@Tarado wellichtquote:Op donderdag 6 februari 2025 21:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik ben heel veel in Brazilië geweest en ik denk dat deze keuken nog onbekend is in Nederland erg jammer hoor. Heel veel lekker eten. Je hebt wel een BBQ vreetschuur in Scheveningen maar dat schijnt niet zo te zijn. Nog niet geweest. Als ik braziliaans wil eten maak ik het zelf of ik heb wel wat adresjes/telefoonnummers van mensen die het thuis maken waar je kan bestellen, allemaal via whatsapp via-via.
Ik heb lekkere bobó de camarão gemaakt is garnalen met cassave saus, en met farofa gebakken cassave meel, en gebakken cassave, en gebakken bakbanaan, en lekkere braziliaanse rijst ook
In verschillende regio's heb je ook verschillend eten zeg maar
[ afbeelding ]
Iemand hier bekend mee of vreten jullie alleen stamppot? Ook lekker overigens daar niet van.
Ja of ik maak eerst een knoflook zout kruiden uien pasta dat heet 'tempeiro', anders gewoon eerst ui en knoflook bakken en ik gebruik olijfoli je kan ook gewone olie doenquote:Op donderdag 6 februari 2025 21:18 schreef heywoodu het volgende:
Maak je je rijst dan ook wel door eerst uien en knoflook te bakken?
Coxinha heerlijkquote:Op donderdag 6 februari 2025 21:21 schreef Karzai het volgende:
keb weleesn deze snack gemaakt
[ afbeelding ]
Pão de queijo kun je ook prima zelf makenquote:Op donderdag 6 februari 2025 22:16 schreef Molo het volgende:
Ja lekker man, goeie keuken!
Ben zelf echt gek op Moqueca, moet dat weer eens maken. Die kaasbroodjes zijn ook heerlijk, maar je moet maar net ergens een tentje zien te vinden die het verkoopt
Heb je goed receptje en beschrijving ervan?quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pão de queijo kun je ook prima zelf maken
Virado de banana is ook superlekker en heel snel klaar, moet eens aan m'n vriendin vragen hoe ze dat precies maakt zodat ik het ook kan doen als zij er niet is
Het probleem is dat Povliho Azedo een belangrijk ingrediënt is voor pão de queijo en die is ook in de toko moeilijk te vinden, dat moet je waarschijnlijk online bestellen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je goed receptje en beschrijving ervan?![]()
Heb het nooit aangedurfd eigenlijk
En dat wat jij zegt, lijkt me ook lekker
Povliho is Tapioca zetmeel wordt ook wel Cassave zetmeel genoemd. In Brazilië is er de Azedo (zuur) en de Doce (zoet). Tapioca is hier wel te krijgen, alleen de vraag hoe maakt de Braziliaan dit zuur of zoet, wanneer tapioca al niet een van de twee van zichzelf is, moet je het toevoegen. (Lepeltje honing of citroen?). Met de hier verkrijgbare tapiocameel moet je toch al heel eind komen.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 00:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het probleem is dat Povliho Azedo een belangrijk ingrediënt is voor pão de queijo en die is ook in de toko moeilijk te vinden, dat moet je waarschijnlijk online bestellen.
Het recept is niet moeilijk verder ik zal het binnenkort eens maken
Ja ik doe v ooral polvilho azedo en een beetje polvilho doce. Doce betekent zoet maar kan ook betekenen de afwezigheid van iets anders, in dit geval een bepaald zuur uit de cassave zelf.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 08:16 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Povliho is Tapioca zetmeel wordt ook wel Cassave zetmeel genoemd. In Brazilië is er de Azedo (zuur) en de Doce (zoet). Tapioca is hier wel te krijgen, alleen de vraag hoe maakt de Braziliaan dit zuur of zoet, wanneer tapioca al niet een van de twee van zichzelf is, moet je het toevoegen. (Lepeltje honing of citroen?). Met de hier verkrijgbare tapiocameel moet je toch al heel eind komen.
Volgens de kok in onderstaande video maakt de kaas die je gebruikt niet uit, mag van alles zijn als het maar kaas is, immers het is een kaasbroodje. Hij gebruikt 500 gr. Mayonaise, ongeveer dezelfde hoeveelheid Parmesan en
Povliho Doce (de zoete).
Met Engels subs goed te volgen.
Bekijk deze YouTube-video
Lijkt idd een super lekker snakje...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |