-------------------------quote:Trump wil balzaal van 100 miljoen dollar aan Witte Huis: “Ik zie dat jullie die diners op het gazon houden in klotetenten”
De Amerikaanse president Donald Trump heeft voorgesteld om een balzaal van 100 miljoen dollar te bouwen in het Witte Huis. Deze zaal zou dienen voor feesten en staatsdiners omdat hij het onacceptabel vindt dat staatsdiners nog steeds in tenten op het gras plaatsvinden. Trump wil deze indrukwekkende uitbreiding uit eigen zak financieren.
Tijdens een persconferentie in het Witte Huis, zei Trump dat hij “een balzaal zoals bij Mar-a-Lago”, het luxe landgoed van Trump in Florida wil laten bouwen. Volgens Trump is er in het Witte Huis te weinig ruimte voor gasten, die nu worden ontvangen in grote tenten. “Een oude, verrotte tent! Het is belachelijk,” aldus Trump.
“Ik zou hem precies hier bouwen”, zei Trump deze week tijdens de persconferentie in de ‘East Room’ van het Witte Huis, terwijl hij met zijn duim over zijn schouder gebaarde. Deze ruimte “zou dan de ontvangstruimte worden,” voegde hij toe.
De East Room was oorspronkelijk de grootste zaal in het Witte Huis en werd aanvankelijk gebruikt om wasgoed te drogen en als opslagruimte. Pas tijdens het presidentschap van Andrew Jackson werd de ruimte volledig afgewerkt en ingericht. Theodore Roosevelt renoveerde de zaal in 1902 en voegde kroonluchters toe.
Verwijzend naar de East Room merkte Trump op dat er nu “mensen buiten staan die niet eens naar binnen kunnen”
Trump overweegt het ‘East Terrace’ van het Witte Huis, grenzend aan de East Room gebruiken als bouwlocatie. Aanvankelijk diende de East Room als opslagruimte en later werd die onder president Andrew Jackson omgevormd tot ontvangstruimte. In 1902 verhoogde Theodore Roosevelt de grandeur door kroonluchters toe te voegen.
Trump is “allergisch” voor tenten
Trump bracht dit idee al in 2010 naar voren, nadat hij zag hoe een staatsdiner voor de Indiase premier in een tent werd gehouden.
David Axelrod, voormalig adviseur van Obama, herinnert zich in zijn memoires hoe Trump afkeurend sprak over de diners: “Ik zie dat jullie die diners op het gazon houden in klotetenten,” zou hij hebben gezegd. “Ik bouw balzalen. Prachtige balzalen. Je kunt er zelf een bekijken in Tampa (Florida red.).”
De East Room van het Witte Huis biedt ruimte aan slechts 120 gasten, terwijl het staatsdiner van 2009 voor 350 gasten plaatsvond in een grote tent. Het Amerikaans tijdschrift ‘Vanity Fair’ omschreef die als een “indrukwekkend paviljoen” met luxe voorzieningen. De opbouw duurde vijf dagen en kostte meer dan 100.000 dollar.
Toch vond Trump het een schande. In 2011 zei hij tegen Rush Limbaugh: “Als een hoogwaardigheidsbekleder komt, zetten ze een tent op. Een oude, verrotte tent waarvoor ze miljoenen betalen, terwijl die misschien 2 dollar waard is.”
Cindy Adams, columnist bij de ‘New York Post’, schreef al in 2016 dat Trump een grote feestruimte zou bouwen. In zijn eerste ambtstermijn kwam het er echter niet van. De enige grote verbouwing was het tennispaviljoen dat door Melania Trump werd gerealiseerd.
https://www.hln.be/buiten(...)otetenten~acfe12a1e/
Zelfs 'woonwagen-chique' is nog minder kitsch dan die golf club.quote:“een balzaal zoals bij Mar-a-Lago”,
Trump is zo'n beetje de meest productieve president ooit in de eerste weken van zijn termijn.quote:Omg, EINDELIJK pakt Trump het echte probleem van Amerika aan!Vergeet inflatie of gezondheidszorg, het Witte Huis heeft geen fatsoenlijke balzaal
Wereldleiders zitten nu in klotetenten, dus hup, 100 miljoen dollar voor een luxe feestruimte
Uit eigen zak, zegt ie. Natuurlijk, want Trump staat bekend om z’n vrijgevigheid
Hopelijk komt er een discobal bij voor zn dictator-vriendjes
Nouja de man maakt nogal wat nieuws. Is over een maand wel gedimd.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Kun we aub kappen met al die Trump topics? Het is echt schijt irritant aan het worden in NWS
Dit gaat nog 4 jaar door.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja de man maakt nogal wat nieuws. Is over een maand wel gedimd.
Nou, voor het eerst sinds tijden een goed plan van zijn hand.quote:Trump wil deze indrukwekkende uitbreiding uit eigen zak financieren.
De man is potus, we ontkomen er simpelweg niet aan.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Kun we aub kappen met al die Trump topics? Het is echt schijt irritant aan het worden in NWS
Open een POTUS subforum dan..quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De man is potus, we ontkomen er simpelweg niet aan.
Nee nieuwe presidenten schijten in hun eerste maand altijd een hoop symboolmaatregelen en makkelijke luchtkastelen uit. Na een maand of wat is hun kruit verschoten en worden ze rustiger omdat ze de moeilijkere dingen moeten gaan doen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit gaat nog 4 jaar door.
En daarna nog een paar jaar om alle schade te herstellen.
Geen fan van kitschbarok?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:06 schreef Hexagon het volgende:
Met de smaak van Trump kan dat alleen maar een drama worden.
Trump is fan van ornementen, afgaande van zijn huizen kunnen we uitgaan van pilaren, fresco's en standbeelden.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:17 schreef 215 het volgende:
Ik wou eerder zeggen dat de man eindelijk een keer een punt heeft. Alleen waarom een aangeklede loods 100 miljoen moet kosten snap ik niet helemaal. Per slot van rekening gaat het alleen om ruimte voor het ontvangen van gasten, wat sanitair erbij en dan ben je er wel eigenlijk.
En wel zonnepanelen op het dak natuurlijk.
Voor 500 gasten heb je aan 1000 m2 ruim voldoende volgens de ruimste horecanorm. De bouw zonder inrichting ga je dan voor 1 miljoen al redden. Dus de man overdrijft naar beneden afgerond een factor tien in prijs.
Ik hoop van die hele grote standbeelden van honden die je in bepaalde interieurs nog wel ziet. Classy as fuck.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Trump is fan van ornementen, afgaande van zijn huizen kunnen we uitgaan van pilaren, fresco's en standbeelden.
Nou, als de kale bouw een miljoen is dan kan je met een verdere negen miljoen de perfecte woonwagen imiteren. Dus een factor tien overdreven maar hij moet er natuurlijk wel wat aan verdienen. Die eigen zak van hem heeft rare uitlopers zal ik maar zeggen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Trump is fan van ornementen, afgaande van zijn huizen kunnen we uitgaan van pilaren, fresco's en standbeelden.
Neequote:
Nuance:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Trump is zo'n beetje de meest productieve president ooit in de eerste weken van zijn termijn.
Geldt dat niet voor iedere president die er pas 2 weken zit?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:24 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nuance:
Meest actieve president wellicht m.b.t. opdrachten geven ja, maar over de mate waarin zijn acties/opdrachten daadwerkelijk ook wat gaan opleveren (productiviteit) kunnen we nu nog niet veel zeggen.
Als je denkt dat een record aan decreten tekenen gelijk staat aan “meest productieve president ooit” snap ik de verwarring wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Trump is zo'n beetje de meest productieve president ooit in de eerste weken van zijn termijn.
Starhopper wilde toch even wat te zeiken hebben maar weet niet zo goed waar hij over moet zeiken.
Barok en woonwagenstijl is niet bepaald hetzelfde, maar goed je moet er wel van houden. De stijl die Trump lijkt te prefereren (of zijn vrouwen) is voor de gemiddelde burger overigens onbetaalbaar.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:23 schreef 215 het volgende:
[..]
Nou, als de kale bouw een miljoen is dan kan je met een verdere negen miljoen de perfecte woonwagen imiteren. Dus een factor tien overdreven maar hij moet er natuurlijk wel wat aan verdienen. Die eigen zak van hem heeft rare uitlopers zal ik maar zeggen.
Qft.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit gaat nog 4 jaar door.
En daarna nog een paar jaar om alle schade te herstellen.
Zoals? En het is zijn eigen geld he.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:32 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Qft.
En dat geld kan beter besteedt worden.
Dat staat nergens.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zoals? En het is zijn eigen geld he.
Afkorten als PTS?quote:
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:22 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik hoop van die hele grote standbeelden van honden die je in bepaalde interieurs nog wel ziet. Classy as fuck.
Daar zal wel een addertje onder het gras zitten. Zoals dat Trump voor altijd in het witte huis wil blijven zitten.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Zoals? En het is zijn eigen geld he.
Als zoiets $100 miljoen moet kosten uit eigen zak, dan zal hij naar verwachting het bouwbedrijf / onderaannemers uitzoeken en op die manier flink wat geld witwassen.quote:
Vind zulke interieurs er altijd wel goedkoop uitzien, ondanks dat ze duur zijn. Maar dat is een kwestie van smaak denk ik.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Barok en woonwagenstijl is niet bepaald hetzelfde, maar goed je moet er wel van houden. De stijl die Trump lijkt te prefereren (of zijn vrouwen) is voor de gemiddelde burger overigens onbetaalbaar.
Bekijk deze YouTube-video
Het heeft wat weg van die Franse kastelen maar dan allemaal net niet en veel te nieuw.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind zulke interieurs er altijd wel goedkoop uitzien, ondanks dat ze duur zijn. Maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
Precies. Al kunnen die Franse kastelen dan weer wel heel mooi zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:46 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het heeft wat weg van die Franse kastelen maar dan allemaal net niet en veel te nieuw.
Zeker, die vind ik prachtig. Maar daar past het ook gewoon. Er is ook vaak een prachtige tuin bij en een heel mooi verhaal aan geschiedenis.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Precies. Al kunnen die Franse kastelen dan weer wel heel mooi zijn.
Als ik Trump was zou ik dat hele witte huis tegen de vlakte gooien. Erdogan heeft een veel groter optrekje dan het Witte huis en het is niet meer dan logisch dat Trump het grootste optrekje van allemaal krijgt.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-------------------------
Omg, EINDELIJK pakt Trump het echte probleem van Amerika aan!Vergeet inflatie of gezondheidszorg, het Witte Huis heeft geen fatsoenlijke balzaal
Wereldleiders zitten nu in klotetenten, dus hup, 100 miljoen dollar voor een luxe feestruimte
Uit eigen zak, zegt ie. Natuurlijk, want Trump staat bekend om z’n vrijgevigheid
Hopelijk komt er een discobal bij voor zn dictator-vriendjes
Een balzaal die nog honderden jaren gebruikt kan worden lijkt me wel een goede investering, elke keer zo'n tent opbouwen is ook niet echt goedkoop.quote:Trump is “allergisch” voor tenten
Trump bracht dit idee al in 2010 naar voren, nadat hij zag hoe een staatsdiner voor de Indiase premier in een tent werd gehouden.³
Nou het is meer de definitie.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor iedere president die er pas 2 weken zit?
In zijn eerste 2 weken is hij gewoon superproductief geweest. Dat je over lange termijneffecten nog weinig kan zeggen is een open deur intrappen.
Trump kan interieur advies vragen bij Putin, die Russen houden ook al zoveel van die kitchpaleisjes.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 16:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Barok en woonwagenstijl is niet bepaald hetzelfde, maar goed je moet er wel van houden. De stijl die Trump lijkt te prefereren (of zijn vrouwen) is voor de gemiddelde burger overigens onbetaalbaar.
Bekijk deze YouTube-video
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |