Blijft lekker om te volgen. Leuk tegenwoordig ook in de sportschau om 18:00 uur.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ach HSV. Het ging ook een tijdje te goed. Al staan ze er nog steeds uitstekend voor net als Köln.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik had minder fiducie in de Beierse verdediging die nu zoveel uitvallers telt, maar de aanval zou er toch een paar in moeten kunnen prikken. Andersom goldt eigenlijk hetzelfde, Keeper Kobel is prima, maar wat voor zijn neus staat wil wel eens de draad kwijtraken en Schlotterbeck is dan ook nog uitgevallen. Ook hier voorin met Beier en Guirassy om dat evt. recht te breien.
BVB trok zich terug tegen de dominante aanwezigheid van Bayern, wachtte rustig af op de mogelijkheden en hield tegen. Binnen 10 minuten moest Kobel inderdaad drie keer handelen tegen kansen van Sané en Kane. Een pass van Oliseh plukte hij voor de zekerheid uit de lucht. Kane probeerde het later nog eens (gepakt) en Stanisiç stond helemaal vrij, maar schrok er zo van dat hij naast mikte.
In de tweede helft de verrassing, een goal van Schwarzgelb. Beier sloop weg van Kim, kopte wild naar een bal van Ryerson en die stuitert Urbig door de benen. Oepsie. De meest besproken man van de laatste dagen, Thomas Muller kreeg een van de vele voorzetten bij Guerrero die gelijkmaakte. Invaller Gnabry maakte er zelfs 2-1 van na een mooie soloactie. In blessure tijd sloeg BVB toch weer toe, Guirassy schiet uit een corner tegen Urbig aan, Anton tikt de rebound binnen. 2-2 de eindstand. Omdat ook Bayer04 niet kan winnen (veel kansen maar geen goals tegen Union Berlin) blijft de afstand bovenin hetzelfde: 6 punten"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
Dat kan je gerust zeggen. Union had het meest om voor te vechten, een gelijkspel zou al genoeg zijn om het verblijf in de Bundesliga vast te leggen. Baumgart wisselde twee keer, Hollerbach begon voor Skarke, Juranoviç viel met een blessure weg, dus startte Tom Rothe. Stuttgart zou bij een zege nog een run richting Europees voetbal kunnen starten, maar ze hebben ook al de bekerfinale om naar uit te kijken. Eén wissel van Seb Hoeness: Denis Undav startte na een vormdip van een paar maanden weer eens in de basis.quote:Op zaterdag 19 april 2025 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Union - Stuttgart was een enerverende eerste helft volgens mij
Hoezo noem je Schalke HSV een topspiel?quote:Op zondag 20 april 2025 11:11 schreef Sabata het volgende:
Niet heel verrassend eigenlijk. Gisteren had Schalke dus het toppspiel in de 2e Bundesliga tegen HSV, en zoals gewoonlijk rommelt het. Frank Baumann (ex Werder Bremen) is aangetrokken als nieuwe Sport Directeur, en die heeft een voorkeur voor een Duitse trainerstaf. Youri Mulder steunt Kees natuurlijk nog wel, maar ja, ....
In de wedstrijd leek het al na 180 sec mis te gaan toen uitgerekend Kenan Karaman rood kreeg. Toch was daar Ron Schallenberg die zowaar bij een corner goed stond en binnenkopte. HSV had zowaar géén Davy Selke op het veld. Coach Polzin merkte dat Köningsdorffer beter rendeerde voorin en zette de Kosovaar Sahiti weer naast hem. Voeg daar Dompé aan toe en je hebt een stevige aanval die goals fabriceert. En dat lukte ook, Dompé kreeg veel teveel ruimte, lange op Sahiti en die kopte binnen. Nog voor rust werd het zelfs 1-2, hoewel Köningsdorffer buitenspel zou hebben gestaan toen hij op Sahiti passte. De VAR meende dat alles op 1 cm na ok was, goal telt.
Na rust was er nog een incident in het gastenblok toen HSV ultras met vuurwerk gingen gooien, zodat Harm Osmers tot een korte onderbreking besloot. Na die pauze was het eigenlijk alleen HSV dat nog op de 1-3 speelde, maar de verdedging van Schalke en hun eigen gehaaste optreden zorgde ervoor dat de Rothosen toch nog het deksel op de neus kregen. Lange bal vanuit Mohr kwam terecht bij Gantenbein die precies op Sylla voor de goal mikte. De Senegalees kopte nog de 2-2 binnen. HSV weer 2 punten onnodig verspeeld, Schalke moet afwachten of Hertha ze nog voorbij gaat voor plek 12
Von Wonderen lijkt echter genoeg te hebben gezien. Tegen Kicker zei hij o.a. geen steun te voelen vanuit de club en met een afscheidstoernee bezig te zijn. En dat is een toernee die gevolgen kan hebben. Want Schalke04 moet in de laatste vier wedstrijden tegen nog vier promotiekandidaten
- Kaiserslautern (na verlies tegen Braunschweig 7pt achterstand op de top)
- Fortuna (na gelijkspel tegen Elversberg 5pt achterstand op de top)
- Elversberg (na gelijkspel tegen Fortuna 5pt achterstand maar beter doelsaldo)
- Paderborn (na winst op Nurnberg ook 5pt achterstand maar het minste doelsaldo)
Omdat ik vergeten ben een p om te draaien ... zou ik hebben gezegd als je zuiver naar de posities kijktquote:Op maandag 21 april 2025 15:28 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Hoezo noem je Schalke HSV een topspiel?
Twee traditionsvereine. Altijd een topper.quote:Op maandag 21 april 2025 15:49 schreef Sabata het volgende:
[..]
Omdat ik vergeten ben een p om te draaien ... zou ik hebben gezegd als je zuiver naar de posities kijktMaar het is door zowel de radio als tv als topspiel vermarkt.
Ik was er bij.quote:Op zaterdag 19 april 2025 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Union - Stuttgart was een enerverende eerste helft volgens mij
Een paar weken geleden dacht ik nog dat HSV dit jaar wel ging promoveren, maar ze doen inmiddels hun uiterste best om naast 1 FC Nürnberg de dinosaurussen van de Tweede Bundesliga te worden.quote:
In de categorie 'mensen aan wiens gebabbel je al 20 jaar vastzit zonder dat je weet waarom'.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:17 schreef PowerLoungen het volgende:
Youri Mulder is net als Jan van Halst een gezwel voor het voetbal.
En dan stel je hem aan als beleidsbepaler en plots mag je zo uitkomen tegen Dortmund 2, Stuttgart 2, Essen en SC Verl !quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
In de categorie 'mensen aan wiens gebabbel je al 20 jaar vastzit zonder dat je weet waarom'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |