abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216576964
Ik ben heel veel in Brazilië geweest en ik denk dat deze keuken nog onbekend is in Nederland erg jammer hoor. Heel veel lekker eten. Je hebt wel een BBQ vreetschuur in Scheveningen maar dat schijnt niet zo te zijn. Nog niet geweest. Als ik braziliaans wil eten maak ik het zelf of ik heb wel wat adresjes/telefoonnummers van mensen die het thuis maken waar je kan bestellen, allemaal via whatsapp via-via.

Ik heb lekkere bobó de camarão gemaakt is garnalen met cassave saus, en met farofa gebakken cassave meel, en gebakken cassave, en gebakken bakbanaan, en lekkere braziliaanse rijst ook

In verschillende regio's heb je ook verschillend eten zeg maar

Iemand hier bekend mee of vreten jullie alleen stamppot? Ook lekker overigens daar niet van.
  donderdag 6 februari 2025 @ 21:11:51 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216576999
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik ben heel veel in Brazilië geweest en ik denk dat deze keuken nog onbekend is in Nederland erg jammer hoor. Heel veel lekker eten. Je hebt wel een BBQ vreetschuur in Scheveningen maar dat schijnt niet zo te zijn. Nog niet geweest. Als ik braziliaans wil eten maak ik het zelf of ik heb wel wat adresjes/telefoonnummers van mensen die het thuis maken waar je kan bestellen, allemaal via whatsapp via-via.

Ik heb lekkere bobó de camarão gemaakt is garnalen met cassave saus, en met farofa gebakken cassave meel, en gebakken cassave, en gebakken bakbanaan, en lekkere braziliaanse rijst ook

In verschillende regio's heb je ook verschillend eten zeg maar

[ afbeelding ]

Iemand hier bekend mee of vreten jullie alleen stamppot? Ook lekker overigens daar niet van.
@Tarado wellicht
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 februari 2025 @ 21:18:52 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_216577092
Maak je je rijst dan ook wel door eerst uien en knoflook te bakken? :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_216577125
keb weleesn deze snack gemaakt
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 februari 2025 @ 21:23:11 #5
284411 crew  heywoodu
pi_216577151
Verder niet bekend met dat plaatje, maar er liggen hier nog wel twee bakjes feijoada in de vriezer :9~
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_216577783
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:18 schreef heywoodu het volgende:
Maak je je rijst dan ook wel door eerst uien en knoflook te bakken? :9
Ja of ik maak eerst een knoflook zout kruiden uien pasta dat heet 'tempeiro', anders gewoon eerst ui en knoflook bakken en ik gebruik olijfoli je kan ook gewone olie doen
pi_216577793
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 21:21 schreef Karzai het volgende:
keb weleesn deze snack gemaakt
[ afbeelding ]
Coxinha heerlijk *O*
pi_216577935
In Eindhoven kun je nu ook Braziliaanse producten halen

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 6 februari 2025 @ 22:16:44 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216578004
Ja lekker man, goeie keuken!

Ben zelf echt gek op Moqueca, moet dat weer eens maken. Die kaasbroodjes zijn ook heerlijk, maar je moet maar net ergens een tentje zien te vinden die het verkoopt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 6 februari 2025 @ 22:23:57 #10
284411 crew  heywoodu
pi_216578101
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 22:16 schreef Molo het volgende:
Ja lekker man, goeie keuken!

Ben zelf echt gek op Moqueca, moet dat weer eens maken. Die kaasbroodjes zijn ook heerlijk, maar je moet maar net ergens een tentje zien te vinden die het verkoopt
Pão de queijo kun je ook prima zelf maken :Y

Virado de banana is ook superlekker en heel snel klaar, moet eens aan m'n vriendin vragen hoe ze dat precies maakt zodat ik het ook kan doen als zij er niet is :D
  donderdag 6 februari 2025 @ 22:29:35 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216578175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 22:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Pão de queijo kun je ook prima zelf maken :Y

Virado de banana is ook superlekker en heel snel klaar, moet eens aan m'n vriendin vragen hoe ze dat precies maakt zodat ik het ook kan doen als zij er niet is :D
Heb je goed receptje en beschrijving ervan? :D
Heb het nooit aangedurfd eigenlijk

En dat wat jij zegt, lijkt me ook lekker :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_216579115
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 22:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb je goed receptje en beschrijving ervan? :D
Heb het nooit aangedurfd eigenlijk

En dat wat jij zegt, lijkt me ook lekker :9
Het probleem is dat Povliho Azedo een belangrijk ingrediënt is voor pão de queijo en die is ook in de toko moeilijk te vinden, dat moet je waarschijnlijk online bestellen.

Het recept is niet moeilijk verder ik zal het binnenkort eens maken
  zondag 9 februari 2025 @ 12:12:53 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_216606173
Het is qua restaurants wel een beetje pover gesteld, dit amsterdamse restaurant heb ik wel goeie verhalen over gehoord maar zelf nog niet geweest:

https://www.elofoodbased.nl/

En dit is ook wel leuke voor snacks

https://www.instagram.com/eskinabrasilamsterdam/ zij staan op de Ten Kate markt, oa. pastel is daar erg lekker

[ Bericht 17% gewijzigd door Tarado op 09-02-2025 12:22:06 ]
pi_217048641
Ik ben naar de braziliaanse supermarkt geweest finalmente brasil in Amsterdam bij de Kinkerbrug.

Natuurlijk een hele toer om daar te parkeren maar het is gelukt om te fileparkeren achteruit na veel moeite :o

Heb polpa de cupuaçu gekocht dat is mijn favoriete braziliaanse vrucht. Die heeft geen Nederlands woord. Echt heel lekker sap of kan in een toetje of zelfs ijs. Hele frisse zure zoete smaak niet echt met iets te vergelijken. Misschien ananas met passievrucht en cacau of zo? Sommigen vinden ook dat het naar sterke drank smaakt (het bevat echter geen alcohol).

vrijdag 14 maart 2025 @ 17:34:32 #15
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217048657
Was je daar ook met Russische Natascha?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217056198
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 00:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Het probleem is dat Povliho Azedo een belangrijk ingrediënt is voor pão de queijo en die is ook in de toko moeilijk te vinden, dat moet je waarschijnlijk online bestellen.

Het recept is niet moeilijk verder ik zal het binnenkort eens maken
Povliho is Tapioca zetmeel wordt ook wel Cassave zetmeel genoemd. In Brazilië is er de Azedo (zuur) en de Doce (zoet). Tapioca is hier wel te krijgen, alleen de vraag hoe maakt de Braziliaan dit zuur of zoet, wanneer tapioca al niet een van de twee van zichzelf is, moet je het toevoegen. (Lepeltje honing of citroen?). Met de hier verkrijgbare tapiocameel moet je toch al heel eind komen.

Volgens de kok in onderstaande video maakt de kaas die je gebruikt niet uit, mag van alles zijn als het maar kaas is, immers het is een kaasbroodje. Hij gebruikt 500 gr. Mayonaise, ongeveer dezelfde hoeveelheid Parmesan en
Povliho Doce (de zoete).

Met Engels subs goed te volgen.

Lijkt idd een super lekker snakje... :9

[ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 15-03-2025 08:23:29 ]
pi_217059298
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 08:16 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Povliho is Tapioca zetmeel wordt ook wel Cassave zetmeel genoemd. In Brazilië is er de Azedo (zuur) en de Doce (zoet). Tapioca is hier wel te krijgen, alleen de vraag hoe maakt de Braziliaan dit zuur of zoet, wanneer tapioca al niet een van de twee van zichzelf is, moet je het toevoegen. (Lepeltje honing of citroen?). Met de hier verkrijgbare tapiocameel moet je toch al heel eind komen.

Volgens de kok in onderstaande video maakt de kaas die je gebruikt niet uit, mag van alles zijn als het maar kaas is, immers het is een kaasbroodje. Hij gebruikt 500 gr. Mayonaise, ongeveer dezelfde hoeveelheid Parmesan en
Povliho Doce (de zoete).

Met Engels subs goed te volgen.

Lijkt idd een super lekker snakje... :9
Ja ik doe v ooral polvilho azedo en een beetje polvilho doce. Doce betekent zoet maar kan ook betekenen de afwezigheid van iets anders, in dit geval een bepaald zuur uit de cassave zelf.

Traditie is queijo minas Braziliaanse kaas of parmezaan (geen echte Parmigiano Reggiano, die is in Brazilië niet te betalen, maar vaak een imitatie daarvan, al is het overheerlijk met echte Parmigiane Reggiano). Maar ook overheerlijk met een Nederlandse kaas van de kaasboer, of zelfs geitenkaas.
pi_217082808
Typisch Braziliaanse combinatie is avocado met cassave meel. Nog lekkerder met een beetje pittige saus (pimenta) en wat zout. Als ontbijt voor bij de koffie bijvoorbeeld. Ziet er niet lekker uit maar vind ik een lekkere manier om een avocado te eten.

De avocado's in brazilië zijn anders dan de onze, meer een 'water' avocado die van ons zijn meer een vette avocado. Ze zijn ook zo groot als een watermeloen dus je kan gemakkelijk meerdere mensen voeden met één enorme Braziliaanse avocado. Deze zijn hier niet te krijgen dus ik gebruik gewoon de 'hass avocado' die piepkleine vette die we in NL hebben.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')