abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216620433
Ik zoek werk en het is op het moment erg lastig om iets te vinden wat aansluit en minimaal 32 uur per week. Ik ben mijn zoek gebied al aan het uitbreiden maar nog steeds lastig.
Nu zie ik veel banen voor 20-24 uur per week, met name in de thuiszorg. Wil ik best doen tijdelijk tot ik wat anders heb gevonden wat wel aansluit en voldoende uren bied maar het probleem is een beetje dat de thuiszorg vaak werkt met tijdelijke contracten van een jaar zonder opzegbeding zodat je dus niet zomaar tussentijds kan opzeggen. Ja er is een proeftijd maar als het in die termijn niet lukt wat anders te vinden zit je er dus voor een jaar aan vast.

Of zie ik iets over het hoofd? Geen zin om straks een boete te betalen mocht het nodig zijn...
pi_216620482
Dus je wil een contract aangaan terwijl je nu al weet dat je je hoogstwaarschijnlijk niet aan het contract gaat houden?
  maandag 10 februari 2025 @ 14:30:17 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216620596
Kan eventueel via de kantonrechter als het niet met wederzijdse instemming kan (niet altijd, maar volgens mij wel als je een betere baan hebt gevonden)
Maar of je daar zin in hebt voor 1 jaar is de volgende vraag natuurlijk.
pi_216620669
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:12 schreef Molang het volgende:
Ik zoek werk en het is op het moment erg lastig om iets te vinden wat aansluit en minimaal 32 uur per week. vast.
2x 20 uur is niet mogelijk voor jou?
pi_216621006
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:30 schreef herverwijderd het volgende:
Kan eventueel via de kantonrechter als het niet met wederzijdse instemming kan (niet altijd, maar volgens mij wel als je een betere baan hebt gevonden)
Maar of je daar zin in hebt voor 1 jaar is de volgende vraag natuurlijk.
Op grond van welk wetsartikel?

Voor zover ik weet is er maar een mogelijkheid in dit geval, met wederzijdse instemming.
  maandag 10 februari 2025 @ 15:32:36 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216621382
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Op grond van welk wetsartikel?

Voor zover ik weet is er maar een mogelijkheid in dit geval, met wederzijdse instemming.
Artikel 671c misschien? Geen idee :P
billijkheidshalve... mja.

Anyway, zo'n overeenkomst ga je voor een jaar aan, en als ts van te voren al weet dat hij het werk geen jaar wil gaan doen is hij daar beter eerlijk over, lijkt me.
pi_216626181
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:12 schreef Molang het volgende:
maar het probleem is een beetje dat de thuiszorg vaak werkt met tijdelijke contracten van een jaar zonder opzegbeding
Dan beding je een opzegbeding en laat die opnemen in je jaarcontract. Zo uitzonderlijk is dat nou ook weer niet en de wet biedt die ruimte. Wil je nieuwe werkgever dat niet, dan zou ik de koffie opdrinken, bedanken en vertrekken.

Het personeelstekort in de thuiszorg is enorm :{w

Ik zou het niet op de kantonrechter ("billikheid") aan laten komen, dan ga je geheid nat.
pi_216626462
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
2x 20 uur is niet mogelijk voor jou?
2x 20 uur thuiszorg gaat niet. De reden dat je ook geen 36 uur banen in de thuiszorg kunt vinden: thuiszorg medewerkers werken of 's morgens vroeg of 's avonds, daartussen zijn ze nauwelijks nodig. Je hebt meestal een 7-12 dienst of een 17-23 dienst. Dan draai je met 20 of 24 uur dus nog gewoon 5 dagen.

Al zijn er thuiszorgen die inmiddels anders werken, zoals deze https://www.thuiszorgslippens.nl/6of8/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216626612
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
2x 20 uur thuiszorg gaat niet. De reden dat je ook geen 36 uur banen in de thuiszorg kunt vinden: thuiszorg medewerkers werken of 's morgens vroeg of 's avonds, daartussen zijn ze nauwelijks nodig. Je hebt meestal een 7-12 dienst of een 17-23 dienst. Dan draai je met 20 of 24 uur dus nog gewoon 5 dagen.

Al zijn er thuiszorgen die inmiddels anders werken, zoals deze https://www.thuiszorgslippens.nl/6of8/
Hoe kan TS dan "minimaal 32 uur" willen in de thuiszorg (zie OP)? Dat gaat dan ook nooit lukken.
pi_216626671
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:29 schreef r_one het volgende:

[..]
Hoe kan TS dan "minimaal 32 uur" willen in de thuiszorg (zie OP)? Dat gaat dan ook nooit lukken.
Dat is inderdaad een reden waarom er zo'n enorm personeelstekort is in de thuiszorg, ken er een aantal die over zijn gegaan op de ouderenzorg of de gehandicaptenzorg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216626710
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:29 schreef r_one het volgende:

[..]
Dit

Waarom dan per se in de thuiszorg? Dat is wel de laatste sector die op (onverwacht) zeer tijdelijke werknemers zit te wachten :?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_216626772
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een reden waarom er zo'n enorm personeelstekort is in de thuiszorg, ken er een aantal die over zijn gegaan op de ouderenzorg of de gehandicaptenzorg.
Uit haar PoHi begrijp ik dat ze huishoudelijke hulp is (in elk geval was,in 2017).
pi_216626789
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Uit haar PoHi begrijp ik dat ze huishoudelijke hulp is (in elk geval was,in 2017).
Die zijn er ook in de zorginstellingen, maar zijinstromers zijn er ook bij zowel de ouderenzorg als de gehandicaptenzorg genoeg. Denk zelfs dat dat de grote meerderheid van de instroom is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')