Nee. Wat je zegt klopt op meerdere fronten niet. Geen islamistische autoriteit en geen verklaring of iets haram is. Het is mij een groot vraagteken wat nu precies je punt is.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:14 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je snapt heel goed wat ik bedoel.
Je vergeet eerwraak, inteelt, en terrorisme. Als we toch zo gaan beginnen.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Veel van die zgn waarden laten we inderdaad links liggen. En dat siert ons juist. Paar voorbeelden:
• Blokjes kaas en osseworst op een satéprikker en wat pate op een cracker als je mensen uitnodigt.
• Partnerruil.
• Als vader toekijken hoe snelle Henk van het kippenkamp je dochter vol op de mond neemt.
• Als vader condooms kopen voor je dochter.
• Koekjestrommel hermetisch afsluiten nadat je er een koekje uit hebt gepakt.
Waarden die ons wel aan staan en met gepaste trots en dito grimas wel overnemen:
• Goed plannen
• Stiptheid
• Zuinigheid (moet alleen niet doorschieten)
• Rationaliteit
• Redelijkheid
• Totaalvoetbal
Dan mag je haram vervangen voor “niet de juiste opleiding” of iets vergelijkbaars voor het geval je verder gaat met je simplistische semantische discussie. Je weet heel goed wat ik bedoel.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee. Wat je zegt klopt op meerdere fronten niet. Geen islamistische autoriteit en geen verklaring of iets haram is. Het is mij een groot vraagteken wat nu precies je punt is.
En hoe zat dat dan tussen 2006 en 2013 toen er wel een imamopleiding bestond? 7 jaar is dan toch wel bijzonder lang voor hetgeen wat jij claimt.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:22 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dan mag je haram vervangen voor “niet de juiste opleiding” of iets vergelijkbaars voor het geval je verder gaat met je simplistische semantische discussie. Je weet heel goed wat ik bedoel.
Je linker hand vies vinden niet te vergeten.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:16 schreef havanagila het volgende:
[..]
Je vergeet eerwraak, inteelt, en terrorisme. Als we toch zo gaan beginnen.
Ligt eraan waarom deze gestopt is. En waarom zou het nu wel werken?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En hoe zat dat dan tussen 2006 en 2013 toen er wel een imamopleiding bestond? 7 jaar is dan toch wel bijzonder lang voor hetgeen wat jij claimt.
De opleiding was verliesgevend. Uiteindelijk gaat het om de centen, uiteraard. Maar dat staat nog altijd niet in lijn met wat jij zegt over ingrijpen vanuit een zekere richting. Die opleiding heeft gewoon rustig 7 jaar bestaan.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:26 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ligt eraan waarom deze gestopt is. En waarom zou het nu wel werken?
Een christelijk-joodse norm willen aandringen terwijl het gros van het land helemaal niks heeft met die sprookjesfigurenquote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:49 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is Nederland, dit is een Westers land waar een Christelijk-Joodse inslag de norm zou moeten zijn.
Ondertussen is er in 2024 gepoogd een nieuwe officiele opleiding op te zetten maar kwamen de moslimorganisatie (neem deze maar voor jouw prangende vraag als gemak voor de authoriteit aan. Ik heb geen zin om verder te zoeken of het moslim broederschap of wie dan ook erachter zit. Blijkbaar hebben ze authoriteit) en de opleidingen niet tot overeenstemming. Ik zit warm in ieder geval. En je weet heel goed wat ik bedoel.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De opleiding was verliesgevend. Uiteindelijk gaat het om de centen, uiteraard. Maar dat staat nog altijd niet in lijn met wat jij zegt over ingrijpen vanuit een zekere richting. Die opleiding heeft gewoon rustig 7 jaar bestaan.
Ja, je sluit iedere post keurig af met “je weet wat ik bedoel” maar tot dusver heb je echt nog helemaal niks kunnen aantonen wat dat nou precies is. Ze kwamen er niet uit. Oké.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:36 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ondertussen is er in 2024 gepoogd een nieuwe officiele opleiding op te zetten maar kwamen de moslimorganisatie (neem deze maar voor jouw prangende vraag als gemak voor de authoriteit aan. Ik heb geen zin om verder te zoeken of het moslim broederschap of wie dan ook erachter zit. Blijkbaar hebben ze authoriteit) en de opleidingen niet tot overeenstemming. Ik zit warm in ieder geval. En je weet heel goed wat ik bedoel.
https://nos.nl/artikel/25(...)sverschil-aanbieders
Ik mis goede argumenten om verder met je in discussie te gaat. Als er een opleiding zou komen onder de huidige regering zou die zeker niet door die authoriteit goedgekeurd worden als die authoriteit al onder de vorige regering al te ver af lag qua inzichten (herken het eufemisme). Wat precies mijn punt was. Dit was 5 minuten googlewerk, ben weer wat wijzer geworden zelfs hierdoor (en de omstanders vast ook).quote:Op zondag 9 februari 2025 00:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, je sluit iedere post keurig af met “je weet wat ik bedoel” maar tot dusver heb je echt nog helemaal niks kunnen aantonen wat dat nou precies is. Ze kwamen er niet uit. Oké.
Het begint tijd te worden dat iemand je gaat blokken ouwe want je begint echt uit je aars te praten nu.quote:Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Veel van die zgn waarden laten we inderdaad links liggen. En dat siert ons juist. Paar voorbeelden:
• Blokjes kaas en osseworst op een satéprikker en wat pate op een cracker als je mensen uitnodigt.
• Partnerruil.
• Als vader toekijken hoe snelle Henk van het kippenkamp je dochter vol op de mond neemt.
Waarden die ons wel aan staan en met gepaste trots en dito grimas wel overnemen:
• Goed plannen
• Stiptheid
• Rationaliteit
• Redelijkheid
• Totaalvoetbal
Ik ben bewapend baardmans, kom maar langs.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 23:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij gaat weer woelen. Al die Moslims om je heen.²
Maar wel met die islamfiguren?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een christelijk-joodse norm willen aandringen terwijl het gros van het land helemaal niks heeft met die sprookjesfiguren
Die schaal met hapjes en vlaggetjes die daarna vervolgens na een rondje in de woonkamer vervolgens linea recta weer de keuken in verdwijntquote:Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
• Partnerruil.
• Goed plannen
• Stiptheid
• Rationaliteit
• Redelijkheid
• Totaalvoetbal
Je reet afvegen met papierquote:Op zondag 9 februari 2025 00:25 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je linker hand vies vinden niet te vergeten.
Jij veegt het af met je hand of zo?quote:
Die gebruik je toch ook als je doucht? En traditioneel doe je dit wassen met je linkerhand. En om dat hygienisch te houden gebruik je daar bidet voor. Maar hoe dan ook rijkelijk met water. Dat papier gebruik je om de boel droog te maken voordat je je onderbroek weer op hijst, en niet om de boel 'schoon' te maken. Als je je nagels verzorgt (een absolute must) en je handen naderhand wast met zeep ben je super schoon.quote:
quote:Op zondag 9 februari 2025 03:35 schreef Nyamuk het volgende:
Of rond 5 uur:
"Wij gaan zo eten, hoe laat zien we je morgen?"
Ongehoord
Dat is eerlijker dan zeggen: "Blijf toch nog even! Je bent altijd welkom!" als je dat niet meent, omdat dat zo hoort.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe laat gaan we eten betekent wil je nu weggaan.²
Het is een ronduit bizar en abject idee. Er was al een opleiding en die was niet winstgevend, dus dan gaan we maar van publiek geld een imamopleiding bekostigen? En door de staat goedgekeurde imams vind je niet rieken naar het loslaten van de scheiding tussen kerk en staat?quote:Op zondag 9 februari 2025 06:10 schreef raptorix het volgende:
Dit is helemaal niet zo een gek idee, in Turkije zijn Imams Ambtenaren en worden centraal benoemd, juist om extremisme te voorkomen.
Ik wil niet wetenschappelijk doen, maar er is een derde optie. Iemand mee laten eten en het wel gemeend vragen.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is eerlijker dan zeggen: "Blijf toch nog even! Je bent altijd welkom!" als je dat niet meent, omdat dat zo hoort.
quote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:59 schreef Cockwhale het volgende:
Kunnen we ook een terroristen-opleiding beginnen, zodat terrorisme op een humane wijze uitgeoefend kan worden?
Je mag de hele avond lekker flirten met zijn vrouw en dansen. Maar je komt niet aan de hapjes (en het salarisstrookje)!quote:Op zondag 9 februari 2025 03:34 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Die schaal met hapjes en vlaggetjes die daarna vervolgens na een rondje in de woonkamer vervolgens linea recta weer de keuken in verdwijnt
wow wist niet jullie gastvrijheid uitgevonden haddenquote:Op zondag 9 februari 2025 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je mag de hele avond lekker flirten met zijn vrouw en dansen. Maar je komt niet aan de hapjes (en het salarisstrookje)!
Laten we nou niet net doen of alles wat men in Nederland tot de normen en waarden rekent superieur is. Sommige dingen moet je gewoon niet willen overnemen. Sommige zaken wel. Eerlijk is eerlijk. En daarom denk ik dat we samen elkaar verrijken. Je moet het alleen wel willen (zien).
Jason.²
Hoezo bij een lerarenopleiding word die toch ook door de staat geregeld?quote:Op zondag 9 februari 2025 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een ronduit bizar en abject idee. Er was al een opleiding en die was niet winstgevend, dus dan gaan we maar van publiek geld een imamopleiding bekostigen? En door de staat goedgekeurde imams vind je niet rieken naar het loslaten van de scheiding tussen kerk en staat?
Als je een niet-winstgevende opleiding (die inderdaad toch al is gesubsidieerd) in stand wil houden, is er nóg meer subsidie nodig. Ik zit er niet op te wachten dat dat van ons belastinggeld gebeurt. De staat moet zich verre houden van religie.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo bij een lerarenopleiding word die toch ook door de staat geregeld?
Daarnaast waarom zou de opleiding gratis moeten zijn?
Klopt, Diyanet.quote:Op zondag 9 februari 2025 06:10 schreef raptorix het volgende:
Dit is helemaal niet zo een gek idee, in Turkije zijn Imams Ambtenaren en worden centraal benoemd, juist om extremisme te voorkomen.
Je probleem zit van binnen man. Je lijdt een gefrusrtreerd leven. Het enige wat ik probeer is je leven wat dragelijker te maken. Ik denk dus dat dat hem zit in een stukje acceptatie. Laten we eerlijk zijn: je bent niet vies van een Turkse pizza "met alles er op en er aan" voor 2 euro. Dat moet je doortrekken.quote:Op zondag 9 februari 2025 03:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben bewapend baardmans, kom maar langs.
Dat zou vreemd zijn voor een land dat is gebouwd op een dergelijke inslag. Maar je het staat je natuurlijk om te onderbouwen waarom een Christelijk-Joodse inslag niet juist zou zijn, maar de Islam faciliteren wel?quote:Op zondag 9 februari 2025 00:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een christelijk-joodse norm willen aandringen terwijl het gros van het land helemaal niks heeft met die sprookjesfiguren
Wat jullie niet willen begrijpen is dat we genoeg ruimte krijgen binnen de wettelijke kaders om zelf te faciliteren. En dat gaat prima.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou vreemd zijn voor een land dat is gebouwd op een dergelijke inslag. Maar je het staat je natuurlijk om te onderbouwen waarom een Christelijk-Joodse inslag niet juist zou zijn, maar de Islam faciliteren wel?
Ik verbaas me er meer over dat moslims weten wat NL tradities zouden zijn (overigens hoef ik daar niet over de vloer te komen wanneer ik dat over die koekjes hoor). Tenzij ze het van filmpjes online hebben.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:47 schreef Loverboii het volgende:
[..]
wow wist niet jullie gastvrijheid uitgevonden hadden
Jij bent gevormd door de Koran en de interpretatie daarvan door de imams. Dat is de enige goede manier van leven, want God heeft dat gezegd. En dat hoor je al je hele leven. Je kunt daar niet van afwijken, want God is alwetend. Je kunt Hem niet voor de gek houden. Hoogstens je medemensen.quote:Op zondag 9 februari 2025 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je mag de hele avond lekker flirten met zijn vrouw en dansen. Maar je komt niet aan de hapjes (en het salarisstrookje)!
Laten we nou niet net doen of alles wat men in Nederland tot de normen en waarden rekent superieur is. Sommige dingen moet je gewoon niet willen overnemen. Sommige zaken wel. Eerlijk is eerlijk. En daarom denk ik dat we samen elkaar verrijken. Je moet het alleen wel willen (zien).
Jason.²
compleet deluluquote:Op zondag 9 februari 2025 11:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik verbaas me er meer over dat moslims weten wat NL tradities zouden zijn (overigens hoef ik daar niet over de vloer te komen wanneer ik dat over die koekjes hoor). Tenzij ze het van filmpjes online hebben.
Overigens hoef je daar inderdaad niet bang te zijn dat je gaat flirten met de vrouw. Ik zou in die context gelijk aan mijn oma van vroeger moeten denken
Dat is een goed beginquote:Op zondag 9 februari 2025 00:09 schreef BansheeBoy het volgende:
• Goed plannen
• Stiptheid
• Rationaliteit
• Redelijkheid
• Totaalvoetbal
Turkse pizza heb ik ooit een keer geprobeerd, matig voedsel, niet voor herhaling vatbaar. Als je pizza wil, moet je gewoon voor de echte Italiaanse gaan, alle alternatieven zijn gewoon vet en vies.quote:Op zondag 9 februari 2025 11:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je probleem zit van binnen man. Je lijdt een gefrusrtreerd leven. Het enige wat ik probeer is je leven wat dragelijker te maken. Ik denk dus dat dat hem zit in een stukje acceptatie. Laten we eerlijk zijn: je bent niet vies van een Turkse pizza "met alles er op en er aan" voor 2 euro. Dat moet je doortrekken.²
Ik weet een goed adresje voor je in Rotterdam. Die maakt goede Turkse pizza's. Probeer het een keer. Erg lekker.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Turkse pizza heb ik ooit een keer geprobeerd, matig voedsel, niet voor herhaling vatbaar. Als je pizza wil, moet je gewoon voor de echte Italiaanse gaan, alle alternatieven zijn gewoon vet en vies.
Dat gaat niet gebeuren. We are here to stay.quote:Op zondag 9 februari 2025 13:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Halfbakken beleid. De islam zou beter gewoon compleet verdreven moeten worden uit Nederland.
Het zijn geen mensen als zij een ouderwets geloof hebben.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. We are here to stay.
En zoals ik het nu zie zie ik meer mensen van jullie naar ons de overstap maken dan andersom. Prima.²
Hetzelfde geldt voor pedofilie in de kerk.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:03 schreef KoningWouter het volgende:
Alsof moslims in staat zijn hun extremistische ideeën los te laten. De extremisten voeren het uit, de rest keurt het niet af.
Prima, maak jij je druk om de semantiek. Proces is onomkeerbaar. Is ook een stukje goede mond op mond reclame.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn geen mensen als zij een ouderwets geloof hebben.
Inderdaad, dat ZIE je. Die mensen kunnen open en bloot ervoor uitkomen dat ze moslim zijn geworden. Daarbij, als ze verliefd zijn op een islamitisch meisje, dan moeten ze wel, anders kunnen ze niet trouwen.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En zoals ik het nu zie zie ik meer mensen van jullie naar ons de overstap maken dan andersom. Prima.²
quote:Ze komen uit Brabant, Friesland, Gelderland en Limburg: voormalige moslims en moslima's komen bijeen in een grote stad en wisselen ervaringen uit, geven elkaar suggesties of vinden een luisterend oor. Waar zulke bijeenkomsten - georganiseerd door het Humanistisch Verbond - tot voor kort bezocht werden door een handjevol mensen, puilt het zaaltje nu vaak uit z'n voegen.
Ryan heeft in elk geval niet de mogelijkheid meer om nog een overstap te maken. Prima gedaan weer, lekker fier zijn!quote:Op zondag 9 februari 2025 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het werkt beide kanten op. Het is dat Geert Wilders conservatief rechts heeft gekoppeld aan moslimhaat, maar op zich past de Islam daar wel bij als overtuiging. Hoe rechtser en conservatiever mensen worden, hoe meer dat geloof ze aan zal spreken.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, dat ZIE je. Die mensen kunnen open en bloot ervoor uitkomen dat ze moslim zijn geworden. Daarbij, als ze verliefd zijn op een islamitisch meisje, dan moeten ze wel, anders kunnen ze niet trouwen.
Mensen die de islam de rug toekeren zijn er waarschijnlijk veel meer, maar dat ZIE je niet. Omdat dat stiekem moet.
Hieronder een artikel waarom dat is:
https://eenvandaag.avrotr(...)en-worden-beschermd/
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |