen met de meest bizarre persoonlijke (en onbewezen) complottheorie.
Het gaat diep, maar dan beschrijf je cheaten tegen een computer.quote:Op woensdag 12 februari 2025 03:02 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Complotteren gaat altijd met de nieuwste techno snufjes en vooruitgangsgeloof. Heeft Sloot de intenties van Pieper niet begrepen toen hij daar met zijn vinding aanklopte? Twee arrogante mannen die elkaar niet begrijpen in het uitvoeren van een mega-scam. Pieper verloor niet en probeerde het nog een paar keer, Sloot dood.
Mij doet het denken aan het boek "Zijn wij allen nazi's" van Hans Askenasy."
Was verplichte literatuur ver buiten de Sociale Academie. Dat is de tijd dat Sloot opgroeide tot tv-reparateur, en Pieper via de informatica bij Philips terechtkwam.
Wij hadden een schaakcomputer waarop ik als kind een cheat op ontdekt had. Was een duur verjaardagscadeau geweest overigens, dat soort gadgets zijn altijd prijzig geweest. Het gevolg van het ontdekken van een cheat, was een compleet nieuw spel: wie vertel ik de cheat, zitten er meer cheats in, toch een professioneel schaker eens vragen, hackers schaken en programmeren, die eens vragen, dan weet de buurman niet dat ik een nieuwe cheat heb.
Dat heette toen natuurlijk niet cheaten. Er zat een fout in de computer, en het lag ook wel eens aan de batterijen, want verse batterijen, maakte dat de computer minder rare zetten deed. Ook dat had ik ontdekt. Totdat een ouder iemand tegen me zij dat het een "zelf-lerende schaakcomputer" was. Terwijl ik de cheat ontdekt had, probeerden ze mij te overtuigen echt te schaken tegen de computer, in plaats van het zoeken naar cheats, of de computer verslappen met oude batterijen.
Over de chemie tussen Pieper en Sloot is al veel geschreven, maar elkaar helemaal begrijpen in elkaars intenties, dat deden ze niet, volgens mij.
De publicaties uit 2006 en 2007 lijken mij goede bronnen voor het achterhalen van het gesponnen verhaal van Levi en zijn tipgever. En richtingaanwijzer voor het interpreteren van de BMC waar de Redditeer aan refereerde.quote:1.Classic Supercharged Sports Cars (ISBN 0-9612268-0-3) Published in 1984, this is Perkins's account of pre-World War II classic car collection.
2. Sex and the Single Zillionaire, (ISBN 0-06-085167-8) published In January 2006, this is Perkins first romance novel, which he dedicated to Steel. The plot of the book is based on a reality TV idea which was pitched to Perkins, where he would date a series of women and choose one to marry. He claims that "no 'ghost' did the writing." Proceeds from the book will be donated to Harvard University.[15]
3. Valley Boy: The Education of Tom Perkins. (ISBN 1-59-240313-1) published in November 2007, this is Perkins's memoir. Perkins discussed the book, his time at HP, and his sailboat with Lesley Stahl on 60 Minutes in September 2007.[32]
4.Mine's Bigger: The Extraordinary Tale of the World's Greatest Sailboat and the Silicon Valley Tycoon Who Built It. An account of Perkins' building of The Maltese Falcon – by Newsweek's David A. Kaplan – was published in 2007.[33] The book in 2008 won the Gerald Loeb Award for best business book of the year.[34]
Over ABC basketbalsters heeft DPG nog iets met een SQL bij lezers uitgerold met betrekking tot de Rian van Rijbroek-scam die toen ook hoog gehouden werd in Qataarse kringen, en dat was niet de ene Taghi, maar die andere Taghi. (2x Weski, twee maal kantoorwoordwaarde)quote:Op woensdag 12 februari 2025 00:28 schreef Beathoven het volgende:
Sommige projecten van Pieper als durfinvesteerder faalden.
1) Zo investeerde hij in 2007 in het opinietijdschrift Opinio, dat zich in de markt onderscheidde doordat er geen advertenties verschenen. In 2008 verdween het blad door een gebrek aan betalende abonnees.
2) Verder startte hij in 2007 - samen met voormalig Tele Atlas executive Ad Bastiaansen - het bedrijf Road Group, dat innovatieve navigatieoplossingen en daaraan gerelateerde onlinediensten aanbood. Road Group investeerde in het bedrijf MyGuide, dat concurreerde met TomTom. Ook dat bedrijf werd slachtoffer van de economische crisis en het daaruit resulterende gebrek aan investeerders.
3) Pieper had Eclipse en MyGuide ingebracht als hoofdsponsors van de eredivisieclub EclipseJet MyGuide Amsterdam Basketball, waarvan hij voorzitter werd. De club kwam door het faillissement van MyGuide in financiële problemen en een groot deel van de spelersselectie vertrok.
In 2008-2009 werd de landstitel behaald, maar de Amsterdamse club was niet in staat in 2009-2010 deel te nemen op hoger Europees niveau. In 2011 werd de club, inmiddels ABC Amsterdam geheten, opgeheven.
Ik heb nog een aanvulling met nuance.
Bovenstaand zijn met name faal-acties buiten de IT. Maar omdat de IT wel Pieper zn wereld was zou het hem op zn zachtst gezegd niet heel erg sieren als uitgerekend hij voor de gek gehouden zou zijn. Een blunder. Maar ook Pieper kan natuurlijk gewoon Blunders maken. Het had hier met zijn achtergrond in de IT behoorlijk wat wegpoetswerk nodig om imago te redden.
Normaal doet iemand met veel ego en van zijn "kaliber" in een vakgebied dat door de schuld bij anderen en externe factoren te leggen. Hiermee doel ik trouwens niet op de dood van sloot, maar meer over de poging hier een soort sci-fi roman van te maken omdat je de schuld van eigen falen niet bij een dode in de schoenen kunt schuiven.
Dat zijn wel mooie punten voor een journalistieke belichting. Ook degenen die met m optrokken rondom Sloot blijven tot nu buiten schot qua kritisch onderzoek.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 23:53 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Over ABC basketbalsters heeft DPG nog iets met een SQL bij lezers uitgerold met betrekking tot de Rian van Rijbroek-scam die toen ook hoog gehouden werd in Qataarse kringen, en dat was niet de ene Taghi, maar die andere Taghi. (2x Weski, twee maal kantoorwoordwaarde)
Een tijdlijntje mbt Roel Pieper en zijn contacten en bedrijven is wel handig hierbij.
Zat Roel Pieper ook niet achter die een gratis krantjes die in die tijd overal verkrijgbaar waren?
Of alleen dat Opinio, het blad waar journalisten niet de achterkanten van de advertenties vol hoefden te schrijven? Een echt vaktijdschrift, zullen we maar zeggen.
Ik zal nog even nagaan hoe bij Zwart daarover geluld werd.
Die stijl van documentaire vertellingen gaan veel verder terug, naar de jaren 70-80 VPRO. Dromerige mooie beelden, en een verhaal erbij vertellen dat toen "filmisch, mooi en intellectueel" werd gevonden. Chris Vos heeft hier het lezenswaardige boek Bewegend Verleden over geschreven. https://www.deslegte.com/bewegend-verleden-136789/ Met als voorbeeld het knip- en plakwerk bij de nieuwsuitzendingen over inzet militairen bij de treinkaping van De Punt in 1976. Als ik dan nu een toespraak van Vance kijk, met het geluid een fractie trager dan de mondbewegingen, dan komt dat ook heel fake over, is het echter niet. Oude technieken, nog steeds gebruikt. De term fake-new is "coined" in 2016, ik nog voorgedragen als woord van het jaar in NL toen ook.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 07:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zijn wel mooie punten voor een journalistieke belichting. Ook degenen die met m optrokken rondom Sloot blijven tot nu buiten schot qua kritisch onderzoek.
Iets waar Zembla imho destijds wel iets heeft laten liggen in het schetsen van een beeld.
Wat ik met Zembla had en de manier waarop het gebracht werd is sterk vergelijkbaar met hoe Discovery Channel in het verleden documentaires over mysteries maakte (voor het meer een learning-channel werd). Men versterkte een verhaal met beeld en suggestieve geluidseffecten. Maar daaruit is zo-veel geromantiseerd en geconstrueerd. Een spectaculaire docu als stapje op de ladder naar een spannende film. Voornamelijk het verhaal volgen, wat meegaand praten en een beetje inkleuren met "spookhuis shots". Prachtig, snel scorend. Cult-creeerend. Maar zelden een blik in de realiteit.
Wat Zembla toepaste was die makkelijke oude Discovery invalshoek. Het deed overkomen alsof men Pieper verdacht. Maar eigenlijk was het allemaal heel erg op de hand van Pieper in het nog verder romantiseren en mystificeren. Pieper werd als een kredietwaardige goeroe neergezet. Het was een grote schouderklop. Het kan wel zijn dat men dat bij het vervolg (de tweede docu ja-ren later dat wat heeft ingezien, daar wilde Pieper ook niet aan meewerken) maar die heb ik nooit gezien.
Naast Discovery vroeger had je National Geographic. Die probeerden juist blokken van zo'n mysterie uit elkaar te draaien en eronder te kijken (imho minder geworden na de overname). Als men met Zembla echt goede onderzoeksjournalistiek had bedreven was het een tweeluik van constructie en deconstructie geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |