Ok, dat begrijp ik dan wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:28 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, de bedoeling was dat we eea eens nader zouden bekijken over een jaar of twee, maar plotseling moeten de leden blijkbaar al in juni maar even bij het kruisje tekenen voor de opheffing van hun partij. Maar waar veel mensen pas echt pissed over zijn is dat ze nota bene nog niet eens het begin hebben gemaakt van een partijprogramma, dus wáár stem je dan precies mee in?! Geen hond die het weet.
Yep, de piramide van Maslow. Nog altijd bruikbaar om eea te duiden, hoe ogenschijnlijk complex de maatschappij inmiddels ook geworden is.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:18 schreef Jojoke het volgende:
Ook hier gelden hoofdzaken en bijzaken. Gewone mensen willen eten en drinken, warm bed, veilig plek, gezondheidszorg en onderwijs. Zorg dat dat je hoofdzaken zijn en kijk pas daarna naar de bijzaken.
Linkse partijen zijn daar juist teveel mee bezig om aantrekkelijk te zijn voor 'de gewone man', die niet zoveel met dergelijke thema's opheeft maar het veel belangrijker vindt dat hij 2 keer per jaar kan blijven vliegen (1x wintersport, 1x Chersonissos.)quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:08 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Yep, de piramide van Maslow. Nog altijd bruikbaar om eea te duiden, hoe ogenschijnlijk complex de maatschappij inmiddels ook geworden is.
Daar zouden linkse partijen wel weer eens goed naar mogen kijken als ze bezig zijn met het schrijven van hun verkiezingsprogramma's.
Sorry hoor, maar dat lijkt me meer de YOLO doelgroep van de VVD. Het zijn trouwens geen 'thema's' het zijn basisbehoeften en als die al niet op orde zijn, dan kun je van mensen ook niet verwachten dat ze zich druk maken over zaken als het milieu en dergelijke.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Linkse partijen zijn daar juist teveel mee bezig om aantrekkelijk te zijn voor 'de gewone man', die niet zoveel met dergelijke thema's opheeft maar het veel belangrijker vindt dat hij 2 keer per jaar kan blijven vliegen (1x wintersport, 1x Chersonissos.)
Basisbehoeften zijn niet zo belangrijk voor demense, die geven daar geen neuk om, daarom stemmen ze ook niet op GL/PvdA, die zijn daar veel teveel mee bezig. 'De gewone man' wil lekker YOLO, 2x met vliegvakantie en 4-laags pleepapier. Met zo'n Tim 's Jongers en zijn verhalen over armoede en wat daaraan te doen heeft de gemiddelde Nederlander niets, dat vindt men typisch zo'n GroenLinks dingetje.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:41 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat lijkt me meer de YOLO doelgroep van de VVD. Het zijn trouwens geen 'thema's' het zijn basisbehoeften en als die al niet op orde zijn, dan kun je van mensen ook niet verwachten dat ze zich druk maken over zaken als het milieu en dergelijke.
Voor mensen die zelf onder of tegen de armoede grens aanzitten ligt dat toch echt wel even anders.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Basisbehoeften zijn niet zo belangrijk voor demense, die geven daar geen neuk om, daarom stemmen ze ook niet op GL/PvdA, die zijn daar veel teveel mee bezig. 'De gewone man' wil lekker YOLO, 2x met vliegvakantie en 4-laags pleepapier. Met zo'n Tim 's Jongers en zijn verhalen over armoede en wat daaraan te doen heeft de gemiddelde Nederlander niets, dat vindt men typisch zo'n GroenLinks dingetje.
Klopt, dat heeft de PvdA en GL de afgelopen verkiezingen echter niet bepaald zetels opgeleverd.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Voor mensen die zelf onder of tegen de armoede grens aanzitten ligt dat toch echt wel even anders.
Woest zijn op 'buitenlanders', roeptoeteren dat 'de gewone man' gepakt wordt.quote:Maar wat zijn volgens jou dan wel thema's waar linkse partijen kiezers mee kunnen trekken?
Neh, laten we dat nou maar niet doen. Een fusie tussen PVV en PvdA lijkt me niet zo'n goed idee.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, dat heeft de PvdA en GL de afgelopen verkiezingen alleen niet bepaald zetels opgeleverd.
[..]
Woest zijn op 'buitenlanders', roeptoeteren dat 'de gewone man' gepakt wordt.
De gewone man hep het zwaar, de dagelijkse apfelstrudel tijdens de lunch op wintersport staat op de tocht en die decadente linksen willen steeds maar extraatjes voor de minima, jatognietdan?
Mij ook niet, maar suggereren dat PvdA en GL de basale noden van de onderkant van de samenleving uit het oog zijn verloren slaat echt als een tang op een varken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:10 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Neh, laten we dat nou maar niet doen. Een fusie tussen PVV en PvdA lijkt me niet zo'n goed idee.
O? Waarom gaat het op links de laatste tijd dan constant over het milieu, asielzoekers en andere bijzaken, terwijl hun doelgroep wel iets anders aan hun hoofd heeft? Namelijk overleven, dak boven het hoofd en rondkomen van het minimum bijv. Als mensen zelfs de meest basale zaken niet op orde hebben, zijn ze daar allemaal niet in geïnteresseerd en rennen ze dus naar de populisten. Dat zien we dus ook al jaren gebeuren.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar suggereren dat PvdA en GL de basale noden van de onderkant van de samenleving uit het oog zijn verloren slaat echt als een tang op een varken.
Wat een verademing, iemand die het snapt én goed verwoordt. Bijna geen één user hier heeft enige zelfreflectie omtrent linkse partijen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:25 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O? Waarom gaat het op links de laatste tijd dan constant over het milieu, asielzoekers en andere bijzaken, terwijl hun doelgroep wel iets anders aan hun hoofd heeft? Namelijk overleven, dak boven het hoofd en rondkomen van het minimum bijv. Als mensen zelfs de meest basale zaken niet op orde hebben, zijn ze daar allemaal niet in geïnteresseerd en rennen ze dus naar de populisten. Dat zien we dus ook al jaren gebeuren.
De PvdA zou eens media savvy moeten worden om bijvoorbeeld dat popi frame dat links 'al die moslims' hierheen gehaald heeft voor eens en altijd te debunken. Hoe moeilijk kan het zijn als het historisch beeldmateriaal wat het tegendeel bewijst gewoon beschikbaar is?
Je zal verbaasd zijn hoeveel Nederlanders niet 2x per jaar op vliegvakantie gaan.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Linkse partijen zijn daar juist teveel mee bezig om aantrekkelijk te zijn voor 'de gewone man', die niet zoveel met dergelijke thema's opheeft maar het veel belangrijker vindt dat hij 2 keer per jaar kan blijven vliegen (1x wintersport, 1x Chersonissos.)
De doelgroep is enorm begaan met milieu, klimaat. Maar het onderwerp waar zowel PvdA als GL verreweg en met afstand het meeste over praten is juist meer belasting voor (grote) bedrijven en meer geld naar de mensen met een modaal of lager inkomen. Daar ga jij gewoon even aan voorbij.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:25 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
O? Waarom gaat het op links de laatste tijd dan constant over het milieu, asielzoekers en andere bijzaken, terwijl hun doelgroep wel iets anders aan hun hoofd heeft? Namelijk overleven, dak boven het hoofd en rondkomen van het minimum bijv. Als mensen zelfs de meest basale zaken niet op orde hebben, zijn ze daar allemaal niet in geïnteresseerd en rennen ze dus naar de populisten. Dat zien we dus ook al jaren gebeuren.
Noem eens 1 niet-GL/PvdA politicus die meer voor de onderkant van de samenleving doet dan Esmah Lahlah. Daar is echter niemand in geinteresseerd want 'de gewone man' zit niet aan die onderkant. Wilders (die van de PVV, de partij die echt de reet afveegt met de onderkant van de samenleving) twittert iets over haar hoofddoek en Lahlah wordt weggezet als 'dat hoofddoekje' want rechts wil dat het over hoofddoekjes gaat.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:25 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
De PvdA zou eens media savvy moeten worden om bijvoorbeeld dat popi frame dat links 'al die moslims' hierheen gehaald heeft voor eens en altijd te debunken. Hoe moeilijk kan het zijn als het historisch beeldmateriaal wat het tegendeel bewijst gewoon beschikbaar is?
Nou moet ik ook zeggen dat ik de linkse geschriften die daar de laatste jaren over verschijnen vaak tamelijk tenenkrommend zijn. Waar "succes is een keuze" niet de werkelijkheid weergeeft, lijken van die types als Rutger Bregman en Tim S' Jongers de laatste jaren helemaal naar de andere kant door te slaan waarbij de doelgroep 100% zielig slachtoffer is en werkelijk helemaal nergens meer verantwoordelijkheid voor draagt. Alles overkomt ze en eigen aandeel wordt genegeerd.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Noem eens 1 niet-GL/PvdA politicus die meer voor de onderkant van de samenleving doet dan Esmah Lahlah. Daar is echter niemand in geinteresseerd want 'de gewone man' zit niet aan die onderkant. Wilders (die van de PVV, de partij die echt de reet afveegt met de onderkant van de samenleving) twittert iets over haar hoofddoek en Lahlah wordt weggezet als 'dat hoofddoekje' want rechts wil dat het over hoofddoekjes gaat.
Geen wetenschappelijk partijbureau waar het de afgelopen jaren zoveel is gegaan over armoedebestrijding als bij de Wiardi Beckmanstichting, maar dat onderwerp is gewoonweg niet sexy.
Zelfs het kosten-noodplan voor de middenklasse van GLPvdA richt zich juist niet zozeer op die middenklasse maar veel meer op de mensen die in hun bestaanszekerheid worden aangetast.
Dat is een mening die je prima kunt zijn toegedaan en ik snap dat vanuit sociaal-liberaal perspectief daar zo tegenaan kijkt. Zelf sta ik daar wat fatalistischer in en bevind me dus inderdaad dichter bij lezing van 's Jongers (Bregman lijkt me trouwens eerder tegen het ontplooiingsliberalisme aanhangen) maar dat is wat anders dan dat GL/PvdA geen aandacht zou hebben voor de bestaansnoden van de onderklasse.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou moet ik ook zeggen dat ik de linkse geschriften die daar de laatste jaren over verschijnen vaak tamelijk tenenkrommend zijn. Waar "succes is een keuze" niet de werkelijkheid weergeeft, lijken van die types als Rutger Bregman en Tim S' Jongers de laatste jaren helemaal naar de andere kant door te slaan waarbij de doelgroep 100% zielig slachtoffer is en werkelijk helemaal nergens meer verantwoordelijkheid voor draagt. Alles overkomt ze en eigen aandeel wordt genegeerd.
Ik denk dat die hele pamperende toon ook de nodige weerstand oproept bij groepen, die misschien niet rijk zijn, maar wel een stabiel leven hebben en gewoon last hebben van de huizenmarkt of inflatie.
Ik denk dat een partij als de PvdA ook kan winnen bij een meer activerende oproep aan mensen over wat ze zelf kunnen doen om het beter te maken voor zichzelf. In plaats van "Groep X is zielig, en dat kunnen we enkel met quota en belastingen oplossen."
Eerlijk gezegd heb ik dus wel degelijk de indruk dat PvdA en GroenLinks de basale noden van de onderkant van de samenleving uit het oog zijn verloren. In plaats daarvan maken ze zich druk om woke thema's zoals de genderideologie. Transgenders zijn in hun visie immers de meest gemarginaliseerde groep in de maatschappij.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:11 schreef -XOR- het volgende:
Mij ook niet, maar suggereren dat PvdA en GL de basale noden van de onderkant van de samenleving uit het oog zijn verloren slaat echt als een tang op een varken.
Want ze hebben het nooit over armoede? En transgenders zitten opkomen voor armoede in de weg ofzo?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik dus wel degelijk de indruk dat PvdA en GroenLinks de basale noden van de onderkant van de samenleving uit het oog zijn verloren. In plaats daarvan maken ze zich druk om woke thema's zoals de genderideologie. Transgenders zijn in hun visie immers de meest gemarginaliseerde groep in de maatschappij.
Opkomen voor transgenders op de manier waarop PvdA en GroenLinks dat doen, zit wel het opkomen voor echte vrouwen in de weg. Maar daar hebben we het op dit forum al genoeg over gehad.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:07 schreef Hexagon het volgende:
Want ze hebben het nooit over armoede? En transgenders zitten opkomen voor armoede in de weg ofzo?
Het is eerder een soort egocentrisme van een groep die vind dat de PvdA en GroenLinks enkel en alleen voor hun belangen zouden moeten opkomen en niet ook nog voor die van een ander.
Dus het zit niet het opkomen voor lage inkomens in de weg? Waarvan akte.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Opkomen voor transgenders op de manier waarop PvdA en GroenLinks dat doen, zit wel het opkomen voor echte vrouwen in de weg. Maar daar hebben we het op dit forum al genoeg over gehad.
Dan zie je gewoon geen debatten en lees je hun bijdrages ook niet. Over woke gaat het echt werkelijk helemaal nooit.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd heb ik dus wel degelijk de indruk dat PvdA en GroenLinks de basale noden van de onderkant van de samenleving uit het oog zijn verloren. In plaats daarvan maken ze zich druk om woke thema's zoals de genderideologie. Transgenders zijn in hun visie immers de meest gemarginaliseerde groep in de maatschappij.
Dat is ook meer wat PVV/FvD stemmers zichzelf wijs maken om hun schandalige gedrag goed te kunnen praten.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan zie je gewoon geen debatten en lees je hun bijdrages ook niet. Over woke gaat het echt werkelijk helemaal nooit.
Ik zal eens een voorbeeld geven. In 2021 werd een wet aangenomen waarin wordt bepaald dat de Raad van Commissarissen van beursgenoteerde ondernemingen voor ten minste een derde uit vrouwen moet bestaan. PvdA en GroenLinks hebben voor die wet gestemd.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:32 schreef Hexagon het volgende:
Dus het zit niet het opkomen voor lage inkomens in de weg? Waarvan akte.
En hoe zit het precies het opkomen voor echte vrouwen in de weg dan?
Los van dit vergezochte scenario, zullen mensen die in de running zijn op plekken in raden van commissarissen niet per se de massa voor de PvdA zijn bij de stembus.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zal eens een voorbeeld geven. In 2021 werd een wet aangenomen waarin wordt bepaald dat de Raad van Commissarissen van beursgenoteerde ondernemingen voor ten minste een derde uit vrouwen moet bestaan. PvdA en GroenLinks hebben voor die wet gestemd.
Iets korter geleden stond een wetsvoorstel dat het transgenders mogelijk moet maken om zonder verklaring van een deskundige hun geslachtsregistratie te wijzigen, op de agenda van de Tweede Kamer. PvdA en GroenLinks zijn daarvoor.
Het gevolg van die wet laat zich raden. Een beursgenoteerde onderneming wil graag een zekere Pietje tot commissaris benoemen. Er is echter een probleem. Pietje is een man en de betreffende onderneming heeft niet genoeg vrouwen in de Raad van Commissarissen. Dus dan gaat Pietje naar het gemeentehuis, vult een verklaring in dat hij zich een vrouw voelt, de gemeente verandert zijn geslachtsregistratie van man naar vrouw, en Pietje krijgt het commissariaat. Ten koste van een echte vrouw.
Nee dat is gewoon een debielige rechtse frame. Het zijn vooral partijen als BBB en FvD die het meeste over Transgenders praten. Op een site als dit herhalen mensen dat soort leugens net zo vaak tot ze het zelf gaan geloven.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je mag het vergezocht vinden, maar het is maar een van de vele voorbeelden waarbij misbruik van die zelfidentificatiewet kan worden gemaakt.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:57 schreef Hexagon het volgende:
Los van dit vergezochte scenario, zullen mensen die in de running zijn op plekken in raden van commissarissen niet per se de massa voor de PvdA zijn bij de stembus.
Heb je al voorbeelden van mannen die zich vrouw laten verklaren om een baantje te krijgen? En denk je niet dat in zo'n hypothethisch geval een rechter daar een streep doorzet omdat het misbruik van recht is?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je mag het vergezocht vinden, maar het is maar een van de vele voorbeelden waarbij misbruik van die zelfidentificatiewet kan worden gemaakt.
Ik kwam met dit scenario omdat PvdA en GroenLinks hier dus een wetsvoorstel steunen dat de potentie heeft om de werking van een wet waar ze niet zo heel lang geleden ook voor gestemd hebben, teniet te doen. En dan vraag ik me dus echt af of ze wel goed bij hun hoofd zijn.
wel als ze willen douchen in de vrouwen douches toch ?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Heb je al voorbeelden van mannen die zich vrouw laten verklaren om een baantje te krijgen? En denk je niet dat in zo'n hypothethisch geval een rechter daar een streep doorzet omdat het misbruik van recht is?
Het is echt zoeken naar spijkers op heel laag water.
pvda is sinds het Samsom debacle de pvda niet meer, het arbeider deel is al 8 jaar weg bij de Pvda. wat resteert is een stel half linkse dwaallichten en die paar mensen die nu eenmaal pvda stemmen omdat ze dat altijd al dedenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:26 schreef Bassie48 het volgende:
Ik snap de PvdA niet. Waarom in zee gaan met halve gare intellectuelen die een bizarre kijk hebben op Nederland en de samenleving? Verzetstrijders uit WO II die gaan samenwerken met antisemieten. Heel raar allemaal.
Groen links en het resterende pvda deel kan wel samen door een deurquote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Helaas niet. Maar als je eens op de site van Stichting Voorzij, dan vind je daar hele lijsten van gevallen van mannen die misbruik maken van de mogelijkheid om zich als vrouw te identificeren, variërend van mannelijke sporters die bij de mannen maar matig scoren, zich vervolgens als vrouw identificeren en bij de vrouwen meedoen, en medailles in de wacht slepen die eigenlijk voor echte vrouwen bedoeld zijn, tot mannelijke zedendelinquenten die zich als vrouw identificeren om in een vrouwengevangenis te worden opgesloten zodat ze opnieuw vrouwen kunnen verkrachten.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:15 schreef Hexagon het volgende:
Heb je al voorbeelden van mannen die zich vrouw laten verklaren om een baantje te krijgen?
Hoe bewijs je dat iemand misbruik maakt van de mogelijkheid om zijn geslachtsregistratie te wijzigen?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:15 schreef Hexagon het volgende:
En denk je niet dat in zo'n hypothethisch geval een rechter daar een streep doorzet omdat het misbruik van recht is?
Een rechter kijkt naar context.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Helaas niet. Maar als je eens op de site van Stichting Voorzij, dan vind je daar hele lijsten van gevallen van mannen die misbruik maken van de mogelijkheid om zich als vrouw te identificeren, variërend van mannelijke sporters die bij de mannen maar matig scoren, zich vervolgens als vrouw identificeren en bij de vrouwen meedoen, en medailles in de wacht slepen die eigenlijk voor echte vrouwen bedoeld zijn, tot mannelijke zedendelinquenten die zich als vrouw identificeren om in een vrouwengevangenis te worden opgesloten zodat ze opnieuw vrouwen kunnen verkrachten.
[..]
Hoe bewijs je dat iemand misbruik maakt van de mogelijkheid om zijn geslachtsregistratie te wijzigen?
Ik zal ook nooit vergeten dat in die tijd uitgerekend iemand van de PvdA, Jetta Klijnsma als staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, met het meest rigoreuze voorstel ooit kwam om te bezuinigen op de wajong. Ze wilde voor de wajong hetzelfde regime invoeren dat voor de bijstand geldt, dus met vermogenstoets, partnertoets en zonder de mogelijkheid om bij te verdienen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:27 schreef michaelmoore het volgende:
pvda is sinds het Samsom debacle de pvda niet meer, het arbeider deel is al 8 jaar weg bij de Pvda. wat resteert is een stel half linkse dwaallichten
wajong is bijstand he, vaak marokkaanse drugsdealers, zonder verder enig legaal belastbaar inkomenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik zal ook nooit vergeten dat in die tijd uitgerekend iemand van de PvdA, Jetta Klijnsma als staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, met het meest rigoreuze voorstel ooit kwam om te bezuinigen op de wajong. Ze wilde voor de wajong hetzelfde regime invoeren dat voor de bijstand geldt, dus met vermogenstoets, partnertoets en zonder de mogelijkheid om bij te verdienen.
Dit is wel heel stigmatiserend wat je nu zegt over mensen die een wajong uitkering krijgen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:45 schreef michaelmoore het volgende:
wajong is bijstand he, vaak marokkaanse drugsdealers, zonder verder enig legaal belastbaar inkomen
het gemeentelijke afvoerputje van mislukkingen , om die kosten weer naar de overheid te duwen, dus controle op partners of bancair vermogen is wel logisch
Je noemt nu iets op waar ik zeker wel achter sta en stond
Ik weet niet hoe je hierbij komt, maar voor zover ik weet heb je nu alleen een verklaring nodig van een deskundige, bijvoorbeeld een arts of een psycholoog, dat je een langdurige wens hebt om tot het andere geslacht te behoren, en dat je op grond daarvan bij de burgerlijke stand je geslachtsregistratie kan wijzigen. Verder heb ik uit alle berichten begrepen dat die verklaring in de praktijk bijna nooit geweigerd wordt en meestal op basis van "u vraagt wij draaien" gegeven wordt.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:35 schreef Hanca het volgende:
Je wordt echt niet van de ene op de andere dag van een man een vrouw, dat is een langdurige procedure met veel gesprekken. En niets wijst er op dat straks mensen massaal hun geslacht laten veranderen in het gemeentehuis, ook daar zal je gewoon een verklaring moeten afleggen waarom je dat wil.
Waarom verzinnen de tegenstanders van links altijd zulke extreme voorbeelden?
Altijd bijzonder dat PvdA wordt verweten hier te veel mee bezig te zijn. Het zijn toch vrij duidelijk de mensen die erover klagen met niks anders bezig zijn. Het is denk ik wel zo dat politici vaak erin meegezogen worden, als tijdens een debat iemand iets transfoobs zegt zou je dat ergens het liefste negeren in plaats van meegaan in de non-discussies. Tegelijkertijd is het ook belangrijk om zulke onzin te weerleggen en verwacht een deel van de achterban het ook. Dat is natuurlijk waarom rechts alleen nog maar met cultuurissues bezig is, dat debat winnen ze telkens met hun simplistische leugens. Zelfs zo goed dat mensen die zich als links omschrijven erin meegaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:35 schreef Hanca het volgende:
Je wordt echt niet van de ene op de andere dag van een man een vrouw, dat is een langdurige procedure met veel gesprekken. En niets wijst er op dat straks mensen massaal hun geslacht laten veranderen in het gemeentehuis, ook daar zal je gewoon een verklaring moeten afleggen waarom je dat wil.
Waarom verzinnen de tegenstanders van links altijd zulke extreme voorbeelden?
Het is in elk geval een onderwerp van niks, het komt nauwelijks voor en de PvdA en GL hebben het er dan ook zelden tot nooit over, behalve dan een initiatief om de regels gelijk te trekken met bijna de hele westerse wereld wat jij er dan uit pikt.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 14:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je hierbij komt, maar voor zover ik weet heb je nu alleen een verklaring nodig van een deskundige, bijvoorbeeld een arts of een psycholoog, dat je een langdurige wens hebt om tot het andere geslacht te behoren, en dat je op grond daarvan bij de burgerlijke stand je geslachtsregistratie kan wijzigen. Verder heb ik uit alle berichten begrepen dat die verklaring in de praktijk bijna nooit geweigerd wordt en meestal op basis van "u vraagt wij draaien" gegeven wordt.
Ach ja, als je een beetje kritisch bent over de genderideologie, dan ben je al gauw transfoob.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is denk ik wel zo dat politici vaak erin meegezogen worden, als tijdens een debat iemand iets transfoobs zegt zou je dat ergens het liefste negeren in plaats van meegaan in de non-discussies.
In plaats van op je hoge paard te zitten, critici van de genderideologie uitmaken voor transfoob en hun argumenten afdoen als leugens, zou links er beter aan doen, als rechts kennelijk op dit punt het debat wint en ook mensen die zich als links omschrijven aan hun kant weet te krijgen, zich af te vragen of ze niet op de verkeerde manier bezig zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat is natuurlijk waarom rechts alleen nog maar met cultuurissues bezig is, dat debat winnen ze telkens met hun simplistische leugens. Zelfs zo goed dat mensen die zich als links omschrijven erin meegaan.
Wat me wel opvalt, is dat partijen als PvdA en GroenLinks in een machtspositie zitten om iets voor elkaar te krijgen, ze die niet gebruiken om iets voor elkaar te krijgen voor de onderlaag en de middenklasse.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:23 schreef Hanca het volgende:
De duizenden moties, amendementen en betogen die puur gaan over het verbeteren van de positie van de onderlaag en de middenklasse, die negeer je maar.
Hans Brusselmans is geen PvdA of GL politicus, volgens mij.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat me wel opvalt, is dat partijen als PvdA en GroenLinks in een machtspositie zitten om iets voor elkaar te krijgen, ze die niet gebruiken om iets voor elkaar te krijgen voor de onderlaag en de middenklasse.
Zo staat Hans Brusselmans al weer te trappelen om het kabinet aan een meerderheid te helpen in het geval dat de PVV tegen meer geld voor Oekraïne stemt. En dat zonder er iets voor terug te eisen.
Zo waren er tijdens het gedoogkabinet ook meerdere momenten waarop de PvdA en GroenLinks in een machtspositie zaten omdat het kabinet iets wilde waar de PVV geen steun aan gaf. PvdA en GroenLinks gaven toen hun steun zonder er iets voor terug te eisen. De toenmalige PvdA leider Job Cohen kreeg toen niet voor niets de bijnaam bedrijfspoedel.
Je kunt nooit verkeerd bezig zijn als je mensenrechten verdedigt, ook niet als het tegen de zogenaamde meerderheid in is.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 15:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In plaats van op je hoge paard te zitten, critici van de genderideologie uitmaken voor transfoob en hun argumenten afdoen als leugens, zou links er beter aan doen, als rechts kennelijk op dit punt het debat wint en ook mensen die zich als links omschrijven aan hun kant weet te krijgen, zich af te vragen of ze niet op de verkeerde manier bezig zijn.
Ik dacht dat het wel bekend was wie met de naam Hans Brusselmans bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:08 schreef Hanca het volgende:
Hans Brusselmans is geen PvdA of GL politicus, volgens mij.
Vertel me dan maar eens hoe het dan wel in elkaar zit.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:08 schreef Hanca het volgende:
En wat mij opvalt is dat jou vooral heel rare dingen opvallen die absoluut niet waar zijn.
Het verbasteren van namen van politici is verboden, ook als de SP dat ooit in een schandalig spotje waar ze volkomen op werden afgerekend heeft gedaan.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik dacht dat het wel bekend was wie met de naam Hans Brusselmans bedoeld wordt.
Vertel me dan maar eens hoe het dan wel in elkaar zit.
Het lijkt me nog beter, als hij de oorlog zo graag wil voortzetten, dat hij zelf ook naar het front gaat om te vechten.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het zou een hoop oplossen als Timmermans leider van GL werd of terug naar Brussel ging.
De enige manier om deze oorlog te beëindigen zonder Oekraïne aan Rusland te geven is een groot EU leger bij de Russische grens zetten.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 16:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het lijkt me nog beter, als hij de oorlog zo graag wil voortzetten, dat hij zelf ook naar het front gaat om te vechten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |