Hier heb je natuurlijk niet zo veel aan als je geen bouwkundige bent. Zou zeggen dat de buren het eerst moeten laten onderzoeken en je dit op papier wil hebben staanquote:Op zaterdag 8 februari 2025 13:47 schreef Serinde het volgende:
Ik had eea opgezocht op internet en op basis daarvan denken wij dat deze constructie geen kwaad kan maar zien wij iets over het hoofd? Zijn er (andere) zaken waar we rekening mee moeten houden?
En kan in sommige regio's zelfs per straat of wijk verschillen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 16:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Zou zeker een bouwkundige hier na laten kijken of er bezwaren zijn tegen een dergelijke constructie.
Dit verschilt natuurlijk ontzettend van regio tot regio qua funderingen.
Hier zelfs de kant van de straat. Wij zitten op de droge zandkant en fundering is gewoon op staal. Andere kant van de straat is een moeras geweest lang geleden en hebben ze te maken met een hoop funderingsgedoe om de boel een beetje stabiel te houden. Scheelt ook een meter of anderhalf qua hoogte.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 18:33 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En kan in sommige regio's zelfs per straat of wijk verschillen.
Eens. Je weet wat je hebt, je weet niet wat je krijgt.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 14:31 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het ook niet toestaan. Verzakking durf ik niet te zeggen, maar klinkt alsof je in een gebied woont waar dat aan de orde van de dag is (als je voor een garage moet heien).
Maar vooral contactgeluid. Dan kan je je lol op als bijv. de buurjongen begint te rommelen met brommertjes (opa praat, issue zal bij Fatbikes minder urgent zijn gok ik) of de buurman gaat klussen in de garage.
Zoals ongeveer iedereen hier boven al stelde: geluid geluid geluidquote:Op zaterdag 8 februari 2025 21:57 schreef Serinde het volgende:
Ik vraag me dus af of we “best veel risico’s” nemen. Ik zie niet in waarom en hoe bij ons de boel zou verzakken. Over de hele lengte van de garage zitten we al aan elkaar vast, zou deze paar meter extra (die ook aan de andere zijde aan hun eigen woning bevestigd wordt) nou zoveel uit maken?
Maar daar moet een bouwkundige maar wat over zeggen denk ik dan.
Heien is natuurlijk ook not done in de buurt van bebouwing. Had je nooit moeten accepteren. Ze hadden grondverwijderende systemen moeten toepassen zoals avegaarpalen. Dat type is veel gebruikelijkerquote:Op maandag 10 februari 2025 16:07 schreef Watuntrik het volgende:
Buren die heien is ook niet altijd een pretje...Heb het ooit meegemaakt, ik woon 2 onder 1 kap en naast mijn buur ging er eentje bouwen een palen heien voor een damwand(kelder).
Tijdens dit heien rammelde bij mij het servies in de kastjes. gelukkig was ik nummer 2 in de rij, vond 1 scheurtje in de slaapkamer die ik met wat flexibele kit heb weggewerkt. Maar mijn buurman vond na het heien van zijn directe buur de nodige scheuren in zijn gevel en binnenmuren. Wat hij graag gerepareerd en vergoed wou hebben. Dat hele verhaaltje heeft geleid tot een jarenlange durende rechtszaak. De nodige vijandigheid en querulant gedrag over en weer.
Bezint eer ge begint...Zijn ze eenmaal aan het heien is het te laat voor bezwaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |