abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216592934
Spaanse loopt zeven marathons in zeven dagen op zeven continenten en wint ook nog eens bijna alles

De 39-jarige Spaanse influencer Estefanía Unzu is erin geslaagd zeven marathons te lopen, in zeven dagen en op zeven verschillende continenten. Ze won er zes van de zeven.

Unzu, die in haar eigen land bekend is als influencer Verdeliss, is gekroond tot kampioen van de World Marathon Challenge, nadat ze als tweede eindigde tijdens haar laatste marathon in Miami. De vrouw heeft geen volledige overwinning behaald, maar de ruime voorsprong op de nummer twee zorgde ervoor dat ze toch werd uitgeroepen tot kampioen. Ze liep ook nog eens het snelst en krijgt daarmee een plek in het Guiness Book of World Records. ,,Nog aan het verwerken wat ik gisteren heb meegemaakt...”, laat ze weten.

Het slaapgebrek, gebrek aan tijd om te herstellen, het overleven in vliegtuigen en op luchthavens, tijdverschillen, klimaatsprongen en jetlags ging haar niet in de koude kleren zitten. ,,Maar ik kwam hier om mijn grenzen op te zoeken, om mezelf te overwinnen en ik gaf niet op ondanks de tegenslag. En ik heb de uitdaging volbracht.”
‘Wat een levenservaring’

Unzu deed de afgelopen zeven dagen mee aan marathons in Miami (VS), Dubai (Azië), Madrid (Spanje), Forteleza (Brazilië), Perth (Australië), Kaapstad (Afrika) en op Antartica.

Ze liep in totaal 295 kilometer en haalde 16.000 euro op voor onderzoek naar het Syndroom Menke-Hennekam, een aangeboren aandoening waarbij kinderen een ontwikkelingsachterstand hebben in combinatie met autistische kenmerken en/of aangeboren afwijkingen. ,,Wat een levenservaring, nu moet ik in een bed slapen”, aldus de kampioene.

Unzu slaagde er vorig jaar al in in om twaalf marathons in één jaar te lopen, één voor elke maand. Voor ze aan deze uitdaging begon stond ze bekend als influencer, die meer dan tien jaar geleden via Youtube begon. Daar liet ze haar dagelijks leven met een groot gezin zien. Eerst met haar man Artiz en haar eerste kind Aimar. En daarna met elke zwangerschap en geboorte van de zeven kinderen die volgden.

Inmiddels heeft ze anderhalf miljoen volgers op Instagram. Haar leven draait niet alleen om sociale media en hardlopen, de Spaanse is ook ondernemer en heeft een beautyproduct gelanceerd. Daarnaast deed Unzu mee aan een reality-tv-programma, waardoor haar populariteit verder toenam.

Bron: https://www.ad.nl/andere-(...)ijna-alles~a6f5ea6b/
pi_216592955
Heeft ook 8 kinderen geworpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 08-02-2025 10:28:24 ]
pi_216593059
quote:
Unzu's journey included impressive finish times at each location: 3 hours, 38 minutes, and 53 seconds in Antarctica; 3:10:14 in Cape Town, South Africa; 3:10:30 in Perth, Australia; 3:09:46 in Dubai, UAE; 3:11:30 in Madrid, Spain; 3:12:28 in Fortaleza, Brazil; and 3:35:15 in Miami, USA.
Wat me nog het meest verbaast is dat je blijkbaar marathons kunt winnen met een gemiddelde van 12-13km/u.
pindazakje
  zaterdag 8 februari 2025 @ 10:29:56 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216593083
quote:
Unzu deed de afgelopen zeven dagen mee aan marathons in Miami (VS), Dubai (Azië), Madrid (Spanje), Forteleza (Brazilië), Perth (Australië), Kaapstad (Afrika) en op Antartica.
Nou, dan heb je met veel koffers gevlogen. Op Antarctica draag je toch wel wat anders denk ik.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 10:31:19 #5
182233 thedeedster
pi_216593101
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wat me nog het meest verbaast is dat je blijkbaar marathons kunt winnen met een gemiddelde van 12-13km/u.
Tja, renners die voor toptijden gaan, mijden doorgaans Antarctica. Ik denk dat deze marathon het gemiddelde wel flink naar beneden haalt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216593124
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, renners die voor toptijden gaan, mijden doorgaans Antarctica. Ik denk dat deze marathon het gemiddelde wel flink naar beneden haalt.
Ik kan mij niet voorstellen hoe ze daar rennen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216593212
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De marathon van Madrid is in april. De marathon van Cape Town in oktober.
Dit zijn waarschijnlijk kleine races waar weinig mensen aan mee deden.
Nog steeds indrukwekkend natuurlijk, na zoveel races en vliegen.

In de Miami resultaten van 2 februari kan ik haar niet vinden maar met 3:35 was ze zeker geen 2e vrouw. Raar verhaal.
https://www.athlinks.com/event/3294/results/Event/1087859/Results
  zaterdag 8 februari 2025 @ 10:43:40 #8
182233 thedeedster
pi_216593239
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]

In de Miami resultaten van 2 februari kan ik haar niet vinden maar met 3:35 was ze zeker geen 2e vrouw. Raar verhaal.
Uh....

Met 7 marathons in 7 dagen, bedoelen ze toch 7 dagen achter elkaar? :@
pi_216593245
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Waarschijnlijk tweede van de groep deelnemers die aan al die 7 marathons meededen.
pi_216593257
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:44 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Waarschijnlijk tweede van de groep deelnemers die aan al die 7 marathons meededen.
Ja idd. En wellicht ook dat de marathons alleen waren voor mensen die meededen met de challenge.
pi_216593266
Goed voor haar. Ik heb gisteren Mac Donalds gegeten.
pi_216593268
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:43 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Uh....

Met 7 marathons in 7 dagen, bedoelen ze toch 7 dagen achter elkaar? :@
Ja ik bedoel dat ze niet 1e is geworden in de grote marathons van die stad (ik dacht al, dan is ze een pro-carriere misgelopen).
Maar dat het dus marathons waren voor een kleine groep deelnemers aan die challenge.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 10:46:32 #13
182233 thedeedster
pi_216593272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:44 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ja idd. En wellicht ook dat de marathons alleen waren voor mensen die meededen met de challenge.
Zal wel zoiets zijn. :)
pi_216593401
quote:
Het slaapgebrek, gebrek aan tijd om te herstellen, het overleven in vliegtuigen en op luchthavens, tijdverschillen, klimaatsprongen en jetlags ging haar niet in de koude kleren zitten. ,,Maar ik kwam hier om mijn grenzen op te zoeken, om mezelf te overwinnen en ik gaf niet op ondanks de tegenslag. En ik heb de uitdaging volbracht."
'Wat een levenservaring'
quote:
Ze liep in totaal 295 kilometer en haalde 16.000 euro op voor onderzoek naar het Syndroom Menke-Hennekam, een aangeboren aandoening waarbij kinderen een ontwikkelingsachterstand hebben in combinatie met autistische kenmerken en/of aangeboren afwijkingen. ,,Wat een levenservaring, nu moet ik in een bed slapen", aldus de kampioene.
hulde voor deze dame _O_
pi_216593551
De world marathon challenge 2025 had 62 deelnemers en Paul Holborn was de winnaar bij de mannen. Hij was gemiddeld drie minuten sneller dan deze dame

https://www.instagram.com(...)gsh=OGFxNHhhdXR4dW0x
pi_216593572
Moet zij weten
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2025 @ 12:16:52 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_216594256
quote:

[..]
Het zullen ongetwijfeld niet de grote marathons zijn. De daadwerkelijke 'Dubai Marathon' van dit jaar had bijvoorbeeld wel een iets andere uitslag :+

Ze zullen speciaal voor dit georganiseerd zijn, ik gok met een handvol deelnemers die deze waanzinnige combinatie wilden doen. Uitermate knap uiteraard, dat sowieso :Y

Financieel ben ik wel benieuwd of ze nou echt 16k op heeft gehaald. Aan vliegtickets en alles bij elkaar moet je toch ook de nodige duizenden hebben uitgegeven...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:26:45 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216594386
Ik vond de volgorde in de OP wat vreemd en dat klopt ook wel, want zo was die niet, de werkelijke volgorde was:
Antarctica
Kaapstad
Perth
Dubai
Madrid
Fortaleza
Miami

De organisatie heeft dus wel haar best gedaan de afstanden tussen de continenten/wedstrijden zo kort mogelijk te houden.

En het lijkt een compleet apart marathonverhaal te zijn waar je meedoet aan alle marathons, dus dan krijg je idd andere uitslagen dan wanneer je individuele lokale marathons pakt.

Niettemin indrukwekkend.

Van diezelfde website:
quote:
The 2026 entry fee is a discounted $48,000 USD if making one full payment upon registration. An installment option will have competitors make three payments of $16,500 USD.
Daar zit wel nagenoeg alles bij in; vluchten, maaltijden enz.
Ik ga er vanuit dat ze die of zelf gelapt heeft of dat de entry fee ook gesponsord is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216594648
Poepoe, als ze alles wat ze aan reis- en organisatiekosten heeft uitgegeven meteen had gedoneerd, was er wel wat meer binnengekomen dan ¤ 16k. Los van haar footprint met 8 kinderen en al dat gevlieg.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_216594681
Waarom gaat het nieuwsbericht eigenlijk alleen over de vrouwelijk winnaar en niet de mannelijke winnaar?
pi_216594705
Lekker wijf.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:58:43 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216594711
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:58 schreef Cockwhale het volgende:
Lekker wijf.
Die Spaanse?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216594726
Belgische Hilde Dosogne liep vorig jaar elke dag een marathon. Telkens hetzelfde rondje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 12:48 schreef Nober het volgende:
Hilde heeft ook op dag 366 haar dagelijkse rondjes weer voltooid. Elke dag een marathon.

https://www.runnersworld.(...)/hilde-dosogne-gent/

[

pi_216596846
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:00 schreef Nober het volgende:
Belgische Hilde Dosogne liep vorig jaar elke dag een marathon. Telkens hetzelfde rondje.
[..]

Zo te zien is het meer stevig doorwandelen dan rennen maar dan nog haak ik af gedurende dag twee.

Wat moeten die mensen een drive hebben om elke dag het zelfde rondje te rennen. Gewoon elke dag ruim een halve dag alleen maar rennen. OK, ik ga het nooit kunnen nadoen maar de behoefte voel ik ook niet zo erg eigenlijk.

edit: Oeps, minuten per km is iets anders dan km/h vrees ik. niet nagerekend wat het tempo dan wel is.
edit2: Dat is rond de 10 km/h gemiddeld. Dat hou ik geen twee minuten vol om eerlijk te zijn..

[ Bericht 3% gewijzigd door 215 op 08-02-2025 17:18:20 ]
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216597297
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 13:00 schreef Nober het volgende:
[..]

Ieder rondje is anders
pindazakje
pi_216597326
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het zullen ongetwijfeld niet de grote marathons zijn. De daadwerkelijke 'Dubai Marathon' van dit jaar had bijvoorbeeld wel een iets andere uitslag :+

[ afbeelding ]

Ze zullen speciaal voor dit georganiseerd zijn, ik gok met een handvol deelnemers die deze waanzinnige combinatie wilden doen. Uitermate knap uiteraard, dat sowieso :Y

Financieel ben ik wel benieuwd of ze nou echt 16k op heeft gehaald. Aan vliegtickets en alles bij elkaar moet je toch ook de nodige duizenden hebben uitgegeven...
Wout van Aert/ Mathieu halen al 20k op bij elke cross waar ze aan deelnemen.
pindazakje
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:47:54 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_216597920
Best indrukwekkend hoor maar met die tijden win je ook als vrouw echt geen normale marathon.

Het zullen wel exclusieve events zijn geweest.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:49:57 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216597944
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:47 schreef MichaelScott het volgende:
Best indrukwekkend hoor maar met die tijden win je ook als vrouw echt geen normale marathon.

Degenen die een normale marathon wel winnen kunnen er ook geen 7 achter elkaar lopen.
Onder verschillende omstandigheden ook nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:55:23 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_216598008
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:12 schreef 215 het volgende:

[..]
Zo te zien is het meer stevig doorwandelen dan rennen maar dan nog haak ik af gedurende dag twee.

Wat moeten die mensen een drive hebben om elke dag het zelfde rondje te rennen. Gewoon elke dag ruim een halve dag alleen maar rennen. OK, ik ga het nooit kunnen nadoen maar de behoefte voel ik ook niet zo erg eigenlijk.

edit: Oeps, minuten per km is iets anders dan km/h vrees ik. niet nagerekend wat het tempo dan wel is.
edit2: Dat is rond de 10 km/h gemiddeld. Dat hou ik geen twee minuten vol om eerlijk te zijn..
Ik hou dat net voor 10 km vol. Denk dat ik een halve marathon met 6:45/km zou kunnen doen.. een hele moet ik nog niet aan denken
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_216599152
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die Spaanse?
8 kinderen uitschijten en er dan nog zo uitzien en zoveel sporten, respect. Snap wel waarom die kerel dr zovaak volgespoten heeft.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 20:59:58 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216600316
Ongelofelijk indrukwekkend! Maar of dit gezond is… :?
pi_216606189
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 20:03 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
8 kinderen uitschijten en er dan nog zo uitzien en zoveel sporten, respect. Snap wel waarom die kerel dr zovaak volgespoten heeft.
Ja, maak er even een prestatie van die kerel van. Man man man, ik ben bijna 70 en red die 8 keer klaarkomen in 15 jaar ook nog wel hoor.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216606360
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:14 schreef 215 het volgende:

[..]
Ja, maak er even een prestatie van die kerel van. Man man man, ik ben bijna 70 en red die 8 keer klaarkomen in 15 jaar ook nog wel hoor.
Meer in de zin van 'je zal maar 8 kinderen willen' ;)
pi_216606469
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:47 schreef MichaelScott het volgende:

Nee maar na 8 kinderen en 39 jaar lukt dat sowieso niet meer.
Dit gaat meer om de endurance. Je moet nogal wat pijn kunnen verdragen om dit te doen.
Dat vind ik toch wel respect.
Vakman pur sang
  zondag 9 februari 2025 @ 12:45:38 #35
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216606506
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:46 schreef theunderdog het volgende:
Goed voor haar. Ik heb gisteren Mac Donalds gegeten.
@Viesdik
pi_216607415
quote:

[..]
Er zijn genoeg hele kleine marathons die qua niveau niet zoveel voorstellen, dus dat ze de meeste gewonnen heeft met die tijden is nietszeggend. In Nederland heb je ook van die lokale marathons, bijv https://uitslagen.nl/uitslag?id=2025020224505

Dat ze elke dag op een ander continent een marathon loopt is dan wel weer indrukwekkend.
  zondag 9 februari 2025 @ 14:55:30 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216607996
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 14:17 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Er zijn genoeg hele kleine marathons die qua niveau niet zoveel voorstellen, dus dat ze de meeste gewonnen heeft met die tijden is nietszeggend. In Nederland heb je ook van die lokale marathons, bijv https://uitslagen.nl/uitslag?id=2025020224505

Dat ze elke dag op een ander continent een marathon loopt is dan wel weer indrukwekkend.
De wedstrijd zelf is 7 marathons in 7 dagen op 7 continenten.
Het is een compleet ander verhaal dan grote of kleine marathons, als je hieraan meedoet dan doe je of alle 7 in 7 dagen achter elkaar op 7 continenten mee of je doet niet mee.

En ja, het slopende van het reizen zal zeker invloed hebben op de resultaten als je die per marathon bekijkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216608334
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 14:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
De wedstrijd zelf is 7 marathons in 7 dagen op 7 continenten.
Het is een compleet ander verhaal dan grote of kleine marathons, als je hieraan meedoet dan doe je of alle 7 in 7 dagen achter elkaar op 7 continenten mee of je doet niet mee.

En ja, het slopende van het reizen zal zeker invloed hebben op de resultaten als je die per marathon bekijkt.
Oh, dat had ik gemist. Ik dacht dat ze zelf 7 marathons bij elkaar gezocht had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')