abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_572167
ja ja nu is een manga lijstje , mijn favorite films zijn

1. Ninja Scroll
2. Perfect Blue
3. 3x3 eyes
4. Akira
5. Fist of the north star

pi_572215
1. Akira
2. Ghost in the Shell
3. Venus Wars
4. Wings of honneamise
5. 3x3 eyes

heb al een tijdje geen manga's meer gezien, daarom is het zo'n oud lijstje.
Akira hoort op 1

donderdag 21 december 2000 @ 16:25:01 #3
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_572224
Ehm tja

1. Akira
2. ....

Tja ik heb er nog wel meer gezien maar de namen? ik heb echt geen idee.

pi_572232

Perfect Blue echt een zeer zieke film

en ninja scroll vind ik gewoon leuker omdat het verhaal me meer aanstaat

pi_572233
Akira, the Guyver, Wicked city, en er waren nog meer
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_572236
Ik heb nog nooit een Manga-film gezien..
heeft er iemand misschien een site over manga met daarop de beschrijvingen van de beste Manga-films?
Verbaal genie in love!
pi_572239
And Devil-man is ook redelijk
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 21 december 2000 @ 16:31:09 #8
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_572243
Akira
Ghost in the Shell
Spriggan (mooie effecten)
Wings of Honyamise
Battle Angel Alita (klassieker)

eervolle vermelding... Candy Candy.

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  donderdag 21 december 2000 @ 16:34:42 #9
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_572262
vergeten om nog te melden

Project A-ko
Ninja Scroll

de bloederigste, ranzigste en vaagste...
Legend of the Vagabond
Uritsjiodoko...Legend of the Overfiend (dat was de eerste manga film die ik zag...betekent dus niet dat het ook een goeie film was)

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_572267
quote:
Op 21 december 2000 16:28 schreef SkyMaster het volgende:
Ik heb nog nooit een Manga-film gezien..
heeft er iemand misschien een site over manga met daarop de beschrijvingen van de beste Manga-films?
ff zoeken met een zoek-engine en je krijgt er legio.
  donderdag 21 december 2000 @ 16:36:38 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_572269
Ik zit op zo'n school waar iedereen volgens mij bestwel Manga-freak is...

EN volgens mij ben ik nog de neige op school die zivch d'r helemaal totaal niet voor interesseerd.. oftewijl, Manga boeit me geen kont...

pi_572270

uit Akira een topper in het genre

donderdag 21 december 2000 @ 16:58:23 #13
3767 Herald
Come get some
pi_572369
Akira heeft een vaag verhaal
leuk geanimeerd, toffe muziek, maar op het eind was ik de kluts kwijt

Akira is echter de eerste Manga/Anime die populair werd in het westen vandaar dat de meesten hem ook als beste bestempelen.

ik heb niet zoveel Mangafilms gezien, maar mijn favoriet blijft Fist of the Northstar
En de serie The Guyver heb ik zelf op video, die is ook best leuk.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_572440
Ik vond Spriggan echt een heftige film! ik had nog nooit een manga film gezien en toen ik laatst aan het zappen was zag ik dat op Canal+ een mangaz zou beginnen... dat was dus Spriggan.. maar wat een vette film is dat zeg! vette effecten enzo! mooi! aanradertjuh!
Obviously you mistake me for someone that gives a shit...
pi_572658
1. Akira (Heb mn kat er zelfs naar genoemd)
2. Urotsukidoji.
3. x3 eyes.
4. The Guyver.
5. Tokyo Babylon.
  donderdag 21 december 2000 @ 20:48:47 #16
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_573005
Hoewel ik er zelf geen verstand van heb, zeggen de nerds op Slashdot.org (News for Nerds, Stuff that Matters) dat Princess Monoke een gigantisch goede film is. Het wordt een anime film genoemd en dat is volgens mij hetzelfde als Manga, toch
What's the speed of Dark?
pi_573048
quote:
Op 21 december 2000 20:48 schreef lzandman het volgende:
Hoewel ik er zelf geen verstand van heb, zeggen de nerds op Slashdot.org (News for Nerds, Stuff that Matters) dat Princess Monoke een gigantisch goede film is. Het wordt een anime film genoemd en dat is volgens mij hetzelfde als Manga, toch
LZandman, niet dat ik iets wil verdedigen of zo, maar Manga is absoluut niet voor sukkels en voor nerds, het is een hele cultus en in Japan de normaalste zaak van de wereld.

Zelfs al zou je er geen flikker aan vinden (kan, je goed recht, maar ik zou er eens een tapeje in flikkeren, what the hell, videotheek staat vol met bullshit ) is het nog een grappige cultuur om je in de verdiepen. Zo halen Japanse werklui stripboeken de grootte en dikte van telefoonboeken s'ochtends zoals wij de krant halen om weer helemaal up to date te zijn met de verhalen die ze volgen.

Een film als Akira ook, als je daar de making of van ziet (die ik hier ook heb) is werkelijk waar fantastisch. Hoe daaraan gewerkt is en wat voor voeten dat in de aarde heeft gehad is echt enorm, kan het je hier wel uit proberen te leggen maar dat moet je gewoon eens zien om te geloven.

Om je een tipje van de sluier op te lichten (heb geen idee of je dit al wist) maar is het ooit nog eens begonnen dat auteurs en regisseurs geen geld hadden voor acteurs en actrices en zodoende werd de hele handel op een gegeven moment getekend. Uit die tekenstijl is op een gegeven moment een bepaald "stramien of stijl" onstaan die wel anime, of manga genoemd wordt, manga staat eigenlijk voor "onverantwoorde beelden" eigenlijk een beetje vergelijkbaar met Disney die veelal ook dezelfde tekenstijl hanteerd, hier gaat het echter om een compleet land.

Sorry, ik ben een beetje een Japan freak en kan doorgaans met meneer Sakura ook wel goed lullen. Ik hoop dat ik je enigzins een beetje interesse heb kunnen wekken. Gewoon eens kijken en dan hier met name eens wat van de aanraders eruit pikken. Ik raar je zelf Akira wel aan, alleen dan we op een tijdstip dat je zin en tijd hebt om het ook daadwerkelijk te volgen want het is bepaald geen lichte kost, wel vermakelijk, ook plenty aktie en goeie animatie en muziek, maar je moet het echt volgen en pas als je Akira vervolgens 3 a 4 keer hebt gezien begin je echt te begrijpen wat er aan de hand is.

Echt een unicum. Enfin, op de een of andere manier lijkt het me ook wat voor jou en het lijkt me tof als je je er ook in kan vinden, zo niet, naja okee.... Maar dan weet je tenminste waar je het over hebt

Have fun!

donderdag 21 december 2000 @ 21:36:45 #18
8355 djjumbo
The one and Only :P
pi_573144
uuuuhhhhhh

telt dragonball Z ook mee?
dan is het

1.dragonball Z
2.....

haha meer heb ik ook niet gezien...
(misschien heeft iemand nog een tip....?

zondag 24 december 2000 @ 01:15:45 #19
1358 Xhorder
He's back...
pi_579419
quote:
Op 21 december 2000 21:36 schreef djjumbo het volgende:
uuuuhhhhhh

telt dragonball Z ook mee?

Hmm.. denk het wel... Maar dan is DBZ toch wel de mindere vind ik.
Akira vind ik een toppertje, even als The Guyver (was ooit op SBS6 te zien) en ik heb ooit nog wel andere manga's gezien, maar weet de titels niet meer. Ben ook niet zo'n kenner... maar Akira is een aanrader zoals Mirrorman al zei!
... na vijf jaar
  zondag 24 december 2000 @ 17:44:46 #20
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_581798
1. Ghost in the Shell (en eik ook op 2,3,4 en 5 )
2. Akira
3. Wings of Honemawhatever
4. Battle Angel Alita
5. Wicked City
  zondag 24 december 2000 @ 17:52:40 #21
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_581815
quote:
Op 21 december 2000 18:59 schreef MiRRoRMaN het volgende:
2. Urotsukidoji.
3. x3 eyes.
4. The Guyver.
5. Tokyo Babylon.
Ik mag hopen dat je ghost in the shell gewoon nog niet gezien hebt ...
pi_581823
quote:
Op 21 december 2000 18:59 schreef MiRRoRMaN het volgende:
2. Urotsukidoji.
3. x3 eyes.
4. The Guyver.
5. Tokyo Babylon.
mirrorman. wat is er zo goed aan urotsukidoji? het is in mijn ogen, niets meer dan de gekronkelde, zieke gedachtengang van een tekenaar. Ik persoonliojk heb nog nooit zo'n ziekelijke film gezien . maar ja dat is mijn mening, ik zou graag willen weten wat jou zo aanspreekt in urotsukidoji.
  zondag 24 december 2000 @ 22:00:13 #23
3767 Herald
Come get some
pi_582568
quote:
Op 24 december 2000 17:59 schreef zodiakk het volgende:
ik zou graag willen weten wat jou zo aanspreekt in urotsukidoji.
Megummi en Akemi
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zondag 24 december 2000 @ 22:13:16 #24
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_582596
Hmm, ik heb niet zoveel favoriete films, mogen series ook genoemd worden?

1) Macross Plus (serie)
2) Robotech-saga Geen echte film en eik bijelkaar geborduurd van de Macross, Southern Cross en Mospeiada series. Ik heb de Valkyrie VF1S actiefiguur die volgens Ebay wel US$ 1000,- waard is
3) Akira
4) Ghost In A Shell
5) Macross - Clash of the Bionoids Qua synchronisatie echt een buttfilm, maar wel episch en een voor de jaren 80 een goede soundtrack.

The Internets, I needs it..
  dinsdag 26 december 2000 @ 10:49:34 #25
1556 Will3mPi3
Revenge of the nerds!
pi_587724
1). Battle angel Alita
2). Megami kouhosei: candidate for goddess(Aanrader!)
3). Ranma(serie en films)
4). Urotsukidoji(tja....)
5). Cyber city oedo 8080
The time has come
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')