abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216628146
quote:
Investeerdersgroep van Elon Musk biedt 97,4 miljard dollar voor overname bedrijf achter ChatGPT

Een groep investeerders onder leiding van Elon Musk, de rijkste mens ter wereld, biedt 97,4 miljard dollar (zo’n 94,5 miljard euro) om de controle over OpenAI, het bedrijf achter ChatGPT, over te nemen. Dat schrijft The Wall Street Journal.
De investeerdersgroep wil met het miljardenbod de non-profitorganisatie overnemen die de controle houdt op de AI-startup OpenAI, vooral bekend van het populaire ChatGPT. Volgens de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal heeft Musks advocaat, Marc Toberoff, het bod vandaag ingediend bij het bestuur van OpenAI.

Elon Musk richtte het techbedrijf in 2015 samen op met huidig CEO Sam Altman, maar vertrok er voordat het OpenAI van de grond kwam. Twee jaar geleden richtte hij zijn eigen AI-startup xAI op. Volgens de krant zou de totstandkoming van de deal kunnen leiden tot een fusie tussen beide AI-bedrijven.

Dit bod drijft de spanningen tussen Musk en Altman verder op. OpenAI is momenteel een non-profitorganisatie, maar Altman wil honderden miljarden investeren om het om te vormen tot een commercieel bedrijf.

Vorig jaar heeft Musk een rechtszaak aangespannen tegen Open AI en Sam Altman omdat hij oorspronkelijk betrokken werd bij het bedrijf toen het een non-profit was, en dat het nu alleen zou focussen op winst in plaats van voordelen voor de mensheid.

Met de overname moet OpenAI “terugkeren naar de open-source, veiligheidsgerichte kracht voor het goede die het ooit was”, citeert de Wall Street Journal Elon Musk in de verklaring van zijn advocaat. “We zullen ervoor zorgen dat dat gebeurt.”

OpenAI-CEO Sam Altman heeft intussen afwijzend gereageerd op X: “Nee bedankt, maar we zullen Twitter kopen voor 9,74 miljard dollar als je wil.”
https://www.demorgen.be/s(...)er-chatgpt~bc783682/

nou iig wat dit onderwerp betreft, tussen musk en altman wie is hier nu de bad guy?
pi_216628163
Ik bied 150 miljard.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 februari 2025 @ 23:13:34 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_216628178
Haha, Musk wil zorgen dat het non-profit blijft.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 10 februari 2025 @ 23:16:30 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216628202
Ik heb meer vertrouwen in OpenAI in de handen van Altman dan in die van Musk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_216628243
quote:
9s.gif Op maandag 10 februari 2025 23:13 schreef heywoodu het volgende:
Goede grap ja. Musk staat wel bekend om zijn charitatieve instelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door JopieKlaassen op 11-02-2025 06:19:06 ]
pi_216628312
quote:
Ze zouden hem heilig moeten verklaren, deze goede Samaritaan :')
pi_216628325
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 23:12 schreef Hallojo het volgende:
Ik bied 150 miljard.
Ik verhoog het met 5 euro.
pi_216629332
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 23:28 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ik verhoog het met 5 euro.
Okee, dan mag jij het hebben. Gefeliciteerd!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216629337
"open" AI moet weer open worden.

De Chinezen neuken open AI momenteel de moeder.
Heel veel sambal
pi_216629379
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 05:24 schreef Nyamuk het volgende:
"open" AI moet weer open worden.

De Chinezen neuken open AI momenteel de moeder.
Alsof Chinezen zelf iets uitvinden :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216629393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 05:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit noemen ze de realiteit. Dat kun je kut vinden of je kunt het een plek geven en er mee dealen. Reken maar dat deepseek de prijs keihard gedrukt heeft.

Al is je opmerking vrij ironisch gezien iedereen nou maar AI gebruikt omdat ze zelf de moeite nergens meer in willen stoppen. Dikke kans dat jij inmiddels ook één van die personen bent. ;)
Heel veel sambal
pi_216629394
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 06:03 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Dit noemen ze de realiteit. Dat kun je kut vinden of je kunt het een plek geven en er mee dealen. Reken maar dat deepseek de prijs keihard gedrukt heeft.
De prijs van wat?
pi_216629401
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 06:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
De prijs van wat?
Waarvoor het straks, mark my words, verkocht gaat worden. :)
Heel veel sambal
pi_216629405
En verder is het grappig dat er gezegd wordt "de chinezen vinden zelf niets uit" terwijl jan en alle man vandaag de dag een AI al het denkwerk laat uitvoeren. Dikke kans dat de 'ik kots op China want ze vinden zelf niets uit' kliek zelf het meest gebruik maakt van AI om zelf nergens meer moeite in hoeft te stoppen.

Waar is Nederland trouwens op dit gebied? Waar is KlompAI?
Heel veel sambal
pi_216629407
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 06:06 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Waarvoor het straks, mark my words, verkocht gaat worden. :)
Waarom zouden ze het verkopen? Het is veruit 1 van de beste investeringen van Microsoft, en die zitten al op een enorme pot geld.
pi_216629413
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 06:08 schreef Nyamuk het volgende:
En verder is het grappig dat er gezegd wordt "de chinezen vinden zelf niets uit" terwijl jan en alle man vandaag de dag een AI al het denkwerk laat uitvoeren. Dikke kans dat de 'ik kots op China want ze vinden zelf niets uit' kliek zelf het meest gebruik maakt van AI om zelf nergens meer moeite in hoeft te stoppen.

Waar is Nederland trouwens op dit gebied? Waar is KlompAI?
Je dacht dat ASML geen AI gebruikt in zijn lithografische proces?
En over AI gesproken, Python de taal die in 98% voor AI processen wordt gebruikt is door een Nederlander bedacht. AWS, de grootste AI Faciliteit die er bestaat wordt door een Nederlander geleid.
pi_216629471
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 06:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je dacht dat ASML geen AI gebruikt in zijn lithografische proces?
En over AI gesproken, Python de taal die in 98% voor AI processen wordt gebruikt is door een Nederlander bedacht. AWS, de grootste AI Faciliteit die er bestaat wordt door een Nederlander geleid.
Dan moet jij wel een prachtig CV hebben! :)

Dus waar is KlompAI? Of heb jij ook buutnlanders nodig om met de door jou bedachte taal een fatsoenlijk boek te schrijven? ;)
Heel veel sambal
pi_216629482
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 06:49 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

Dus waar is KlompAI?
Ik heb inderdaad een erg mooi CV, de reden dat er in Nederland geen echte startup culture is, is heel simpel, ten eerste zit het niet in de cultuur, hebben we ook niet een investeringsmentaliteit zoals in de VS, en daarnaast nog allerlei andere wetgeving die het niet aantrekkelijk maakt, als je hier verandering in wilt gaan brengen moet je er geen geld in gaan pompen maar de regels verbeteren. Ga je geld in AI steken als overheid dan kan ik je nu al zeggen dat je niet de beste AI gaat krijgen, maar vooral mensen die heel goed zijn in het aanvragen van subsidie.
pi_216629547
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 06:49 schreef Nyamuk het volgende:

[..]

Dus waar is KlompAI? Of heb jij ook buutnlanders nodig om met de door jou bedachte taal een fatsoenlijk boek te schrijven? ;)
Kan je niet lekker zuur gaan doen op fok.indo.
pi_216629568
quote:
15s.gif Op maandag 10 februari 2025 23:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in OpenAI in de handen van Altman dan in die van Musk.
Dan weet je duidelijk niet waarover je praat.
pi_216629594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 06:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad een erg mooi CV, de reden dat er in Nederland geen echte startup culture is, is heel simpel, ten eerste zit het niet in de cultuur, hebben we ook niet een investeringsmentaliteit zoals in de VS, en daarnaast nog allerlei andere wetgeving die het niet aantrekkelijk maakt, als je hier verandering in wilt gaan brengen moet je er geen geld in gaan pompen maar de regels verbeteren. Ga je geld in AI steken als overheid dan kan ik je nu al zeggen dat je niet de beste AI gaat krijgen, maar vooral mensen die heel goed zijn in het aanvragen van subsidie.
Een goed CV is belangrijk. Mooi dat je tijd en moeite hebt geinvesteerd voor je toekomst.

Ondertussen versnelt technologische innovatie in hoog tempo, ook mede door de opkomst AI. Dit zal de kloof in de toepassing (want hier zit de crux) van AI alleen maar verder vergroten. Een taal bedenken maakt je nog geen dichter en die taal zelf is bovendien gebouwd op eerdere vaak niet-Nederlandse uitvindingen. Eens?
Heel veel sambal
pi_216629598
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:24 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Een goed CV is belangrijk. Mooi dat je tijd en moeite hebt geinvesteerd voor je toekomst.

Ondertussen versnelt technologische innovatie in hoog tempo, ook mede door de opkomst AI. Dit zal de kloof in de toepassing (want hier zit de crux) van AI alleen maar verder vergroten. Een taal bedenken maakt je nog geen dichter en die taal zelf is bovendien gebouwd op eerdere vaak niet-Nederlandse uitvindingen. Eens?
Ik denk dat je verkeerd leest, ik schreef dat het een Nederlandse uitvinding is, ik heb zelf geen taal geschreven.
pi_216629609
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:10 schreef Document1 het volgende:

[..]
Kan je niet lekker zuur gaan doen op fok.indo.
Wie heeft dit figuur nou weer uitgeprint :X
Heel veel sambal
pi_216629611
Altman laat op X weten dat hij niet geïnteresseerd is in het aanbod. Hij voegde daar aan toe dat hij Twitter wel zou kunnen kopen voor iets minder dan tien miljard dollar.

:D
pi_216629616
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat je verkeerd leest, ik schreef dat het een Nederlandse uitvinding is, ik heb zelf geen taal geschreven.
Ik lees volgens mij niet verkeerd en heb het verder ook niet over jou persoonlijk. Enkel in de eerste twee zinnen.
Heel veel sambal
pi_216629622
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 05:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Deden de Romeinen ook weinig. Maar ach, die hadden ook niks bereikt.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 07:30:38 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216629623
Tijd om de concurrentie te gaan gebruiken.
pi_216629626
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:28 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Wie heeft dit figuur nou weer uitgeprint :X
Je haalt er allemaal non relevante off topic dingen bij en speelt op de man, nee jij bent een leuke toevoeging hier.
pi_216629627
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:29 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Ik lees volgens mij niet verkeerd en heb het verder ook niet over jou persoonlijk. Enkel in de eerste twee zinnen.
Ik zou je medicijnen eens op tijd innemen.
pi_216629637
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zou je medicijnen eens op tijd innemen.
Voorkomen is beter dan Chinezen :W
Heel veel sambal
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 07:37:13 #31
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216629645
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:28 schreef Bugno3 het volgende:
Altman laat op X weten dat hij niet geïnteresseerd is in het aanbod. Hij voegde daar aan toe dat hij Twitter wel zou kunnen kopen voor iets minder dan tien miljard dollar.

:D
Zal mij niet verbazen als Musk zal hem dan wel weer terugpakken op iets met de controle die hij heeft in de VS overheid. Fragiele ego´s enzo.
pi_216629758
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:31 schreef Document1 het volgende:

[..]
Je haalt er allemaal non relevante off topic dingen bij en speelt op de man, nee jij bent een leuke toevoeging hier.
Natuurlijk is het relevant. Zonder DeepSeek was dit bod er nooit gekomen. Net zoals Musk Twitter nooit had kunnen kopen als de geloofwaardigheid en waarde van het bedrijf niet eerst ondermijnd waren door bepaalde factoren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel sambal
  dinsdag 11 februari 2025 @ 08:00:02 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216629769
Musk heeft nooit genoeg.
pi_216629779
RupsjeMuskjenooitgenoeg
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 11 februari 2025 @ 08:59:38 #35
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216630263
Yeah right, en Musk zou met die overname geen commerciële belangen hebben en het beste voorhebben voor de mensheid… zoals hij nu ook al heeft wil hij zeggen? :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216630281
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 08:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Yeah right, en Musk zou met die overname geen commerciële belangen hebben en het beste voorhebben voor de mensheid… zoals hij nu ook al heeft wil hij zeggen? :')
Musk is altijd heel sterk voorstander geweest van open source.
pi_216630351
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 09:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Musk is altijd heel sterk voorstander geweest van open source.
Hou toch op joh :')

"Vorig jaar heeft Musk een rechtszaak aangespannen tegen Open AI en Sam Altman omdat hij oorspronkelijk betrokken werd bij het bedrijf toen het een non-profit was, en dat het nu alleen zou focussen op winst in plaats van voordelen voor de mensheid.

Met de overname moet OpenAI “terugkeren naar de open-source, veiligheidsgerichte kracht voor het goede die het ooit was”, citeert de Wall Street Journal Elon Musk in de verklaring van zijn advocaat. “We zullen ervoor zorgen dat dat gebeurt.”

Geloof je er zelf in? Zijn eigen xAI startup is een aanfluiting, dus gaat de baby maar een betere partij opkopen om toch mee te kunnen doen (en waarschijnlijk de boel weer in 2 jaar in elkaar laat storten a la X).
pi_216630624
quote:
Alsof de ayatollah's beweren dat ze eigenlijk voor minirok en blote topjes zijn.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_216630847
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Iemand die een racist weer in dienst neemt en zegt dat vergissen is menselijk maar vergeven is goddelijk, die vertrouw ik absoluut niet.

Hieruit blijkt gewoon hoe gevaarlijk hij is, jezelf als goddelijk zien…..
  dinsdag 11 februari 2025 @ 09:57:05 #40
pi_216630866
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je de Musk fanboy weer :D Goed verhaal verder, we nemen het mee naar achteren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 11 februari 2025 @ 09:57:47 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216630873
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Zal mij niet verbazen als Musk zal hem dan wel weer terugpakken op iets met de controle die hij heeft in de VS overheid. Fragiele ego´s enzo.
Ja. Dit dus. Zieke shit dit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216631070
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 09:09 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Hou toch op joh :')

"Vorig jaar heeft Musk een rechtszaak aangespannen tegen Open AI en Sam Altman omdat hij oorspronkelijk betrokken werd bij het bedrijf toen het een non-profit was, en dat het nu alleen zou focussen op winst in plaats van voordelen voor de mensheid.

Geloof je er zelf in? Zijn eigen xAI startup is een aanfluiting, dus gaat de baby maar een betere partij opkopen om toch mee te kunnen doen (en waarschijnlijk de boel weer in 2 jaar in elkaar laat storten a la X).
Hier staat niets anders dan: ik heb een hekel aan Musk.
pi_216631077
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 09:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Heb je de Musk fanboy weer :D Goed verhaal verder, we nemen het mee naar achteren.
Het gaat meer om Sam, maar goed. Ik ben geen fanboy. Maar dat lijkt misschien voor mensen die in de media gelezen hebben dat Musk eerlijk waar een heel slecht mens is…
  dinsdag 11 februari 2025 @ 10:20:03 #44
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216631084
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 10:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat meer om Sam, maar goed. Ik ben geen fanboy. Maar dat lijkt misschien voor mensen die in de media gelezen hebben dat Musk eerlijk waar een heel slecht mens is…
Het is toch bijzonder dat jij nog een van de weinigen bent die alles wat Musk doet en zegt nuanceert en goedpraat.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 11 februari 2025 @ 10:20:34 #45
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216631089
quote:

[..]
Hitler did nothing wrong
pi_216631157
quote:

[..]
Vandaar dat je in elk topic dat over Musk gaat en waar mensen kritisch op hem zijn jij langskomt om Musk te verdedigen.
pi_216631187
quote:

[..]
Ik ben geen fanboy.
_O- _O-

Sure bud
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 11 februari 2025 @ 10:42:26 #48
pi_216631236
quote:

[..]
Het gaat meer om Sam,
Nee, je bent hier alleen omdat Musk is genoemd.
quote:
maar goed. Ik ben geen fanboy.
Jawel.
quote:
Maar dat lijkt misschien voor mensen die in de media gelezen hebben dat Musk eerlijk waar een heel slecht mens is…
Alsof jij je niet baseert op de media. Oh nee, want jij hebt hem 'ontmoet' en nu ben je een kenner _O-
pi_216631263
Ik heb de laatste tijd wat uitspraken/tweets van Musk over IT gelezen en die gozer roept iets wat voor leken aannemelijk lijkt, maar al te vaak klopt het van geen kant.
pi_216631315
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 10:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is toch bijzonder dat jij nog een van de weinigen bent die alles wat Musk doet en zegt nuanceert en goedpraat.
Ja, niet iedereen laat zich opnaaien door de media…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')