heb al een tijdje geen manga's meer gezien, daarom is het zo'n oud lijstje.
Akira hoort op 1
eervolle vermelding... Candy Candy.
Project A-ko
Ninja Scroll
de bloederigste, ranzigste en vaagste...
Legend of the Vagabond
Uritsjiodoko...Legend of the Overfiend (dat was de eerste manga film die ik zag...betekent dus niet dat het ook een goeie film was)
quote:ff zoeken met een zoek-engine en je krijgt er legio.
Op 21 december 2000 16:28 schreef SkyMaster het volgende:
Ik heb nog nooit een Manga-film gezien..
heeft er iemand misschien een site over manga met daarop de beschrijvingen van de beste Manga-films?
EN volgens mij ben ik nog de neige op school die zivch d'r helemaal totaal niet voor interesseerd.. oftewijl, Manga boeit me geen kont...
uit Akira een topper in het genre
Akira is echter de eerste Manga/Anime die populair werd in het westen vandaar dat de meesten hem ook als beste bestempelen.
ik heb niet zoveel Mangafilms gezien, maar mijn favoriet blijft Fist of the Northstar
En de serie The Guyver heb ik zelf op video, die is ook best leuk.
quote:LZandman, niet dat ik iets wil verdedigen of zo, maar Manga is absoluut niet voor sukkels en voor nerds, het is een hele cultus en in Japan de normaalste zaak van de wereld.
Op 21 december 2000 20:48 schreef lzandman het volgende:
Hoewel ik er zelf geen verstand van heb, zeggen de nerds op Slashdot.org (News for Nerds, Stuff that Matters) dat Princess Monoke een gigantisch goede film is. Het wordt een anime film genoemd en dat is volgens mij hetzelfde als Manga, toch
Zelfs al zou je er geen flikker aan vinden (kan, je goed recht, maar ik zou er eens een tapeje in flikkeren, what the hell, videotheek staat vol met bullshit ) is het nog een grappige cultuur om je in de verdiepen. Zo halen Japanse werklui stripboeken de grootte en dikte van telefoonboeken s'ochtends zoals wij de krant halen om weer helemaal up to date te zijn met de verhalen die ze volgen.
Een film als Akira ook, als je daar de making of van ziet (die ik hier ook heb) is werkelijk waar fantastisch. Hoe daaraan gewerkt is en wat voor voeten dat in de aarde heeft gehad is echt enorm, kan het je hier wel uit proberen te leggen maar dat moet je gewoon eens zien om te geloven.
Om je een tipje van de sluier op te lichten (heb geen idee of je dit al wist) maar is het ooit nog eens begonnen dat auteurs en regisseurs geen geld hadden voor acteurs en actrices en zodoende werd de hele handel op een gegeven moment getekend. Uit die tekenstijl is op een gegeven moment een bepaald "stramien of stijl" onstaan die wel anime, of manga genoemd wordt, manga staat eigenlijk voor "onverantwoorde beelden" eigenlijk een beetje vergelijkbaar met Disney die veelal ook dezelfde tekenstijl hanteerd, hier gaat het echter om een compleet land.
Sorry, ik ben een beetje een Japan freak en kan doorgaans met meneer Sakura ook wel goed lullen. Ik hoop dat ik je enigzins een beetje interesse heb kunnen wekken. Gewoon eens kijken en dan hier met name eens wat van de aanraders eruit pikken. Ik raar je zelf Akira wel aan, alleen dan we op een tijdstip dat je zin en tijd hebt om het ook daadwerkelijk te volgen want het is bepaald geen lichte kost, wel vermakelijk, ook plenty aktie en goeie animatie en muziek, maar je moet het echt volgen en pas als je Akira vervolgens 3 a 4 keer hebt gezien begin je echt te begrijpen wat er aan de hand is.
Echt een unicum. Enfin, op de een of andere manier lijkt het me ook wat voor jou en het lijkt me tof als je je er ook in kan vinden, zo niet, naja okee.... Maar dan weet je tenminste waar je het over hebt
Have fun!
telt dragonball Z ook mee?
dan is het
1.dragonball Z
2.....
haha meer heb ik ook niet gezien...
(misschien heeft iemand nog een tip....?
quote:Hmm.. denk het wel... Maar dan is DBZ toch wel de mindere vind ik.
Op 21 december 2000 21:36 schreef djjumbo het volgende:
uuuuhhhhhhtelt dragonball Z ook mee?
quote:Ik mag hopen dat je ghost in the shell gewoon nog niet gezien hebt
Op 21 december 2000 18:59 schreef MiRRoRMaN het volgende:
1. Akira (Heb mn kat er zelfs naar genoemd)
2. Urotsukidoji.
3. x3 eyes.
4. The Guyver.
5. Tokyo Babylon.
quote:mirrorman. wat is er zo goed aan urotsukidoji? het is in mijn ogen, niets meer dan de gekronkelde, zieke gedachtengang van een tekenaar. Ik persoonliojk heb nog nooit zo'n ziekelijke film gezien
Op 21 december 2000 18:59 schreef MiRRoRMaN het volgende:
1. Akira (Heb mn kat er zelfs naar genoemd)
2. Urotsukidoji.
3. x3 eyes.
4. The Guyver.
5. Tokyo Babylon.
quote:Megummi en Akemi
Op 24 december 2000 17:59 schreef zodiakk het volgende:
ik zou graag willen weten wat jou zo aanspreekt in urotsukidoji.
1) Macross Plus (serie)
2) Robotech-saga Geen echte film en eik bijelkaar geborduurd van de Macross, Southern Cross en Mospeiada series. Ik heb de Valkyrie VF1S actiefiguur die volgens Ebay wel US$ 1000,- waard is
3) Akira
4) Ghost In A Shell
5) Macross - Clash of the Bionoids Qua synchronisatie echt een buttfilm, maar wel episch en een voor de jaren 80 een goede soundtrack.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |